Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door kastelke »

We zullen het moeten pakken zoals het komt.

Een collega van mijn man is inmiddels ook besmet. Kwam net terug van de VS. Die man moet verplicht van thuis uit werken, en iedereen die veel contact heeft gehad tot aan het ontdekken van de ziekte werd ook onderzocht en/of kreeg preventief tamiflu.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

kastelke schreef:Die man moet verplicht van thuis uit werken, en iedereen die veel contact heeft gehad tot aan het ontdekken van de ziekte werd ook onderzocht.
Ben blij dat ze dat bij jullie nog doen. Hier gaat men vaak niet eens naar de dokter, en gaan ze gewoon naar het werk of school als ze ziek zijn, erg fijn, en DOH is gestopt met onderzoeken wie er contact met wie heeft gehad, en ze zijn ook gestopt met het rapporteren van het aantal zieken (CDC gaat hier nog wel mee door, maar die hanteren andere nummers blijkbaar). Ze doen hier veels te weinig om het te proberen de kop in te drukken, er heerst een heel erg afwachtende houding (en dit komt overigens niet alleen van mij af, maar dit hoor je veel mensen hier zeggen, ook mensen in de gezondheidszorg, waar wij nogal wat contacten hebben).

Een paar dagen geleden is trouwens de eerste H1N1 dode bekend gemaakt in mijn staat, dat de persoon echter op 19 Juni al gestorven was, werd pas later duidelijk... ik vraag me af waarom er zo'n ontiegelijk lang tijdsbestek voor nodig is geweest om het naar buiten te brengen.
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

RiverCola schreef:
Ik krijg dus niks mee, ondanks het verhoogde risico dat ik loop. Mijn dokter vertelde me dat rond oktober een 'grote' griepgolf van deze griep verwacht wordt en dat is nog voordat het vaccin vrijkomt. Alle tamiflu (het enige middel dat tegen de griep werkt) moet als het ware gehamsterd worden voor wanneer het echt nodig is. Alleen mensen die de griep hebben opgelopen en mensen in hun naaste omgeving krijgen dan het medicijn. Hij vond het erg vervelend voor me maar het is een soort protocol.
Ik heb het zelfde verhaal te horen gekregen....
Het koppel wat met ons mee gaat heeft het wel van hun dokter gekregen.
Mijn dokter schrijft het niet voor ...
Ik weet niet wat te denken.
Het komt ook weer allemaal in het nieuws...
Ik weet het niet *zucht*
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

En toch hoor je er in Amerika zelf vrij weinig van..

(igg waar ik was; NY, Nevada, Utha, Arizona, Colorado)

Alleen in Arizona en op de vliegvelden hing op de openbare toiletten een poster dat je je handen goed moet wassen.
Verder heb ik er niemand over gehoord, zelfs op het nieuws kwam het (bijna) niet meer voor
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat komt, denk ik, omdat de meeste mensen er niet erg ziek van zijn. Hier in de buurt hebben een aantal kinderen het gehad en waren nog geen week ziek. De zoon van een vriendin van mij hoestte wat en had verhoging. Ze heeft hem alleen laten testen om te weten, of hij de griep had of niet. De rest van het gezin heeft het niet gekregen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Petra/VS schreef:Dat komt, denk ik, omdat de meeste mensen er niet erg ziek van zijn..
Dat is zo, maar er zijn ook een aantal gevallen bekend waarbij, vooral jonge gezonde mensen, er ernstig ziek van zijn geworden.

Het was van het weekend hier overigens weer een keertje uitgebreid op het nieuws in Nederland. Ze hadden wat proeven met fretten uitgevoerd. Twee fretten zaten in een kooien die met elkaar met een luchtbuis verbonden waren. De ene fret werd geïnfecteerd. De andere fret bleek later ook de griep te krijgen. Daaruit werd geconcludeerd dat het virus zich vrij gemakkelijk via de lucht kon verspreiden. Dat werd als zorgelijk betiteld.

Ook hebben ze een onderzoek gedaan hoe diep het virus zich in de longen nestelde. Dat was dieper dan het normale virus met daardoor een grotere kans op zaken als een longontsteking. Op het noordelijk halfrond is het nog zomer, daarom verwacht men pas hier in de herfst, als het tijd is voor de 'normale' griepvirussen dat het virus in volle hevigheid toe slaat.

In Nederland zijn er momenteel 145 gevallen bekend. In Engeland echter al ongeveer 8000 waarvan in Londen zo'n 2000.

We zijn er nog niet vanaf.

Martin
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Nee, we zijn er nog niet vanaf en ik vrees dat we niet mogen onderschatten wat de gevolgen kunnen zijn.
Als ik zie dat er in Belgie al maatregelen genomen worden om een efficiente verspreiding van vaccins te kunnen doen...
Groetjes,
Carine
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

sachasenne schreef:Nee, we zijn er nog niet vanaf en ik vrees dat we niet mogen onderschatten wat de gevolgen kunnen zijn.
Ben ik helemaal met je eens, maar ik heb sterk het idee dat er veel mensen zijn die het wel onderschatten helaas. Het is nu nog zomer, maar over een paar maanden is het herfst, en wat gaan we dan krijgen?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Martin & Marianne schreef:In Nederland zijn er momenteel 145 gevallen bekend. In Engeland echter al ongeveer 8000 waarvan in Londen zo'n 2000.

We zijn er nog niet vanaf.

Martin
Aan de andere kant, hoe meer mensen met deze milde vorm worden besmet, hoe meer er een zogenaamde kudde immuniteit ontstaat? One can hope. Ik vind het allesbehalve leuk (ik hoop niet, dat ik die indruk wek, ik probeer het enkel te relativeren voor mezelf en voor anderen), maar ik probeer me er ook niet te druk om te maken. Wat er deze herfst gaat gebeuren is onbekend en niet iets, waar we nu iets aan kunnen doen. Ik kom net terug van een 175 km rit met mijn zoon aan het stuur en vlak voor ons kreeg een trailer een klapband. Gelukkig had hij met zijn 17 jaren een goed reactievermogen, anders waren we er nu geweest. Het leven kan zomaar voorbij zijn en als ik bij alle mogelijkheden hoe ga stilstaan, heb ik geen leven meer. Ik denk ook niet, dat mensen het per se onderschatten, maar dat er op het moment, behalve goede hygiene toepassen, weinig is, dat je kunt doen. Ik hoop wel, dat degenen, die "erover gaan" er hard aan werken maatregelen te nemen, zoals een vaccin voorbereiden en dergelijke. En volgens mij gebeurt dat ook.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Zoals jij erover denkt denk ik er ook over, Petra. Ik hou er ook niet van om me heel erg zorgen te maken over iets dat ik toch niet in de hand heb. En ik maak me over het algemeen ook niet zo snel druk.

In dit geval ook niet, alleen we moeten wel realistisch zijn. Daarom denk ik er nu toch hard over na om toch maar zo'n mondkapje te gaan dragen tijdens mijn verblijf op luchthavens (hoe 'stom' ik dat ook vind), en een flesje hand-desinfectant-gel staat ook al klaar. Vloeibaar, maar ik laat het me niet afnemen!!! Deze gaat mee zodat ik mijn handen vaak kan reinigen!

Mijn vriend, eeuwig die kunstenaarsvisie, zei al; 'we customizen het mondkapje gewoon! Mooi schilderijtje erop!' :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tuurlijk neem je de nodige maatregelen. Ik heb altijd een flesje disinfectant gel in mijn tas tegenwoordig. Ook worden er bij de meeste supermarkten alcoholdoekjes verstrekt om je handen en het handvat van het karretje mee te ontsmetten. Doe ik nu ook. De kinderen druk ik ook op het hart om veel handen te wassen en niet te dicht bij andere kinderen te komen. Het mag dan een milde vorm van griep zijn nu, ik heb hem liever helemaal niet hier in huis. En dat geldt toch wel voor iedereen, die ik hier ken, hoor, niemand die er gemakkelijk over doet. Het zijn voornamelijk kinderen hier in de buurt, die ziek zijn geworden tot nu toe. Ik heb het nog van geen volwassene gehoord. In het gezin van mijn vriendin, die drie kinderen heeft, is alleen haar veertienjarige zoon ziek geweest. Een vriendin in Londen heeft twee zieke kinderen gehad van de vier, zijzelf en haar man niet. En een vriendin in Wisconsin ook twee zieke kinderen, maar zelf en man niet. Allemaal heel anecdotisch, ik weet het, maar het valt me wel op.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dat zijn dan toch aardig wat mensen in jouw (indirecte) omgeving, waarmee het natuurlijk wel meer gaat leven.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik denk ook niet, dat mensen het per se onderschatten, maar dat er op het moment, behalve goede hygiene toepassen, weinig is, dat je kunt doen. Ik hoop wel, dat degenen, die "erover gaan" er hard aan werken maatregelen te nemen, zoals een vaccin voorbereiden en dergelijke. En volgens mij gebeurt dat ook.
Er wordt wel aan gewerkt. We zullen het nog druk krijgen in het najaar, maar dat is het in een gewoon jaar ook. http://www.nursing.nl/home/nieuw/5006/h ... j-pandemie
Tja, wat doe je als de verpleegkundigen ook ziek zijn.

Goede handhygiene is altijd een goed idee. Je kunt nog veel meer dingen oplopen dan deze griep, hoewel je ook niet overdreven moet gaan worden en een fobie ontwikkelen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Petra/VS schreef: Ik heb altijd een flesje disinfectant gel in mijn tas tegenwoordig. Ook worden er bij de meeste supermarkten alcoholdoekjes verstrekt om je handen en het handvat van het karretje mee te ontsmetten. Doe ik nu ook.
Dit gaat me nou weer veel te ver. Dan kun je alles wat je in het openbaar aanraakt wel gaan ontsmetten. Goede hygiene oke maar om nou winkel karretje handvat te gaan ontsmetten...Wat dan te bedenken van de deur of de pin/credit card knopjes, om maar wat te noemen. Die raakt ook iedereen aan.

Veel fabrikanten spelen ook handig in op dergelijke dingen. Je wordt dood gegooit met spuug dure ontsmettings doekjes en ontsmettings spray voor alles. Ik vrees dat je hier mee juist creeerd dat je op een gegeven moment nergens meer tegen kunt en daardoor juist vatbaar wordt.

Veel van de bacterien waar je in het dagelijks leven mee te maken krijgt moet een mens ook tegen kunnen.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Tuurlijk neem je de nodige maatregelen. Ik heb altijd een flesje disinfectant gel in mijn tas tegenwoordig. Ook worden er bij de meeste supermarkten alcoholdoekjes verstrekt om je handen en het handvat van het karretje mee te ontsmetten. Doe ik nu ook.
Ik deed dat altijd al, alle beetjes helpen tenslotte. Wat wel interessant is, is wat nu op het Zuidelijk Halfrond gebeurt, waar het nu winter begint te worden. In Argentinie bv is het aantal doden door de swine flu in een week verdubbeld: van 30 naar 60. En dan hebben we het nog niet eens over het aantal besmettingen. En dat is toch wel wat verontrustend, zeker nu de winter nog niet eens echt begonnen is daar.
"Keep Georgia On Your Mind"
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Petra/VS schreef:Tuurlijk neem je de nodige maatregelen. Ik heb altijd een flesje disinfectant gel in mijn tas tegenwoordig.
Die heb ik ook standaard in mijn tas zitten. Ook staat er een groter exemplaar in onze auto. Niet speciaal voor deze griep maar gewoon omdat het toch handig is om bij de hand te hebben.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

De eerste gevallen van Tamiflu resistentie tegen deze griep zijn er nu al.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

In Europa was er deze week ook zo'n geval.
Een Deen ofzo dacht ik (toch ergens die kanten op :p )
Maarja, ook niet moeilijk als men medicijnen preventief begint te gebruiken he...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Op Rock Werchter (België) waren ook enkele personen ziek geworden en positief getest . Het waren mensen uit het buitenland .
Dat zit nu al dicht in mijn buurt .

Ik heb van mijn huisarts wel een voorschrift gehad voor Tamiflu .
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Inderdaad, maar er zou 'absoluut geen gevaar zijn voor de volksgezondheid' zo heeft men gezegd... :blink:
Dat moet je me toch eens goed uitleggen hoor.
ongeveer 300.000 man op een weide, pak dat 10 mensen (en da's echt niet voor hoor) met hem in contact gekomen zijn...
Dan zijn er toch minstens 10 besmettingen, niet?
Er sliepen wel enkele mensen in zijn tent, en dien nemen al virusremmers. Maar de man op het nieuws vertelde echter ook dat hij met niemand 'fysiek contact' had. Wat dan met de mensen achter de drankenstandjes, eetkraampjes???
Volgens mij worden bacteriën ook zo overgedragen, want waarom moeten we dan telkens goed de handen wassen, en is men in Amerika volop bezig met het verspreiden van doekjes om bv. winkelwagentjes te ontsmetten e.d.
Ik denk,en da's mijn bescheiden mening, dat men het nu wat probeert te verdoezelen en het allemaal iets minder erg laten lijken dan het KAN zijn.
Deze week nog een interview gelezen met een persoon die een totaal van miljoenen personen (weet het juiste aantal niet meer) tegen binnen enkele maanden helemaal niet gek vindt...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer