Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rijbewijs
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Rijbewijs
Ok, dat is goed nieuws! Dank je!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Ik heb vernomen dat je zelf als *illegaal* je rijbewijs al kan hale in NYC, grappige anekdote 

Joepie!! Ik heb vandaag mijn Florida- rijbewijs gehaald!
Achteraf gezien viel het wel mee, maar toen ik er voor de theorie vragen stond was het toch wel goed nadenken!
Eerst 20 meerkeuze vragen over allerlei dingen [rijden onder invloed, naderen van een kruispunt, naar welke kant je stuur draaien als je parkeert op hill]
Daarna 20 meerkeuze vragen over de betekenis van de verkeersborden. Bij elk onderdeel mocht je maximaal 5 fouten hebben.
Eerste onderdeel had ik er eerst 7 en 2e onderdeel 0 [dus officieel gezakt] maar ik mocht toen gelijk het eerst onderdeel nog een keer doen en toen ook 0 fout.
Daarna nog de rij test doen, dat gebeurde op een soort testbaan. Je gaat niet de openbare weg op maar ze hebben een soort parkeerplaats/testbaan waar ze je later rijden maar ook bijzonder verrichtingen doen [keren op de weg, inparkeren, noodstop maken bij 20 mpu en recht achteruit rijden].
Ook dat ging niet vlekkenloos, ze noemde een hele lijst op wat niet goed was [geen richting aangeven bij keren en inparkeren, bocht te krap genomen] maar ik was wel geslaagd!!
Weer een zorg minder! Rijdt toch wel een stuk lekkerder!
Achteraf gezien viel het wel mee, maar toen ik er voor de theorie vragen stond was het toch wel goed nadenken!
Eerst 20 meerkeuze vragen over allerlei dingen [rijden onder invloed, naderen van een kruispunt, naar welke kant je stuur draaien als je parkeert op hill]
Daarna 20 meerkeuze vragen over de betekenis van de verkeersborden. Bij elk onderdeel mocht je maximaal 5 fouten hebben.
Eerste onderdeel had ik er eerst 7 en 2e onderdeel 0 [dus officieel gezakt] maar ik mocht toen gelijk het eerst onderdeel nog een keer doen en toen ook 0 fout.
Daarna nog de rij test doen, dat gebeurde op een soort testbaan. Je gaat niet de openbare weg op maar ze hebben een soort parkeerplaats/testbaan waar ze je later rijden maar ook bijzonder verrichtingen doen [keren op de weg, inparkeren, noodstop maken bij 20 mpu en recht achteruit rijden].
Ook dat ging niet vlekkenloos, ze noemde een hele lijst op wat niet goed was [geen richting aangeven bij keren en inparkeren, bocht te krap genomen] maar ik was wel geslaagd!!
Weer een zorg minder! Rijdt toch wel een stuk lekkerder!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Had je al een Nederlands rijbewijs? Of zijn dit de eerste keren dat je in een auto zat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik heb bijna 20 jaar mijn NL rijbewijs.
Het rijden zag ik niet tegen op maar die theorie was natuurlijk alweer lang geleden + dat het dan ook nog in het Engels gaat.
Ik had zo'n theorie boekje gekregen en die een paar keer doorgelezen.
Het rijden zag ik niet tegen op maar die theorie was natuurlijk alweer lang geleden + dat het dan ook nog in het Engels gaat.
Ik had zo'n theorie boekje gekregen en die een paar keer doorgelezen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha ik zakte ook de eerste keer in Amerika, maar ik kon gewoon rijden intussen met mijn ned rijbewijs.
Week later hetzelfde stukje moeten rijden. Toen wel geslaagd.
ik moet de mijne trouwens verlengen. Wilde ik gisteren doen maar toen vergat ik mijn rijbewijs prompt.
Maandag maar weer nar de DMV.
Week later hetzelfde stukje moeten rijden. Toen wel geslaagd.
ik moet de mijne trouwens verlengen. Wilde ik gisteren doen maar toen vergat ik mijn rijbewijs prompt.
Maandag maar weer nar de DMV.

Ik rij hier nu al 2 jaar rond met mijn NL rijbewijs. Nu heb ik mijn greencard en kan ik een amerikaans rijbewijs gaan halen. Ik zag op de website dat je ook een medische test moet doen en dat mag zelfs door een chiropractor!
Ik rij overigens een schakelauto, zullen ze het vreemd vinden dat ik daarin ook liever afrij? Ik hou niet van automaten. Het eerste jaar krijg ik een beginnersrijbewijs
Dus ook hoge premie voor verzekering.
Je moet ook aangeven of je donor wilt zijn. Is dit zo in alle staten?
Je mag hier trouwens gewoon met cell-phone rijden en motorrijders zonder helm. Ik verbaas me daar altijd nog over.
Mag je in jullie staten rechtsaf slaan met rood licht? Hier wel.
verder vind ik mensen hier veel beleefder in het verkeer! Alleen invoegen is een drama, niemand gaat naar links om ruimte te maken. Ritsen kunnen ze niet. Mensen staan stil op de invoegstrook!
Ik rij overigens een schakelauto, zullen ze het vreemd vinden dat ik daarin ook liever afrij? Ik hou niet van automaten. Het eerste jaar krijg ik een beginnersrijbewijs

Je moet ook aangeven of je donor wilt zijn. Is dit zo in alle staten?
Je mag hier trouwens gewoon met cell-phone rijden en motorrijders zonder helm. Ik verbaas me daar altijd nog over.
verder vind ik mensen hier veel beleefder in het verkeer! Alleen invoegen is een drama, niemand gaat naar links om ruimte te maken. Ritsen kunnen ze niet. Mensen staan stil op de invoegstrook!
In Florida moest ik binnen 30 dagen mijn Florida rijbewijs halen [ik heb een visum voor 2 jaar].
Het afrijden hier gaat in eigen auto [moet papieren bij je hebben waarop staat dat de auto op jou naam staat].
Aan mij is niet gevraagd of ik donor wil zijn maar dat komt ws omdat ik een tijdelijk rijbewijs heb.
En ook ik verbaas me erg over dat gebel achter het stuur! Tjonge jong het lijkt wel of die cell phones aan hun oren geplakt zitten, ze zijn altijd aan het bellen!
Motorrijden zonder helm mag hier ook maar schijn wel dat je dan meer premie moet betalen. Amerikaanse vrienden vinden het ook een belachelijke regeling dat fietser een helm op moeten en motorrijder hoeven het niet; hoe leg je dat aan je kinderen uit, vragen zij zich af]!!
En hier mag je ook rechtafslaan op rood [als er geen bord bijhangt dat het niet mag].
Mij is verteld dat het volgende alleen in Florida voorkomt; bij ons zijn een paar stoplichten en daar is dan de rechterbaanstoplicht [rechtdoorgaand verkeer] altijd groen. Op de linker baan is wel een werkend stoplicht dus daar komt dan het afslaand verkeer op. [Ik weet niet of dit wel duidelijk overkomt; een beetje moeilijk uit te leggen.]
De mensen zijn inderdaad veel beleefder, soms schaam ik me wel als ik ergens voorlangs schiet!
Wat ik ook nog heel typisch vind [zie je volgens mij niet in NL] dat er bij een X-punten 4 stopborden staan! Niks "verkeers van rechts heeft voorrang" of haaietanden op de weg maar gewoon wie het eerst bij de kruispunt aankomt mag eerst!
Het afrijden hier gaat in eigen auto [moet papieren bij je hebben waarop staat dat de auto op jou naam staat].
Aan mij is niet gevraagd of ik donor wil zijn maar dat komt ws omdat ik een tijdelijk rijbewijs heb.
En ook ik verbaas me erg over dat gebel achter het stuur! Tjonge jong het lijkt wel of die cell phones aan hun oren geplakt zitten, ze zijn altijd aan het bellen!
Motorrijden zonder helm mag hier ook maar schijn wel dat je dan meer premie moet betalen. Amerikaanse vrienden vinden het ook een belachelijke regeling dat fietser een helm op moeten en motorrijder hoeven het niet; hoe leg je dat aan je kinderen uit, vragen zij zich af]!!
En hier mag je ook rechtafslaan op rood [als er geen bord bijhangt dat het niet mag].
Mij is verteld dat het volgende alleen in Florida voorkomt; bij ons zijn een paar stoplichten en daar is dan de rechterbaanstoplicht [rechtdoorgaand verkeer] altijd groen. Op de linker baan is wel een werkend stoplicht dus daar komt dan het afslaand verkeer op. [Ik weet niet of dit wel duidelijk overkomt; een beetje moeilijk uit te leggen.]
De mensen zijn inderdaad veel beleefder, soms schaam ik me wel als ik ergens voorlangs schiet!
Wat ik ook nog heel typisch vind [zie je volgens mij niet in NL] dat er bij een X-punten 4 stopborden staan! Niks "verkeers van rechts heeft voorrang" of haaietanden op de weg maar gewoon wie het eerst bij de kruispunt aankomt mag eerst!
In welke staat woon je? In veel staten mag je namelijk niet zolang met een buitenlands rijbewijs rondrijden wanneer je hier woont. In veel staten is het zelfs zo dat je binnen een 30 dagen een Amerikaans rijbewijs moet hebben om te rijden (dwz, als je dus geen toerist bent).donut schreef:Ik rij hier nu al 2 jaar rond met mijn NL rijbewijs.
Dat doen ze hier (nog) niet.donut schreef:Nu heb ik mijn greencard en kan ik een amerikaans rijbewijs gaan halen. Ik zag op de website dat je ook een medische test moet doen en dat mag zelfs door een chiropractor!
Lijkt me geen enkel probleem voor ze, ze zullen het wel vaker zien (ik stond er wel van te kijken dat mijn vrouw er goed in kan rijden, om maar wat te noemen hehe).donut schreef:Ik rij overigens een schakelauto, zullen ze het vreemd vinden dat ik daarin ook liever afrij? Ik hou niet van automaten.
Ligt eraan, je kan proberen of Triple A (AAA) je een verzekering wilt geven voor het aantal schadevrij gereden jaren. In Nederland kan je hiervoor een brief aanvragen bij je oude verzekeraar. AAA hier in Hawaii heeft dit geaccepteerd en onze verzekering ging niet omhoog toen ik er aan toegevoegd werd (dit was wel het geval geweest als ik die brief niet had gehad zeiden ze). Ik weet niet hoe het trouwens in jouw staat geregeld is, maar ik kon hier na een paar dagen al gelijk op voor mijn definitieve rijbewijs. Ik had met een week een volledig rijbewijs, na eerst eventjes op een learners permit te hebben gereden.donut schreef:Het eerste jaar krijg ik een beginnersrijbewijsDus ook hoge premie voor verzekering.
Wel in Hawaii. Ik denk dat het in veel staten zal zijn.donut schreef:Je moet ook aangeven of je donor wilt zijn. Is dit zo in alle staten?
Tot 1 juli mochten we hier ook bellen en rijden, maar nu moet je handsfree rijden. Je mag niets meer van elektronische apparatuur bedienen in de auto en als je bv 911 belt moet je dit voor de rechter bewijzen aan de hand van rekeningen of zo als je een bekeuring hebt gekregen. Motorrijders mogen hier nog zonder helm, maar er zijn plannen om dit te veranderen. Het rechtsaf gaan bij rood (je moet overigens wel eerst tot een volledige stop komen) is volgens mij overal in de US zo, maar ik kan me vergissen. Hier is het in ieder geval wel zo.donut schreef:Je mag hier trouwens gewoon met cell-phone rijden en motorrijders zonder helm. Ik verbaas me daar altijd nog over.
Soms is het een beetje te beleefd als je het mij vraagtdonut schreef:verder vind ik mensen hier veel beleefder in het verkeer! Alleen invoegen is een drama, niemand gaat naar links om ruimte te maken. Ritsen kunnen ze niet. Mensen staan stil op de invoegstrook!

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Donut, ik denk dat jij geluk hebt gehad dat je nog geen ongeval gehad hebt:
bron: http://www.dmv.state.pa.us/new_resident ... ense.shtmlAll new residents with out-of-state non-commercial driver's licenses must obtain a PA Driver’s License within 60 days of establishing Pennsylvania residency.
Elke
Ja. De 60 days zijn trouwens nog niet om voor mij.
Toch ben ik een keer aangehouden door de politie en heb ik uitgelegd dat ik in het gc proces zat en dat was okay. Ook geluk gehad toen.
Toch ben ik een keer aangehouden door de politie en heb ik uitgelegd dat ik in het gc proces zat en dat was okay. Ook geluk gehad toen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus volgens jou moet iemand die eerst 5 jaar op een H1 visum, en nadien 7 jaar op een L-1 visum in Pennsylvania woont (dus in totaal 12 jaar!), nooit een Amerikaans rijbewijs aanvragen?
"Residency" wil niet zeggen dat je een Permanent Resident moet zijn, maar wel dat je (hoofd)verblijfplaats in Pennsylvania is. Just my 2 cents...

"Residency" wil niet zeggen dat je een Permanent Resident moet zijn, maar wel dat je (hoofd)verblijfplaats in Pennsylvania is. Just my 2 cents...
Elke
Nee dat zie je mij toch nergens zeggen. Ik heb het alleen over mijn eigen situatie. Wij hebben het achteraf nog aan de advocate voorgelegd en volgens haar had ik op een B2 toeristenvisum destijds geen US rijbewijs aan te hoeven vragen, ook al had ik overstay,omdat ik op papier gewoon nog steeds in NL woonde en zo hebben wij ook altijd geredeneerd. Dat betekent natuurlijk niet dat ik dan evengoed geluk heb gehad geen ongeluk te hebben gehad.
- DixieChick
- Amerika-expert
Die situatie is inderdaad niet helemaal standaard - ik ken hier ook iemand die precies hetzelfde aan de hand heeft gehad. Het grootste obstakel waarom je geen PA of GA rijbewijs kan krijgen is dat je een geldige verblijfsvergunning moet hebben (dus een I-551 bijvoorbeeld). Heb je die niet, dan krijg je niet eens een lokal rijbewijs. Daarnaaast, zonder SSN (of bewijs dat je daar geen recht op hebt) krijg je geen rijbewijs. En die SSN krijg je pas als je een verbljfsvergunning hebt. Volgens mij is het een betje ene grijs gebied...
Maar, Donut, krijg jij echt eerst een beginnersrijbewijs? Kun je niet, omdat je een NL rijbewijs hebt, meteen door naar een "normaal" rijbewijs? Dat is hier in GA wel zo.
Maar, Donut, krijg jij echt eerst een beginnersrijbewijs? Kun je niet, omdat je een NL rijbewijs hebt, meteen door naar een "normaal" rijbewijs? Dat is hier in GA wel zo.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry, het was even aan mijn aandacht ontsnapt dat jij een 'speciaal gevalleke' bent.donut schreef:Ik heb het alleen over mijn eigen situatie.

Elke
In de meeste staten is het helaas niet zo dat je gelijk een normaal rijbewijs krijgt. Ik moest ook eerst een learners permit krijgen alvorens ik een normaal rijbewijs kon krijgen, enige verschil is wel dat je eigenlijk per direct voor je normale rijbewijs weer op zou kunnen.DixieChick schreef:Maar, Donut, krijg jij echt eerst een beginnersrijbewijs? Kun je niet, omdat je een NL rijbewijs hebt, meteen door naar een "normaal" rijbewijs? Dat is hier in GA wel zo.
Je moet trouwens, als je een Hawaiiaans rijbewijs wilt hebben, en een ander Amerikaans rijbewijs hebt, ook eerst een learners permit aanvragen. Je moet helemaal vanaf het begin af aan beginnen hier (hoewel bepaalde testen soms overgeslagen kunnen worden).
dixie ik heb het net ff opgezocht en jiejie heeft gelijk. Ik krijg eerst zo'n learners permit. 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb hier in CO mijn learners permit gekregen direct na het afleggen van het theorie-examen. Eerst geven ze je dan een papieren exemplaar mee (in mijn geval was dat op een donderdag), en de learners permit lag binnen enkele dagen in de brievenbus (dat was geloof ik de donderdag erna).
In de tussentijd was ik op dinsdag al teruggeweest voor mijn praktijk-examen, en binnen anderhalve week daarna had ik mijn "echte" rijbewijs in handen.
In de tussentijd was ik op dinsdag al teruggeweest voor mijn praktijk-examen, en binnen anderhalve week daarna had ik mijn "echte" rijbewijs in handen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vreemd. Hier in Virginia, toch dichtbij, niet. Hier kun je je Nederlandse rijbewijs laten zien (hoeft niet ingeleverd) en een heel simpele test doen. Veel simpeler, dan mensen hier zonder rijbewijs. Als je de stoptekens maar kent zit je goed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
In PA moet je idd een doktersverklaring laten invullen en kan je alleen een rijbewijs aanvraag indienen als je een verblijfsvergunning voor minimaal een jaar hebt. Verder kan je maximaal 1 jaar op een NL rijbewijs rondrijden. In MA is dit ook 1 jaar maar gaat de teller steeds weer opnieuw lopen als je de VS binnenkomt (datum van I94).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1064 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic