Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lang parkeren in oa San Francisco
Lang parkeren in oa San Francisco
Even een tip voor die mensen die voornemens zijn een bezoek van enkele dagen te brengen aan San Francisco.
Je gaat waarschijnlijk proberen een kamer te bemachtigen in één van de betere buurten/hotels. Houdt er dan wel rekening
mee dat er mogelijkerwijs tussen de $30 en $65 ex tax per nacht bijkomt om de auto bij het hotel te mogen parkeren.
SF kent een prima openbaar vervoer en metro systeem (BART), dus je huurauto heb je waarschijnlijk toch niet nodig.
Overweeg in dat geval je huurauto te parkeren op het vliegveld bij "langparkeren" voor ongeveer: $14 p/d
of bij http://www.skypark.com voor ik meen $13 - $15 p/d (persoonlijk denk ik dat de auto hier veiliger staat)
In beide gevallen kun je vervolgens met het BART systeem naar je hotel.
Scheelt een hoop geld en ga er vanuit dat hetzelfde kan in alle grote plaatsen van de VS.
zie bv:
http://www.discountairportparking.net/
http://www.longtermparking.com/
VrGr,
Mark
Je gaat waarschijnlijk proberen een kamer te bemachtigen in één van de betere buurten/hotels. Houdt er dan wel rekening
mee dat er mogelijkerwijs tussen de $30 en $65 ex tax per nacht bijkomt om de auto bij het hotel te mogen parkeren.
SF kent een prima openbaar vervoer en metro systeem (BART), dus je huurauto heb je waarschijnlijk toch niet nodig.
Overweeg in dat geval je huurauto te parkeren op het vliegveld bij "langparkeren" voor ongeveer: $14 p/d
of bij http://www.skypark.com voor ik meen $13 - $15 p/d (persoonlijk denk ik dat de auto hier veiliger staat)
In beide gevallen kun je vervolgens met het BART systeem naar je hotel.
Scheelt een hoop geld en ga er vanuit dat hetzelfde kan in alle grote plaatsen van de VS.
zie bv:
http://www.discountairportparking.net/
http://www.longtermparking.com/
VrGr,
Mark
Re: Lang parkeren in oa San Francisco
Goede sites. Ik denk dat wij hier gebruik van gaan maken want in de stad loopt toch wel erg op qua prijs.
Bedankt.
Bedankt.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij sliepen dit jaar in het Sheraton Gateway in San Francisco. Naast ons hotel was een enorme parkeerplaats, de shuttle van het hotel waarmee wij naar BART (vliegveld) gingen, haalde daar ook parkeerders op. Ging prima. Het enige wat ons tegenviel, was dat de BART op zondag pas om 8 uur ging rijden!
Ok, maar wat betaalde je daarvoor per dag in/ex tax en is deze parkeerplaats algemeen beschikbaar of hoorde het bij het hotel?nieuwenoord schreef:Naast ons hotel was een enorme parkeerplaats ...
VrGr,
Mark
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is het toch een stuk goedkoper om gewoon een hotel/motel met gratis parkeren te boeken, en makkelijker ook.
Gemakkelijker....tja dat lijkt me wel.
Goedkoper.....twijfelachtig....
Maar laten we eens een vergelijking doen....
Hotwire 3-star hotel in Fisherman's Wharf. checkin: Jul 21 checkout Jul 22
prijs: $115 ex tax Na wat googlen denk ik dat dit het Hilton is en
die rekenen $36 p/n, maar via Skypark $13 p/n prijs: $115,00 Parkeren $13
Best Western Tuscan Inn at Fisherman's Wharf prijs: $197.10 Parkeren $42
The Wharf Inn prijs: $149.00 Parkeren gratis
Columbus Motor Inn prijs: $155,00 Parkeren gratis
America's Best Inn prijs: $92
THE BROADWAY MANOR INN (no star rating) prijs: $89
Alleen aangeven dat het goedkoper is om een motel met gratis parkeren te nemen is een beetje kort door de bocht, want je bent wel appels met peren aan het vergelijken. Tenzij je een motel weet te noemen in de directe Fishermans Wharf omgeving en welke minder dan $100 p/n kost...?
Pak dan een 4-star hotel in S. SFO Intl Airport (Hyatt Regency) prijs: $91 Parkeren $18 Moet die 11eu extra toch wel waard zijn
Ik heb het via een aantal fora gevraagd aan mensen die in SF wonen en die gaven nagenoeg allemaal een antwoord welke overeen kwam met het laatste antwoord welke ik kreeg:
"Bottomline is that you can get a substantially nice hotel for ~$20 more per nite (or just $10 per room... $3.50/pp per nite) and that wouldn't be enough savings for me to stay at a motel when i can have something much nicer for just a bit more... the Broadway Manor may be cheaper, but it doesn't represent a better value, imo."
Dus ja het kan goedkoper, maar kwalitatief wordt het niet beter.... in mijn opinie
Goedkoper.....twijfelachtig....
Maar laten we eens een vergelijking doen....
Hotwire 3-star hotel in Fisherman's Wharf. checkin: Jul 21 checkout Jul 22
prijs: $115 ex tax Na wat googlen denk ik dat dit het Hilton is en
die rekenen $36 p/n, maar via Skypark $13 p/n prijs: $115,00 Parkeren $13
Best Western Tuscan Inn at Fisherman's Wharf prijs: $197.10 Parkeren $42
The Wharf Inn prijs: $149.00 Parkeren gratis
Columbus Motor Inn prijs: $155,00 Parkeren gratis
America's Best Inn prijs: $92
THE BROADWAY MANOR INN (no star rating) prijs: $89
Alleen aangeven dat het goedkoper is om een motel met gratis parkeren te nemen is een beetje kort door de bocht, want je bent wel appels met peren aan het vergelijken. Tenzij je een motel weet te noemen in de directe Fishermans Wharf omgeving en welke minder dan $100 p/n kost...?
Pak dan een 4-star hotel in S. SFO Intl Airport (Hyatt Regency) prijs: $91 Parkeren $18 Moet die 11eu extra toch wel waard zijn

Ik heb het via een aantal fora gevraagd aan mensen die in SF wonen en die gaven nagenoeg allemaal een antwoord welke overeen kwam met het laatste antwoord welke ik kreeg:
"Bottomline is that you can get a substantially nice hotel for ~$20 more per nite (or just $10 per room... $3.50/pp per nite) and that wouldn't be enough savings for me to stay at a motel when i can have something much nicer for just a bit more... the Broadway Manor may be cheaper, but it doesn't represent a better value, imo."
Dus ja het kan goedkoper, maar kwalitatief wordt het niet beter.... in mijn opinie

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En ook dat gemakkelijker is niet gegarandeerd. Vorig jaar logeerden we in Buena Vista Motor Inn (ong. $ 180 per nacht). Het aantal beschikbare parkeerplaatsen bleek daar aan de krappe kant. Toen we de derde nacht 'thuis' kwamen was de parkeergarage inderdaad vol.rhaf schreef:Gemakkelijker....tja dat lijkt me wel.
Hadden we alsnog betaald moeten parkeren ware het niet dat de jongen achter de balie zo vriendelijk was ons zijn 'staff' plaats te geven en zijn auto buiten te zetten.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Aangezien wij autorijden in SF heel erg leuk vinden, hebben we de parkeerkosten er voor over.
Voor ons is rijden door SF's steile straten één van de hoogtepunten van een Amerikareis.
De 49-mile drive hebben we al 3x gedaan en is nog steeds geweldig. Ook een ritje over de Golden Gate en winkelen net over de Bay Bridge behoort tot ons "vaste" rondje. Dan maar wat meer per nacht betalen....
Voor ons is rijden door SF's steile straten één van de hoogtepunten van een Amerikareis.
De 49-mile drive hebben we al 3x gedaan en is nog steeds geweldig. Ook een ritje over de Golden Gate en winkelen net over de Bay Bridge behoort tot ons "vaste" rondje. Dan maar wat meer per nacht betalen....
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het al eerder gezegd, ik kan alleen vanuit mezelf tips geven, en aangezien ik niet kijk naar het aantal sterren van hotels als zaligmakend, kom ik vaak terecht in kleinere motels.
Ik heb het al 100 keer gepost hier, maar een prima adres in SF is wat mij aangaat het Townhouse Motel aan Lombard street.
Klein, onder de 100 dollar en gratis parkeren en heel simpel ontbijt.
De één vind het prima, de ander vindt het niks, want je hoort weleens een buurman, als die lawaai maakt.
Ik heb het prima naar mijn zin in dat soort motels, want ik ben er namelijk alleen in de nacht, om te slapen.
Maar iedereen stelt zijn eigen prioriteit, en ik verdom het gewoon om het dubbele te betalen voor iets wat hetzelfde biedt met net wat meer franje.
Ik heb het al 100 keer gepost hier, maar een prima adres in SF is wat mij aangaat het Townhouse Motel aan Lombard street.
Klein, onder de 100 dollar en gratis parkeren en heel simpel ontbijt.
De één vind het prima, de ander vindt het niks, want je hoort weleens een buurman, als die lawaai maakt.
Ik heb het prima naar mijn zin in dat soort motels, want ik ben er namelijk alleen in de nacht, om te slapen.
Maar iedereen stelt zijn eigen prioriteit, en ik verdom het gewoon om het dubbele te betalen voor iets wat hetzelfde biedt met net wat meer franje.
Hi Pete,
Het is zeker niet de bedoeling om iemands voorkeuren en adviezen te bagatelliseren. Tenslotte lijkt mij het doel van dit forum juist om die voorkeuren en adviezen te kunnen delen.
En jouw advies mbt de Townhouse Motel is gebaseerd op jouw eigen ervaring en dat zou ik bv erg belangrijk vinden.
Maar waar ik op doelde is dit... als ik dezelfde periode bij dit motel reserveer dan zijn de kosten....
Special Internet
Rates Valid Only Prijs: $129 Parkeren: Gratis
July thru October
Maw, ook hier gaat het niet op om te zeggen dat deze optie goedkoper is. En dat maakt de keuze dus ook zo moeilijk....
VrGr,
Mark
Het is zeker niet de bedoeling om iemands voorkeuren en adviezen te bagatelliseren. Tenslotte lijkt mij het doel van dit forum juist om die voorkeuren en adviezen te kunnen delen.
En jouw advies mbt de Townhouse Motel is gebaseerd op jouw eigen ervaring en dat zou ik bv erg belangrijk vinden.
Maar waar ik op doelde is dit... als ik dezelfde periode bij dit motel reserveer dan zijn de kosten....
Special Internet
July thru October
Maw, ook hier gaat het niet op om te zeggen dat deze optie goedkoper is. En dat maakt de keuze dus ook zo moeilijk....
VrGr,
Mark
Als het parkeergeld echt zo'n probleem is, waarom lever je dat niet gewoon je huurauto in voor die paar dagen?
Geen idee of het om een periode aan het begin of eind of tussen in je vakantie gaat, en of het rendabel is, maar wellicht te overwegen..
Geen idee of het om een periode aan het begin of eind of tussen in je vakantie gaat, en of het rendabel is, maar wellicht te overwegen..
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het openbaar vervoer mag dan wel prima werken in SF. Toch blijf ook ik erbij dat er goedkopere en betere oplossingen zijn. Je kan makkelijk via priceline of hotwire een deftig hotel boeken en met parkeerkosten erbij toch nog goedkoper zijn dat hotels met "gratis parkings".
Als je trouwens alles wil bezoeken in SF dan heb je toch wel de wagen nodig hoor, bv de 49-miles drive.
Ik zou het zelfs ook al niet aandurven om met het openbaar vervoer naar de binnenstad te reizen met de reiskoffers etc. Het blijft toch een gesleur....
Als je trouwens alles wil bezoeken in SF dan heb je toch wel de wagen nodig hoor, bv de 49-miles drive.
Ik zou het zelfs ook al niet aandurven om met het openbaar vervoer naar de binnenstad te reizen met de reiskoffers etc. Het blijft toch een gesleur....
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Ach en zo zie je maar weer dat er allerlei manieren zijn om hetzelfde te bereiken.....en dat is waarom wij allemaal er van houden om naar Amerika te gaan....toch? 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
rhaf schreef:Hi Pete,
Special Internet
July thru October
VrGr,
Mark
Ik zie het, erg duur, en weer zo'n verschil, ik boek nooit van te voren, behalve de nationale parken.
Vaak kan je ter plekke goedkoper terecht. (al gaat het mij daar niet primair om, ik wil gewoon niks boeken, aangezien ik nogal losjes een route bepaal)
Overigens vind ik 129 dollar inclusief parkeren nog net acceptabel voor wat ze daar bieden, maar het is wel op het randje.
Ik heb een goedkoop hotel geboekt in SF: Hotel Grant Plaza. Ligt vlak bij Chinatown, Union Square en ongeveer 1,5 km van fishermans wharf. Ben voor het hotel slechts €122,- kwijt voor 3 nachten en ik heb het hotel even gemaild om te vragen, wat de parkeerkosten zijn: $22,80 per nacht.
Is dus niet duur. Het zal ook geen topper zijn qua hotel, maar als er een bed staat en het een beetje fatsoenlijk ligt, ben ik tevreden.
Is dus niet duur. Het zal ook geen topper zijn qua hotel, maar als er een bed staat en het een beetje fatsoenlijk ligt, ben ik tevreden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Lees wel goed de recenties van ieder hotel, komt regelmatig voor dat er 10tal zwervers voor je deur staan.. dan ziet het plaatje er leuk uit totdat het schemerig wordt 
Ook in de mooiere buurten/hotels.. We reden bv langs het Hilton en daar zaten niet overdreven wel 10/15 zwervers 10 meter van het hotel.. dus ook geen pretje als je lekker naar huis wilt lopen..
Wij zitten in het Chelsea motor inn, 90 dollar per nacht incl gratis parkeren.. echt een prima hotel!! (geen zwervers)
Enige minpuntje is de ijsmachine op de gang.. wat een herrie maakt dat ding..
Wij hebben ook gewoon de huurauto en dat bevalt ons prima.. extra kosten zijn dan wel de parkeerkosten.. 20 dollar voor een dag parkeren bij pier 39 in de buurt.
Ook het rijden door SF vinden wij erg leuk.. het kan komen doordat het door de weeks is maar het rijd prima hier..

Ook in de mooiere buurten/hotels.. We reden bv langs het Hilton en daar zaten niet overdreven wel 10/15 zwervers 10 meter van het hotel.. dus ook geen pretje als je lekker naar huis wilt lopen..
Wij zitten in het Chelsea motor inn, 90 dollar per nacht incl gratis parkeren.. echt een prima hotel!! (geen zwervers)
Enige minpuntje is de ijsmachine op de gang.. wat een herrie maakt dat ding..
Wij hebben ook gewoon de huurauto en dat bevalt ons prima.. extra kosten zijn dan wel de parkeerkosten.. 20 dollar voor een dag parkeren bij pier 39 in de buurt.
Ook het rijden door SF vinden wij erg leuk.. het kan komen doordat het door de weeks is maar het rijd prima hier..
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hebben de Hampton Inn Daly City geboekt, beste hotel van deze voorstad van San Francisco volgens Tripadvisor, gratis parking erbij, op een "steenworp" van SFO maar toch geen last van de luchthaven, en op wandelafstand van het BART station Colma, waar je eventueel ook de auto kwijt kan voor 2$ per dag, of 4$ mits vooraf te reserveren. Kwaliteitshotel dus met gratis parking voor een fractie van de prijs van dezelfde kwaliteit in SF zelf. Op Tripadvisor reviews heb ik gezien dat vele toeristen dezelfde gedachtenkronkel hebben gemaakt als ik 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1029 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 10 Reacties