Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is deze route (kust SF) de moeite waard?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Is deze route (kust SF) de moeite waard?

Bericht door PhoebeCaulfield »

Heel simpel eigenlijk; is dit stuk kustlijn mooi genoeg om voor om te rijden?

Afbeelding
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Is deze route (kust SF) de moeite waard?

Bericht door demo1987 »

Ik ga komende week deze route vanaf LA rijden in twee dagen, en aan de hand van alle foto's die ik heb gezien op internet en in de reisboekjes, kan ik je zeggen dat het volgens mij erg de moeite waard is. Uiteraard, smaken verschillen, maar ik denk dat je er goed aan doet deze route te nemen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het mooiste stuk kust is rond Big Sur.
Hier kom je niet met deze route.
PhoebeCaulfield
Amerikafan

Dat wordt nog een klein stukje doorrijden dan. :wink:
PhoebeCaulfield
Amerikafan

demo1987 schreef:Ik ga komende week deze route vanaf LA rijden in twee dagen, en aan de hand van alle foto's die ik heb gezien op internet en in de reisboekjes, kan ik je zeggen dat het volgens mij erg de moeite waard is. Uiteraard, smaken verschillen, maar ik denk dat je er goed aan doet deze route te nemen.
Bedankt voor je antwoord en héél veel plezier gewenst op je vakantie!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Absoluut heel erg de moeite, wel even Monterey meepikken natuurlijk.

Verder is dat een fantastisch stuk kust, en zeker een aanrader.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik heb dat stuk een keer gereden en vind het zeker wel de moeite waard,ik vind de kust prachtig daar!
Ik vind Santa Cruz een leuk gezellig plaatsje 8) dus zeker ff stoppen en rondkijken daar! Ik vond o.a het surf museum ook erg leuk. Het museum is gevestigd in een klein lighthouse gebouwtje bij een populaire surfspot. http://www.santacruzsurfingmuseum.org/
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Misschien lag het aan ons, maar toen wij richting San Francisco reden via de highway 1 door Santa Cruz vond ik het maar een vreemd dorp. De highway 1 stond ook erg onduidelijk aangegeven in het dorp zelf dus zijn we ergens linksaf geslagen. Overal stonden Latino's buiten en het leek wel of we in een soort getto terecht waren gekomen. Ze zagen er allemaal een beetje onguur uit, dus wij zijn omgekeerd en zijn terug gereden richting de snelweg 17 naar Oakland en zijn zo San Francisco binnen gereden, wat gelukkig ook best een leuke route was.

Wie weet zijn wij in Santa Cruz verkeerd gereden, maar wij vonden het er zeker niet uitzien als een gezellige badplaats, alhowel het er op de foto's best leuk uitziet, de Boardwalk.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Wie weet zijn wij in Santa Cruz verkeerd gereden, maar wij vonden het er zeker niet uitzien als een gezellige badplaats, alhowel het er op de foto's best leuk uitziet, de Boardwalk.
Dan hebben jullie de verkeerde weg genomen en hebben jullie het leuke gedeelte van Santa Cruz gemist,jammer want het is toch echt wel leuk daar,boardwalk met alle attracties en het strand! Er zijn vast andere forumleden die weten waar ik over praat.

Deze foto's heb ik daar gemaakt,

Santa Cruz Boardwalk:
Afbeelding

Afbeelding

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Rero
Amerika-ontdekker

Bericht door Rero »

Ook ik zit met het probleem hoe te rijden naar San francisco. Ik haak even in omdat deze vraag ook mij treft. Wij komen uit Monterey en willen in elk geval met onze kids naar de board walk in Santa Cruz(s'morgens). Google maps geeft een route van 4 uur aan als we via de kustlijn(no.1) rijden. Maar je kunt ook ong de helft van de tijd gebruiken en na Santa Cruz via Los Gatos en Santa Clara(no. 17) de weg vervolgen naar SF. Is de kust route echt de moeite waard om om te rijden, of kunnen we beter de tijd in SF gebruiken alwaar we in de middag de fiets willen nemen en zo de Golden Gate bridge trotseren om naar Sausolito te fietsen.
gr Rero
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou absoluut de 1 blijven volgen, en dan met de auto over de Golden gate,kom je vanzelf terecht.
Fietsen is ook leuk, maar ik vind de 1 leuker. (heel persoonlijk natuurlijk)
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

Pete.Z schreef:Fietsen is ook leuk, maar ik vind de 1 leuker. (heel persoonlijk natuurlijk)
Bedoel je dat je de GG met de auto leuker vind, of met de fiets?
Wij hadden eigenlijk het plan om fietsen te huren en de GG heen en weer te fietsen. (best duur die fietsen trouwens...)

En overigens, kan iemand nog wat tips (what dot absolutely see/do) geven waar je leuk heen kan fietsen?
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

zo duur was het fiets huren toch niet vond ik. iets van een 25 dollar voor een dag ofzo. wij waren naar sausalito gereden en daar de boot terug genomen naar de pier. leuk middagtripje alleszins!
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

jodokus schreef:
Pete.Z schreef:Fietsen is ook leuk, maar ik vind de 1 leuker. (heel persoonlijk natuurlijk)
Bedoel je dat je de GG met de auto leuker vind, of met de fiets?
Wij hadden eigenlijk het plan om fietsen te huren en de GG heen en weer te fietsen. (best duur die fietsen trouwens...)

En overigens, kan iemand nog wat tips (what dot absolutely see/do) geven waar je leuk heen kan fietsen?

Ik bedoel dat ik liever de 1 zou afrijden die middag, dan een fiets huren, als ik moest kiezen tussen die twee.

Ik ben sowieso geen fietser, ben ik veel te lui voor. :mrgreen:
Chikai
Amerika-ontdekker

Bericht door Chikai »

Dan hebben jullie de verkeerde weg genomen en hebben jullie het leuke gedeelte van Santa Cruz gemist,jammer want het is toch echt wel leuk daar,boardwalk met alle attracties en het strand! Er zijn vast andere forumleden die weten waar ik over praat.
Santa Cruz is erg leuk en gezellig. Het strand, de boardwalk en vergeet de zeeleeuwen niet! Zijn ook in SF maar is toch erg leuk om te zien.

En fietsen over de GG is een leuke ervaring. Je kunt terug fietsen, maar picknicken in het park aan het water in Sausalito en met de boot terug vond ik veel leuker.

Groet Jess
PhoebeCaulfield
Amerikafan

Nog een vraagje. We zijn nu van plan om van San Francisco door te rijden naar San Simeon en daar te overnachten.
Onderweg willen we stoppen in/rijden langs:
Santa Cruz
Monterey
17 Mile Drive
Point Lobos
Julia Pfeiffer Burns Park
Zee-olifanten bekijken (Piedras Blancas)

Redden we dat in een dag of zouden jullie er twee van maken? (En waar zouden jullie dan tussendoor overnachten?) Zoals het er nu uitziet, hebben we één dag 'over' in onze reis en die zouden we dus hier kunnen besteden.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je moet schrappen, zou ik de 17-mile drive eruit halen. Dat vonden wij persoonlijk een tegenvaller na het prachtige Big Sur te hebben gezien.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Rero schreef:Wij komen uit Monterey en willen in elk geval met onze kids naar de board walk in Santa Cruz(s'morgens). Google maps geeft een route van 4 uur aan als we via de kustlijn(no.1) rijden.
Check even hoe laat de boardwalk open gaat, want ik meen me te herinneren dat de attracties pas in loop van de middag open gingen. Maar goed, het is ook alweer even geleden...
Ik vond het overigens een erg leuk plaatsje voor een nachtje. De middag op het strand en de boardwalk. 's Avonds in een van de vele restaurantjes lekker eten. Lijkt wel vakantie :wink:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij doen over dat stuk (met camper) bijna 2 dagen. Wij doen wel de 17 mi drive; ik vond het 20 jr geleden erg mooi met veel dieren vlak aan de kust. Maar ik weet niet of het erg veranderd is. Wij hebben toen niet zoveel van Big Sur gezien geloof ik... ik kan me er niks van herinneren.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Ik breek even in als dat mag. Wij willen als start van onze vakantie vanuit LA naar SF rijden. René (gleuknie) heeft me een tijd geleden geholpen een goede route op te stellen. We overnachten in San Simeon ivm beschikbaarheid (niet op advies van René). Is dit een handige keuze?

En ik kan verder niet zo goed op mijn netvlies krijgen wat te doen tijdens de tocht van LA naar SF. Waar moeten we stoppen, wat kunnen we in de plaatsen doen / zien? Nu lees ik hier ook over de pink jeep tours. Is dat voor ons ook nog een optie, of is dat niet haalbaar als we maar 1 overnachting hebben op de hele route?

En wat met Big Sur? Kunnen we dat ook zien in die tijd? Ik ben helemaal de draad kwijt geloof ik....
Laatst gewijzigd door Moo op 11 apr 2010, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer