Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)
Mag die gel mee in de handbagage ? Ik heb dat ook altijd in mijn handtas zitten hoor !
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Deze griep wordt verspreid door minuscule 'water'druppeltjes in de lucht en dus niet per sé door het geven van een hand of het aanraken van een winkelwagentje. Hierin schuilt tegelijkertijd ook een deel van het gevaar; iemand is besmet, hoest bijvoorbeeld, de druppeltjes verplaatsen zich door de lucht (daarom dus ook extra gevaar op geventileerd luchthavens ed) en jij kan die weer inademen. Of ze komen op je handen terecht, waarmee je in je ogen wrijft en jezelf besmet. Dus daarom: vaak handen wassen/desinfecteren en is het dus aan te raden om op luchthavens en andere plaatsen waar veel mensen bij elkaar zijn een mondkapje te dragen.Er sliepen wel enkele mensen in zijn tent, en dien nemen al virusremmers. Maar de man op het nieuws vertelde echter ook dat hij met niemand 'fysiek contact' had. Wat dan met de mensen achter de drankenstandjes, eetkraampjes???
Volgens mij worden bacteriën ook zo overgedragen, want waarom moeten we dan telkens goed de handen wassen, en is men in Amerika volop bezig met het verspreiden van doekjes om bv. winkelwagentjes te ontsmetten e.d.
Maar om nou te zeggen dat ze ons zoet probeeren te houden? Ik ben wel degelijk gewaarschuwd door mijn arts maar we moeten ook weer niet hysterisch gaan doen hier. Er zijn al veel mensen die de griep gekregen hebben, daar een paar dagen beroerd van waren en (met medicatie) nu alweer vrolijk rondlopen. Ieder mens krijgt wel eens griep, slikt een kuurtje en een week later ben je er weer bovenop......en ook; elk jaar weer sterven er velen mensen aan de griep, wereldwijd.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat heeft niets te maken met de swineflu hoor, die hingen er altijd al. Ik heb niet het idee dat de Amerikaanse iets extra's doet op dit moment. Kwestie van blijven voorlichten en op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen. In de VS wordt dit gedaan door het Center for Disease Control (CDC) die hier toevallig in Atlanta zit.headhunterke schreef:en is men in Amerika volop bezig met het verspreiden van doekjes om bv. winkelwagentjes te ontsmetten e.d.
"Keep Georgia On Your Mind"
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Nee, precies.RiverCola schreef:Deze griep wordt verspreid door minuscule 'water'druppeltjes in de lucht en dus niet per sé door het geven van een hand of het aanraken van een winkelwagentje. Hierin schuilt tegelijkertijd ook een deel van het gevaar; iemand is besmet, hoest bijvoorbeeld, de druppeltjes verplaatsen zich door de lucht (daarom dus ook extra gevaar op geventileerd luchthavens ed) en jij kan die weer inademen. Of ze komen op je handen terecht, waarmee je in je ogen wrijft en jezelf besmet. Dus daarom: vaak handen wassen/desinfecteren en is het dus aan te raden om op luchthavens en andere plaatsen waar veel mensen bij elkaar zijn een mondkapje te dragen.Er sliepen wel enkele mensen in zijn tent, en dien nemen al virusremmers. Maar de man op het nieuws vertelde echter ook dat hij met niemand 'fysiek contact' had. Wat dan met de mensen achter de drankenstandjes, eetkraampjes???
Volgens mij worden bacteriën ook zo overgedragen, want waarom moeten we dan telkens goed de handen wassen, en is men in Amerika volop bezig met het verspreiden van doekjes om bv. winkelwagentjes te ontsmetten e.d.
Maar om nou te zeggen dat ze ons zoet probeeren te houden? Ik ben wel degelijk gewaarschuwd door mijn arts maar we moeten ook weer niet hysterisch gaan doen hier. Er zijn al veel mensen die de griep gekregen hebben, daar een paar dagen beroerd van waren en (met medicatie) nu alweer vrolijk rondlopen. Ieder mens krijgt wel eens griep, slikt een kuurtje en een week later ben je er weer bovenop......en ook; elk jaar weer sterven er velen mensen aan de griep, wereldwijd.
Maar ik ken mensen die hoge posities hebben in Becton & Dickinson. Dit wereldbedrijf is heel veel bezig met wereldgezondheid, en die personen zeiden me dat in sommige landen (lang niet allemaal) de zaken soms nogal wat worden geminimaliseerd om de bevolking niet ongerust te maken.
Het kan ook wel degelijk via de handen doorgegeven worden hoor...
Maar hier in West-Europa is een kuurtje volgen inderdaad nog altijd heel doeltreffend. Bij mijn weten is er nog geen West-Europeaan gestorven aan de griep, toch...
Maar volgens mij moeten we de boel nu ook niet gaan opblazen telkens er een nieuw geval bijkomt. Ik vind het persoonlijk een beetje ergerlijk dat we bijna elke dag horen dat er opnieuw mensen besmet zijn of iets dergelijk...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ik wou net zeggen, hier zie ik dat helemaal niet behalve bij een winkel, en die hadden het altijd al, dus het is inderdaad niets nieuws heb ik het idee.Bandido schreef:Dat heeft niets te maken met de swineflu hoor, die hingen er altijd al. Ik heb niet het idee dat de Amerikaanse iets extra's doet op dit moment. Kwestie van blijven voorlichten en op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen. In de VS wordt dit gedaan door het Center for Disease Control (CDC) die hier toevallig in Atlanta zit.headhunterke schreef:en is men in Amerika volop bezig met het verspreiden van doekjes om bv. winkelwagentjes te ontsmetten e.d.
Blijven voorlichten en op de hoogte blijven... sja, leuk gezegd... feit is wel dat DOH in Hawaii mensen niet meer voorlicht en ze niet meer op de hoogte houdt. Ze doen er hier helemaal niets meer aan en laten het gaan als een normale griep (dat ondertussen het aantal zieken tov veel andere staten in verhouding hier veel groter is en veel sneller groeit, houden ze maar graag buiten beschouwing).
Het CDC is trouwens ook gestopt met het dagelijks updaten van het aantal zieken in hun tabelletje, dit wordt nu ook nog maar een keer per week gedaan. Dat was in Hawaii hetzelfde, vraag me af wanneer ook zij helemaal stoppen daarmee.
Toch wel:Bij mijn weten is er nog geen West-Europeaan gestorven aan de griep, toch.
http://www.who.int/csr/don/2009_07_06/en/index.html
http://www.reuters.com/article/topNews/ ... 22&sp=true
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dat hoor ik inderdaad heel veel hier in Hawaii. Voornamelijk wordt gezegd dat dit mogelijk gedaan wordt omdat het toerisme een nieuwe klap (eerst de economie) kreeg na de uitbraak in Hawaii.. het kost teveel en dat willen ze liever niet.headhunterke schreef:dat in sommige landen (lang niet allemaal) de zaken soms nogal wat worden geminimaliseerd om de bevolking niet ongerust te maken.
- headhunterke
- Amerikakenner
Owla, dan zijn die me ontgaan... 
Maar hij zei er ook bij dat men ondertussen een akkoord had om, intern (i.s.m regeringen) weliswaar, het nodige te regelen.
De details hierover kon/mocht hij me, begrijpelijk, echter niet vertellen.

Inderdaad, de persoon die het me vertelde heeft eind vorige maand nog een conferentie gehad met bijna alle bevoegde hoge pieten van het bedrijf (en dat zijn er heel wat, alleen in de VS al) en daar waren het inderdaad de landen die het moeten hebben van toerisme die het willen minimalliseren.jiejie schreef:Dat hoor ik inderdaad heel veel hier in Hawaii. Voornamelijk wordt gezegd dat dit mogelijk gedaan wordt omdat het toerisme een nieuwe klap (eerst de economie) kreeg na de uitbraak in Hawaii.. het kost teveel en dat willen ze liever niet.headhunterke schreef:dat in sommige landen (lang niet allemaal) de zaken soms nogal wat worden geminimaliseerd om de bevolking niet ongerust te maken.
Maar hij zei er ook bij dat men ondertussen een akkoord had om, intern (i.s.m regeringen) weliswaar, het nodige te regelen.
De details hierover kon/mocht hij me, begrijpelijk, echter niet vertellen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Heb toevallig net een Q&A gelezen, waarin deze vraag gesteld werd en moest aan deze post denken.. In dat stukje Q&A werd als antwoord gegeven dat H1N1 momenteel aan het muteren is (kijk bv naar die nieuwe strain in Brazilië, of de Tamiflu resistant gevallen in Japan, Denemarken en Hong Kong, dit zijn alle mutaties) en dat men gemakkelijk weer ziek kan worden aan de hand van zo'n mutatie.Petra/VS schreef:Aan de andere kant, hoe meer mensen met deze milde vorm worden besmet, hoe meer er een zogenaamde kudde immuniteit ontstaat?
Ik vraag me daarbij ook eigenlijk af (dit gaven ze dus niet aan) of die vaccinaties, waar ze nu mee bezig zijn, dan dus eigenlijk wel helpen tegen die mutaties ook. Ik bedoel, als men dan toch alsnog ziek kan worden door een mutatie, wie zegt dan dat die vaccines dan ook nog werken?
- headhunterke
- Amerikakenner
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik hoorde dat men in Antwerpen een heel specifiek vaccin aan het testen is...
Maar zoals bij elke griep is ook deze zeer moeilijk te bestrijden, net omdat griep zo snel kan muteren.
Denk maar terug aan de griepepidemies van vorige eeuw (wel van voor mijn tijd, maar NGC doet z'n werk :p )
Maar zoals bij elke griep is ook deze zeer moeilijk te bestrijden, net omdat griep zo snel kan muteren.
Denk maar terug aan de griepepidemies van vorige eeuw (wel van voor mijn tijd, maar NGC doet z'n werk :p )
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoe ik een griepvirus "begrijp", als niet viroloog, bestaat het uit verschillende componenten. Heb je al immuniteit tegen een of meer van die componenten, dan is de kans, dat je minder erg ziek wordt, groter. Het jaarlijkse griepvaccin beschermt ook nooit optimaal, maar geeft wel wat meer immuniteit, zodat, als je toch griep krijgt, het in mildere vorm is. Ook al muteert H1N1 dus, de mensen, die deze vorm al gehad hebben, of een vaccin ertegen, zullen dan tenminste immuun zijn voor dat gedeelte van het virus. Maar dat is hoe ik, wat ik erover heb gelezen, interpreteer als leek.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Zo begrijp ik het ook. Maar voor zover ik lees is er ook een nieuw stamvirus , en dat heeft totaal andere eigenschappen. Dat lijkt me dan geen mutatie meer.Petra/VS schreef:Hoe ik een griepvirus "begrijp", als niet viroloog, bestaat het uit verschillende componenten. Heb je al immuniteit tegen een of meer van die componenten, dan is de kans, dat je minder erg ziek wordt, groter. Het jaarlijkse griepvaccin beschermt ook nooit optimaal, maar geeft wel wat meer immuniteit, zodat, als je toch griep krijgt, het in mildere vorm is. Ook al muteert H1N1 dus, de mensen, die deze vorm al gehad hebben, of een vaccin ertegen, zullen dan tenminste immuun zijn voor dat gedeelte van het virus. Maar dat is hoe ik, wat ik erover heb gelezen, interpreteer als leek.
Voor zover ik wat hier in de media komt lees, hangt het er erg van af, dat in geval het virus muteert , hoe sterk die nieuwe muntanten zijn. En daar vreest men hier wat voor.
Wat ik lees in de krant : hier in de provincie Antwerpen , waar ik woon, is men nu bezig met:
- het ontwikkelen van een computertoepassing om efficient het besmette aantal personen en info te registreren. Tegen begin september is het klaar. Eind augustus/begin september krijgen alle gemeenteambtenaren een opleiding voor de toepassing.
- er zal een zorgmeldpunt komen waar gemeenteambtenaren info geven en kunnen doorverwijzen naar medische diensten.
Deze organisatie wordt enkel opgestart in geval de huisartsen de toevloed niet meer aan kunnen.
De huisartsen zelf werken aan een huisartsenkring waarbij patienten in twee groepen gedeeld worden : met en zonder griep. Elke groep zal een andere permanentie hebben met gescheiden praktijken.
De piek wordt in oktober verwacht.
Hopelijk werkt deze organisatie ook als het zover is...
Groetjes,
Carine
Carine
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zwaarlijvigheid lijkt een factor te zijn bij het krijgen van ernstige complicaties door H1N1 (dit artikel heeft het over Michigan, maar ik las al iets soortgelijks over Utah, ook):
http://www.wtopnews.com/?nid=106&sid=1661303
http://www.wtopnews.com/?nid=106&sid=1661303
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- headhunterke
- Amerikakenner
Is het niet zo dat veel zwaarlijvigen een, algemeen gezien, zwakkere weerstand hebben?
Het zou dus kunnen dat deze ziekte niet veel afname in weerstand nodig heeft om (zwaarder?) toe te slaan.
Maar al die medische veronderstellingen e.d. laat ik over aan diegenen die er echt verstand van hebben
Het zou dus kunnen dat deze ziekte niet veel afname in weerstand nodig heeft om (zwaarder?) toe te slaan.
Maar al die medische veronderstellingen e.d. laat ik over aan diegenen die er echt verstand van hebben

Sja, dit wordt er natuurlijk ook gezegd:
Komt dus wel wat overeen met wat Headhunterke zegt, over de mindere weerstand.but health officials have said that might be due to the fact that heavy people tend to have asthma and other conditions that make them more susceptible.
Bij verminderde weerstand denk ik aan een zwakker immuunsysteem. Dat hoeft bij mensen met obesitas niet zo te zijn. Ze hebben vaak andere onderliggende ziektes, zoals diabetes, hoge bloeddruk en hartziekte wat het vechten van een infectie moeilijker maakt en kans op complicaties groter, maar het hoeft niet per se een verminderde weerstand te zijn. Het is allemaal speculatie. Iemand met obesitas zal ook sneller van de been zijn als ze ziek zijn, met alle complicaties die daarbij komen kijken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb obesitas én diabetes. Maar door mijn goede diabetesinstelling heb ik persoonlijk geen last van slecht genezende wondjes en ben ik eigenlijk ook zelden ziek. Toevallig heb ik griep gehad tijdens onze laatste reis in Amerika en heb ik ook het idee dat het weleens Mexicaanse griep heeft kunnen zijn. Ik was er in twee, drie dagen vanaf, Albert heeft veel meer last gehad. Maar hij heeft dus een ziekte waardoor zijn hele gestel wel degelijk is aangetast (en ja, ook obesitas en diabetes), maar het is de OPS die hem nekt in dit soort gevallen.
Onze mede-reizigers hebben nergens last van gehad, terwijl we in een camper zaten. Beiden kerngezond en slank, het kan er best mee te maken hebben.
Onze mede-reizigers hebben nergens last van gehad, terwijl we in een camper zaten. Beiden kerngezond en slank, het kan er best mee te maken hebben.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mijn collega belde vrijdag naar het werk; hij is woensdag terugekomen uit Mexico en ligt nu helemaal voor pampus in bed. Alles stijf, koorts, diarree.......griepverschijnselen dus.
Hij mag nu 7 dagen lang geen mensen zien (of in ieder geval beperkt) en moet aankijken hoe zijn symptomen worden; gaat het beter of slechter?
Hij zal morgen dus nog niet op het werk zijn dus....... zal wel niks zijn, maar je schrikt toch wel even...
Hij mag nu 7 dagen lang geen mensen zien (of in ieder geval beperkt) en moet aankijken hoe zijn symptomen worden; gaat het beter of slechter?
Hij zal morgen dus nog niet op het werk zijn dus....... zal wel niks zijn, maar je schrikt toch wel even...
Dat ze maar goed thuis uitzieken.
Mijn zit momenteel op een legerbasis en vertelde dat een stuk of 30 van hun kadetten momenteel geisoleerd worden omdat ze deze griep hebben. We kunnen blij zijn dat deze griep niet zo dodelijk is als die van 1918.
Mijn zit momenteel op een legerbasis en vertelde dat een stuk of 30 van hun kadetten momenteel geisoleerd worden omdat ze deze griep hebben. We kunnen blij zijn dat deze griep niet zo dodelijk is als die van 1918.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Dit schreef ik al op 1 mei en eind september ga ik terug naar Florida.Disney-Golf schreef:Thx Klaus,
I am a pig "in hart en nieren" dus m'n "swine" stadium al ontgroeid...
And remember, only the strong survive!
ff serieus;
Je moet het niet gaan zoeken maar dit is nu wel overroepen naar mijn gevoel.
Binnen een maand of twee zullen we zien of ik gelijk had of niet.
Maar nogmaals; blijf in bed en trek het laken over je heen, maar let op dat je de luchter niet op je hoofd krijgt want dan hou je er mischien een schedelbreuk aan over... :dance:
Toen waren er nog geen bevestigde gevallen in België, nu wel.
Denken jullie dat dit me gaat tegenhouden...
Echt niet!!! :dance: