Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

soort slot wat wel mag op koffer nr Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
judith31
Amerika-ontdekker

soort slot wat wel mag op koffer nr Amerika

Bericht door judith31 »

Ik had ergens gelezen dat er bepaalde sloten zijn voor op de koffer die wel mogen, die ze bij de luchthaven evt open kunnen doen, mocht dit nodig zijn.

Het gaat om samsonite koffers waar al een cijferslotje op zit. Het lijkt me dat je deze sloten ( die ze daarginds evt kunnen openen) niet kunt gebruiken voor dit soort koffers? Heeft iemand hier ervaring mee en mocht het hierbij wel kunnen:zijn deze overal te koop of alleen bij bep. soort winkels?

De gekleurde band kan er wel gewoon om ( tegen het openknappen evt), en dan het cijferslot niet intoetsen?

Alvast bedankt..
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: soort slot wat wel mag op koffer nr Amerika

Bericht door hekkie »

Er zijn al aardig wat topics over sloten op koffers. Misschien kun je die eens doorlezen om een duidelijk beeld te krijgen.

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 31#p244031
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 43#p266943
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 98#p123698

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je nog meer topics tegen die antwoord op jouw vragen kunnen geven.

Veel succes!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MarcoL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MarcoL »

Afgelopen zomer is de koffer van mijn vrouw ook gecontroleerd.
Deze zat dubbel op slot; het standaard cijferslot van Samsonite en een bagageband met cijferslot van de Hema.

We kwamen er pas bij thuiskomst achter, omdat er een briefje inlag.

De TSA heeft beide sloten, zonder verdere schade, open gekregen en weer afgesloten.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Stond dat cijferslot toevallig ingesteld op 000? de TSA schijnt te checken of de koffer nog ingesteld staat op de standaard code :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

Ik kreeg te horen dat je koffer niet op slot mag :S

Ik heb special een TSA slot gekocht met cijferslot zodat ik mijn koffer wel kan afsluiten.
Floridafan
Amerika-ontdekker

Bericht door Floridafan »

Heb vorig jaar ook zo'n speciaal TSA hangslotje er op gedaan die ze daar blijkbaar altijd kunnen openen en het slot op de koffer op 0000 gezet. Afgeplakt met een pleister zodat de nummers niet per abuis verschoven kunnen worden. Dit op advies van de winkelier
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

I doe mijn koffer nooit op slot. Op die manier kan je altijd zeggen dat iemand anders die contrabande er in heeft gedaan.

Van sloten op koffers en het sealen van koffers heb ik nooit het nut begrepen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

vooral dat sealen snap ik niet. Kost klauwen met geld, en je rukt het er meteen weer vanaf.. Mijn koffer is nooit op slot, en heeft een goedkope kofferband met plastic sluitingen eromheen en is nog nooit opengesprongen e.d.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
MarcoL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MarcoL »

Clint schreef:Stond dat cijferslot toevallig ingesteld op 000? de TSA schijnt te checken of de koffer nog ingesteld staat op de standaard code :)
:D Nee, sterker nog, beide sloten hadden verschillende codes, aangezien de ene 2 cijferig is en de andere 3 cijferig.

Als ik dit zo lees mag ik blij zijn dat we onze koffers heel terug hebben gekregen :mrgreen:

Aan de andere kant is mij van tevoren nooit officieel medegedeeld..........
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Clint schreef:

Aan de andere kant is mij van tevoren nooit officieel medegedeeld..........
je wordt verondersteld alles te weten hé :-)

Ik dacht dat ik dat ergens op de site van de luchtvaartmaatschappij gelezen heb.

mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

Wanneer ik vertrek over 2,5 week zal ik het normale slot van mijn koffer niet dicht doen, en het tsa slot (met cijferslot) wel. Zo ben ik ervan verzekerd dat mijn koffer goed dicht zit en dat men bij de Amerikaanse douane toch mijn koffer normaal open kunnen maken.
Sytse
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sytse »

Heb verschillende slotjes maar nog nooit problemen gehad. Laten we eens kijken hoe het dit jaar gaat
judiths
Amerika-ontdekker

Bericht door judiths »

Ik doe m'n koffer ook nooit op slot, maar vind het eigenlijk geen prettig idee. Nu kwam ik gister bij v&D van die tsa slotjes tegen en heb die gelijk gekocht. Maar op een koffer (carlton) met een cijferslot past dat natuurlijk niet :oops:
Dus morgen maar weer even terugbrengen....
bagema
Amerika-ontdekker

Bericht door bagema »

Toen ik uit Amerika vertrok terug naar Nederland moest ik zelf mijn koffer afgeven aan iemand van TSA, ik had de code wel doorelkaar 'geschud' en dit aangegeven, was geen probleem mits je de code of er boven opschrijft met vaste stift en/of standaard 000 is, dit was beide het geval dus ze zullen het vaker doen, ach en ze kijken in elke koffer alleen de een heeft iets meer aandacht nodig. voordeel is als ze 'm openen dat je korting krijgt op een TSA slot ;-)
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

Met sealen etc is het niet dat je het er niet AF krijgt of crimi's eruit houdt. Het gaat er om dat je zelf direct kunt zien dat er mee is gerotzooid. Als ìk dat zou zien, dan raak ik hem met geen vinger meer aan. Roep de eerste de beste official erbij en zelg hem dat ik het niet vertrouw.
Ik heb eerder een koffer met een afwijkend tie wrap afgesloten. Er zaten oogjes aan de rits zippers. Die tie wrap kunnen ze doorknippen, maar de kleur ervan hebben ze vast niet bij zich en dus zie ik het direct.

Samsonite heeft een (af fabriek) mogelijkheid/trucje om een koffer te openen, ook als je zelf een code hebt ingesteld. Vraag er maar eens naar in een goede kofferzaak.
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

Wij hebben Carlton koffers met zo'n cijferslotje en die doen we altijd op slot in de hoop dat dieven liever een koffer nemen die niet op slot zit. Met op slot zittende koffers hebben we nog nooit problemen gehad. 1 keer is ons verzocht de koffers open te laten en moesten we bij de conrole aanwezig zijn en 1 keer is een koffer opengemaakt terwijl wij er niet bij waren. Toen zat er keurig een briefje van de douane in.

Anuschka
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Anuschka schreef: en 1 keer is een koffer opengemaakt terwijl wij er niet bij waren. Toen zat er keurig een briefje van de douane in.

Anuschka
Hoe hebben ze die dan opengemaakt als er een cijferslotje op zat? Of was het een TSA slotje?
jodokus schreef:Ik heb eerder een koffer met een afwijkend tie wrap afgesloten. Er zaten oogjes aan de rits zippers. Die tie wrap kunnen ze doorknippen, maar de kleur ervan hebben ze vast niet bij zich en dus zie ik het direct.
Die tie wrap hoeven ze er helemaal niet af te halen. Ik heb eens in een filmpje gezien hoe ze bij die ritszippers met oogjes gewoon een pen tussen de rits zetten om hem te openen en een paar keer heen en weer ritsen en hij is weer dicht. Zie je niets van.

Marjon
yblokdijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door yblokdijk »

ik werk zelf op schiphol en doe nooit mn koffer opslot , zie er het nut niet van in en je kan er alleen maar problemen mee krijgen als ze je koffer niet open krijgen. en die banden tegen het openspringen liggen de laadruimten vol mee van de vliegtuigen want die worden er vaak met laden of lossen per ongeluk afgerukt omdat ze de band als handvat gaan gebruiken.
btw als je van Amsterdam naar Amerika vliegt vlieg je meestal met een wide body toestel, de koffers liggen daar niet los in maar in containers die geladen worden in de bagage kelder, op die manier heb je bijna nooit dat een koffer openspringt, en tegenwoordig hebben we robots in de kelder die de containers laden dus komen geen mensen handen aan te pas en word er dus ook niet gepropt tussen andere koffers en er kan ook niks in je koffer gestopt worden want een robot doet er geen pak coke in bijv.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer