Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Halloween....wat gaan we daarvan merken?
Halloween....wat gaan we daarvan merken?
Wij gaan oktober a.s. naar Texas en zullen op zaterdag 31 oktober onze eerste Amerikaanse Halloween mee gaan maken.
Maar wat gaan we eigenlijk meemaken?
Zijn de winkels of attracties misschien gesloten?
Is het overal extra druk?
Of speelt het echt alleen maar 's avonds voor de kinderen?
Ik heb werkelijk geen idee wat we kunnen verwachten, wie heeft meer informatie voor mij?
Maar wat gaan we eigenlijk meemaken?
Zijn de winkels of attracties misschien gesloten?
Is het overal extra druk?
Of speelt het echt alleen maar 's avonds voor de kinderen?
Ik heb werkelijk geen idee wat we kunnen verwachten, wie heeft meer informatie voor mij?
16x USA / 30 staten
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Halloween....wat gaan we daarvan merken?
Het wordt eigenlijk overal toch wel op de een of andere manier gevierd, het is echt wel heel populair. Winkels zijn gewoon open, maar je zult wel overal Halloween-artikelen zien liggen. Veel huizen zijn altijd uitbundig versierd en ook winkels en restaurants. Qua drukte zul je er niet zoveel van merken, omdat het toch vaak een lokaal feest is. Mensen krijgen er geen vrije dag voor en dus gaan ze ook meestal niet op pad. Het is in de meeste buurten wel meer iets voor kinderen, vaak is er op de dag zelf, op de zaterdag ervoor een parade waarin de kinderen verkleed meelopen. En op Halloween zelf is het natuurlijk "trick or treat" waarbij de kinderen verkleed langs de deuren gaan, al is ook dit niet in alle plaatsen even gebruikelijk. Bij mij in de buurt geven ook veel volwassenen feesten waarbij iedereen verkleed gaat (beetje a la carnaval in NL), maar dat is lang niet altijd gebruikelijk.
Kortom: je zult er in negatieve zin (drukte, hogere prijzen, gesloten winkels) niet zoveel van merken. Er lekker van genieten dus, het is een van mijn favoriete feestdagen.
Kortom: je zult er in negatieve zin (drukte, hogere prijzen, gesloten winkels) niet zoveel van merken. Er lekker van genieten dus, het is een van mijn favoriete feestdagen.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn met Haloween in San Francisco. Ik heb geen idee wat me te wachten staat, maar vind het wel heel leuk om een keer mee te maken.
Hou er in ieder geval rekening mee dat heel veel attracties ook in halloween-versiering zitten. Wij waren in Calico, voor Halloween en alles was gehuld in nep-spinnewebben, skeletten en vleermuizen. En in Las Vegas was de nagebouwde Brooklyn Bridge bij hotel New York New York een spookhuis. Erg leuk.
Van Halloween 's avonds hebben we vorig jaar niet veel meegekregen, toen zaten we in een hutje in het bos in Pinos Altos.
Van Halloween 's avonds hebben we vorig jaar niet veel meegekregen, toen zaten we in een hutje in het bos in Pinos Altos.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
de spookhuizen zijn inderdaad altijd wel leuk
Het enige wat ik vorig jaar meegekregen heb is versiersels in de winkels, en misschien 4 of 5 kinderen die met trick-or-treat aan kwamen zetten. Moet zeggen dat ik er eigenlijk meer van verwacht had, then again, het zal wellicht ook aan de staat en de buurt liggen denk ik.
-
- Amerika-expert
Ligt inderdaad heel erg aan waar je woont. In ons kleine stadje viel het best tegen. Samen met een vriendin en haar kinderen zijn we langs de deuren gegaan maar heel veel mensen deden er niet aan mee. En ik was de enige volwassene die verkleed was! Werd door veel vrouwen zeer afkeurend bekeken
Jammer, ik hoopte dat het net zoiets als op de basis zou zijn, daar deed iedereen mee en veel mensen hadden ontzettend hun best gedaan op de versieringen in hun gebouw/straat.
En dan het kinderfeestje! Georganiseerd door de Special Forces die zich uitstekend vermaakten met het spookhuis en alles. Die lui geven altijd de beste feestjes! :dance:

Jammer, ik hoopte dat het net zoiets als op de basis zou zijn, daar deed iedereen mee en veel mensen hadden ontzettend hun best gedaan op de versieringen in hun gebouw/straat.
En dan het kinderfeestje! Georganiseerd door de Special Forces die zich uitstekend vermaakten met het spookhuis en alles. Die lui geven altijd de beste feestjes! :dance:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier is het altijd een hele happening en heel wat volwassenen verkleden zich ook. Leuk is om een buurt in te gaan die avond, als je je in een plaats bevindt. En natuurlijk een van de speciale Halloweenwinkels bezoeken, je kijkt je ogen uit bij de keuze, die er is!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
wij zijn dan net uit las vegas dus waarschijnlijk al bij de grand canyon dus daar is er waarschijnlijk weinig van te merken.

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik denk dat als je die avond in een hotel verblijft, je er weinig van zult merken. Het meeste speelt zich toch af in woonwijken, waar de huizen versierd zijn en waar de kinderen langs de deuren gaan. Ik heb geen idee waar in Texas je rond die tijd bent, maar misschien kun je met iemand van het forum afspreken als je het echte sfeertje mee wilt maken. Hier in de wijk wordt wel aandacht besteed aan Halloween. Toch vind ik het St Maarten feest in Nederland leuker.
Mocht je interesse hebben, ik woon in Houston/Spring
Mocht je interesse hebben, ik woon in Houston/Spring

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Ik hoor dat wel vaker van mensen maar ik heb daar nog nooit iets van gemerkt toen ik in Nederland woonde :Shoustonwehaveaproblem schreef:Toch vind ik het St Maarten feest in Nederland leuker.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik niet, in NL is het in wezen alleen maar met lampionnen langs de deuren, liedjes zingen en snoep ophalen. Halloween is meer dan dat, veel versieringen overal, pompoenen en het is ook leuker voor volwassenen.houstonwehaveaproblem schreef:Toch vind ik het St Maarten feest in Nederland leuker.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Waar wij woonden in Nederland werd St. Maarten niet gevierd, maar bij ons in de buurt worden de tuinen (inclusief de onze) al rond 1 oktober eng versierd. Alleen dat al vind ik erg leuk. En inderdaad, er zijn ook Halloweenfeesten voor volwassenen. Wij hebben er ieder jaar een bij buren.
Hier doen ze wel veel aan Halloween. Ik ga elk jaar met een stel vrienden en de kinderen naar het Legend weekend in Sleepy Hollow (Tarry Town) aan de Hudson River in New York,bekend van "The Legend of Sleepy Hollow" http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Legend ... epy_Hollow. Ze spelen daar het hele verhaal na inclusief een echte headless horsemen! En in The Old Dutch Church word het verhaal verteld bij kaarslicht met uitzicht op de begraafplaats,dat geeft wel een aparte sfeer! En na daar te zijn geweest gaan we altijd naar het Van Cortlandt Manor om meer dan 4000 handbewerkte verlichte pompoenen te bekijken,dat is echt prachtig om te zien!
Sleepy Hollow en het verhaal heeft trouwens ook veel Nederlandse invloeden en op de begraafplaats zie je veel oude grafstenen met nederlandse teksten.
Het is echt een leuke aanrader voor mensen die in die periode in de buurt van NYC zijn! Zo beleef je Halloween op een hele leuke manier! Hier wat info: http://www.hauntedattraction.com/index. ... PAGE_id=19 ,
http://www.hudsonvalley.org/content/view/195/198/ , http://www.hudsonvalley.org/content/view/196/199/
Sleepy Hollow en het verhaal heeft trouwens ook veel Nederlandse invloeden en op de begraafplaats zie je veel oude grafstenen met nederlandse teksten.
Het is echt een leuke aanrader voor mensen die in die periode in de buurt van NYC zijn! Zo beleef je Halloween op een hele leuke manier! Hier wat info: http://www.hauntedattraction.com/index. ... PAGE_id=19 ,
http://www.hudsonvalley.org/content/view/195/198/ , http://www.hudsonvalley.org/content/view/196/199/
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zit dan net zoals Ko-Mar ook in San Francisco (noujah eigenlijk Berkeley) en kijk ook wel uit naar Haloween vieren in Amerika, ik laat het maar op me afkomen, ik zal het feest doorbrengen met vrienden van mij die daar wonen. Ik zie wel hoe het loopt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
We zitten de week voor Halloween in Dallas, blijkbaar zijn de Halloween feesten daar een week voor Halloween... Schijnt de moeite te zijn, ik ben benieuwd 

Als je de kans hebt moet je echt eens door een woonwijk wandelen of rijden.
Ik vond het echt zo leuk!
Veel mensen maken er heel veel werk van.
Er worden complete kerkhoven in de voortuin gebouwd waarbij alles beweegt en heel spooky verlicht is, somg met rookmachines en al!
Echt heel cool!
Ik vond het echt zo leuk!
Veel mensen maken er heel veel werk van.
Er worden complete kerkhoven in de voortuin gebouwd waarbij alles beweegt en heel spooky verlicht is, somg met rookmachines en al!
Echt heel cool!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoelang van te voren worden de huizen versierd met haloween?
- Bandido
- Amerika-expert
Bij ons in de buurt gebeurt dat zo'n drie a vier weken vantevoren. Ik ben zelf altijd erg enthousiast en begin stiekem wel wat eerder.... 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Meestal doe ik het 1 oktober, maar dit jaar ben ik dan niet thuis, dus zal het tot tenminste de vijfde moeten wachten. Het is inderdaad heel leuk om in die tijd door de buurten te lopen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2653 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties