Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Michael Jackson overleden

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Michael Jackson overleden

Bericht door headhunterke »

Texas Boy schreef:
jiejie schreef:Aan de andere kant valt er iets voor te zeggen dat het zijn prive leven was en wij daar als gewone stervelingen natuurlijk geen bal mee te maken hebben.

Al die grote sterren zoals Michael, Britney Spears, Madonna etc gebruiken de media om bekend te worden en gaan dan klagen als paparazi ze achtervolgen. Michael was daar een voorbeeld van door zijn rare gedrag zoals kinderen aan armpjes uit een raam hangen en ook Neverland was natuurlijk een openbaar iets, dus ze laten de media toe in hun leven, dus niet zeuren dan.
Volgens mij zit je een beetje verkeerd hier.

Het is wel zo dat ze dòòr de media bekend worden, maar ze gaan het zeker niet gebruiken.
Elk van die artiesten die je hier noemt, werd bekend door zijn/haar liedjes hoor.
Natuurlijk dat nadien, eens ze bekend genoeg zijn, de media er zich volop instort.

En ik ga ook niet ontkennen hoor dat ze maar wat al te graag in de media kwamen, in geen geval.
Maar ik denk dat, de laatste jaren, zeker MJ geen media-geil figuur meer was dan enkele jaren geleden (en zeker voor al de rechtzaken) die zijn kinderen testobject liet zijn van de zwaartekracht (hetgeen hij volgens mij deed puur om de aandacht)

Het verschil met Madonna en, in mindere mate, Britney is dat MJ al een tijdje niets meer van zich liet horen, en ik had de indruk dat hij het wel oké vond zo. Zo zat MJ vorig jaar (in juli geloof ik) in een rolstoel. Maar ik vond dat dat véél minder aandacht kreeg (al dan niet bewust) dan Britney die in haar 'depressie'(?) haar hoofd kaal scheerde.

Maar ik denk dat we nu een kant opgaan waar we nog 100 pagina's forum kunne over vol schrijven en elkaar nog niet goed verstaan.
Veel hangt toch af van de soort berichtgeving die je volgde hoor.
Als je nu de roddelsites e.d. afgaat, dan zal je een volledig andere mening hebben dan wanneer je MJ volgde op de 'betrouwbare' sites.
Ook al is hij er niet meer, ik denk dat we de komende maanden nog verwent gaan worden met heel rare wendingen die, al dan niet, terecht blijken.

Ook het feit dat je zegt dat ze de pers toelaten in hun privé vind ik toch wel wat overroepen hoor...
Veel artiesten (niet allemaal natuurlijk) staan niet zo te springen tegenover een horde op hol geslagen paparazzi die elkaar zouden vertrappelen voor een goed fotootje. Vergeet niet dat de 'job' van paparazzi het achtervolgen en spotten is van celebs...
Zoals jij het zegt, komt het net over alsof ze elke week, tegen hun zin dan wel, de pers een rondleiding geven door hun domeinen.
Het is nu wel wat cru gesteld, maar daar komt het op neer.
Maar ik besef zelf ook wel dat het een deel van de celebs hun job is, om constant in het oog van een camera te lopen.
En persoonlijk, ik zou het niet erg vinden hoor mocht ik daardoor miljoenen en miljoenen scheppen... :dance: :D
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik kom zelf uit de muziekwereld en beginnende sterren nodig de roddelpers uit en doen alles om in de publiciteit te staan, zelf negatieve publiciteit is beter dan geen. Heb Michael niet gevolgd, vond het een groot artiest, maar ook een freak die graag opviel.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Het kan mij geen bal schelen of ie de vader is of niet. Ik vind het verschrikkelijk dat iedereen hem de laatste jaren zag als waco jaco en nu ie dood is is ie ineens heilig.. En is het zo verschrikkelijk...Hij heeft er zelf schuld aan dat ie maar 50 is geworden.

Voor 3 kinderen zorgen maar wel verslaafd aan weet ik veel wat voor troep. Dat is wat mij stoort. Wat mij betreft had ie nooit voogdy over die kinderen mogen hebben. Hij was een verslaafde. Om nog maar te zwijgen al al die idioten operaties.
Al die verhalen over huidziekten is volgens mij compleet uit de duim gezogen. Hij wilde gewoon blank zijn.

Mooie voorbeelden voor je kinderen. Die kids hadden al lang bij hem weegehaald moeten worden.

Ik zag afgelopen week een stukje interview over die kindermolest affaires. Daarin vertelde hij dat hij er geen slecht in zag om met vreemde kinderen in 1 bed te slapen....Van welke planeet kwam ie..?
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

peet schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat iedereen hem de laatste jaren zag als waco jaco en nu ie dood is is ie ineens heilig.. En is het zo verschrikkelijk...Hij heeft er zelf schuld aan dat ie maar 50 is geworden.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

peet schreef:Het kan mij geen bal schelen of ie de vader is of niet. Ik vind het verschrikkelijk dat iedereen hem de laatste jaren zag als waco jaco en nu ie dood is is ie ineens heilig.. En is het zo verschrikkelijk...Hij heeft er zelf schuld aan dat ie maar 50 is geworden.

Voor 3 kinderen zorgen maar wel verslaafd aan weet ik veel wat voor troep. Dat is wat mij stoort. Wat mij betreft had ie nooit voogdy over die kinderen mogen hebben. Hij was een verslaafde. Om nog maar te zwijgen al al die idioten operaties.
Al die verhalen over huidziekten is volgens mij compleet uit de duim gezogen. Hij wilde gewoon blank zijn.

Mooie voorbeelden voor je kinderen. Die kids hadden al lang bij hem weegehaald moeten worden.

Ik zag afgelopen week een stukje interview over die kindermolest affaires. Daarin vertelde hij dat hij er geen slecht in zag om met vreemde kinderen in 1 bed te slapen....Van welke planeet kwam ie..?
Ik vind mezelf wel een beetje in je uitspraak hoor.
Ik was ook alles behalve zijn grootste fan, en ik hekel ook de mensen die hem nu de hemel inprijzen, en alles vergeten wat hij ooit gedaan heeft.
Maar afgezien van dat vond ik het toch een groots artiest, zonder meer.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Er zijn veeeeele mensen op deze wereld die kinderen opvoeden terwijl ze verslaafd zijn aan allerhande tranquilizers en nog erger; alcohol.
Deze mensen staan niet in de publiciteit en daarom bemoeit niemand zich met hun levens totdat er iets misgaat en jeugdzorg erbij moet komen.

Het feit dat hij persoonlijke problemen had en daarvoor kalmeringsmiddelen slikte is heel erg triest en hij is daar zeker niet uniek in. Het wil trouwens niet zeggen dat hij daarom geen goede vader was. Wat weten wij er nou van? We weten niet wat hij precies slikte en wat precies zijn dood werd. We weten niet hoe zijn dagelijks leven eruit zag en hoe hij voor zijn kinderen zorgde. Misschien was hij ondanks zijn problemen een veel liefhebbender vader dan vele anderen die niets gebruiken? Wie zal het zeggen?

Ik heb in mijn jeugd vriendjes/vriendinnetjes gehad wiens ouders gezond waren en goede / gewone banen hadden maar een volledig liefdeloos gezinsleven hadden. Of misbruikt werden en dat jaaaaren later pas bekend werd. En gaan zoveel dingen mis in deze wereld.

Ik zou niet oordelen over wat je niet weet.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Dat zou ik nog niet zo zeggen. Hier is men fel op alles wat er mis gaat wat betreft kinderen. 1 telefoontje naar de Dss en je hebt als ouders een heleboel uit te leggen. Ik kan niet anders zeggen als dat emn heir er alles aan doet om dergeliojk situaties te voorkomen en kinderen niet bij ouders te laten die verslaafd zijn. wat uiteraard niet wil szeggen dat het niet gebeurd. maar men is heir een stuk actiever dan in nederland wat dat betreft.

Nee inderdaad we weten niet wat ie gevroten heeft maar dat ie verslaafd was , mag duidelijk zijn. Natuurlijk zijn er ook "nette "ouders die hun kinderen vanaalles aan doen. Maar alleen al eht feit dat hij het blijkbaar nogmaal vind om met anders mans kinderen in een bed te liggen en verslaafd was aan weet ik wat, is voor mij reden genoeg om te oordelen dat deze man al heel lang geen kinderen had mogen hebben. Al niet vanaf het moment dat er 1 aan een arm over het balkon hing.

Ik vind inderdaad dat ie ooit in een ver verleden een groot artiest was en helaas ten onder is gegaan aan zijn eigen roem en rijkdom. Eigenlijk compleet gek geworden is.

En een liefde volle vader vreet zich niet dood aan de pillen.. Dan behoor je wat mij betreft niet onder de noemer liefde volle vader. En laten we nou alsjeblieft niet gaan vertellen dat we niet weten waar ie aan dood is gegaan want misschien kwam het wel niet door de pilletjes Yeh Right..

lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Texas Boy schreef:zoals kinderen aan armpjes uit een raam hangen
Al niet vanaf het moment dat er 1 aan een arm over het balkon hing
Hij hield hem toch niet aan 1 armpje vast maar met zijn arm over de borst van het kind? (ook fout natuurlijk)
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

peet schreef: Ik vind inderdaad dat ie ooit in een ver verleden een groot artiest was en helaas ten onder is gegaan aan zijn eigen roem en rijkdom. Eigenlijk compleet gek geworden is.

En een liefde volle vader vreet zich niet dood aan de pillen.. Dan behoor je wat mij betreft niet onder de noemer liefde volle vader. En laten we nou alsjeblieft niet gaan vertellen dat we niet weten waar ie aan dood is gegaan want misschien kwam het wel niet door de pilletjes Yeh Right..
Wel wat makkelijk geoordeeld.

Toevallig vandaag op de site van 'de Volkskrant'.
In de Verenigde Staten zijn videobeelden opgedoken van het incident waarbij de haren van Michael Jackson in brand vliegen. Jackson liep hierbij forse brandwonden op. Het gebeurde tijdens de opname van een Pepsi-reclame in 1984.

Op de beelden is te zien hoe vuurwerk tijdens het opnemen van de reclamespot te vroeg afgaat. Het haar van Jackson vat vlam, maar hij heeft het zelf niet door. Crewleden snellen toe, maar dan is het al te laat. Het is goed te zien hoe een deel van het kapsel is weggeschroeid.

Jackson wordt afgevoerd en blijkt hevige brandwonden te hebben opgelopen. In het ziekenhuis ondergaat hij uiteindelijk een operatie aan zijn schedel voor tweede- en derdegraads brandwonden.

Het incident wordt wel gezien als het begin van het einde voor Michael Jackson. Volgens vrienden zou hij sindsdien volledig zijn veranderd. 'Pijnstillers begonnen zijn leven te beheersen', aldus een bron aan het Britse The Sun. 'Hij was pas 25 en leefde volop, maar dat incident heeft alles veranderd. Als dit in 1984 nooit gebeurd was, had zijn leven er misschien heel anders uitgezien.'
[youtube]8fbIVwQFBBE[/youtube]
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wat een b.llshit stories allemaal dat dit fikkie zijn leven heeft veranderd. Hij is daarna getrouwd heeft kindjes gekregen etc. Nou doet men net of hij 25 jaar lang in de shit zat vanwege dit voorval. :o
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Lijkt mij ook wat sterk inderdaad...
"Keep Georgia On Your Mind"
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Als hij daardoor verslaafd is geraakt aan medicijnen en als dat het begin is geweest van zijn obsessie voor uiterlijk (vanwege de littekens op zijn hoofd), zou het wel kunnen.

Dora
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Heb begrepen dat de kans groot is dat zijn obsessie voor uiterlijk gezorgd heeft voor de fik, spul in zijn haar was nogal snel ontvlambaar :roll:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Volgens mij was bij bijna iedereen het haar erg ontvlambaar in de 80er jaren :D Bij mij iig wel 8)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

jerbia schreef:Volgens mij was bij bijna iedereen het haar erg ontvlambaar in de 80er jaren :D Bij mij iig wel 8)

1984, toen zat ik in de New Wave tijd, kapsels als Flock of Seagulls en Nik Kershaw, erg veel gel :D Jackson had de wetlook wat blijkbaar ander spul was.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

jerbia schreef:Volgens mij was bij bijna iedereen het haar erg ontvlambaar in de 80er jaren :D Bij mij iig wel 8)
Ik had zo'n kuif vol met lak ... daar heb ik echt mijn nicht een snee in haar wang mee bezorgd ;)

Wat erg dat filmpje, zag het vanmiddag ook ... Hoe die lui er ook op springen, lijkt wel of hij in elkaar gemept wordt ..
Sandy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Texas Boy schreef:Wat een b.llshit stories allemaal dat dit fikkie zijn leven heeft veranderd. Hij is daarna getrouwd heeft kindjes gekregen etc. Nou doet men net of hij 25 jaar lang in de shit zat vanwege dit voorval. :o
Ik weet van heeeeel dichtbij dat je door een trauma aardig kan veranderen, en dat het heel veel invloed op je leven kan hebben. Vooral als je geen fijne jeugd heb gehad, geen goede basis, en niet hebt geleerd om goed om te gaan met emoties. Geen bullshit dus!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Er vallen hier toch harde woorden .Over iets wat weinige beseffen welke inpact een trauma kan hebben op iemands leven .
Je kan je wel voorstellen met brandwonden in de derde graad dat de zenuwenbanen allicht zwaar geraakt zijn .Zenuwpijnen ,zeer pijnlijk en nauwelijks te behandelen .
Kan best zijn dat hij bij begin veel minder pijn heeft gehad en dit naarmate de jaren enorm is toegenomen .En ja,ook na meer dan 20 jaar zelfs.
Pijn bestrijding is maar iets tijdelijks want elke vorm van bestrijding zal je na verloop van tijd zijn effecten verliezen waardoor meer en meer moet toegediend worden om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat er niets anders meer kan gedaan worden .
Dokters gaan ook niet vrij in dit alles .Als patienten ben je afhandelijk van hun advies en aanbeveling .Door gebruik van zware middelen krijg je anderen problemen die daar dan weer andere medicatie voor gegeven wordt en zo gaat men maar door .En als je als patiente geloof hecht in de kunde van een arts die wel eens teveel kan voorschrijven ,ben je al snel verloren .Jaren van pijn laat nu eenmaal zware littekens na .
Dit alles vind ik toch niet te vergelijken met junkies die om cool te zijn naar middelen grijpen waardoor ze euforische stemmingen bereiken .
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Jasmino schreef:
Texas Boy schreef:Wat een b.llshit stories allemaal dat dit fikkie zijn leven heeft veranderd. Hij is daarna getrouwd heeft kindjes gekregen etc. Nou doet men net of hij 25 jaar lang in de shit zat vanwege dit voorval. :o
Ik weet van heeeeel dichtbij dat je door een trauma aardig kan veranderen, en dat het heel veel invloed op je leven kan hebben. Vooral als je geen fijne jeugd heb gehad, geen goede basis, en niet hebt geleerd om goed om te gaan met emoties. Geen bullshit dus!
Nou toch wel een beetje hoor. Laten we wel wezen als iedereen die in zijn leven een trauma mee maakt. (en dat overkomt bijna iedereen wel een keer) Verslaaft raakt aan de pijn pillen. Dan is het einde zoek. Brand is inderdaad een traumatische ervaring , maar dat is een auto ongeluk ook, of een ernstige ziekte. En als je dan al verslaafd raakt door zo iets dan zou het zo iemand sieren als 3 kinderen een reden zouden kunne zijn om er iets aan te doen. En geen 4 dokters om je heen te hebben die je nog meer vol duwen met die troep. In een huis waar notabene diezelfde kindeen zijn.

Ik heb meer het vermoedde dat nu hij dood is men allerlei reden bedenkt waar om hij zo was. Huidziekten , brandwonden. slecht jeugd. En weet ik allemaal waar we nu mee dood gegooit worden. Je kan werkelijk geen nieuwszender meer zien of het gaat 70% over jackson. Het lijkt verdikkie wel of de hele wereld met die man is vergaan.

wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ruby heeft op 5 jarige leeftijd bijna hetzelfde als MJ meegemaakt. Ze had twee staartjes en die waren leuk opgepufft met veel haarvet....wat veel zwarte mensen gebruiken voor hun haar. Vooral in de jaren 80, de zg. jelly-curl was een en al vaseline, wat een petroleum produkt is:erg brandbaar.
Ruby liep langs een waxinelichtje en haar ene "puff" vloog in de fik, net zoals in het filmpje van MJ. Gelukkig was mijn moeder vlakbij en gaf een zeer vlugge reactie, sloeg met haar handen, die ze in haar sweater van katoen had gestopt, de vlammen uit. Doordat het strak met een elastiekje vast zat, is de hoofdhuid niet beschadigd. Tot op de dag van vandaag is Ruby erg bang van vuur.

MJ's wonden waren erg en waarschijnlijk heeft hij een huidtransplantatie gehad. Brandwonden zijn de pijnlijkste wonden die er zijn, dus ja het is mogelijk dat het veel trauma heeft opgeleverd. Als je verder al geen stevige basis hebt, dan kan het behoorlijk ingrijpen.
Niet iedereen is hetzelfde, waar de ene persoon zijn schouders voor ophaalt, kan voor een ander traumatisch zijn. Het is echter zo makkelijk om een ander te (ver)oordelen.

En helaas is het zo, dat mensen nageslacht mogen "ontvangen" zonder vergunning of bewijs van goed gedrag.....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer