Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Michael Jackson overleden
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Michael Jackson overleden
Goh, er wordt wel weer snel geoordeeld en veroordeeld door mensen waarvan ik zomaar aanneem dat ze de man niet hebben gekend van dichtbij.
Ja jammer .. Ik begrijp dat men de sympathie en grote media aandacht nu voor MJ overdreven vinden, maar zo negatief, fel en veroordelend gelijk .... Iedereen heeft recht op zijn/haar mening natuurlijk, maar voor mij en wellicht andere liefhebbers van zijn muziek geeft het een vervelende draai aan dit topic. Het weerhoudt je bijna om nog iets over MJ te posten ...
Heftig Annewiep, een geluk dat ze een elastiekje in had zodat haar hoofdhuid niet verbrand is.. Ik vind het een heftig filmpje, nooit geweten dat zijn hoofd zo ernstig verbrand was. Geeft je toch weer een andere kijk op zijn leven ...
Ik ben overigens benieuwd waar de kinderen heen gaan, ik las dat ze de voorkeur hadden voor tante Janet. Hopelijk wordt dat niet een lang juridisch gevecht over de kinderen. Is MJ inmiddels begraven? Lijkt me wel, maar dat is wel in alle stilte gebeurd dan.
Heftig Annewiep, een geluk dat ze een elastiekje in had zodat haar hoofdhuid niet verbrand is.. Ik vind het een heftig filmpje, nooit geweten dat zijn hoofd zo ernstig verbrand was. Geeft je toch weer een andere kijk op zijn leven ...
Ik ben overigens benieuwd waar de kinderen heen gaan, ik las dat ze de voorkeur hadden voor tante Janet. Hopelijk wordt dat niet een lang juridisch gevecht over de kinderen. Is MJ inmiddels begraven? Lijkt me wel, maar dat is wel in alle stilte gebeurd dan.
Sandy
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik vind dat oordelen en veroordelen ook heel vervelend. De meesten "oordelenden" hier redeneren alleen vanuit hun eigen situatie en vanuit hun eigen referentiekader. Niet iedereen is het zelfde, niet iedereen gaat hetzelfde om met gebeurtenissen. Je weet niet hoe de man was, je weet niet wat hij heeft meegemaakt, het is allemaal gissen en raden. De media kloppen de verhalen ook nog eens enorm op, juist omdat iedereen er zo mee aan de haal gaat. Die verhalen vinden dus gretig aftrek.
Overigens, dat oordelen zit ook een beetje in de mensen. De mensen die in dit topic zo hard oordelen en veroordelen over een ander, doen dat heel vaak in andere topics ook. Zij vinden blijkbaar dat zij het recht hebben om overal iets van te vinden, en denken dat hun waarheid de enige waarheid is. Volgens mij is er in het leven niet één waarheid. Van mij mag al dat oordelen over anderen hier op het forum best een graadje minder! Blijf dicht bij jezelf, en laat een ander in zijn eigen waarde.
Ik blijf erbij dat ik het een verlies vind dat hij is overleden!
Overigens, dat oordelen zit ook een beetje in de mensen. De mensen die in dit topic zo hard oordelen en veroordelen over een ander, doen dat heel vaak in andere topics ook. Zij vinden blijkbaar dat zij het recht hebben om overal iets van te vinden, en denken dat hun waarheid de enige waarheid is. Volgens mij is er in het leven niet één waarheid. Van mij mag al dat oordelen over anderen hier op het forum best een graadje minder! Blijf dicht bij jezelf, en laat een ander in zijn eigen waarde.
Ik blijf erbij dat ik het een verlies vind dat hij is overleden!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ach ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Die overigens wordt gevormd en gevoed door berichten in de media. Het is nu eenmaal een onderwerp dat de wereld flink bezighoudt en dat nog wel even zal doen.
Als de berichten je te veel worden, kun je je erook van afsluiten toch?
Ik ben het met Jasmino en Sandy hierboven eens. Het blijft een verlies voor de muziekwereld en dit topic krijgt zo wel een beetje een vervelende draai...
Als de berichten je te veel worden, kun je je erook van afsluiten toch?

Ik ben het met Jasmino en Sandy hierboven eens. Het blijft een verlies voor de muziekwereld en dit topic krijgt zo wel een beetje een vervelende draai...
Michael Jackson had waarschijnlijk op zijn 16e meer geld verdient dan de meesten mensen in hun hele leven verdienen. Hij had uit de schijnwerpers kunnen treden en een normaal leven kunnen hebben. Hij heeft voor de schijnwerpers gekozen en dit zo opvallend mogelijk gedaan, dus krijg je waar je om vraagt.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Je kan het ook van de positieve kant bezien : hij heeft gekozen voor zijn passie, muziek maken.Texas Boy schreef:Michael Jackson had waarschijnlijk op zijn 16e meer geld verdient dan de meesten mensen in hun hele leven verdienen. Hij had uit de schijnwerpers kunnen treden en een normaal leven kunnen hebben. Hij heeft voor de schijnwerpers gekozen en dit zo opvallend mogelijk gedaan, dus krijg je waar je om vraagt.
En die hangt nu eenmaal samen met schijnwerpers. Als je gedichten schrijft, of boeken, wil je toch ook dat die gelezen worden, dat je erkenning krijgt voor datgene wat je het liefste en het beste doet?
Waarom moet dat bekeken worden langs de negatieve kant? Ik ben blij dat hij voor zijn passie gegaan is en gelukkig dat zoveel mensen genieten van die muziek!
Groetjes,
Carine
Carine
Je kan ook muziek maken zonder dat je constant aandacht vraagt, zijn genoeg voorbeelden van artiesten die niet constant in de roddelbladen staan. Michael wou de koning zijn en dat heeft gevolgen en dan moet je niet achteraf zeuren.
- Bandido
- Amerika-expert
Wat dat trauma betreft, wie zal het zeggen. Er wordt zo ontzettend veel gespeculeerd in de media over wat er wel niet allemaal is voorgevallen, dat niemand het juiste antwoord daarop weet. Misschien dat men daardoor vanzelf wat laconiek wordt als er weer eens wat in de media verschijnt. Natuurlijk is en blijft het een artiest die heel getalenteerd was, voor veel mensen enorm veel heeft betekend en nog steeds doet. Er zijn maar weinig artiesten zoals hij. Maar tegelijkertijd was hij ook heel erg vreemd, heeft eigenlijk de afgelopen 15 jaar nauwelijks nog iets gedaan qua muziek, maar kwam vooral in de media voor hele rare of hele vervelende incidenten. En dan denk ik met name aan de kindermisbruikaffaires.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Animar
- Amerikakenner
@ Texas boy:
Voor heel veel artiesten gaat dit wel op, dan heb je gelijk. Ze worden groot door de media, en als ze dan groot zijn, vervloeken ze die media vervolgens (kan het me overigens goed voorstellen hoor, ik denk dat de meesten van tevoren niet beseffen wat ze doen). Maar in het geval van MJ gaat dit niet helemaal op, denk ik. Hij heeft nooit een vrije keuze gehad, die keuzes werden door zijn vader gemaakt. En op de leeftijd dat hij zelf zijn keuzes zou kunnen maken, zat hij gewoon volledig onder de plak bij zijn vader. Dat is tenminste hoe ik het overzie.
Ik heb, voor wat MJ betreft, wel hele dubbele gevoelens. Heb altijd medelijden gehad met hem (net zoals bij Britney Spears bijvoorbeeld). MJ kan niet weten wat een "normaal" leven is, dat heeft ie simpelweg nooit gehad. En ik denk dat je dan ook geen "normale" keuzes kan maken. Hij was gewoon niet zoals wij zijn. En dat vind ik sneu, altijd al gevonden.
Het is jammer dat hij maar 50 geworden is, het is vreselijk voor zijn kinderen en échte vrienden. Maar aan de andere kant; ik denk dat hem nu wel een héle hoop leed bespaard is gebleven. Stel je voor dat ie niet overleden zou zijn, dan zou hij afgelopen week begonnen zijn aan zijn concerten, 50 op rij. Ik denk niet dat er ook maar íemand is met nuchter verstand die vol zal houden dat hij dat wel gekund zou hebben. En dan was het moddergooien natuurlijk helemaal losgebarsten door de media en dergelijke.
Heel het overlijden van MJ is, lijkt mij dan, een zaakje met een luchtje. Het is geen normale, natuurlijke, dood. Hij is een handje geholpen. Alleen is de vraag of dat met of zonder zijn toestemming geweest is. Daar kom je volgens mij nooit meer achter.
@ Bandido; helemaal eens.
Voor heel veel artiesten gaat dit wel op, dan heb je gelijk. Ze worden groot door de media, en als ze dan groot zijn, vervloeken ze die media vervolgens (kan het me overigens goed voorstellen hoor, ik denk dat de meesten van tevoren niet beseffen wat ze doen). Maar in het geval van MJ gaat dit niet helemaal op, denk ik. Hij heeft nooit een vrije keuze gehad, die keuzes werden door zijn vader gemaakt. En op de leeftijd dat hij zelf zijn keuzes zou kunnen maken, zat hij gewoon volledig onder de plak bij zijn vader. Dat is tenminste hoe ik het overzie.
Ik heb, voor wat MJ betreft, wel hele dubbele gevoelens. Heb altijd medelijden gehad met hem (net zoals bij Britney Spears bijvoorbeeld). MJ kan niet weten wat een "normaal" leven is, dat heeft ie simpelweg nooit gehad. En ik denk dat je dan ook geen "normale" keuzes kan maken. Hij was gewoon niet zoals wij zijn. En dat vind ik sneu, altijd al gevonden.
Het is jammer dat hij maar 50 geworden is, het is vreselijk voor zijn kinderen en échte vrienden. Maar aan de andere kant; ik denk dat hem nu wel een héle hoop leed bespaard is gebleven. Stel je voor dat ie niet overleden zou zijn, dan zou hij afgelopen week begonnen zijn aan zijn concerten, 50 op rij. Ik denk niet dat er ook maar íemand is met nuchter verstand die vol zal houden dat hij dat wel gekund zou hebben. En dan was het moddergooien natuurlijk helemaal losgebarsten door de media en dergelijke.
Heel het overlijden van MJ is, lijkt mij dan, een zaakje met een luchtje. Het is geen normale, natuurlijke, dood. Hij is een handje geholpen. Alleen is de vraag of dat met of zonder zijn toestemming geweest is. Daar kom je volgens mij nooit meer achter.
@ Bandido; helemaal eens.
Anita
Als je een slechte jeugd hebt gehad en je adopteert 3 kinderen, want hij heeft ze echt niet gemaakt hoor, zit weinig Michael in en je noemt ze allemaal Prince en Michael dan heb je wel een paar draadjes los zitten.
Prince Michael Jackson I; real name is Michael Joseph Jackson, Jr. Mother is Debbie Rowe; born February 13, 1997
Paris Michael Katherine Jackson; mother is Debbie Rowe; born April 3, 1998
Prince Michael Jackson II aka Blanket; surrogate mother; born 2002

Prince Michael Jackson I; real name is Michael Joseph Jackson, Jr. Mother is Debbie Rowe; born February 13, 1997
Paris Michael Katherine Jackson; mother is Debbie Rowe; born April 3, 1998
Prince Michael Jackson II aka Blanket; surrogate mother; born 2002
Precies, hij is een artiest, dan verstop je je talent niet onder de grond .. Sachasenne ik denk dat sommige mensen gewoon zeer negatief en veroordelend zijn ingesteld. Als je al iemand bekritiseert vanwege de naamkeuze van zijn kinderen .. pff, laat ik zo zeggen; ik ben blij dat ik zo niet in elkaar steek.sachasenne schreef:Je kan het ook van de positieve kant bezien : hij heeft gekozen voor zijn passie, muziek maken.
En die hangt nu eenmaal samen met schijnwerpers. Als je gedichten schrijft, of boeken, wil je toch ook dat die gelezen worden, dat je erkenning krijgt voor datgene wat je het liefste en het beste doet?
Waarom moet dat bekeken worden langs de negatieve kant? Ik ben blij dat hij voor zijn passie gegaan is en gelukkig dat zoveel mensen genieten van die muziek!
Sandra
Sandy
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik ben geen fan van Michael Jackson maar vond veel van zijn muziek goed. Ben ook naar concerten geweest. Het feit dat hij overleden is vind ik erg.
Ik ken hem niet, kan niet meevoelen wat hij voelde en vind zeker niet dat als je beroemd bent zo afgemaakt moet worden door de media. Als ik geniet van muziek die iemand maakt wil dat toch niet zeggen dat de gevolgen voor hem/haar zijn dat men alles over je mag schrijven? De laatste jaren was het ook in mijn ogen niet "normaal"hoe hij zich gedroeg. Maar wil dat zeggen dat hij slecht was? Dat hij het aan zichzelf te danken heeft dat hij nu dood is? Of was hij inderdaad de laatste jaren geestelijk ziek? Daar kies je niet voor.
Wij kunnen niet oordelen over de ervaringen die hij in zijn leven heeft gehad en je ziet geld maakt inderdaad niet gelukkig en vergoedt in dit geval ook niet de ellende die je over je heen krijgt.
En dat zijn kinderen eventueel niet zijn biologische kinderen zouden zijn maakt dat iets uit? Hou je daarom minder van je kind?
Ik vind dat er harde dingen gezegd wordt over een persoon die niemand van ons persoonlijk hebben gekend.
Ik ken hem niet, kan niet meevoelen wat hij voelde en vind zeker niet dat als je beroemd bent zo afgemaakt moet worden door de media. Als ik geniet van muziek die iemand maakt wil dat toch niet zeggen dat de gevolgen voor hem/haar zijn dat men alles over je mag schrijven? De laatste jaren was het ook in mijn ogen niet "normaal"hoe hij zich gedroeg. Maar wil dat zeggen dat hij slecht was? Dat hij het aan zichzelf te danken heeft dat hij nu dood is? Of was hij inderdaad de laatste jaren geestelijk ziek? Daar kies je niet voor.
Wij kunnen niet oordelen over de ervaringen die hij in zijn leven heeft gehad en je ziet geld maakt inderdaad niet gelukkig en vergoedt in dit geval ook niet de ellende die je over je heen krijgt.
En dat zijn kinderen eventueel niet zijn biologische kinderen zouden zijn maakt dat iets uit? Hou je daarom minder van je kind?
Ik vind dat er harde dingen gezegd wordt over een persoon die niemand van ons persoonlijk hebben gekend.
Blijkbaar wel, want je kritiseert mensen die een mening hebben,Sandy schreef:Als je al iemand bekritiseert vanwege de naamkeuze van zijn kinderen .. pff, laat ik zo zeggen; ik ben blij dat ik zo niet in elkaar steek.
Jij wil altijd graag het laatste woord heb ik gemerkt ... mag hoor! 
PS. Mooi gesproken Gahoogenboog

PS. Mooi gesproken Gahoogenboog
Sandy
Nee hoor, geef graag antwoord en heb een meningSandy schreef:Jij wil altijd graag het laatste woord heb ik gemerkt ... mag hoor!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ok, graag weer on topic.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik denk dat mijn mening volgens mij wel duidelijk in deze draad. En ik heb eigenlijk geen zin om te discussiëren of MJ wel of niet een draadje los had ... Niemand hoeft op eieren te lopen hier maar vind het wel jammer als dit topic een negatieve draai krijgt. Voor veel mensen is het gewoon een verlies dat hij er niet meer is ...Texas Boy schreef: Nee hoor, geef graag antwoord en heb een mening
Back on topic: ben benieuwd of het een trouwtrekkerij word over de voogdij van de kinderen..
Laatst gewijzigd door Sandy op 17 jul 2009, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ben het met je eens, hoor, Sandra, ik houd er ook niet van zo genadeloos te oordelen over dingen, die ik alleen van horen zeggen "weet". Ik weet wel uit mijn eigen omgeving, hoe verschillend psyches kunnen zijn met betrekking tot het omgaan met traumatische gebeurtenissen. Voor de kinderen was (en is) MJ's dood een traumatische gebeurtenis en ik hoop, dat zij goed worden opgevangen, zodat dit hen niet hun hele leven zal vervolgen. Ik hoop dus niet, dat het een getouwtrek wordt, maar dat de betrokken partijen doen, wat het beste is voor de kleintjes.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Die man heeft al vanaf zijn vroege jeugd niet meer een normaal gesprek met iemand kunnen voeren
en niemand reageerde meer normaal op hem. Zodra hij buiten de deur kwam gingen alle gezichten zijn
kant op en begonnen mensen te gillen. Dat moet je jezelf serieus eens proberen voor te stellen. Volgens
mij kan het dan ook niet anders dat je je vreemd gaat gedragen, als iedereen zo vreemd tegen je doet.
Ik ben het dan ook met Pete.Z en andere eens, wij kunnen daar gewoon niet over oordelen en hebben
makkelijk praten. Maar dat is alleen maar mijn mening, voor wat het waard is...
en niemand reageerde meer normaal op hem. Zodra hij buiten de deur kwam gingen alle gezichten zijn
kant op en begonnen mensen te gillen. Dat moet je jezelf serieus eens proberen voor te stellen. Volgens
mij kan het dan ook niet anders dat je je vreemd gaat gedragen, als iedereen zo vreemd tegen je doet.
Ik ben het dan ook met Pete.Z en andere eens, wij kunnen daar gewoon niet over oordelen en hebben
makkelijk praten. Maar dat is alleen maar mijn mening, voor wat het waard is...