Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door jiejie »

ANY schreef:Dat ze maar goed thuis uitzieken.
Dat is inderdaad zeer belangrijk, en tegelijkertijd een van de redenen waarom de ziekte zoveel sneller in de VS verspreid wordt dan in Nederland, denk ik. In de VS krijgt men vaak niet doorbetaald als ze ziek zijn, of moeten ze hun schaarse vrije dagen inleveren en dus blijft men vaak gewoon doorwerken (ik heb al veel reacties van mensen in kranten gelezen dat zij dit inderdaad doen, er moet nu eenmaal brood op de plank komen). In Nederland krijg je veel gemakkelijker gewoon doorbetaald, wat niet altijd fijn is voor de werkgever, maar wel een stuk beter is voor de algehele volksgezondheid, denk ik dan maar.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

ANY schreef:Dat ze maar goed thuis uitzieken.
Mijn zit momenteel op een legerbasis en vertelde dat een stuk of 30 van hun kadetten momenteel geisoleerd worden omdat ze deze griep hebben. We kunnen blij zijn dat deze griep niet zo dodelijk is als die van 1918.
Mijn collega moet ook thuisblijven.
Hij heeft Tamiflu gehad en moet van de huisarts 7 dagen "isolatie" hebben. Daarna, wanneer hij geheel klachtenvrij is, mag hij na 3 dagen weer gaan werken.
Echter, het bedrijf heeft contact gehad met de ARBO en die zeggen dat wanneer collega geheel klachtenvrij is, hij na 5 dagen pas weer mag werken. Dus de ARBO bepaalt wanneer hij terug "mag" komen.
Zal nog wel even duren dus..... want wanneer ben je geheel klachtenvrij?? Ik bedoel, als ik verkouden/grieperig ben geweest, ga ik weer werken als ik me goed genoeg voel, aar het hoesten/niezen enz sluimert altijd nog wel een hele tijd mee.....
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

phillybilly schreef: Zal nog wel even duren dus..... want wanneer ben je geheel klachtenvrij?? Ik bedoel, als ik verkouden/grieperig ben geweest, ga ik weer werken als ik me goed genoeg voel, aar het hoesten/niezen enz sluimert altijd nog wel een hele tijd mee.....
Volgens wat ik altijd gehoord heb, gebeurt de virus overdracht alvorens de drager zelf zijn symtomen voelt/ziet. Dus tijdens het nazieken wordt het virus niet meer doorgegeven. Althans zo hebben ze het mij altijd verteld/wijsgemaakt.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
phillybilly
Amerika-expert

Dude schreef: Volgens wat ik altijd gehoord heb, gebeurt de virus overdracht alvorens de drager zelf zijn symtomen voelt/ziet. Dus tijdens het nazieken wordt het virus niet meer doorgegeven. Althans zo hebben ze het mij altijd verteld/wijsgemaakt.
daarom moet ie waarschijnlijk ook geheelklachtenvrij zijn. Maar met nazieken ben je dat niet altijd......want als je nog een tijdje loopt te hoesten ben je nog "ziek" toch ??
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik hoor hier net op het nieuws dat de personen die de mexicaanse griep hebben al verdubbeld zijn in België .Alleen risicopersonen krijgen nu nog virusremmers , de rest moet uitzieken . Geen quarantaines meer .
Dus zover zijn we al .
Gelukkig heb ik verleden al Tamiflu gaan halen en gekregen bij de apotheker .
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dude schreef:Volgens wat ik altijd gehoord heb, gebeurt de virus overdracht alvorens de drager zelf zijn symtomen voelt/ziet.
Van wat ik heb gelezen/gehoord, is iemand besmettelijk vanaf 24 uur voordat hij/zij symptomen heeft.
tamboekoi
Amerika-ontdekker

moet je voorzorgsmaatregelen nemen op de vliegvelden

Bericht door tamboekoi »

Hallo allemaal
wij vertrekken volgende week naar Seattle vanuit brussel en een tussen landing in JFK airport
weten jullie of je al voorzorgsmaatregelen moet nemen op de vliegvelden voor de mexicaanse griep
je hoort hier en daar over mondkapjes ofzo
word dit al gedaan
ik vind het van de zotte maar mischien is het al wel verplicht
hebben jullie ervaring hier mee dan horen wij het graag
bedankt alvast Gr chris
Bandido
Amerika-expert

Re: moet je voorzorgsmaatregelen nemen op de vliegvelden

Bericht door Bandido »

tamboekoi schreef:je hoort hier en daar over mondkapjes ofzo
word dit al gedaan
ik vind het van de zotte maar mischien is het al wel verplicht
Nee, dat is zeker niet verplicht en word ook niet op grote schaal gedaan. Ik heb hier op het vliegveld van Atlanta welgeteld een handvol mensen gezien met een mondkapje op. Verder heb ik ook het idee dat er in NL/BE meer over gepraat wordt dan hier in de VS.
"Keep Georgia On Your Mind"
tamboekoi
Amerika-ontdekker

Bericht door tamboekoi »

bedankt voor de reaktie
maakt het allemaal weer een stuk relexter
nederland en belgie kunnen over niks anders meer praten
maken de mensen allemaal bang
bedankt en Gr chris
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Wij zijn net terug uit Portland, Oregon, en hebben uit helemaal niet gemerkt van de griepgolf in de 4 weken die we er waren. Alleen op het vliegveld hingen wat posters, maar verder niemand gezien met voorzorgsmaatregelen, niemand die wij spraken heeft er ook maar iets over gezegd, dus ik zou me zeker niet druk maken.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

martinenelsa schreef:maar verder niemand gezien met voorzorgsmaatregelen
Ik vandaag voor het eerst iemand hier met een mondkapje gezien.. maar dat was in een kliniek, dus wie weet wat de reden was lol
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Onze baas heeft maatregelen getroffen ivm de griep. Zo wordt ons geadviseerd mensen die terug komen van een vakantie naar Mexico, USA en Canada de eerste week na thuiskomst niet meer te ontvangen voor een gesprek.
Op onze vraag of we dan als werknemers ook die eerste week niet meer mogen komen werken werd teruggemaild dat dit bij de directie ter overweging ligt.
Dus weekje extra dagen vrij, weekje thuiswerken??? of weekje ziek en misschien wel helemaal niet ziek?!

Hier in NL slaat de paniek toe lijkt het dus.

Hoe erg is het nu eigenlijk daarginder op DIT moment. Zijn er gebieden waar het meer voorkomt.
Ik zelf maak me niet zo druk, terwijl ik het meeste risico loop met m'n gezondheid.
Maar m'n medereizigers willen opeens weten wat ze moeten doen als ze in de Middle of Nowhere griepverschijnselen krijgen en slaan grote hoeveelheden paracetamol ed in???????
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Vrij op kosten van de baas; had ik met beide handen aangegrepen.. Maar ziekmelden, of vakantiedagen inleveren gaat mij veelste ver!!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ons dus ook,
maar het is nog geen oktober, we gaan gewoon eerst weg en als we terug komen zien we wel weer!! :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom staat Groot-Brittannie niet in dat lijstje? Daar zijn de meeste gevallen, volgens de flu tracker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

al gemeld, maar nog geen antwoord, maar dat zal ook nog wel komen.
eerst kwam er een mail met mexico,
daarna een mail met usa en canada.
maandag is er vast een met Gr. Brittanië.

men wordt geacht als bedrijf een plan te maken, dit betreft een gezondheidszorginstelling, behoorlijk groot, maar dit is dus paniekvoetbal.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

thuul schreef: maar dit is dus paniekvoetbal.
Daar lijkt het wel op inderdaad. Ik volg zowel Amerikaanse als Nederlandse media en ik vind het opvallend hoeveel meer er in NL over wordt geschreven.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij zijn de media hier overgegaan op het nieuws verslaan over deze griep en veel minder het speculeren over wat er zou kunnen gebeuren. Vind ik persoonlijk wel fijn. Gisteren hoorde ik op de radio, dat Sibelius 195 miljoen vaccinatiesheeft besteld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
phillybilly
Amerika-expert

Mijn collega voelt zich al een week "beter" maar omdat ie nog hoest moest ie deze week nog thuisblijven.
Vanaf maandag komt ie weer als het goed is. De tamiflu-kuur is dan op en als het goed is hoest ie dan minder........
Ik ben nu snotverkouden en heb niet zo'n zin om aangestoken te worden....... haha.......maar dat zal ook wel niet
Hij is 3 weken met vakantie geweest en ruim 2 weken daarna nog thuis.....
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Volgens mij zijn de media hier overgegaan op het nieuws verslaan over deze griep en veel minder het speculeren over wat er zou kunnen gebeuren.
Ja, in NL vind ik wat ik tot nu toe lees vooral nogal sensatiebelust. In het kader van: als er geen nieuws is, dan maken we het wel. Mijn zusje werkt op het NL Ministerie van VWS, toevallig op de afdeling die zich bezighoudt met de H1N1. Ze is nu in Amerika en zelfs veel van haar collega's (die toch verstand van zaken zouden moeten hebben), doen van harte aan mee aan die hele paniekzaaierij. Het viel haar ook op hoeveel genuanceerder de berichtgeving in Amerika is. Overigens vind ik het interessanter dat de media hier nu meer kijkt naar wat er in landen als Argentinie, waar het nu herfst is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer