Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twee weken oostkust

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bart40
Amerikakenner

Twee weken oostkust

Bericht door Bart40 »

Afgelopen twee weken aan de oostkust geweest, in New York geland op donderdag de 8e om even voor twaalven en verbazingwekkend stonden we al na een half uur buiten. Men had alle balies open en er werd niks gevraagd alleen de bekende vingerafdrukken en oogscan en dat was het.
Daarna doorgereden naar Montreal naar de familie waar we om half 8 s' avonds aankwamen. Het weer was goed rond de 25 graden. Daar zijn we 5 dagen gebleven en toen naar Bar Harbor gereden, daar viel het weer wat tegen wel een goede temperatuur maar erg mistig en vrij hardnekkig ook. Wel een whalewatchtour gemaakt maar niks gezien dus kaartjes gekregen voor een andere trip in de toekomst. Jammer genoeg was het in Acadia ook erg mistig wel gewandeld maar weinig gezien door de mist. We zijn wel eerder uit Bar Harbor vertrokken omdat hurricane Ophelia veel regen veroorzaakte. Via Boston naar Cape Cod gegaan, in Boston was het prima weer en het rijden daar is ook niet echt moeilijk.
In Cape Cod was het weer prachtig en daar ook een whale watch tour gemaakt en dit keer wel zat gezien. Ook helemaal doorgereden naar de uiterste punt van de Cape en daar lekker aan het strand gezeten.
Volgende dag naar New York gereden zoals gepland en daar zaten we in een Howard Johnson in Queens, prima hotel in een leuk buurtje en 10 minuten lopen van de metro en alles in de buurt. Met de metro waren we in 20 minuten op Times Square. Tja was ook al weer 8 jaar geleden toen we daar waren maar het blijft een fantastische stad. Uiteraard bij Ground Zero geweest, indrukwekkend zeker. Ook Wall street bezocht en daar kan je dus niet meer per auto komen en da's best een verbetering want men heeft terasjes op straat gemaakt vlak voor de beurs.
Ik vond trouwens dat dat hele downtown enorm verbeterd is, veel restaurants erbij gekomen en woningen in vergelijking met 8 jaar geleden. Ook de metro is veel en veel beter.
Ook lekker in Central Park gezeten en wat in de stad rond getourd.
Hotel in Queens is prima bevallen, alles in de buurt absoluut niet duur, het restaurant bij het metrostation was zeker niet duur. $9 voor ontbijt met zijn tweeen is erg goedkoop.
En zoals ik al zei niet ver van de stad.
Al met al een paar leuke dagen in de stad en de terugreis viel ontzettend mee. Gloednieuwe 777 van de KLM en wel keuze uit 50+ films dus ik heb me geen moment verveeld.
Tja vakantie weer over..foto's moet ik nog uitzoeken en plaatsen.

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Bart,

Lees jouw berichtje net en zie dat jij ook dit weekend teruggekomen bent. Prachtige foto heb je er trouwens bij geplaatst. Jammer dat je tijdens de eerste WhaleWatchtour niets gezien hebt, maar gelukkig heb je de "schade" in kunnen halen.
Leuke tip over dat hotel in New York. Echt iets om te onthouden. We zijn weer benieuwd naar je (altijd prachtige) foto's.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Goed om te horen dat jij ook een leuke reis hebt gehad, Bart! Welk hotel in Queens hadden jullie eigenlijk geboekt? En hoe lang deed je erover om vanuit het hotel in Manhattan te komen? Misschien een goede tip voor onze volgende keer!

Het is trouwens een prachtige foto, erg mooi. Hierin zie je de tegenstellingen in New York heel goed. Is het trouwens wel mogelijk om hem iets kleiner te maken? Het is nu heel lastig om de tekst te lezen, omdat je steeds van links naar rechts moet scrollen!

Ik ben benieuwd naar de rest van je foto's!
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Het hotel was een Howard Johnson aan Queens Blvd, kan je bekijken en eventueel boeken op http://www.hojo.com
Speciaal gekeken of je er bij kon parkeren en aan dat was zo, aan de achterkant van het hotel was een parkeerplaats.
Naar de metro toelopen was ongeveer een minuut of 8 door een leuke volksbuurt. Bij het metrostation zaten diverse restaurants,winkels en ook een wasserette. Het was zo'n bovengrondse metro waar je met een smalle roltrap omhoog moest. We hadden ieder een weekkaart voor $24 gekocht en daarmee kon je onbeperkt door de stad heen karren.
Je had onderweg een prachtig uitzicht op Manhattan, pas vlak voor de East River dook hij onder. Ongeveer 20-25 minuten naar Times Square.
Maar je kan ook overstappen bij Grand Central vlakbij het Chrysler Building.

Humpback whale
Afbeelding

Deze foto is iets kleiner.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Mooie foto en leuk om te horen dat je een goede reis hebt gehad.

Volgend jaar wil mijn moeder een keertje naar New York, dus daar ben ik al lekker mee bezig.
Dat hotel is ook zeker eentje die ik de gaten hou!
- Mike
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Michigan schreef:Mooie foto en leuk om te horen dat je een goede reis hebt gehad.

Volgend jaar wil mijn moeder een keertje naar New York, dus daar ben ik al lekker mee bezig.
Dat hotel is ook zeker eentje die ik de gaten hou!
En de metro daar gaat rechtstreeks naar Manhattan maar ook rechtstreeks de andere kant op naar Shea Stadium en Flushing (voor de tennisliefhebbers) De restaurants waren spotgoedkoop, ontbijt voor $10 incl fooi voor twee personen en diner voor $30 incl fooi en dat voor New York!!
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Twee weken oostkust

Bericht door GPJ73 »

Bart40 schreef: naar New York gereden zoals gepland en daar zaten we in een Howard Johnson in Queens, prima hotel in een leuk buurtje en 10 minuten lopen van de metro en alles in de buurt. Met de metro waren we in 20 minuten op Times Square.
Beetje betaalbaar :?: New York is nogal prijzig als ik de hotels bekijk via Expedia.
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Oblaat
Amerika-newbie

Re: Twee weken oostkust

Bericht door Oblaat »

[veel regen veroorzaakte. Via Boston naar Cape Cod gegaan, in Boston was het prima weer en het rijden daar is ook niet echt moeilijk.
In Cape Cod was het weer prachtig en daar ook een whale watch tour gemaakt en dit keer wel zat gezien. Ook helemaal doorgereden naar de uqRycv.jpg[/img][/quote]

Hoi!

Was rond 20-9 ook op Cape Cod, hebben we elkaar misschien gezien.
Omdat wij in de adirondacks zaten (waar die boot met bejaarden is gezonden pas geleden) bij lake george geen Acadia gedaan ivm korte reisduur, maar schijnt prachtig te zijn.

Cape cod rules, ook als je geen homo bent, en de whales zijn geweldig!
all just a little bit of history repeating
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer