Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditkaart of Cash ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rolf
Amerika-newbie

Creditkaart of Cash ?

Bericht door rolf »

Een vraagje voor de ervaren USA reiziger:

Zaterdag as. vertrek ik naar de USA voor een 18 daagse autorondreis door het westen van de VS.
Vluchten, Hotels en autohuur hier geregeld via Exit reizen.

Ik heb echter de vraag: Hoe betaal je je dagelijkse kosten, boodschappen, uit eten, iets drinken etc. etc. maar ook benzine ?

Cash nodig of alles met mijn creditkaart ?

Graag jullie tips / reactie :D

Rolf
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Creditkaart of Cash ?

Bericht door Harry »

Alles met de creditcard, cash gebruiken we eigenlijk alleen maar voor de fooien.
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Cash heb ik alleen gebruikt voor het kopen van bv. een fles drinken bij een kiosk op straat etc.
De creditcard heb ik alle overige uitgaven gebruikt; ook voor de fooi: nadat de bon is uitgeprint om je handtekening t.b.v. de credit card betaling erop te zetten staat er standaard een blanco regel onder waar je je fooi kunt invullen.... Je zult hem ws. niet nodig hebben, maar een taxi kun je ook met credit card betalen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De creditcard heb ik alle overige uitgaven gebruikt; ook voor de fooi:

Hoe doe je dat dan met fooi voor het kamermeisje, bellboy enz. :?:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Amerika is creditcard land, maar heb zelf meegemaakt dat deze niet worden geaccepteerd, was een flea market in Orlando, het kost de verkopers namelijk geld als betalingen via een CC lopen. Ik had altijd een paar honderd Dollar cash bij me want je weet nooit wat je tegenkomt, ben ook gek op garage sales :D
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ojaah, gebeurt regelmatig dat de Credit Card apperatuur niet werkt, bijvoorbeeld na een onweersbui en dan kan je niet tanken ofzo als je geen cash hebt.
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Rob schreef:
De creditcard heb ik alle overige uitgaven gebruikt; ook voor de fooi :

Je hebt gelijk; die was ik vergeten! Daar heb ik ook losse dollars voor gebruikt.
Mijn aankopen op de markt heb ik ook cash betaald en heb nog wat dollars gegeven aan zwervers.
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Wij betalen altijd zoveel mogelijk met creditcard en eerlijk gezegd hebben we daarmee nog nooit echte problemen gehad en we gaan nu al meer dan 10 jaar ieder jaar naar Amerika. Soms kun je alleen cash betalen maar dan staat dat ook duidelijk aangeven.

We nemen steeds minder cash mee. De laatste reis, 2 weken, hebben we $ 200,-- meegenomen. Genoeg voor de tips enzovoort. Bij straat tentjes enzo kun je vaak niet met een credit card betalen maar verder rekenen wij nog een flesje water af met de creditcard.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tja, ik ben iemand van cash, hoewel tanken en hotels natuurlijk wel met de CC gaan.
Verder in winkels en restaurants betaal ik met echt geld, ik heb altijd cash op zak, ook thuis, zal wel ouderwets zijn. :wink:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Nee hoor Pete, ook wij hebben vrij veel cash mee, dit jaar hebben we voor 1000 dollar gewisseld, die hier al ligt trouwens. Wij doen ook de grote uitgaven met de CC en de rest (restaurantbezoeken, eet en drinkwaren, enz...) betalen wij cash.
Ik heb het gevoel dat je dan meer overzicht hebt van je uitgaven dan met de CC. Vorig jaar hadden we voor 1500$ cash mee en hebben we in Las Vegas al opnieuw moeten uit de ATM halen :roll: :D

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dude schreef:en hebben we in Las Vegas al opnieuw moeten uit de ATM halen :roll: :D
Oei, cash in Vegas... kan gevaarlijk zijn! :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Ik neem alleen cash mee. En m'n pinpas. Maar heb geen CC, vind ik geen verstandig idee voor iemand van 18 en een schoenenliefde en tassenverslaving. :mrgreen:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

CrosstownWoman schreef:Ik neem alleen cash mee. En m'n pinpas. Maar heb geen CC, vind ik geen verstandig idee voor iemand van 18 en een schoenenliefde en tassenverslaving. :mrgreen:
Kun je niet afkicken van zo'n verslaving en wat houd het precies in :mrgreen:
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Zelf pin ik meestal gewoon met m'n bankpasje, zoals boodschappen in de supermarkt, bij de CVS, enz., en dan kun je vaak ook nog (gratis) wat extra cash opnemen voor die bekende fooi of een ijsje of zo.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Boodschappen: cash
Restaurants: kleine bedragen (Subway, Wendy's) en/of fooi : cash
Benzine: creditcard
Overnachtingen: creditcard
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

Creditkaart all the way.
De afrekening zien we later wel. :lol:

Nee even serieus: voor kleine boodschappen of een broodje gewoon cash. De rest wel met de CC. Ik zorg altijd dat ik extra stort op mijn CC, zodat we in de plus op weg gaan. Dan is de schrik achteraf minder groot. :P
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Wij betalen alle kleine aankopen (boodschappen, ontbijt, lunch, frappucino's e.d.) en kleine fooien cash, de rest alles met creditcard. Ook geld om te gokken cash.

Overigens hadden wij vorige keer het vervelende verschijnsel dat 1 van de 2 pinpassen het weigerde te doen. In Nederland en Zion geen probleem, maar met name in Las Vegas weigerde de pas dienst, ik kreeg steeds de melding dat mijn bank geen toestemming gaf voor de transactie, terwijl er meer dan voldoende saldo op stond. Gelukkig hadden wij een extra bankpas van een andere bank en een cardreader meegenomen, zodat wij steeds geld naar de werkende pinpas konden overboeken. Cash in Las Vegas is toch wel redeljk essentieel voor ons.

Trouwens wel een hilarisch "help"desk gesprek gehad met Fortis hierover.

- Fortis: Meneer, wat is het probleem?
- Ik: Ik kan niet meer pinnen, terwijl ik meer dan voldoende saldo heb,
- Fortis: Ik ga eens voor u kijken...U heeft meer dan genoeg saldo.
- Ik: Dat zeg ik.
- Fortis: Heeft u alle pinautomaten al geprobeerd in Las Vegas?
- Ik: Nou alle...dat zijn er denk ik maar zo'n 10.000! Ik heb bij 10 verschillende banken de hoop opgegeven.
- Fortis: nou, hij zou het gewoon moeten doen hoor!
- Ik: maar hij doet het niet.
- Fortis: dan weten wij het ook niet meer! Goedenavond!

Dus mij tip is, kijk of het mogelijk is om een tweede pinpas en om een cardreader mee te nemen, zodat je indien nodig nog wat bankzaken kan doen!
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Texas Boy schreef:
CrosstownWoman schreef:Ik neem alleen cash mee. En m'n pinpas. Maar heb geen CC, vind ik geen verstandig idee voor iemand van 18 en een schoenenliefde en tassenverslaving. :mrgreen:
Kun je niet afkicken van zo'n verslaving en wat houd het precies in :mrgreen:

Dat zou kunnen, of het me lukt is een tweede :lol: ik houd gewoon van schoenen en tassen, heb van beiden ongeveer 30 stuks.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Dit vind ik een erg nuttige topic voor iemand die voor het eerst naar Amerika gaat :doublethumb:
Het zit allemaal goed in mijn kopke :D
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

In de VS proberen ze het wel af te straffen om cash te gebruiken lijkt het. Dikwijls kan je in die ATM's maar 200-300 usd tegelijk afhalen. Je kan natuurlijk 3 keer achter elkaar afhalen, maar je moet elke keer een paar dollar kosten betalen. (Alle kleintjes samen .... )

Dus ik heb het wel afgeleerd en betaal eigenlijk uitsluitend met CC. Behalve dingetjes die maar een paar dollar kosten. Ik vind het nog handig voor achteraf ook, kan je precies hoeveel je waar uitgegeven hebt. Met cash wordt dat toch maar vaag na een tijdje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer