Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp nodig bij ophalen standard SUV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij ophalen standard SUV

Bericht door Coyote »

Ik denk dat je een beetje te negatief denkt Kendor. Zoals al aangegeven, het is een 'spel' dat erbij hoort. Ga jij maar eens naar een bank of verzekeringsadviseur. In 9 van de 10 gevallen zullen ze jou ook extra verzekeringen of produkten proberen te verkopen. Uiteraard voor hun eigen omzet maar ook een teken van 'meedenken met de klant'. Daar komt bij dat het commerciële bedrijven zijn die natuurlijk winst willen maken.

Persoonlijk heb ik er helemaal geen moeite mee als men bij het ophalen van de auto vraagt of ik extra verzekeringen of een upgrade wil hebben. Voordat ik de auto ophaal weet ik wat ik wil. Eén keer nee van mijn kant is altijd al voldoende. Weet niet waarom maar kennelijk is het ze gelijk duidelijk dat ik geen extra verzekeringen wens. :wink:

Soms wil ik wel een upgrade en ben ik blij als ze daar zelf over beginnen. Je staat dan immers veel sterker bij de onderhandelingen. Ik heb zo al enkele keren een leuke auto meegekregen voor een zacht prijsje. 8) En dat het dan een grotere auto is dan ik eigenlijk nodig heb op dat moment weet ik ook wel. Maar ja, je bent nu eenmaal in Amerika en het oog wil ook wat. Wat is er nu mooier dan in een grote SUV door Amerika te toeren! Heerlijk toch! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

kendor schreef:Regelmatig als er geweigerd wordt kun je nog een chagerijnige blik krijgen ook (forum verhalen).
Dan slaat dienstverlening om in kille onpersoonlijkheid.
Zeer herkenbaar. Wij hebben op onze twee Amerika trips vaak meegemaakt dat de vriendelijkheid en bereidwilligheid als bij toverslag verdween op het moment dat het duidelijk was dat er niet meer aan je verdient kon worden, dat is niet exclusief voor autoverhuurbedrijven. Zelfs als je net daarvoor al iets gekocht had en je nog even terug ging om iets na te vragen was de tegenzin om je te helpen bijna tastbaar.

Maar goed, nu ga ik wel erg off-topic.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zo zeg, wat een negatieve ervaringen! En dat terwijl men hier normaliter zo buitengewoon vriendelijk is, juist omdat je nooit weet of de klant nog eens terugkomt of niet. Ben je níet vriendelijk, dan komt de klant zeker niet terug, en verdien jij niets meer...

Wat Alamo betreft: de laatste vijf keer dat ik een auto heb gehuurd (of dat ik bij mijn vader erbij was als we gingen huren) was het enige dat gevraagd werd of we die road side verzekering wilden nemen, voor de rest niet. Een "Nahh, we don't need it" was voldoende, en er werd niet meer verder erover doorgegaan.

De vraag met de upgrade kun je zelf al pareren door te vragen of je voor hetzelfde geld een grotere, luxere auto mee kunt krijgen. Weten ze gelijk dat je best wel een grotere auto zou willen, maar er niet voor wilt betalen. :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Albert heijn,C1000,Vomar zijn ook commerciele bedrijven. Zou het toch wel vervelend vinden als ik bij de kassa kom en de kassiere probeert mij dan nog een extra bloemkool te verkopen.
Zou het ook vervelend vinden als ik benzine tank en wil afrekenen,ik vragen moet afwimpelen of ik bijvoorbeeld niet een extra jerrycan motorolie wil aanschaffen.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan toch?
Misschien service? Voor mij in dit geval helaas niet.

Service zou ook kunnen wezen ,dat als de verkoper ziet dat ik voldoende verzekerd ben. Mij de auto verhuurd waar ik een reservering voor heb gemaakt.
Mij zonder overbodige vragen op weg helpt door snel en efficient de laatste administratieve handelingen af te ronden. Scheelt ook in de wachttijden voor de overige klanten.
Kort,bondig en snel....zodat ik rap op weg kan om te gaan genieten van mijn vakantie.

Maar goed...ik denk dat er inmiddels genoeg is gechreven over dit onderwerp.
Persoonlijk stoort het me als ik wordt geconfronteerd met verkooppraatjes voor zaken die ik niet nodig heb.
Anderen zullen zich hier misschien niet aan storen.
Nogmaals...de meeste hier zullen deze "praatjes" afwimpelen en hun vakantie beginnen.
Helaas vallen toch nog een hoop mensen voor deze "verkopers' en vertrekken vaak met een overbodige auto en niet terzake doende extra verzekeringen.
Dat zou niet mogen...... Nevertheless gebeurt dit toch maar al te vaak.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zoals al gezegd, jij vindt het niet mogen, anderen vinden het geheel niet erg, of zijn er juist blij mee... :wink: En zolang er mensen nog upgrades en extra verzekeringen nemen (bewust, of vanwege onwetendheid, dat maakt niet uit), zullen ze je die extra zaken ook blijven aanbieden - je zult er dus toch aan moeten gaan wennen... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Gelukkig vraagt de slager nooit of het iets meer mag zijn....... :wink:
Afbeelding
[/url]
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik stoor me er totaal niet aan, en zeg overal nee op, omdat ik weet welke auto ik heb gehuurd, en welke verzekeringen ik heb, en dat is precies zoals ik het wil.

Het onvriendelijk worden als je overal nee op zegt herken ik trouwens ook,vorige maand had ik een vrij jong mannetje achter de balie bij Alamo die bijna begon te snauwen toen hij begreep dat ik echt overal nee op zou zeggen. :mrgreen:
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Vaak hoor ik dat soort berichten over Alamo...klopt dat?
The USA...what else?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat voor berichten?

Alle verhuurmaatschappijen proberen upgrades en extra verzekeringen te verkopen is mijn ervaring. Heb inmiddels al vaak bij Hertz gehuurd, 2x bij Dollar en 3x bij Alamo en overal is het hetzelfde.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Truckman schreef:Vaak hoor ik dat soort berichten over Alamo...klopt dat?
Nee, ze doen het allemaal.
Eerlijk gezegd was dit voor het eerst in 4 jaar dat ik het bij Alamo meemaakte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer