Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtax retour

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vliegtax retour

Bericht door Marjol »

Ik las afgelopen vrijdag op het Floridaforum dat de mensen die bij cheaptickets.nl recht op teruggave van de vliegtax hebben een mailtje hadden gehad. Op de site stond inderdaad hetzelfde verhaal, maar wij hadden dus geen mailtje gehad. Nu hebben wij in de periode geboekt dat er druk werd gespeculeerd of die vliegtax nu wel of niet terugbetaald zou worden en sommige prijzen al aangepast waren.

Ik heb cheaptickets dus maar even een mailtje gestuurd en kreeg vandaag een mailtje terug, waarin ze vroegen om mijn rekeningnummer. Hopelijk krijgen we het geld dus ook nog terug!
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

website van Icelandair kent een buton op de voorpagina waar je ze terug kunt vragen.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
meel
Amerika-newbie

Bericht door meel »

bigroc schreef:Wij vliegen ook met BA, maar in combinatie met American Airlines. Op 12 juli vliegen we met AA, maar uitgevoerd door BA van A'dam naar Londen, daarna met AA door naar Chicago en Phoenix. Terug vliegen we met BA. Bij welke maatschappij moeten we nu navraag doen om de vliegtax terug te krijgen? We hebben trouwens via een reisburo geboekt, Skybreakers.

Gr Mirjam
WIj vertrekken ook de 12e naar amerika. Via londen met BA en vervolgens met AA naar New York. Wij hebben geboekt via ebookers.nl.
We moeten he terugkrijgen via ebookers, maar ze hebben nog niets van AA gehoord.
gr. Meel
bigroc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door bigroc »

Laatst toch maar even gebeld met Skybreakers, ons E-ticketnummer is van AA, dus het had geen zin om BA te contacten. Van AA was nog niks vernomen, komen ze over de brug dan wordt het aan ons terugbetaald.
Ik reken maar nergens op en we gaan gewoon genieten van onze vankantie.

Gr Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik hoef niet langer op BA te wachten. Mijn ticketverkoper lost het al voor mij op. Ik heb de keuze tussen vouchers a 60,00 Euro PP of directe teruggave a 45,00 Euro PP. Ik heb gekozen voor optie twee. Prima geregeld door vliegtickets.nl ! :)

Uw betaalde vliegtaks retour
U bent het vast meerdere malen in het nieuws tegengekomen. De vliegtaks verdwijnt voor reizen met vertrek op of na 1 juli 2009. Uit ons reserveringssysteem is gebleken dat u bij ons een boeking heeft met vertrek op of na deze datum. Dit betekent dat u recht heeft op teruggaaf van de vliegtaks.

Wij bieden u de mogelijkheid om zelf te bepalen wat u met uw betaalde vliegtaks doet. U kunt de betaalde vliegtaks plus een extra korting gebruiken voor uw eerst volgende vliegticket reservering bij Vliegtickets.nl, of u laat de betaalde vliegtaks direct terugstorten op uw rekeningnummer.

De mogelijkheden:
1. U gebruikt uw persoonlijke vouchercode waarmee u 180.00 euro korting krijgt op uw eerstvolgende vlucht.
U belt met ons contact center op 0900-9556 (0.45 cent per minuut). Hier geeft u aan dat u een boeking wilt maken met korting naar aanleiding van de vliegtaks. U geeft ons uw persoonlijke vouchercode door welke u hieronder kunt vinden. Wij zullen voor u een reservering maken naar de gewenste bestemming en de korting verwerken.
Naam: xxxxxxx
Vouchercode: xxxxx
Bedrag:180.00 euro (3 x 60.00 euro)
PNR:xxxxxx

2. U maakt geen gebruik van uw voucher en laat de betaalde vliegtaks van 135.00 retour storten op uw bankrekening.
U gaat naar http://www.vliegtickets.nl/vliegtaks en vult het formulier op onze website in. Onze administratie zal uw aanvraag verwerken en uw geld terugstorten.
Naam: xxxxxx
Vouchercode: xxxxxx
Bedrag:135.00 euro (3 x 45.00 euro)
PNR:xxxxxx

Geldigheid:
Uw persoonlijke voucher is eenmalig te gebruiken voor uw eerstvolgende telefonische vliegticket reservering bij Vliegtickets.nl in de periode tot en met 31 december 2010.

Vliegtaks overzicht
Vluchten binnen Europa 11.25 euro per persoon, u ontvangt een voucher van 20 euro per persoon.
Vluchten buiten Europa 45 euro per persoon, u ontvangt een voucher van 60 euro per persoon.
Gebruikt u uw persoonlijke voucher niet, dan zullen wij alleen het bedrag van de betaalde vliegtaks aan u retourneren.
Met vriendelijke groet,
Vliegtickets.nl
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben onze vliegtax retour gehad. Geboekt bij BMI, we hebben er een paar keer om moeten vragen maar vorige week is het bedrag terug gestort.
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

waar heb je dit nagevraagd bij bmi? Want ik krijg alleen maar bericht dat ze er mee bezig zijn.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben een aantal keer gebeld met BMI, het 020 nummer. En kregen ook steeds te horen dat ze er mee bezig zijn. Nadat vorige week onze vlucht gewijzigd was, weer gebeld en vlak daar het geld terug gekregen.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij hebben van de week ook nog maar eens gebeld en ze waren er mee bezig, konden het eind juli/begin augustus verwachten. Vandaag was er nog niets maar dat zal dus niet lang meer duren neem ik aan.
JAN BOTERMANS
Amerika-ontdekker

Bericht door JAN BOTERMANS »

van expedia nog niets vernomen, heeft iemand al iets ontvangen? weet iemand een naam of telefoonnummer?

gr Jan
Liefhebber van de USA
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Marjol schreef:Ik las afgelopen vrijdag op het Floridaforum dat de mensen die bij cheaptickets.nl recht op teruggave van de vliegtax hebben een mailtje hadden gehad. Op de site stond inderdaad hetzelfde verhaal, maar wij hadden dus geen mailtje gehad. Nu hebben wij in de periode geboekt dat er druk werd gespeculeerd of die vliegtax nu wel of niet terugbetaald zou worden en sommige prijzen al aangepast waren.

Ik heb cheaptickets dus maar even een mailtje gestuurd en kreeg vandaag een mailtje terug, waarin ze vroegen om mijn rekeningnummer. Hopelijk krijgen we het geld dus ook nog terug!
Marjol, naar aanleiding van jouw bericht heb ik op 5/8 ook een mailtje gestuurd naar Cheap tickets, omdat wij ook geen bericht ontvangen hadden. Kreeg direct antwoord dat ze € 180,00 (4x45) zouden terugstorten en vandaag (8/8) staat het al op mijn rekening. :dance:
ImroB
Amerika-ontdekker

Bericht door ImroB »

Hi,

Ik heb bij Delta op de website geboekt in Maart en ongeveer 1,5 week geleden heeft Delta €45 pp teruggestort. Ik heb hiervoor niets moeten doen dus een ieder die bij Delta heeft geboekt zal hetzelfde kunnen verwachten neem ik aan.

Groet,
Imro
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Tans4USA schreef:
Marjol, naar aanleiding van jouw bericht heb ik op 5/8 ook een mailtje gestuurd naar Cheap tickets, omdat wij ook geen bericht ontvangen hadden. Kreeg direct antwoord dat ze € 180,00 (4x45) zouden terugstorten en vandaag (8/8) staat het al op mijn rekening. :dance:
Fijn! :dance: Wij hebben nog steeds niks teruggehad. Ik wacht nog even tot na de vakantie, maar daarna ga ik zeker weer mailen.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Wij moesten eind juli bij Travelhome het laatste stukje van onze reis betalen (6 weken voor vertrek) en hadden van te voren bericht gekregen dat we 90 euro (2 x 45) van het open staande bedrag mochten aftrekken. Inmiddels hebben we de reispapieren in huis. Netjes geregeld dus. Trudy
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Hi,

heeft iemand ervaring met tickets geboekt via united.com en het terugvragen van de vliegtax?

Groetjes,

Leonie
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik moet even mijn hart luchten over connections.be!

Ik ben vorige week terug gekomen van mijn reis en heb maandag met BA gebeld aangezien zij toegezegd hadden de vliegtax NA de reis terug te betalen. Aangezien ik bij Connections geboekt heb zal BA het bedrag terug storten aan Connections en niet direct aan mijzelf dus heb ik vervolgens Connections gebeld. De man die ik sprak vroeg mij een email te sturen met daarin mijn reserveringsnummer zodat zij één en ander konden uitzoeken.

Nu kreeg ik vanochtend, alweer, een onvriendelijke email van connections waarin zij zeggen mij dit bedrag niet terug te gaan betalen omdat volgens hun, niet uitgekeerd zal worden aan hun daar zij een Belgisch bedrijf zijn. :? :banghead: :banghead:

Ik wordt zo moe van dit bedrijf. Nog nooit heb ik zo'n niet-klantgerichte-organisatie getroffen en ze proberen er alles aan te doen om me niet dat bedrag terug te betalen. Zo voelt het tenminste!

Zucht...ga maar weer eens met BA bellen....
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

@ RiverCola: Ben je vanuit Brussel gevlogen of vanuit Amsterdam ?
In het eerste geval heeft connections namelijk gelijk, helaas.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Vanuit Amsterdan uiteraard. Heb inmiddels BA weer aan de telefoon gehad, een heel vriendelijke dame en zij heeft zelfs nog met het hoofdkantoor overlegd; BA betaald aan het einde van elke maand de vlietax retour aan iedereen die die maand is terug gekomen, in mijn geval moet dat dan via Connections gaan. In de regelementen staat ook dat de touroperators verplicht zijn dit weer over te maken aan de klant.

Zij ging contact opnemen met Connections om dit uit te leggen en heeft zefs mijn connections-boekingsnummer genoteerd. Ik krijg gewoon het gevoel dat Connections heel onwelwillend is (zeg je dat zo?). Maar ik hoop nu dat het goed komt.
Sunnygoeswest
Amerikafan

Bericht door Sunnygoeswest »

Het is al eerder gevraagd, maar heeft iemand al iets gehoord van Expedia?
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Weet iemand nog iets over Continental Airlines?

Toen ik er een paar maanden geleden over belde waren ze er nog mee bezig hoe ze het administratief moesten regelen.
Toen ik een tweede keer belden, ruim een maand geleden, werd ik op een lijst gezet, met de mededeling dat ze het gingen terugboeken, maar ze konden nog niet zeggen wanneer.

Ondertussen nog steeds geen geld teruggezien.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer