Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spontane amerikanen!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DixieChick
Amerika-expert

Re: Spontane amerikanen!

Bericht door DixieChick »

Amen sister. (of brother, sorry ;) )

Van die soccer-moms (hier kunnen het ook cheerleading en/of football moms zijn, of officer's wives (en dan het liefst van die jonge) die alleen maar praten over hoe verschrikkelijk slim hun kinderen wel niet zijn, en dat ze sinds third grade al gifted zijn, en in honors programs zitten, en dat hun man ook al zo'n GEWELDIGE baan heeft, en, oh jee, nu moet ik toch even boodschappen doen, en omdat ik zo'n fantastische moeder ben, mag ik best je afsnijden, dwars over een parking lot rijden, en minutenlang een uitrit blokkeren omdat ik aan de telefoon ben.
Sorry. Dat moest ook even.

Maar verder vind ik de mensen hier echt super aardig. Echt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Sticker op de auto plakken in de trant van "my dog is smarter than your honor student" :D
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

DixieChick schreef:Van die soccer-moms (hier kunnen het ook cheerleading en/of football moms zijn, of officer's wives (en dan het liefst van die jonge) die alleen maar praten over hoe verschrikkelijk slim hun kinderen wel niet zijn, en dat ze sinds third grade al gifted zijn, en in honors programs zitten, en dat hun man ook al zo'n GEWELDIGE baan heeft, en, oh jee, nu moet ik toch even boodschappen doen, en omdat ik zo'n fantastische moeder ben, mag ik best je afsnijden, dwars over een parking lot rijden, en minutenlang een uitrit blokkeren omdat ik aan de telefoon ben.
Sorry. Dat moest ook even.
Verschrikkelijk zijn die ja :(

Afbeelding :mrgreen:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Texas Boy schreef:Sticker op de auto plakken in de trant van "my dog is smarter than your honor student" :D
Je was net iets sneller :lol:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Van die soccer-moms ...... mag ik best je afsnijden, dwars over een parking lot rijden, en minutenlang een uitrit blokkeren omdat ik aan de telefoon ben.
In Atlanta noemen we deze hooggeblondeerde, opgetoupeerde, SUV-rijdende dames "Buckhead Betty". Genoemd naar het deel van de stad waar ze vaak wonen. :D
"Keep Georgia On Your Mind"
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Hebben die 'soccer-moms' echt zo en slechte reputatie? Ik rij nl ook met een sticker 'soccer-mom' op mijn autootje hier in het Antwerpse rond. :lol:
De benaming vond ik nogal toepasselijk voor mij omdat mijn zoon al van zijn zesde voetbalt en mijn man in diezelfde club ook erg actief is in het bestuur.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Nati schreef:Hebben die 'soccer-moms' echt zo en slechte reputatie? Ik rij nl ook met een sticker 'soccer-mom' op mijn autootje hier in het Antwerpse rond. :lol:
De benaming vond ik nogal toepasselijk voor mij omdat mijn zoon al van zijn zesde voetbalt en mijn man in diezelfde club ook erg actief is in het bestuur.
In Antwerpen kan het wel, soccer is gewoon Vlaams voor voetbal, toch ??
DixieChick
Amerika-expert

Nah, een soccer mome is niet per se iemand wiens kinderen voetballen hoor..Onze kinderen hebben ook gevoetbald, en ik was echt geen soccer mom. Een soccer mom refereert gewoon naar een typisch soort vrouw (hierboven beschreven). Dat jij zo'n sticker op je auto hebt, vind ik juist wel komisch, want daarmee geef je in feite aan dat je dus helemaal niet zo'n Buckhead Betty bent :)
Southern Tales
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Dank je , want zo zou ik niet willen zijn
Het enige beetje gelijkenis met jullie soccermom is mijn (donker) blonde haar :lol:
Dat plaatje 'soccermom' had ik gezien bij onze Amerikaanse vrienden uit Pennsylvania.Mitzi reed met zo een nummerplaat op haar auto.Maar zij is helemaal niet zoals het hier beschreven wordt maar gewoon een enthousiaste supportster voor haar toen voetballende zoon op high school.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

im gonna be a soccer dad :lol:
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

donut schreef:Als topicstarter, spontaniteit overal dus :D maar niet in de straat ;)
Bij ons juist wel in de straat! Vorige week liepen we op straat en een vrouw komt met de fiets aan e hand de weg oplopen. Ze zegt (eigenlijk vooral tegen zichzelf) dat de weg toch echt veel meer omhoog loopt dan ze had verwacht. Wij gingen daar op in en voor we het wisten werden we uitgenodigd voor een etentje bij haar thuis ( gisteren gedaan, erg gezellig). Een jaartje geleden aan de praat geraakt met iemand die in zijn tuin bezig was, na een uur op straat te staan praten kwam de koffie/thee.

Ik vind het heerlijk en ga het ook zeker missen, dit soort spontane gesprekken en etentjes.

Marieke
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik moet vaak auto's halen en valt op dat vooral in de rijkere buurten men minder spontaan word, je word vaak geeneens binnen gelaten en moet buiten papierwerk en geld overdragen. Heeft te maken met wantrouwen denk ik.
DixieChick
Amerika-expert

TexasBoy>jaa, dat merk ik hier ook! Wij zijn vorige zomer verhuisd naar een groter (koop) huis in een iets mooiere buurt (grotere huizen, grotere tuinen, etc), en ik vind de mensen hier toch echt minder spraakzaam dan onze vorige buurt. Nu zijn ze nog twintig keer aardiger dan onze buren in Duitsland, maar het valt me wel op. De kinderen klagen ook dat de kinderen op de schoolbus hier lang niet zo aardig zijn als de kinderen op de schoolbus in de oude buurt..
Southern Tales
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik was gisteren in Keller, TX, deze plaats staat in de top 10 van besten plaatsen in Amerika, qua geld, werk, omgeving. Moest dus een quad aankopen, maar ook hier buiten betalen, buiten papierwerk invullen ondanks wat wind, ze zegge heus niet kom even binnen en een drankje krijg je zelden en dat bij 40 graden.

Afbeelding
donut

Bericht door donut »

Ik bied mensen die hier iets in huis komen doen altijd een drankje aan en toch wordt er altijd heel erg verassend op gereageerd. De schoonmaakster zei dat dat zeer ongewoon is. Water een enkele keer maar iets anders had ze nog ooit meegemaakt. Stel je voor dat je ff 5 minuten niet werkt ;)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij bieden altijd wat te drinken aan, maar meestal krijg je als antwoord, I am fine, en hebben ze iets in de auto bij zich, moet wel, want je krijgt zelden een aanbod.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Texas Boy schreef:Ik moet vaak auto's halen en valt op dat vooral in de rijkere buurten men minder spontaan word, je word vaak geeneens binnen gelaten en moet buiten papierwerk en geld overdragen. Heeft te maken met wantrouwen denk ik.
wel eens in de spiegel gekeken hans? :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ned in MO schreef:wel eens in de spiegel gekeken hans? :lol:

Vaak, of er niet zo'n malloot uit Missouri met 85 Mile per hour achter me zit :mrgreen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

donut schreef:Soms realiseer je je weer es hoe enthousiast en spontaan amerikanen zijn. Het maakt niet waar ik ben met mijn 8 mnd oude dochtertje maar altijd krijg ik reacties van mensen hoe 'cute!!!', 'so sweet!!' 'beautiful!!' ze wel niet is. Mensen komen echt van hun restauranttafeltje af om naar ons toe te lopen en even hun bewondering te uiten over onze baby! Ik zou er bijna van naast me schoenen gaan lopen :oops: zo'n superbaby als we kennelijk hebben ;)
Toen mijn vriendin uit NL over was met haar 14 mnd oude zoontje waren de complimenten ook niet van de lucht! Toen ze later weer thuis was zei ze dat ze echt moest afkicken omdat in NL mensen toch veel stugger zijn en ze nu geen complimenten in het wild meer kreeg.
Over een maand ga ik naar NL voor 6 weken en dan zal ik ook het verschil wel gaan merken.
Haha, dacht dat alleen wij superkinderen hadden ;)
Toch is het zo ... het moment dat ik aankwam in Amerika zei iemand gelijk tegen me 'love your shoes' ... Op het moment dat ik aankwam op Schiphol werd ik bijna omver gereden door zo'n bagage wagentje en de vrouw die het bestuurde (personeel notabene) mompelde iets lelijks binnenmonds. Ik dacht 'we zijn weer in NL!'. .. Maar dichter bij huis ook wel hoor. In Italie zijn we heel vaak aangesproken vanwege onze kinderen, met name de tweeling "Bella Gemelli", ik vind ze heel vriendelijk daar .. En laatst zelfs nog in NL in de trein naar Leeuwarden, ook regelmatig aangesproken hoezeer mijn dochter op mij lijkt en gewoon een leuk praatje met elkaar. Viel me echt op de vriendelijke sfeer, zelfs de conducteur kwam erbij zitten .. dus het kan overal wel ;)

Het gekke is dat je het toch overneemt, ik ben ook veel spontaner in Amerika dan hier. Ik groet hier niet iedereen op straat of in een winkel, geen behoefte aan ook. In Amerika doe je dat toch gewoon vaker. Misschien ook de vakantie mood?!
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer