Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Paspoort heeft geen volledige datum. Is dit een probleem?
Paspoort heeft geen volledige datum. Is dit een probleem?
Hallo, we hebben vandaag onze Nederlandse paspoort, en meteen thuis aangekomen, heeft mijn broer de tickets geboekt.
Geen probleem, maar nu zien we ineens dat op mijn moeders paspoort geen datum staat maar; XX-XX-1969
Dus alleen geboortjaar.
Ik sta helemaal te stressen, weet iemand of dit een ernstige probleem is???
Het rare is dat mijn moeder wel een datum heeft op haar rijbewijs(Zelfde geboortejaar), en op ESTA heb ik dus ook die datum ingevuld!
Geen probleem, maar nu zien we ineens dat op mijn moeders paspoort geen datum staat maar; XX-XX-1969
Dus alleen geboortjaar.
Ik sta helemaal te stressen, weet iemand of dit een ernstige probleem is???
Het rare is dat mijn moeder wel een datum heeft op haar rijbewijs(Zelfde geboortejaar), en op ESTA heb ik dus ook die datum ingevuld!
Re: Paspoort geen datum????
Ik zou even contact opnemen met het gemeentehuis. Ik denk dat je moeder bij elke grenscontrole waar ook ter wereld een probleem zal krijgen als er geen geldige geboortedatum is ingevuld.
Re: Paspoort heeft geen volledige datum. Is dit een probleem?
Zal ik morgen doen.
Iemand die er toevallig meer over weet?
De stress maakt me kapot.
Iemand die er toevallig meer over weet?
De stress maakt me kapot.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is geen probleem er zijn heel veel mensen die geen geboortedatum in un paspoort hebben gewoon omdat deze niet bekend is, er zijn veel landen waar dit niet (goed) bijgehouden wordt dus worden er dan XX gezet voor de datum.
Dus, dit maakt verder helemaal niets uit?
Ook niet dat ik op ESTA een geboorde datum heb ingevuld?
Ook niet dat ik op ESTA een geboorde datum heb ingevuld?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Is geen probleem, zorg wel dat je het visawaiverformulier wat je in het vliegtuig in moet vullen overeen komt met het paspoort, dus ook daarop de XX zetten ipv de datum.
Krijg je die nog in het vliegtuig?
Ik dacht dat dat vanaf nu Online ging, ESTA dus..?
Ik dacht dat dat vanaf nu Online ging, ESTA dus..?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het vliegtuig krijg je die ook nog.
Week of twee terug is er trouwens nog een topic geweest hierover,zoek daar eens naar,stond ook veel nuttige info in, conclusie was dat het neiks uitmaakte.
Werd mijn vriendin heel blij van trouwens, die wil nu ook kruisjes ipv een datum.
Week of twee terug is er trouwens nog een topic geweest hierover,zoek daar eens naar,stond ook veel nuttige info in, conclusie was dat het neiks uitmaakte.
Werd mijn vriendin heel blij van trouwens, die wil nu ook kruisjes ipv een datum.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het Visa Waiver I-94-formulier moet nog steeds compleet ingevuld worden en bij de entree in de VS overlegd worden aan de immigratie-officier.
Lees eventueel wat forumlid Clint hierover schrijft in het ESTA-topic, zie hier.
Lees eventueel wat forumlid Clint hierover schrijft in het ESTA-topic, zie hier.
Dus conclusie; IK kan mijn online Esta cancelen, en een groene formulier krijgen in de vliegtuig, waar ik XXX kan zetten?
Mijn mamma komt Amerika dus binnen?
Mijn mamma komt Amerika dus binnen?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het is een verplichting om je via ESTA te registreren en tevens moet je vooralsnog het I-94 Visa Waiverformulier invullen.
Wat zal ik nu als datum voor mijn moeder opgeven via ESTA(Daar kan je namelijk geen XXXX zetten)?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Correct me if I'm wrong, maar voor zover ik uit commentaren van mensen hier begrepen heb kijkt men helemaal niet naar je ESTA en hoef je hem bijv. ook niet geprint mee te nemen.
Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat ze hem naast je waiver gaan leggen en op verschillen gaan checken.
Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat ze hem naast je waiver gaan leggen en op verschillen gaan checken.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uit mijn hoofd even, maar uit het vorige topic wat hier over ging van een week geleden begreep ik dat je 01-01 kon invullen, en dat dat internationaal geaccepteerd werd.Basta schreef:Wat zal ik nu als datum voor mijn moeder opgeven via ESTA(Daar kan je namelijk geen XXXX zetten)?
Oh? Hoe weet je dat?Matrox schreef:Correct me if I'm wrong, maar voor zover ik uit commentaren van mensen hier begrepen heb kijkt men helemaal niet naar je ESTA en hoef je hem bijv. ook niet geprint mee te nemen.
Reizergers die er over verteld hebben?Arno schreef:Oh? Hoe weet je dat?Matrox schreef:Correct me if I'm wrong, maar voor zover ik uit commentaren van mensen hier begrepen heb kijkt men helemaal niet naar je ESTA en hoef je hem bijv. ook niet geprint mee te nemen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Matrox schreef:Correct me if I'm wrong, maar voor zover ik uit commentaren van mensen hier begrepen heb kijkt men helemaal niet naar je ESTA en hoef je hem bijv. ook niet geprint mee te nemen.
Op het moment dat de immigrations officer het paspoort door de lezer haalt, komt je Esta op zijn scherm te staan, uitprinten is inderdaad nergens voor nodig, het is niet voor niets een electronisch systeem.
Is het slim als ik nu nog een Esta voor mijn moeder maak, met als datum 01-01-1969?
De vorige staat namelijk op 01/07/1969(dit staat trouwens ook zo op haar rijbewijs en andere pasjes, maar die maken denk ik niets uit?)
Graag snel een antwoord, dan kan ik het laten rusten , het is zeer frustrerend namelijk haha.
De vorige staat namelijk op 01/07/1969(dit staat trouwens ook zo op haar rijbewijs en andere pasjes, maar die maken denk ik niets uit?)
Graag snel een antwoord, dan kan ik het laten rusten , het is zeer frustrerend namelijk haha.
304 views inmiddels, echt niemand die het weet? 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kruisjes als geboortedatum worden geaccepteerd,er zijn wel meer landen waar de administratie gebrekkig is, en waar emnsen dus niet weten wanneer ze geboren zijn.
De pest is, wij kunnen allemaal wel roepen dat het mag en kan, maar zeker weten doet niemand het natuurlijk.
De pest is, wij kunnen allemaal wel roepen dat het mag en kan, maar zeker weten doet niemand het natuurlijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht