Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overstap Newark

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

overstap Newark

Bericht door asv60 »

Is 1.50 uur voldoende tijd om over te stappen op newark?
Het betreft de heenreis dus we moeten door immigration.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: overstap Newark

Bericht door Pete.Z »

Het zou voldoende moeten zijn, maar je bent volkomen afhankelijk van eventuele vertragingen, en de drukte bij de immigratie/douane.

Ik heb zelf een uur en 20 minuten gedaan over de immigratie in April, in Houston, en miste daardoor mijn overstap die precies om die tijd vertrok, met die 30 minuten extra had ik het vermoedelijk wel gered.
Pietervds
Amerika-ontdekker

Bericht door Pietervds »

ben afgelopen maart 2 keer in newark overgestapt. Beide keren was het redelijk druk, maar bij binnenkomst in amerika wordt het aansluiten in de rijen goed geregisseerd en er gaan ook steeds balies open en dicht naar behoefte. het enig wat ik merkte was dat ik op mijn overstap naar huis (NL) op tijd bij de gate was, maar de mensen van continental toch behoorlijk boos waren omdat ik niet een kwartier van tevoren er was, maar 10 minuten. Als je overigens de VS binnenkomt in amerika en je koffer doormoet naar een andere bestemming dan newark hebben ze daar geen geavanceerd systeem voor, maar wordt alles door elkaar gezet in een halletje bij een security officer die dan alles doorvoert. Vond ik wel opmerkelijk, maar het werkte. :roll:
Floridafan
Amerika-ontdekker

Bericht door Floridafan »

Miischien een stomme opmerking maar wat te doen als je inderdaad je aansluitende vlucht mist.

Volgend jaar gaan we waarschijnlijk weer naar de states en de kans is groot dat we dan ook een overstap hebben zeg maar.

Heb totaal geen idee hoe dat allemaal werkt
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Dan spreek je iemand aan van die maatschappij waarmee je vliegt, sturen je evt door naar de juiste balie en dan wordt het verder wel geregeld.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gewoon naar de balie van de maatschappij, die boeken je door op een volgende vlucht, meestal nog diezelfde dag.
Floridafan
Amerika-ontdekker

Bericht door Floridafan »

Hoop dat dat nooit nodig is.
Zie het al helemaal voor me mijn jongste wilt toch al zo kort mogelijk vliegen en als er dan ook nog zoiets gebeurt .....
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Floridafan schreef:Heb totaal geen idee hoe dat allemaal werkt
Als je je aansluitende vlucht mist doordat de vlucht ervoor vertraagd was, word je vaak automatisch op de vlucht erna geplaatst. Maar je moet dit altijd even checken bij een balie van de betreffende maatschappij. Je weet namelijk ook niet vantevoren of er uberhaupt wel plek is in dat vliegtuig. Dan kun je eventuele andere opties met de medewerker bespreken. Sommige bestemmingen hebben namelijk maar een of twee vluchten per dag en dan loop je het risico daar te stranden, tenzij je bv via een andere stad daar kunt komen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer