Zo, hier weer eindelijk een reactie van mij. Het was er nog niet eerder van gekomen om een reactie te posten

..
Had ik net al het hele bericht getypt, wil ik het plaatsen en vliegt internet er hier uit, alles voor niks getypt

!
1250 schreef:Klinkt alsof je wil emigreren

Moest erg lachen om deze reactie!

Toen ik voor het eerst weer op dit forum kwam na de reis, moest ik ook oppassen dat ik niet direct naar de onderwerpen onder 'tijdelijk of permanent naar Amerika' ging haha!
Santa Monica - CA
Rob schreef:Weer een verslaafde er bij zo te lezen

Dat sowieso! Alleen vervelend dat die afkickverschijnselen zo lang blijven

Telkens zit ik met het idee 'en wat nu???'
Iris_1982 schreef:Oh ik herken je gevoel zo goed!
Ben nu 2,5 week terug en eindelijk weer een beetje afgekickt
Maar ik raak ook altijd ernstig depressief als we weer thuis zijn en ik denk aan al die leuke overnachtingen, aan die heerlijke zwoele avonden, aan de lol van Vegas, aan het Yellowstone-gevoel, elke avond weer een ander restaurantje bezoeken en na het eten nog even door het stadje wandelen.....
Ja t kan niet eeuwig duren..maar als je dan hier weer naar je werk gaat en thuiskomt en snel boodschappen moet doen, en naar de kapper moet......pffffffffff dan verlang ik zo naar onze zorgeloze rondreis in de heerlijke SUV
Kan het alleen maar met je eens zijn Iris! Ik had zelf nooit gedacht dat het zo lastig zou zijn de normale draad weer op te pakken.. Nu heb ik nog een paar weekjes vakantie voordat m'n nieuwe studie weer begint, maar vind het ontzettend lastig om me ergens voor te moeten motiveren. Ben chaotischer, wil alles tegelijk doen maar daardoor gebeurt er tegelijkertijd eigenlijk nietssss.....
Op weg naar Monolake, vanaf Yosemite Park
De weg was net die dag geopend.. Dus het was schit-te-rendd!!! Alles lag vol sneeuw, ondanks het prachtige weer.. Heel bijzonder!
Mono Lake

Denk dat het plannen van een volgende reis het beste werkt tegen de 'pijn' haha! Al zal ik dan eerst ook een planning moeten maken hoe ik weer aan een leuk bedragje kom om tijdens de reis te spenderen.. Werken in hostels zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn

.
Chi Sin X schreef:Ik weet het niet in Nederland, maar in Belgie zijn er trouwens wel heel wat gratis festivals. Alleen al in de prov Antwerpen denk ik dat je elke dag in de zomer wel ergens gratis naartoe kan.
Ik ben trouwens nog nooit overvallen in Europa

zelfs niet na meer dan 30 jaar, dus iedereen is zeker niet even vriendelijk in de VS.
Maar verder herken ik het gevoel zeker wel, en ben nu al aan het aftellen voor volgend jaar.
Klopt, maar toch denk ik dat er daar veel meer te beleven is qua festivals/feesten ed. Al komt dat waarschijnlijk ook wel om dat het weer er over algemeen beter is. Maar je hebt gelijk hoor, er zijn genoeg (zowel gratis, als betaalde) festivals hier.
En het 2e heb je ook gelijk in, maar waar heb je geen idioten rondlopen in de wereld? Vond het zelf gewoon opvallend hoe veilig ik me heb gevoeld daar! Over het algemeen voelde ik me daar veiliger dan hier. Ik wil het ook niet romantiseren ofzo, maar zelf had ik verwacht dat er nog wel meer zou gebeuren dan alleen dat. Maar ook op plaatsen waar je genoeg verhalen hoorde over allle discriminatie tussen blanke en zwarte mensen, hebben we met veel plezier en een goed gevoel in de bussen gezeten als enige blanke, en daar ook hele leuke mensen ontmoet.
Toronto - Canada
Zelfs de gangsters waren vriendelijker dan verwacht háhá

.. Bovenstaande is een foto'tje geschoten in Toronto (Oké het is Canada, maar toch..). De heren vonden het prima dat we foto's maakten van hun auto's, en ondertussen praatten ze, rustig een jointje rokend, door over alle cocaine handel.. Direct was er ook politie in de buurt maar bleven wijselijk op afstand.
De geur van de wiet, de getattoueerde aso's die er liepen, de gesprekken over alle drugs, de hiphop beats welke uit de auto's knalde, de auto's zelf.. Ja, ik denk dat nou dát echt het standaard beeld is van alle cowboyverhalen over Amerika, mij gaf het in ieder geval het gevoel alsof ik zelf in een film zat. Heel bijzonder..
Hebben jullie dan geen auto gehuurd?
Ik vraag me af, hoe heb je dit allemaal gedaan hebt zonder auto, maar alleen met openbaar vervoer.
Om die nationale parken te bezoeken lijkt me toch not done met ov?
Nee helaas.. We waren het in eerste instantie wel van plan, maar doordat ik pas 20 ben was dat toch lastiger. Het was ook niet echt een probleem want zoals ik in bovenstaande post schreef zijn we ook een heel eind gekomen met liften

! Zoveel leuke mensen ontmoet, die ons ook zoveel plekken hebben laten zien waar de gemiddelde tourist niet snel zal komen..
Het verbaaste mij inderdaad ook hoe slecht het openbaar vervoer naar de nationale parken is!!! Dat had ik toch zeker wel beter verwacht, want als het er was dan was het vaak wel bijzonder duur. We hebben met liften nooit lang hoeven te wachten (het langste dat we gewacht hebben was 1 uur).
Maar het was soms wel vervelend ja, doordat we toch wel de planning een aantal keren hebben om moeten gooien omdat het gewoon onmogelijk was om ergens te komen met het openbaar vervoer, en liften ook onmogelijk was. Zo wilden we bijvoorbeeld ook nog door de Death Valley heen, maar dit is liftend gewoon levensgevaarlijk. Temperaturen waren er gevaarlijk hoog en dan wil je daar dus niet staan of door iemand gedropt worden...
Bodie - Ghosttown
Ons vakantiehuisje

Grapje. Het was héél bijzonder om daar rond te lopen in 'Ghosttown'.. Absolute rust & eenzaamheid tegelijkertijd. Ik werd er nou niet bepaald vrolijk van, had ook geen mobiele telefoon/internet oid, en meer dan 10 dagen geen contact meer gehad met het thuisfront en dat was dan ook het enige wat ik wilde na de tijd! Héél raar, maar het deprimerende gevoel was onbeschrijvelijk! Ben al eens eerder in m'n leven naar een concentratiekamp geweest, wat natuurlijk zeer indrukwekkend was, maar het gevoel hier overtrof dat zelfs nog!! Brr.. krijg er nog kippenvel van als ik er aan terug denk! Misschien ook omdat we daar zo goed als alleen rondliepen.
Na de tijd bij Virginia Lake geweest, en wat doe je dan als het 30 graden is en je nog een beetje depri-gevoelens hebt?
Juist, sneeuwballengevecht houden en sneeuwpoppen maken natuurlijk!
Virginia Lake
En nog één foto'tje.. Zal binnenkort eens mijn verhalen typen, en een nieuw topic aanmaken met een berg aan foto's.
Independence day - Boston
Hartstikke leuk om al jullie reacties te lezen!!
Bedankt
Groetjes Dennis