Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Controles Douane

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Controles Douane

Bericht door Chi Sin X »

Wij zijn er ook altijd gewoon samen door immigrations gegaan zonder getrouwd te zijn. Ze hebben daar nooit iets over gezegd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bij ons lukte het dit jaar niet om samen door Immigrations te gaan, wel geprobeerd. Ook wij zijn niet getrouwd en wonen niet samen. Wij werden vriendelijk, doch dringend verzocht apart door de controle van Immigrations te gaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Officieel moet je apart,maar meestal doen ze niet moeilijk.
Toen ik in 2006 met mijn vader ging die weinig tot geen Engels spreekt, had de ambtenaar dat al snel door, en riep hij mij erbij als tolk.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Coyote schreef:...Wij werden vriendelijk, doch dringend verzocht apart door de controle van Immigrations te gaan...
Toch niet met dat, mij ondertussen welbekende en gehate, wegwuif gebaar?
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wij waren ongetrouwd enkele keren samen gewoon welkom, maar er was ook een keer waar de officer aan mijn vriend vroeg: "Weet je het wel zeker dat jullie hier samen staan? Want er zouden gegevens over je bekend kunnen worden waarvan je niet wilt dat je partner het weet." !!!! :lol: :lol: :lol: Wij kunnen er nog altijd hard om lachen, maar ik geloof echt niet dat het een grapje was.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Emenem schreef:Toch niet met dat, mij ondertussen welbekende en gehate, wegwuif gebaar?
Er zat gelukkig ook nog enige mondelinge communicatie bij... :wink: :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bagema
Amerika-ontdekker

Bericht door bagema »

ben drie keer met mijn broer samen gevlogen, 2x via Atlanta waar we iedere keer vroegen of we getrouwd waren als we samen naar het immigratiehok liepen, oftewel niet samen, en bij Memphis zag ik complete gezinnen/groepen staan soms, zelfs een groep van 8 !!! wat het natuurlijk weer te onoverzichtelijk maakt naar mijn inziens.. maar ligt er net aan wat de werkinstructies in combinatie met de persoon zijn...gok ik
Ginda
Amerika-ontdekker

Bericht door Ginda »

Hoi,

Wij zijn 2 weken geleden teruggekomen vanuit de US. We hadden de terugweg een overstap in Atlanta, hier hebben we nagevraagd of we nog door de douane of zo moesten, maar we konden meteen doorlopen omdat we via een binnenlandse vlucht kwamen. Maar nu hoorde ik dat je op de terugweg vingerafdrukken had moeten achterlaten. Dit hebben we dus niet gedaan en het is ons ook niet verteld... Is dit waar en heeft dit gevolgen? De heenweg hebben we wel de hele rataplan gehad en we hebben ook ons groene formulier netjes ingeleverd, dus ze weten dat we weg zijn. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Gr. Linda
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je hebt het prima gedaan Ginda, het nemen van vingerafdrukken bij vertrek is een proef geweest op een aantal luchthavens, bij mijn weten wordt het op dit moment nergens meer gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer