Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tom tom

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
linivo
Amerika-newbie

tom tom

Bericht door linivo »

Hallo,

Wij hebben de tom tom xl aangeschaft. We gaan een flinke trip maken... ( whasington, niagra falls, New York, Los angeles, Las Vegas en de kleinere plaatsen tussendoor) Heeft iemand ervaring met de tom tom xl in Amerika? Met name in de grand Canyon, en de nationale parken? Werkt deze daar goed? Ik neem aan dat je deze toch wel in iedere auto kunt gebruiken? We nemen voor alle zekerheid natuurlijk ook kaarten mee :)
Alvast bedankt,

Groetjes Linda

* Note Mod,

Draad verplaatst uit Over AllesAmerika.com.
Vriendelijk verzoek om voor een nieuwe draad het juiste topic te zoeken en niet alles in het Over AllesAmerika.com topic te posten.
marcel2008
Amerika-ontdekker

Re: tom tom

Bericht door marcel2008 »

Een Tom Tom werkt prima in Amerika, mits je de juiste kaarten heb natuurlijk.

Nu heb je echter overigens alleen in de grote steden een Tom Tom nodig. In National Parks e.d. zijn zo weinig wegen en kruispunten dat je vrijwel onmogelijk kan verdwalen.
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Zolang je TomTom maar een GPS signaal krijgt kan je deze gebruiken, in sommige auto's met verwarming in de voorruit kan dit het signaal blokkeren of verminderen maar dat is bij mij nog nooit voorgekomen :wink: Ik zou gewoon je route op de TomTom intikken en eventueel van te voren maken met het programma "Tyre" en er een normale wegenkaart naast houden om eventueel nog iets in de directe omgeving te ontdekken.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Bento schreef:Zolang je TomTom maar een GPS signaal krijgt kan je deze gebruiken, in sommige auto's met verwarming in de voorruit kan dit het signaal blokkeren of verminderen maar dat is bij mij nog nooit voorgekomen
Ik denk dat je warmtewering in de voorruit bedoelt.

Warmtewering (en dan bedoel ik niet getint glas wat ook vaak als warmtewering wordt aangeprezen) blokkeert het GPS signaal voor bijna 100%. Bij Franse auto's zie je dan vaak een gestippeld deel in de voorruit waar de warmtewering ontbreekt (vanwege de automatische tolheffing op de peage). Als dat gebied in je voorruit ontbreekt is een mogelijke oplossing hier is met een externe gps-ontvanger (gps-mius) te werken die je dan op de hoedenplank legt, of als je een muis met een magneet hebt deze op het dak van de auto te plakken.

Maar ik zou me geen zorgen maken. Echte warmtewerende voorruiten zijn nogal duur , dus ik verwacht eigenlijk niet dat je die snel in een huurauto, die sowieso airco zal hebben, zult vinden.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik geen ervaring met warmte werende. Maar ik heb hier ook verwarming in mijn voorruit, en daar geraakt mijn gps spijtig genoeg ook niet door.
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Ik denk dat je warmtewering in de voorruit bedoelt.
Juist :P
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer