Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inleveren huurauto, hoe goed kijken ze?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Inleveren huurauto, hoe goed kijken ze?

Bericht door Chi Sin X »

Soms maken ze wel tijd voor je. De eerste keer dat ik een auto huurde, wist ik niet hoe je met een automatic moest rijden. Ik had dat enkel nog maar in de film gezien ;). Maar die man heeft alles vriendelijk uitgelegd. (Op 2 min was hij wel klaar, want veel valt er niet uit te leggen)

Achteraf bedacht ik wel dat het stom was van mezelf om te vragen hoe ik met een huurauto moest rijden. Ik denk niet dat ze verwachtten om die auto ooit in 1 stuk weer te zien.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jdantuma schreef:Is het sowieso een slim plan om vooraf een rondje om de auto te doen waar medewerker bij is? Foto's maken van alle kanten (waar het duidelijk is dat de auto nog op terrein van Alamo staat eventueel met medewerker erop).
Heb je mooi bewijsmateriaal.
Je kunt natuurlijk best foto's maken als je de auto ophaalt. Wordt misschien alleen lastig als het al donker is en e.e.a dan vaak wat minder goed zichtbaar is. Zeker krassen zul je dan minder goed op de foto krijgen. Een medewerker zal zeker niet met je meelopen naar de auto. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Je krijgt uitgelegd in welk vaknr. je auto staat of uit welk vak je één mag kiezen en verder niets.

Bij het uitrijden is het wel verstandig om aan te geven waar event. schade zit. Dat kan d.m.v. een speciaal formulier zoals Sonja al beschreef, heb ik ook al verschillende malen gehad of je geeft het door aan de persoon bij het poortje. Vorige maand in Las Vegas toen wij onze auto omruilden voor een Ford Edge hebben wij een beschadiging bij het handvat van de bijrijders portier gemeld bij het uitrijden. De medewerkster heeft e.e.a. zelf bekeken en hiervan een aantekening in de computer gemaakt. Prima geregeld dus en achteraf ook niets meer van gehoord.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Bij ons werd er ook weinig naar de schade op de huurauto gekeken (gehuurd bij Alamo).
We hadden al schade toen we er in San Francisco mee wegreden, (flinke) krassen, bumper niet helemaal meer recht etc.
Hebben hier ter plaatse foto's van gemaakt maar bedachten ons achteraf dat we het beter hadden kunnen laten opschrijven en ondertekenen door Alamo.
We hadden een hoge verzekering met maximale CDW dus hebben het maar gelaten.
Bij inleveren werd barcode gescand en me gevraagd of de auto goed was.
Ja, de auto was goed, behalve dat ie aangaf dat ie onderhoud nodig had (lampje op dashboard) en dat heb ik de mevrouw dus ook gemeld.
Kreeg een bon mee met hierop type auto, gereden mijlen etc.
Maar ook een bedrag erop (ergens in de 600$) waarvan ik zoiets had...het zal wel.
Zijn net twee dagen terug dus iets ervan horen kan nog niet denk ik. Ik verwacht ook niet er iets van te horen aangezien we toch maximaal verzekerd waren.
Is het nou eigenlijk de bedoeling een bon mee te krijgen met 0$ erop? Zijn er meer mensen die een bon meegekregen hebben met een x bedrag erop en wat is hiermee gebeurd?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat staat er verder op het bonnetje? Wij hebben dat nog nooit meegekregen.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat is wel vreemd als er op de eindbon een bedrag staat. Meestal houdt dat in dat je dat ook betalen moet. Hebben jullie niet (per abuis) een upgrade genomen?

Misschien kun je inderdaad aangeven wat voor bedrag het is. Eventueel bon inscannen?

Roland

Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Overgetypt van het bonnetje:

Charges No Unit Price Amount
CPP 18 days 0.00
EP 18 days 0.00
CDW/LDW 18 days 0.00
REFUELING 1 Rental 0.00*
T&M 1 Rental 227.94 227.94*
EX T&M 1 Week 228.00 228.00*
EX T&M 4 Days 51.11 204.45*
UNLIM M/KM 0 M/Kms 0.00
SALES TAX @9.500% 11.61

Total Charges USD 672.00

Er boven staat 'Class Driven IFAR' en 'Class Charged IFAR'. Om een upgrade is niet gevraagd, zowel niet door ons als door Alamo niet.
Ik vraag me toch af hoe ze dit willen doen met al die verzekeringen die erbij zitten?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat lijkt op een berekening van de huurprijs. In totaal 18 dagen, 1 week voor USD 227.94, 1 week voor USD 228 en 4 dagen voor USD 51.11 per dag.

Welk type auto hadden jullie van te voren besproken? Ook uit de klasse IFAR (=type Equinox of gelijkwaardig)?

Heb je de papieren die je meekreeg bij het ophalen van de auto nog? Daar zou het ook op moeten staan indien je een upgrade hebt gekregen (al dan niet bewust). Ik zou je creditcardafschrift in ieder geval in de gaten houden.
Ik vraag me toch af hoe ze dit willen doen met al die verzekeringen die erbij zitten?
Hoe bedoel je dat? Dat ze op de bon niet in rekening gebracht worden? Als je een upgrade neemt worden de verzekeringen niet opnieuw in rekening gebracht, dat heb je al geregeld bij het huren van een auto vanuit Nederland.

Hopelijk valt het mee en wordt er niets van jullie creditcard afgeschreven. Houd je ons op de hoogte?

Roland

Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Hoi Coyote,

Dank je, je hebt me toch een beetje gerust gesteld.
We hebben de auto inderdaad 18 dagen gehuurd en het leek mij/ons dus ook het bedrag wat de auto ons aan huur gekost heeft. Vandaar dat we er niet meer over gerept hebben, het leek ons logisch zo.
Totdat ik (nu thuis) dit topic las.
Ik heb net Alamo maar even een mailtje gestuurd met de vraag wat die T&M en EX T&M betekenen, want wij hebben geen idee.
Ja, ik heb de papieren van het ophalen van de auto nog. We hebben inderdaad een auto gehuurd uit de Midsize SUV klasse (Equinox) gehuurd via USA Reisen met de maximale verzekering.
We kregen een Toyota RAV4 4WD V6 mee die wel in die klasse past (als je het mij vraagt tenminste).

Met mijn laatste vraag bedoel ik eigenlijk dat ik niet snap hoe ze het willen doen met het eventueel afhouden van een bedrag van de creditcard, omdat we hiervoor verzekerd zijn.
Ook al wordt duidelijk gezegd dat CDW geen verzekering is, toch lijkt me dit stuk heel duidelijk (van de Alamo site):

"Alamo provides you, the renter and authorized drivers with a way to minimize or eliminate your responsibility for loss or damage to the rental vehicle through the purchase of Collision Damage Waiver (CDW). CDW is NOT insurance. It is a waiver of Alamo's right to collect from the renter or authorized driver for the loss or damage to the rental vehicle.

Alamo offers two levels of CDW to meet the needs of its customers.

Maxi Waiver Saver -Alamo waives the renter's and authorized driver(s) responsibility for loss or damage to the rental vehicle up to the full value of the vehicle including administrative and loss of use fees.
Waiver Saver 3000 - Alamo waives up to the first $3,000 of loss or damage to the rental vehicle, the renter or authorized driver(s) pays for any loss or damage in excess of $3,000 up to the full value of the vehicle. This option is for renters who want to minimize their responsibility as well as renters who may carry a $3,000 deductible on their personal insurance policies."

En wij hebben dus Maxi Waiver Saver...
Daarom snapte ik het bedrag niet, want als je toch al die extra's hebt (waaronder CDW), waarom een bedrag noemen?

We gaan zeker onze afschriften in de gaten houden, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik laat het jullie ook weten!!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Op mijn bon van Alamo staat het volgende:

Charges - No Unit - Price - Amount
FSO - 1 Rental - 49.00 - 49.00

Total charges USD 49.00

Paid by MC xxxx -49.00

Amount Due USD 0.00

Dit bedrag hebben wij ook daadwerkelijk betaald (zij het dat het verrekend is met een eerdere volle tank die wij al betaald hadden, wij hebben de auto tijdens onze vakantie noodgedwongen omgeruild waardoor we maar 1x een volle tank betaald hebben, zoals het ook hoort).

Als het laatste er ook staat, paid by MC (mastercard) is je creditcard hoogstwaarschijnlijk wel belast.

Bij ons stonden de huurbedragen er dus niet meer op vermeld. Is ook wel logisch omdat je die bedragen al betaald hebt aan usareisen.de.

Succes ermee.

Roland

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als ik zo de bon lees lijkt het erop dat ze je iets extra's in rekening gebracht hebben.
Bij ons heeft er volgens mij altijd 0,00 op de bon gestaan.
Ik zou alle bewijzen goed bewaren en je creditcard afschrift afwachten. Daar zou het dan op moeten staan als er iets extra berekend is.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bij mij staat op de bon ook 0,00. Ik ben heel benieuwd hoe dit eindigt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik dacht ook even op mijn bon te kijken wat daar staat als eindbedrag, en zie daar -47.73 staan, ik heb dus geld teruggekregen omdat ik niet in de ochtend 8 uur, maar de avond daarvoor al inleverde. :D
Netjes, bij Dollar gehuurd overigens.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:ik heb dus geld teruggekregen omdat ik niet in de ochtend 8 uur, maar de avond daarvoor al inleverde. :D
Dat hebben wij ook een keer meegemaakt terwijl volgens mij in de voorwaarden staat dat je geen geld terug krijgt als je 'm eerder inlevert. Wij maakten dat mee bij Hertz in 2001. Ook wij leverden de auto de avond van te voren al in waardoor de auto een dag eerder dan afgesproken terug was. Viel ons toen ook reuze mee. :D

Roland

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Bij mij eindigde de bon ook op 0, uitgezonderd de one way rental die zoals op voorhand verteld, aangerekend was.
Volgens mij moet die bon eigenlijk op 0 staan.

Langs de andere kant raar dat er niet amount due op staat.

Carine
Groetjes,
Carine
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

zojuist auto ingeleverd bij Alamo Las Vegas (car rental center),
km-stand(mijlen) en de tankinhoud is het enige dat ze daar willen zien. Is overigens ook pikkedonker in die parkeergarage.
Op mijn opmerking "you better change the front tires" werd vrolijk geantwoord met, "yes sir",
maar ik geloof niet dat ze er echt iets mee gaan doen (banden waren echt glad, waren ze al aan begin van huurperiode).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Coyote schreef:
Pete.Z schreef:ik heb dus geld teruggekregen omdat ik niet in de ochtend 8 uur, maar de avond daarvoor al inleverde. :D
Dat hebben wij ook een keer meegemaakt terwijl volgens mij in de voorwaarden staat dat je geen geld terug krijgt als je 'm eerder inlevert. Wij maakten dat mee bij Hertz in 2001. Ook wij leverden de auto de avond van te voren al in waardoor de auto een dag eerder dan afgesproken terug was. Viel ons toen ook reuze mee. :D

Roland
Ik kom er ook echt vandaag pas achter,3 maanden later dus.
Mooi hoor,al is het eigenlijk best logisch als je erover nadenkt.
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Heb naar Alamo een mailtje gestuurd met de vraag wat die afkortingen betekenen (T&M etc).
Ik ga er van uit dat die 672$ afgeschreven gaan worden.
Maar goed, ik heb niet voor niets foto's gemaakt toen wij de auto afhaalden dus ik ben benieuwd of ik daar dan iets mee kan.
De auto had namelijk al behoorlijke schade (diepe kras, voorbumper scheef) toen we hem haalden en dit viel ons toen al op. Vandaar de foto's.
Lekker misselijk dat ze dan van die afkortingen op de bon zetten waarvan ik toen dacht 'het zal wel'.
Ook best naief achteraf natuurlijk, maar je kent het wel: je wil gewoon naar huis...
Als er op die bon had gestaan 'schade aan bumper' en het kost zoveel $, had ik daar ter plekke natuurlijk de discussie aangegaan.

Kreeg vandaag 'antwoord' op het mailtje, tenminste, dat dacht ik.
Het wordt doorgestuurd naar een andere afdeling :blink:
Dus het blijft wachten...ik hou jullie op de hoogte.

Trouwens de afgelopen dagen best wel een jetlag gehad, dat denken we althans.
Veeeeeel geslapen!! En soms klaarwakker zijn op rare tijden (4 uur 's nachts...).
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Hallo allemaal,

Vandaag nog maar eens een email naar Alamo gestuurd.
Ongeveer een week geleden hebben zij de email doorgestuurd naar een andere afdeling (zie vorige post) maar daar had ik nog geen antwoord op gehad.
Kreeg vandaag dus dit antwoord:

Thank you for your email. I apologize for the inconvenience that this issue has caused you. I have reviewed your rental invoice and I have found that you do not owe Alamo any additional charges.The current total of your rental was $672.00 which should be covered by your voucher.If you wish to dispute the charges you will need to contact the Tour company that you booked the vehicle with.If you have any questions please contact us again.

Sincerely,
Crystal
Alamo Rent A Car
Customer Care

Dat lijkt me dus duidelijk. Toch vreemd dat ze dan die $672.00 vermelden op de afleverbon (die we dus meekregen bij inleveren van de auto).
Wij blijven natuurlijk de bankafschriften in de gaten houden, ook om te kijken of de andere bedragen die afgeschreven gaan worden (hotels ed) kloppen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer