Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze reis door zuidwest-amerika
Onze reis door zuidwest-amerika
Hallo Allen!
Op 7 september vertrekken wij richting San Francisco om vervolgens 23 dagen rond te reizen door het zuidwesten van Amerika.
Afgelopen tijd, hebben wij al een globale planning gemaakt van de te maken reis.
Nu willen wij deze graag aan jullie voorleggen. Wij staan erg open voor suggesties en meningen. Zelf vragen we ons af, welk park je met één overnachting zou kunnen doen en welke met 2 overnachtingen.
Op de terugweg richting San Francisco willen we graag 2 overnachtingen plannen aan de kustroute, alleen op welke plekken we dit het beste kunnen doen, willen we graag aan jullie vragen.
Onze planning ziet er als volgt uit. We kijken graag uit naar jullie suggesties en meningen!
Groetjes M&S
Datum -Vertrek -Aankomst -Dagen -Km
7-sep -SFO airport -San Francisco -2 -22,4
8-sep -San Francisco -San Francisco
9-sep -San Francisco -Oakhurst (Yosemite) -2 -329,6
10-sep -Oakhurst (Yosemite) -Oakhurst (Yosemite)
11-sep -Oakhurst (Yosemite) -Lone Pine/Owens Lake -1 -382,4
12-sep -Lone Pine/Owens Lake -Las Vegas -2 -361,6
13-sep -Las Vegas -Las Vegas
14-sep -Las Vegas -Zion NP -2 -262,4
15-sep -Zion NP -Zion NP
16-sep -Zion NP -Bryce Canyon -2 -137,6
17-sep -Bryce Canyon -Bryce Canyon
18-sep -Bryce Canyon -Page -1 -246,4
19-sep -Page -Monument Valley -1 -196,8
20-sep -Monument Valley -Grand Canyon -2 -294,4
21-sep -Grand Canyon -Grand Canyon
22-sep -Grand Canyon -Laughlin -1 -324,8
23-sep -Laughlin -Los Angeles -2 -505,6
24-sep -Los Angeles -Los Angeles
25-sep -Los Angeles -Pismo Beach -1 -329,6
26-sep -Pismo Beach -Monterey -1 -233,6
27-sep -Monterey -San Francisco -3 -190,4
28-sep -San Francisco -San Francisco
29-sep -San Francisco -San Francisco
30-sep -SFO airport -Thuis (1-10-2009)
23 -23 -3818
Op 7 september vertrekken wij richting San Francisco om vervolgens 23 dagen rond te reizen door het zuidwesten van Amerika.
Afgelopen tijd, hebben wij al een globale planning gemaakt van de te maken reis.
Nu willen wij deze graag aan jullie voorleggen. Wij staan erg open voor suggesties en meningen. Zelf vragen we ons af, welk park je met één overnachting zou kunnen doen en welke met 2 overnachtingen.
Op de terugweg richting San Francisco willen we graag 2 overnachtingen plannen aan de kustroute, alleen op welke plekken we dit het beste kunnen doen, willen we graag aan jullie vragen.
Onze planning ziet er als volgt uit. We kijken graag uit naar jullie suggesties en meningen!
Groetjes M&S
9-sep -San Francisco -Oakhurst (Yosemite) -2 -329,6
10-sep -Oakhurst (Yosemite) -Oakhurst (Yosemite)
11-sep -Oakhurst (Yosemite) -Lone Pine/Owens Lake -1 -382,4
12-sep -Lone Pine/Owens Lake -Las Vegas -2 -361,6
14-sep -Las Vegas -Zion NP -2 -262,4
15-sep -Zion NP -Zion NP
16-sep -Zion NP -Bryce Canyon -2 -137,6
17-sep -Bryce Canyon -Bryce Canyon
18-sep -Bryce Canyon -Page -1 -246,4
19-sep -Page -Monument Valley -1 -196,8
20-sep -Monument Valley -Grand Canyon -2 -294,4
21-sep -Grand Canyon -Grand Canyon
22-sep -Grand Canyon -Laughlin -1 -324,8
23-sep -Laughlin -Los Angeles -2 -505,6
23 -23 -3818
Laatst gewijzigd door marsclone op 07 jul 2009, 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Onze reis door zuidwest-amerika
Ik mis Yosemite National park!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
Aangepast:
Oakhurst (Yosemite)
Bedankt!
Oakhurst (Yosemite)
Bedankt!
Mooie route, jullie nemen veel tijd voor alle parken. Persoonlijk zou ik een dag minder in Bryce en een dag minder in Grand Canyon blijven. (of willen jullie daar echt gaan hiken) En deze misschien bij Yosemite plakken en dan een overnachtingsplek in de vallei zoeken.
Groetjes Susanne
Groetjes Susanne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eens met Susanne, meer tijd voor Yosemite. Of neem een overnachting aan de oostkant, en dan een overnachting in Death Valley. Geeft je meer tijd voor Yosemite, en je ziet DV op een beter tijdstip; mooiere kleuren, lange schaduwen, net ietsje minder heet.
De eerste keer dat wij naar het zuidwesten gingen hadden we niets vastgelegd (was ook in september) en we zijn toen bijna een week in Yosemite gebleven. Dus ik zou niet vragen waar je 1 en waar je 2 nachten nodig hebt, maar of je ergens wellicht meer nachten nodig hebt. Bedenk dat de meeste parken het mooiste zijn als je ze te voet verkent, en als je eens tijd neemt voor een rangeractiviteit.
Kijk ook of je iets in de vallei kunt vinden, bijvoorbeeld een cabin in Curry Village. Oakhurst is echt ver van Yosemite Village.
Ik zou de dagen voor het bezoek in SF niet zowel in het begin als aan het eind plannen, die laatste dag is niet handig om nog weer de stad in te gaan, je kunt dan beter in de buurt van het vliegveld overnachten.
Marianne
De eerste keer dat wij naar het zuidwesten gingen hadden we niets vastgelegd (was ook in september) en we zijn toen bijna een week in Yosemite gebleven. Dus ik zou niet vragen waar je 1 en waar je 2 nachten nodig hebt, maar of je ergens wellicht meer nachten nodig hebt. Bedenk dat de meeste parken het mooiste zijn als je ze te voet verkent, en als je eens tijd neemt voor een rangeractiviteit.
Kijk ook of je iets in de vallei kunt vinden, bijvoorbeeld een cabin in Curry Village. Oakhurst is echt ver van Yosemite Village.
Ik zou de dagen voor het bezoek in SF niet zowel in het begin als aan het eind plannen, die laatste dag is niet handig om nog weer de stad in te gaan, je kunt dan beter in de buurt van het vliegveld overnachten.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties!
Wij weten dat wij niet echte hikers zijn. Een wandeling van 3 uur is voor ons meer dan voldoende.
Op de dagen dat we naar Zion en naar Bryce rijden, kunnen we dat zeker op diezelfde dag allemaal doen. De extra dag bij de Grand Canyon willen we gebruiken voor de helikopter vlucht, het risico dat we deze mislopen op de dag van aankomst (in de Grand Canyon) willen we eigenlijk niet lopen.
De extra dag die we nu hebben gepland is dus overbodig. Dan houden we alweer 2 dagen over. Daarvan zeggen jullie, plak er één extra bij ons bezoek aan Yosemite. Curry Village is dan een leuke plek om te overnachten?
In Los Angeles willen we graag een dag naar de universal studios en een dagdeel rondtouren door Hollywood, Beverly Hills etc. Gezien de reis van Laughlin naar LA wordt dit allemaal heel krapjes aan. Is het niet verstandig om hier een dag extra te plannen?
De reis zou er dan als volgt uit zien (suggesties weer erg welkom):
9-sep -San Francisco -Yosemite -3 -329,6
10-sep -Yosemite -Yosemite
11-sep -Yosemite -Yosemite
12-sep -Yosemite -Lone Pine/Owens Lake -1 -382,4
13-sep -Lone Pine/Owens Lake -Las Vegas -2 -361,6
14-sep -Las Vegas -Las Vegas
15-sep -Las Vegas -Zion NP -1 -262,4
16-sep -Zion NP -Bryce Canyon -1 -137,6
17-sep -Bryce Canyon -Page -1 -246,4
18-sep -Page -Monument Valley -1 -196,8
19-sep -Monument Valley -Grand Canyon -2 -294,4
20-sep -Grand Canyon -Grand Canyon
21-sep -Grand Canyon -Laughlin -1 -324,8
22-sep -Laughlin -Los Angeles -3 -505,6
23-sep -Los Angeles -Los Angeles
23 -23 -3818
Wij weten dat wij niet echte hikers zijn. Een wandeling van 3 uur is voor ons meer dan voldoende.
Op de dagen dat we naar Zion en naar Bryce rijden, kunnen we dat zeker op diezelfde dag allemaal doen. De extra dag bij de Grand Canyon willen we gebruiken voor de helikopter vlucht, het risico dat we deze mislopen op de dag van aankomst (in de Grand Canyon) willen we eigenlijk niet lopen.
De extra dag die we nu hebben gepland is dus overbodig. Dan houden we alweer 2 dagen over. Daarvan zeggen jullie, plak er één extra bij ons bezoek aan Yosemite. Curry Village is dan een leuke plek om te overnachten?
In Los Angeles willen we graag een dag naar de universal studios en een dagdeel rondtouren door Hollywood, Beverly Hills etc. Gezien de reis van Laughlin naar LA wordt dit allemaal heel krapjes aan. Is het niet verstandig om hier een dag extra te plannen?
De reis zou er dan als volgt uit zien (suggesties weer erg welkom):
9-sep -San Francisco -Yosemite -3 -329,6
10-sep -Yosemite -Yosemite
11-sep -Yosemite -Yosemite
12-sep -Yosemite -Lone Pine/Owens Lake -1 -382,4
13-sep -Lone Pine/Owens Lake -Las Vegas -2 -361,6
14-sep -Las Vegas -Las Vegas
15-sep -Las Vegas -Zion NP -1 -262,4
21-sep -Grand Canyon -Laughlin -1 -324,8
22-sep -Laughlin -Los Angeles -3 -505,6
23 -23 -3818
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Waar is Death Valley? Of wil je daar niet heen?
Curry Village vind ik echt een aanrader. Een leuke sfeer, en midden in het bos. (Ben een scout van origine, dus dat trekt mij erg aan)
Curry Village vind ik echt een aanrader. Een leuke sfeer, en midden in het bos. (Ben een scout van origine, dus dat trekt mij erg aan)
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, Curry Village is leuk, misschien wel wat rumoerig als je een tent hebt, maar prima gelegen en veel voorzieningen.
Ik mis nu een volle dag Zion. Kijk eens wat je allemaal in SF wilt doen, en of 3 volle dagen echt nodig zijn (en zoals gezegd zou ik die achter elkaar plakken, dat is veel rustiger).
In LA heb je inderdaad wel wat tijd nodig als je naar Universal gaat. Als het je vooral om de studio's gaat kun je ook overwegen om een studiotour bij Warner Bros te doen. Dat kost je ruim 2 uur, en dan heb je de rest van de dag voor Hollywood etc. Maar je kunt je natuurlijk prima nog veel langer vermaken in LA.
Ik zou niet in Laughlin overnachten. Als je vroeg vertrekt bij de Grand Canyon kun je veel verder rijden. Je hoeft niet te reserveren, dus kijk gewoon hoe ver je komt. Misschien heb je dan nog tijd om door Joshua Tree te rijden.
Marianne
Ik mis nu een volle dag Zion. Kijk eens wat je allemaal in SF wilt doen, en of 3 volle dagen echt nodig zijn (en zoals gezegd zou ik die achter elkaar plakken, dat is veel rustiger).
In LA heb je inderdaad wel wat tijd nodig als je naar Universal gaat. Als het je vooral om de studio's gaat kun je ook overwegen om een studiotour bij Warner Bros te doen. Dat kost je ruim 2 uur, en dan heb je de rest van de dag voor Hollywood etc. Maar je kunt je natuurlijk prima nog veel langer vermaken in LA.
Ik zou niet in Laughlin overnachten. Als je vroeg vertrekt bij de Grand Canyon kun je veel verder rijden. Je hoeft niet te reserveren, dus kijk gewoon hoe ver je komt. Misschien heb je dan nog tijd om door Joshua Tree te rijden.
Marianne
Hoi José
Death Valley willen we meepakken op de rit van Lone Pine naar Las Vegas.
Als het goed is ga je aan de westkant DV in en op een gegeven moment ga je rechtsaf en rijd je heel DV door.
Ook langs Badwater. Ik heb begrepen dat als juist de zon onder gaat, DV op haar mooist is. Dat is nog even lastig om daar voor te zorgen?
Misschien een hele domme vraag? Maar in Curry Village heb je dus alleen tenten. Zijn deze ook goed af te sluiten of zal je voor de grootste
zekerheid je bagage mee moeten nemen?
Gr.
Mars
Death Valley willen we meepakken op de rit van Lone Pine naar Las Vegas.
Als het goed is ga je aan de westkant DV in en op een gegeven moment ga je rechtsaf en rijd je heel DV door.
Ook langs Badwater. Ik heb begrepen dat als juist de zon onder gaat, DV op haar mooist is. Dat is nog even lastig om daar voor te zorgen?
Misschien een hele domme vraag? Maar in Curry Village heb je dus alleen tenten. Zijn deze ook goed af te sluiten of zal je voor de grootste
zekerheid je bagage mee moeten nemen?
Gr.
Mars
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt niet alleen tenten in CV, maar ook kamers en cabins. Deze zijn echter veel sneller volgeboekt. Kijk op www.yosemitepark.com voor alle mogelijkheden.
Een zonsopgang/ondergang in DV is inderdaad prachtig (zie ons 2008-verslag voor wat foto's). Kun je nauturlijk prima meemaken als je in het park overnacht. De rit vanuit Yosemite wordt dan wel lang, je zou dan in plaats van de derde nacht CV ergens aan de oostkant van het park kunenn overnachten.
Marianne
Een zonsopgang/ondergang in DV is inderdaad prachtig (zie ons 2008-verslag voor wat foto's). Kun je nauturlijk prima meemaken als je in het park overnacht. De rit vanuit Yosemite wordt dan wel lang, je zou dan in plaats van de derde nacht CV ergens aan de oostkant van het park kunenn overnachten.
Marianne
Heeft er iemand ervaring met de rit van Lone Pine naar Las Vegas door DV? Ik zie dat je die hier ook in de reis hebt zitten en ik wil die ook gaan doen. Maar dan wel via de 190 en 178 naar Soshone en dan door naar Las Vegas. Google Maps geeft aan dat het 431 km zijn, waar je ongeveer 7 uur over zou doen. Dat vind ik eigenlijk weer wat lang om op een dag te doen. Hoe denken jullie hierover? Ik zou de overnachting in Lone Pine kunnen verplaatsen naar ergens dichter bij of in DV wat de rit naar LV korter zou maken, maar daar is niet zo veel zover ik kan zien, of het is al volgeboekt.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zijn van Las vegas naar Bishop gereden via Death valley en Lone Pine en dat was prima te doen. Zie ons reisverslag 2004
Streets& Trips geeft voor LV-DV-Lone Pine (via de 190 en 178) 253,4 miles en 5 uur 12 aan.
Marjon
Streets& Trips geeft voor LV-DV-Lone Pine (via de 190 en 178) 253,4 miles en 5 uur 12 aan.
Marjon
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
We krijgen nu steeds meer een beter beeld, wat we nu wel of niet moeten doen.
Als ik jullie reacties zo zie, dan zou ik op de volgende route uit komen:
7-sep -SFO airport -San Francisco (aankomst 13:00) -1 -22,4
8-sep -San Francisco -Yosemite (village) -3 -329,6
9-sep -Yosemite -Yosemite (village)
10-sep -Yosemite -Yosemite (overnachting oostzijde)
11-sep -Yosemite - Death Valley (bv overnachting Furnace Creek) -1 -
12-sep -Death Valley -Las Vegas -2
14-sep -Las Vegas -Zion NP -1 -262,4
15-sep -Zion NP -Zion NP
21-sep -Grand Canyon -Palm Springs -1
22-sep -Palm Springs -Los Angeles -3
Waar zouden wij dan bijvoorbeeld aan de oostzijde van Yosemite kunnen overnachten?
Beste Marianne; op jouw advies heb ik weer een volle dag Zion ingepland. Welke reden is er om in Zion wel een volle dag te plannen en bijvoorbeeld in Bryce niet.
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Alvast bedankt weer!
Groetjes
Mars
We krijgen nu steeds meer een beter beeld, wat we nu wel of niet moeten doen.
Als ik jullie reacties zo zie, dan zou ik op de volgende route uit komen:
7-sep -SFO airport -San Francisco (aankomst 13:00) -1 -22,4
8-sep -San Francisco -Yosemite (village) -3 -329,6
9-sep -Yosemite -Yosemite (village)
10-sep -Yosemite -Yosemite (overnachting oostzijde)
11-sep -Yosemite - Death Valley (bv overnachting Furnace Creek) -1 -
12-sep -Death Valley -Las Vegas -2
14-sep -Las Vegas -Zion NP -1 -262,4
15-sep -Zion NP -Zion NP
21-sep -Grand Canyon -Palm Springs -1
22-sep -Palm Springs -Los Angeles -3
Waar zouden wij dan bijvoorbeeld aan de oostzijde van Yosemite kunnen overnachten?
Beste Marianne; op jouw advies heb ik weer een volle dag Zion ingepland. Welke reden is er om in Zion wel een volle dag te plannen en bijvoorbeeld in Bryce niet.
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Alvast bedankt weer!
Groetjes
Mars
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Mars,
Er zijn hier verschillende meningen over 2 dagen Zion/1 dag Bryce of andersom, maar in elk geval 3 nachten voor beide parken is toch wel prettig. Met 2 nachten Zion heb je ook voor Bryce wat meer tijd. Ik vind het in Zion heel prettig wandelen, kijk bijvoorbeeld eens naar de Narrows (zie ons 2008-verslag of zoek eens op het forum) en de Canyon Overlook Trail (aan de oostkant van het park, net na de tunnel). Er zijn nog veel meer korte en lange wandelingen. Verder is Springdale een leuke plaats om te overnachten met veel keuze aan motels.
Bryce is prachtig, heel fotogeniek, maar wel wat vermoeiender als je gaat hiken want je gaat eerst naar beneden en dan weer omhoog. Tegen de avond of vroeg in de ochtend is het op z'n mooist, dus als je er een middag/avond en een ochtend hebt is het heel mooi.
Ik vind de route zo heel goed!
Marianne
Er zijn hier verschillende meningen over 2 dagen Zion/1 dag Bryce of andersom, maar in elk geval 3 nachten voor beide parken is toch wel prettig. Met 2 nachten Zion heb je ook voor Bryce wat meer tijd. Ik vind het in Zion heel prettig wandelen, kijk bijvoorbeeld eens naar de Narrows (zie ons 2008-verslag of zoek eens op het forum) en de Canyon Overlook Trail (aan de oostkant van het park, net na de tunnel). Er zijn nog veel meer korte en lange wandelingen. Verder is Springdale een leuke plaats om te overnachten met veel keuze aan motels.
Bryce is prachtig, heel fotogeniek, maar wel wat vermoeiender als je gaat hiken want je gaat eerst naar beneden en dan weer omhoog. Tegen de avond of vroeg in de ochtend is het op z'n mooist, dus als je er een middag/avond en een ochtend hebt is het heel mooi.
Ik vind de route zo heel goed!
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1215 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne