Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inleveren huurauto, hoe goed kijken ze?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Color01
Amerika-expert

Re: Inleveren huurauto, hoe goed kijken ze?

Bericht door Color01 »

Emenem schreef: En wat mooi dat jij ook bij die club hoort Herman! :D

ik voel me al in jaren geen nederlander meer :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Color01 schreef:
Emenem schreef: En wat mooi dat jij ook bij die club hoort Herman! :D

ik voel me al in jaren geen nederlander meer :lol:

Welkom bij de club. :mrgreen:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nou dan hebben jullie meer mazzel dan wij...
Een jaar of drie terug, toen we nog in Duitsland woonden, waren we hier op vakantie voor Thanksgiving. Een auto gehuurd in Atlanta, en omdat USAA ons ook denkt in huurauto's, hadden we geen verzekering daar genomen. Toen we de auto een week later kwamen inleveren moesten we dus wel betalen voor een miniscule "ding" in de voorruit. Het was niet eens een sterretje of een barstje, maar eerder een dutsje ofzo (heet dat zo). Manlief heeft toen zijn poot stijd gehoufen, en uiteindelijk ging de prijs van ver over de honderd dollar naar twintig dollar. Volgens mij hebben ze dat toen echt alleen gedaan omdat wij weigerde al die extra verzekeringen e.d. te kopen. En nu huren wij dus niet meer bij Dollar :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wij hebben dus (waarschijnlijk) een probleem!!
Toen we in mei een minivan in Phoenix Arizona (Alamo) huurden bleek de bumper een behoorlijk scheur te hebben.
Bij het wegrijden heb ik het gemeld en op het papier "working together to better serve you" is een aantekening gemaakt.

We hebben gebruik gemaakt van onze auto en nu we (bijna een maand) terug zijn in Nederland krijgen we een afschrijving van onze creditcard van
$ 197,59 :shock:

Ik heb alles nagekeken maar tussen Arizona en Nevada (waar we de auto hebben ingeleverd) zijn geen drop off kosten verschuldigd.
We hebben verder geen mankementen aan de auto veroorzaakt dus het enige dat ik kan bedenken is dat ze ons die defecte bumper aanrekenen.

Heb gisteren gelijk een email naar Alamo gestuurd maar ben nu bang dat ik het toch niet kan bewijzen dat het probleem al was (is een geschreven aantekening op een papiertje voldoende?!).

Vandaag contact opgenomen met de creditcard maatschappij. We kunnen het bedrag binnen 30 dagen na datum bankafschrift terugvorderen. Hopelijk reageert Alamo snel (en positief :!: ) want zo wordt onze auto toch wel erg duur.

Ik vind het jammer vooral omdat we al jaren bij Alamo huren en ook de auto voor onze reis van a.s. september via hun hebben geboekt.

Duimen jullie met me dat alles goed komt??
Iemand nog andere tips of ideeën??

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat vervelend zeg!
Maar als het inderdaad om die scheur gaat moet de geschreven aantekening toch een bewijs zijn dat jullie het bij het begin van de huur gemeld hebben lijkt mij.
Ik zou dus vragen waar jullie precies die $ 197 voor moeten betalen.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vervelend dat het afgeschreven is maar als het voor de bumper is zou die aantekening voldoende moeten zijn om aan te tonen dat die scheur er al inzat.

Jullie hebben niet (per ongeluk) een upgrade genomen? Zal vast wel niet, dat zou je moeten kunnen opmaken uit de papieren die je getekend hebt bij het ophalen van de auto.

Ben benieuwd wat ze zeggen waarvoor het bedrag is. Houd je ons op de hoogte?

Succes ermee!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Eerlijk gezegd lijkt 197 dollar mij niet een bedrag waar je een bumper voor vervangt, die zijn over het algemeen een stuk duurder.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Eventuele schade aan een bumper is toch gewoon verzekerd? (mits je alle verzekeringen genomen hebt), daar zou je nooit een rekening voor mogen krijgen.

Stond het bedrag ook al op je bonnetje wat je krijgt bij het inleveren van de auto?
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

dat bedrag stond niet op de bon.
Ik moet zeggen dat we een super opdringerige balie-medewerker hadden (hebben we al jaren niet meer gehad). Op alle aanbiedingen hebben we NEE gezegd. Ik heb zelfs op een gegeven moment gezegd: heb je nu nog niet in de gaten dat we niets extra's willen!!

Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb de papieren die we aan de balie kregen niet meer :oops: Heb zoveel papieren bewaard en deze kan ik niet meer vinden :banghead:

Ik hoop dat het de prijs is van de bumper! Daar kan ik dan hopelijk iets mee.
Of misschien per abuis drop off kosten omdat we gehuurd hebben in Phoenix maar terug hebben gebracht in Las Vegas. Deze kosten zijn dan niet terecht omdat er geen drop off kosten tussen Arizona en Nevada zijn.
Ben echter na het lezen van diverse verslagen ietwat verontrust en ben bang dat we door de vermoeiheid niet gezien hebben dat die opdringerige vent misschien tóch wel iets vermeld heeft op onze bon. Een upgrade hebben we zeker niet gehad want we hebben een 7 persoons minivan geboekt en ook gekregen.

Hopelijk komt alles goed maar ik heb er een hard hoofd in!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Goed nieuws, we krijgen ons geld terug :dance:
Het blijkt dat men in Phoenix niet goed heeft opgelet en genoteerd had dat we de auto ook in Phoenix moesten inleveren.
Op onze boeking stond echter dat we in Las Vegas zouden inleveren.
We kregen dus (onterecht) de drop off kosten berekend.

Nette e-mail met excuses ontvangen en het geld wordt teruggestort, pffff

Groetjes,

Reny
Onze verslagen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat is goed nieuws! :D

Netjes dat er zo vlot gereageerd werd en het geld weer terug komt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Gelukkig! :dance:
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jdantuma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jdantuma »

Is het sowieso een slim plan om vooraf een rondje om de auto te doen waar medewerker bij is? Foto's maken van alle kanten (waar het duidelijk is dat de auto nog op terrein van Alamo staat eventueel met medewerker erop).
Heb je mooi bewijsmateriaal.

Alamo hoor ik gelukkig een hoop goede verhalen over. Hoe groter hoe minder gezeur blijkt toch wel.
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

jdantuma schreef:Is het sowieso een slim plan om vooraf een rondje om de auto te doen waar medewerker bij is? Foto's maken van alle kanten (waar het duidelijk is dat de auto nog op terrein van Alamo staat eventueel met medewerker erop).
Ik doe dat sowieso, en ik wil een formulier van de beste meneer waar de huidige schade op aangegeven staat, en ik maak ook foto's vlak voor inleveren zodat ik altijd bewijsmateriaal heb. Mocht het dan gebeuren dat ze een rekening gaan sturen, dan hebben ze toch een groot probleem. Tenzij het terecht is natuurlijk :P
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

wat een goed idee om foto's te maken!
Bedankt voor de tip, ga ik in Washington ook doen.

Reny
Onze verslagen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij Alamo/National op Washington Dulles doen ze niet zo moeilijk hoor René het enige waar ze bij ons naar keken was de mijlen en de brandstof.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

jdantuma schreef:Is het sowieso een slim plan om vooraf een rondje om de auto te doen waar medewerker bij is? Foto's maken van alle kanten (waar het duidelijk is dat de auto nog op terrein van Alamo staat eventueel met medewerker erop).

Alamo hoor ik gelukkig een hoop goede verhalen over. Hoe groter hoe minder gezeur blijkt toch wel.
Ik denk niet dat ze daar zin in hebben.
Als je schade ontdekt(kijk ook naar je reserveband), meld je dat bij het uitrijden.
Op verzoek wordt dat dan op je kontrakt bijgeschreven.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

6foot6 schreef:
jdantuma schreef:Is het sowieso een slim plan om vooraf een rondje om de auto te doen waar medewerker bij is?
Ik denk niet dat ze daar zin in hebben.
Nee, dat lijkt mij ook niet, ze vonden mij al vervelend toen ik een keer vroeg of ze uit konden leggen
hoe ik de bestuurders stoel kon verstellen, was elektrisch verstelbaar met allerlei toeters en bellen.
Die man liet duidelijk merken niet blij met mij te zijn... Denk dus ook niet dat ze alle tijd voor je
hebben om een rondje met je om de auto te lopen, is beetje lopende band werk zeg maar.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er is meestal geeneens een medewerker bij, alleen bij de uitrijpoort in zijn hokje.
Foto's nemen kan altijd natuurlijk, maar ik zou me niet al te druk maken, als je geen wrak inlevert kijken ze (meestal) nergens naar verder.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wij kregen de afgelopen keer bij het ophalen bij Alamo in Phoenix een formuliertje met daarop een plattegrondje van de auto. Hierop konden we aangeven waar er schade zat op de auto (deukjes en/of krassen). We moesten op dat formulier een kruisje zetten bij de beschadigingen aan de auto en hebben dit keurig gedaan. Het originele formulier bleef bij Alamo en wij kregen een doorslag mee. Dit was trouwens de eerste keer dat we zoiets kregen.

Bij het inleveren keken ze niet naar de auto maar alleen naar de kilometerstand. De man van Alamo was toen zeer verbaasd dat we bijna 4100 mijl gereden hadden :mrgreen:

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer