Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rijbewijs
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Rijbewijs
In Georgia krijg je een learners permit nadat je je theorie hebt behaald, normaliter ervan uitgaand dat eigenlijk alleen jongeren een rijbewijs halen zonder rijervaring. Op dat rijbewijs mag je onder begeleiding van een ervaren rijder in een auto rijden. Maar de meeste buitenlanders behalen theorie en praktijk gewoon op een dag, dus merk je van dat verschil niet zovel. Als NL-er die resident is in GA moet je na 30 dagen je GA rijbewijs halen, je mag sinds 1-1-09 wel je NL rijbewijs behouden (voorheen werd dat ingenomen en vernietigd). Je moet alleen wel het volledige examen afleggen, dus zowel theorie als praktijk. Nou stelt dat allemaal uberhaupt niet zoveel voor hier, maar toch.
Blijft interessant om te zien hoe verschillend die staten toch altijd weer zijn. Ook is het zo dat deze regels constant aan verandering onderhevig zijn, dus het blijft zaak je op de hoogte te blijven stellen voordat je op vakantie gaat of ergens gaat wonen.
Blijft interessant om te zien hoe verschillend die staten toch altijd weer zijn. Ook is het zo dat deze regels constant aan verandering onderhevig zijn, dus het blijft zaak je op de hoogte te blijven stellen voordat je op vakantie gaat of ergens gaat wonen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Hier in New Jersey mag je ook 1 jaar lang met je Nederlandse rijbewijs rijden. Een learners permit of doktersverklaring heb ik niet gehad! Net wat Petra zegt hoefde ik hier in Jersey alleen m'n NL rijbewijs te laten zien en alleen een simpele written test (geen roadtest) te doen en ik kreeg mijn New Jersey drivers license. Je gaat hier zonder afspraak naar het DMV met je NL rijbewijs en doe de written test en binnen een half uurtje loop je naar buiten met je Jersey drivers license in je zak! Voor mijn CDL Class A (tractor-trailer) moest ik wel een medische test doen en een roadtest afleggen terwijl ik m'n Nederlandse C-E rijbewijs heb. Maar dat is wel te begrijpen omdat de amerikaanse trucks wel wat groter zijn en heel anders sturen dan de europese
(trailers zijn een paar meter langer,slaapcabines zijn veel groter en er zit een grote neus voor de truck) maar ik heb het allemaal zonder problemen gehaald,stelde weinig voor!

"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn autorijbewijs kon ik destijds (1993) zo krijgen op vertoon van mijn NL rijbewijs, maar ik kreeg alleen aantekening voor gewone autos, terwijl op mijn NL rijbewijs ik A t/m E had. Ik heb opnieuw een motor examen moeten afleggen (theorie en praktijk) voordat ik de motor aantekening weer kreeg op het rijbewijs. De vrachtwagen en bus heb ik maar gelaten voor wat het was, die gebruik ik toch nooit meer.
Raar eigenlijk dat elke staat zijn eigen regels erop nahoudt mbt de rijbewijzen. Dit zou eigenlijk overal hetzelfde moeten zijn zou je denken, een rijbewijs is namelijk niet alleen een middel om te reizen maar ook een geldig legitimatie middel, je kan bv gewoon binnenlands vliegen met dat ding.
Over het NL rijbewijs, officieel moeten ze dat in Hawaii innemen, maar ze zeiden er niets over, dus heb ik ze maar niet wijzer gemaakt en dus heb ik het gewoon nog. In Hawaii mag je trouwens ook een jaar rondrijden met je NL rijbewijs.
Over het NL rijbewijs, officieel moeten ze dat in Hawaii innemen, maar ze zeiden er niets over, dus heb ik ze maar niet wijzer gemaakt en dus heb ik het gewoon nog. In Hawaii mag je trouwens ook een jaar rondrijden met je NL rijbewijs.
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, daar is men ook al jaren over bezig, zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Real_ID. Maar van elke mogelijke bemoeienis van het federal level krijgt men op het niveau van de staten Spaans benauwd. Dat is al zo sinds het prille begin van de VS en zal ook altijd wel zo blijven. Dus of de Real ID Act werkelijk zo zal worden uitgevoerd als president Bush voor ogen had, is nu nog maar de vraag.jiejie schreef:Dit zou eigenlijk overal hetzelfde moeten zijn zou je denken, een rijbewijs is namelijk niet alleen een middel om te reizen maar ook een geldig legitimatie middel, je kan bv gewoon binnenlands vliegen met dat ding.
In Georgia deden ze dat dus zogezegd tot 1-1-2009 ook, maar daarvoor zeiden buitenlanders vaak gewoon dat ze nog helemaal geen rijbewijs hadden. Maakt hier op zich toch niets uit, je moet hier het examen hoe dan ook afleggen. Dat je al een NL rijbewijs hebt is informatie die je gewoon het beste voor je kunt houden.jiejie schreef:Over het NL rijbewijs, officieel moeten ze dat in Hawaii innemen, maar ze zeiden er niets over, dus heb ik ze maar niet wijzer gemaakt en dus heb ik het gewoon nog. In Hawaii mag je trouwens ook een jaar rondrijden met je NL rijbewijs.

"Keep Georgia On Your Mind"
Dat had ik inderdaad ook moet zeggen dacht ik naderhand bij het aanvragen van mijn learners permit, ik gaf namelijk gewoon aan dat ik al wel een NL rijbewijs had, terwijl ik wist dat ik van voren af aan moest beginnen (slim, ik weet het haha). Ze zei me zelfs nog dat ik het na het examen moest afgeven.. ik had dus zoiets van, ok, ik vraag wel gewoon een nieuwe aan in Nederland en zeg dat ik mijn oude verloren heb. Maar goed, na het rijexamen (met de examinator nog wel veel over het rijden in Nederland gesproken) werd er geen woord meer over gerept. Maakte me niet veel uit, scheelde me een brief richting Nederland met het verzoek voor een nieuw rijbewijs haha.Bandido schreef:In Georgia deden ze dat dus zogezegd tot 1-1-2009 ook, maar daarvoor zeiden buitenlanders vaak gewoon dat ze nog helemaal geen rijbewijs hadden. Maakt hier op zich toch niets uit, je moet hier het examen hoe dan ook afleggen. Dat je al een NL rijbewijs hebt is informatie die je gewoon het beste voor je kunt houden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1064 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic