Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door LittlePhoenix »

Weet niet of deze tip hier al geplaatst is maar ik wilde hem toch even kwijt: een perfect "tafeltje" voor op schoot bij de kinderen is een cookiesheet!

Voor onze reis naar Texas was ik op zoek naar zo'n plastic-schoot-tafeltje voor onze zoon van 3 maar die Amerikaanse dingen passen niet op onze Romer King dus moesten we iets anders bedenken.
Een cookieheet dus, zo'n rechthoekige bakplaat met opstaande rand. Kost bijna niets en bijna plat dus makkelijk op te bergen. En metaal dus de magnetische letters kunnen ook mee om onderweg 'verhalen' te schrijven :D
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Petra, bedankt voor je advies.

Ik ken het niet, maar het is zeker een leuk idee.

Die van ons is nog niet bezig met letters, maar er zijn genoeg andere leuke magneten.

Ik ben druk bezig zijn eigen Nijntje koffertje op wieltjes te vullen met dingen onderweg. Dus mocht iemand nog een briljant idee hebben voor kleine speeltjes? Mika houdt erg van ingewikkelde dingen uitpluizen. :lol: Echt een jongen dus. Dopje erop, dopje eraf, iets ergens instoppen etc.

Bedankt!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Sara heeft zich in de rij erg bezig kunnen houden met zo'n magneet-teken-bordje. Super handig. Wij hadden een klein, handzaam exemplaar. Die kon ze ook gebruiken terwijl ik haar vasthield. Minder handig was dat we hem bij de pick up door Road Bear in het busje lieten liggen... :? Maar op de heenreis dus erg handig.

Ik had ook ergens een teken/kleurplaat achtig iets gevonden, die je met een waterpen kon bewerken, waardoor het plaatje gekleurd werd. Dus wel kleuren, maar geen rotzooi. Vooral erg handig in het vliegtuig en tijdens het rijden. Was effe zoeken, maar dit was het.

Waar ze ook een tijdje zoet mee is geweest is met zo'n baboeshka poppetje. Het allerkleinstje poppetje had ik eruit gehaald en thuis gelaten, maar de wat grotere poppetjes kunnen prima. En tegelijk ook een poppetje om mee te spelen. En ze kunnen ook nog als rammelaar gebruikt worden die geen hard geluid maken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gekleurde pleisters! Leuk en goedkoop. Onze kinderen zijn menige keer onder de pleisters uit het vliegtuig gekomen :lol:. Ook had ik altijd een paar doosjes gekleurde Play Doh mee. Alleen had Kai dat een keer in zijn haar gedaan :o . Op lange reizen pakte ik altijd kleinigheidjes als cadeautjes in en gaf ze dan ieder uur iets nieuws om mee te spelen. Het uitpakken was ook een leuke bezigheid.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Goede tips! Ga ik meteen opschrijven en van de week shoppen :dance:
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Onze Stef bleek 4 weken lang zoet met 160 kinderliedjes. Wij waren ze op een gegeven moment zat, maar Stef wilde ze telkens weer horen. Hij zeurde nooit in de auto (alleen om snoep en muziek), kreeg geen kadootjes en heeft toch 6500 km in zijn stoeltje gezeten. Heel af en toe hebben we verhalen voorgelezen.

Favoriet bij de muziek waren trouwens de korte luisterverhalen, die je in de bieb op CD kunt halen en dan even kopieert naar de mp3 speler. Die kun je in veel auto's aansluiten via een stereo mini-jack kabel. Ik betwijfel alleen of luisterboeken bij kinderen onder de 3 jaar een succes zullen zijn.

Ook leuk was om hem wandelschoenen aan te doen met een driedubbele knoop en hem na het wandelen in de auto zijn eigen schoenen uit te laten doen. Was hij toch weer een kwartiertje bezig :).
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol: Die laatste vind ik super! Ja, in de auto was muziek ook altijd het beste en later video's/dvd's. Onze kinderen waren klein voor de MP3 speler, dus een cassetterecorder of cd speler waren niet zo handig in het vliegtuig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Mika is nog te klein voor echte liedjes te luisteren, maar ik had zeker wel het idee om in ieder geval wat op de mp3 te zetten. Je weet maar nooit. Wellicht vindt hij het wat :wink:

Gemeen zeg, 3 dubbele knoop in zijn schoenen :lol:
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Dat magnetische tekenbordje was bij ons ook erg geliefd. Om zelf op te tekenen maar ook om te raden wat wij hadden getekend. En ik had een soort blokken, volgens mij heet het "noppers"met allemaal van die kleine puntjes. Daar kon ie ook goed mee spelen. De eigen DVD-speler heeft een uurtje aangestaan met the little people en verder is ie de tijd doorgekomen met lachen naar iedereen, eten, drinken en snoepen en af en toe naar de WC lopen. Die verschoontafels zijn inderdaad belabberd klein zoals Inge al aangaf. Geschikt voor een baby van een paar maanden maar zeker niet meer voor een peuter.

Oh, en ik had een supergrote pen bij Zeeman gekocht en een kladblok en die was de hele vakantie favoriet. Overal waar papier was wilde hij zijn supergrote pen hebben :lol: (jochem heeft trouwens ook een nijntje-rolkoffertje en hij liep er zelf mee. heel grappig om te zien :wink: )
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Petra/VS schreef:
dimple schreef:Dairy allergy

De laatste omvat alle zuivel (en dat mag hij dus ook niet) Zou dat een beter omschrijving zijn??
Als hij geen zuivelprodukten mag is dairy allergy inderdaad een betere omschrijving. Je kunt ook "lactose intolerant" schrijven, als dat de reden is, dat hij geen zuivelprodukten mag.

Ik zou ook voor Lactose Intolerant gaan (als dat de lading dekt..) want zo schrijf je het toch ook in het NL? Dan heb je er hier ook wat aan...
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
martinenelsa
Amerikafan

Eigen rugzak vond onze kleine trouwens ook erg stoer. Moest natuurlijk wel na 100 meter al steeds wat hebben uit zijn rugzak, maar was daardoor wel aktiever op de wandelingen.

Wij vonden het trouwens ook stoer, rugzak, pet en bergschoenen :) :

Afbeelding
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Stoer!! Hij oud is hij daar?
martinenelsa
Amerikafan

3 jaar en 10 maanden, was 24 juni j.l..
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wat een pittig ventje zeg!

Nog een question: Kan ik beter een thermometer voor Mika meenemen vanuit NL met graden? Of er eentje ter plekke kopen met Farhenheit?
Kan me voorstellen dat als ik bij een dokter aankom (hoop uiteraard dat het niet zo ver komt) en ik zeg dat hij 40 'koorts' heeft hij meteen denkt dat ik poco loco ben.

Iemand een goede tip? Petra, jij misschien vanuit je ervaring in USA?
druppel
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door druppel »

wij hebben in amerika een thermometer gekocht met zowel fahrenheid als celcius erop, was niet eens zo gek duur, iets van een dollar of 10 ( walmarkt )
gymnastics; just do it !
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Druppel, ik had al gehoopt dat ze zoiets zouden hebben.
Helemaal top!

Bedankt voor je snelle reactie. De thermometer kan dus van mijn paklijst af :wink: en op de boodschappenlijst!
martinenelsa
Amerikafan

Wij hadden juist onze eigen thermometer bij. Daarmee weten we precies wat normaal is voor Stef en wat niet. Alleen door altijd op dezelfde plaats op/in het lichaam te meten en met dezelfde thermometer, kun je iets zeggen over de hoogte van de koorts. Bij je eigen thermometer ben je daar bekend mee, bij een nieuwe (nog) niet.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

wij hadden ook onze eigen thermometer bij ons, inderdaad omdat we dan weten dat als ie 40 graden aangeeft er echt iets niet helemaal goed gaat ;-) En ik ken mezelf, ik ga zoiets pas kopen op het moment dat ik het nodig heb en de meeste tijd heeft meneertje koorts als het midden in de nacht is :roll:
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

En met een snel rekensommetje cq standaard temp lijst van C naar F ben je er snel genoeg achter wat de temperatuur is in F.
Ik ga zeker die van onszelf meenemen zeker omdat wij ermee bekend zijn en ook Jaydin. Wij hebben zon oorthermometer, ideaal.....

groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zet hem op mijn boodschappenlijst van dingen die we kopen bij aankomst. Dus meteen vanaf begin van de reis heb ik dat ding bij me.

Ik ga er verder gewoon van uit dat hij NIET ziek word. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer