Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Naitsirhc
Amerikafan

Re: Wat te dragen tijdens trails, wandelingen etc.

Bericht door Naitsirhc »

GoBieN schreef:Wij hebben enkel sportschoenen en gewone schoenen mee.
Zijn bergschoen/hike sandalen echt aan te raden, als je bvb in Joshua, Bryce, Zion, Death Valley, Page en Yosemite enkele hikes gaat doen ?
En kun je die bij aankomst in LA ergens kopen indien nodig ?
Absoluut,

Wij zijn nu twee keer in Zion geweest, en daar zijn wandel schoenen echt aan te raden, vooral als je Angel Landings wilt gaan doen......
En ook in Joshua was ik erg blij met mijn wandelschoenen.
Arches (Fiery Furnace) is niet te doen zonder wandelschoenen, althans ik zou er niet aan moeten denken.
Yosemite is zo touristisch, dat je gewoon over de aangelegde paden kunt wandelen. Hier kun je eventueel sportschoenen voor aandoen.

En het kopen in Amerika kan natuurlijk, maar dan loop je het gevaar dat je ze nog moet inlopen
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben in Bryce de Navajo Loop gelopen, in Zion Riverside, kleine stukje narrows, wheeping rock en emerald pools. Sportschoenen (met degelijke grip zool) waren voldoende. Dit zijn natuurlijk allemaal de makkelijke wandelingen.

groeten live vanuit SF !
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Over het algemeen dragen wij hike-schoenen, een afritsbroek met veel zakken en een blouse waar je de mouwen van op kunt rollen. Je kunt dan wat het weer betreft alle kanten uit. Verder hebben we een pet en drinkwater bij ons.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ondanks dat ik ook nogal klunzig ben heb ik diverse moderate hikes (Bryce, Capitol Reef, Zion) zonder problemen op teva's gelopen. Om vlak na terugkomst op de markt in Rotterdam een been te kneuzen bij een behoorlijke smak over ongelijk plaveisel. En tijdens een Londentripje een enkel verstuikt op een gladde winkelvloer.
Lucia
Amerika-ontdekker

Bericht door Lucia »

Een tip: bij de ANWB zijn de wandel/bergschoenen momenteel in de aanbieding: 50% korting. Alles van hun merk Human Nature is trouwens voor de helft van de prijs. Wij hebben 4 paar bergschoenen gekocht voor in totaal € 170,00.
Groet Lucia.
http://www.7-sisters.nl http://malunijo.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

maar hier in de regio was helaas vrijwel alles uitverkocht in de gangbare maten bij die ANWB :(
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Ik neem twee afritsbroeken mee, voor vriendlief was er nog slechts 1 te vinden in zijn maat.
Misschien ter plekke maar even kijken dan. Verder nog lange linnen broeken.
M'n vriend is roodharig en zelf ben ik blond, dus we kunnen wel extra zonbescherming gebruiken op die manier.
Scheelt smeren en is toch luchtig.
Verder beide B-wandelschoenen van Salomon, dus met enkelbescherming. En ook beide een fleecejack.
Voor mezelf neem ik nog een paar stevige leren slippers mee voor als we in LV rond gaan lopen ;)
Vriend neemt ook nog een pet met nekbescherming mee, voor mezelf heb ik op dat gebied nog niets.
Ik hoop dat ze daar ergens een mooie zomerhoed hebben of zo :)
Wat betreft regenkleding; bij de Xenos heb ik 2 noodponchos gekocht, die zijn licht en gooien we aan het eind van de reis weg.
Lucia
Amerika-ontdekker

Bericht door Lucia »

@ thuul: ik heb ook een paar ANWB-winkels in onze regio afgebeld, maar ben uiteindelijk geslaagd :D
Groet Lucia.
http://www.7-sisters.nl http://malunijo.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

fijn voor je Lucia.
we doen het gewoon nog lekker een keer met de oude.
voor ons was het eerlijk gezegd even kijken of er betere/mooiere schoenen waren, we waren bij beide winkels in de buurt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer