Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar new york

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
julianewyork.
Amerika-newbie

Emigreren naar new york

Bericht door julianewyork. »

Ik wil later (over 5/6 jaar) graag emigreren naar new york. dat is over best wel lange tijd maar nu had ik alvast een paar vragen.

1.Hoe duur zijn de huizen in new york?
2.Hoe gaat het in zijn werk als je daar naartoe wilt emigreren?
3.Hoeveel geld kost zo'n emigratie?
4.Krijg je snel een verblijfsvergunning?

Alvast bedankt voor de gene die willen antwoorden! :mrgreen:

xx J.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Emigreren naar new york

Bericht door Bennogr »

Korte antwoorden, want de lange antwoorden zijn in dit forum al vaak gegeven:

1. Duur
2. Erg moeilijk
3. Veel
4. Nee, kan jaren duren
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

ligt eraan waar in New York maar ik neem aan dat je naar Manhattan wil.
kopen kun je wel schudden dit is niet te betalen.
Huren moet je aan zo'n 2000-3000 dollar per maand gaan denken voor een klein appartementje.
Brooklyn of Queens is goedkoper, beetje goed gedeelte dicht bij Manhattan zo'n 1500 dollar.

Als je niet op basis van werk of familie daarheen kan zal je mee moeten doen aan de DV-lottery, daar hebben veel van de forumleden veel ervaring mee, ikzelf niet, maar als ik hun verhalen zo lees heb je ongeveer meer kans om door de bliksem getroffen te wordden dan die te winnen.
maar wie niet waagt wie niet wint natuurlijk, misschien heb je geluk!
hoe lang het gaat duren ligt er dus ook aan of je die lottery meteen wint of niet.

en wat het allemaal kost.... begin maar vast te sparen
julianewyork.
Amerika-newbie

Okee bedankt. Ik zat ook al te denken dat ik misschien beter eerst in een andere stad in amerika kan wonen die wat goedkoper is en dan na een paar jaar als ik genoeg geld heb ofzo naar new york. Weet iemand een aantal steden die redelijk dichtbij new york liggen en die niet zo duur zijn?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat je beter eerst eens kan denken aan hoe je aan dat visum gaat geraken. Dat zal een veel moeilijker opgave zijn dan een betaalbare woonplaats vinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
julianewyork.
Amerika-newbie

Oke dus zo'n visum kan je krijgen door familie die daar woont, doordat je daar een goed betaalde baan hebt of doordat je die loterij wint?
Zijn er ook nog andere manieren?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

julianewyork. schreef:Oke dus zo'n visum kan je krijgen door familie die daar woont, doordat je daar een goed betaalde baan hebt of doordat je die loterij wint?
Zijn er ook nog andere manieren?

Yip, een bedrijf beginnen en New York is bijna failliet, dus over een jaar of 6 zijn de huizen misschien wat goedkoper.
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

julianewyork. schreef:Oke dus zo'n visum kan je krijgen door familie die daar woont, doordat je daar een goed betaalde baan hebt of doordat je die loterij wint?
nee, je moet dan bijvoorbeeld een Amerikaanse vriend hebben waar je mee gaat trouwen of in sommige gevallen ouders die daar wonen.
ooms tanten neven nichten en dergelijke tellen niet.
kijk eens op de site van het USCIS, daar staat alles uitgelegd.
een goed betaalde baan is ook niet voldoende.
Het moet dan wel werk zijn waar ze personeelstekorten in hebben waar geen US citizens voor beschikbaar zijn of je moet door je huidige werkgever uitgezonden worden of er moet een Amerikaanse werkgever bereid zijn om voor jou dat hele proces te starten.
Dus ik ben bang dat de lottery de enige optie is voor je.

jiejie waar is dat tekeningetje van jou? volgens mij is het tijd!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien hier maar eens beginnen: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =12&t=1555
En inderdaad, de site van USCIS is ook goed, maar misschien te ingewikkeld Engels?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

dizzygirl schreef:jiejie waar is dat tekeningetje van jou? volgens mij is het tijd!
lol, ik zie deze topic nu pas (ik leef pas laat hier in Hawaii hehe).. even zoeken dus (het is overigens een tekeningetje van Dennis (dento), ik heb het alleen weer van hem gestolen).

Komt ie:
Afbeelding

ik zit me trouwens af te vragen.. wordt het niet eens tijd om een goede, duidelijke, (sticky) post te maken met daarin alle informatie duidelijk beschreven. We hebben nu al wat topics daarover maar die linken door naar specifieke onderwerpen. Als we een topic hebben met de dingen uitgelegd (bv aan de hand van bovenstaand schema), dan zou dit een aantal mensen wat vragen kunnen schelen (en uitleg natuurlijk). :)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn zoon is van San Francissco naar New York aan het verhuizen. Hij gaat met twee vrienden en 1 daarvan loopt op dit ogenblik door New York op zoek naar een appartement met drie slaapkamers (voor elk 1, natuurlijk).

Voorlopige oogst: 160 straat en West Side Highway: $2100 per maand, Clinton Hill in Brooklyn: $2050, om de hoek bij Wall Street: $1950.

Dus het kan wel, tenminste als je een redelijk salaris hebt en geen immigratieproblemen (mijn zoon is in Manhattan geboren).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jiejie schreef:(het is overigens een tekeningetje van Dennis (dento), ik heb het alleen weer van hem gestolen)
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, hè... :lol: :wink: Ik weet al niet eens meer waar ik 'm ooit vandaan heb getoverd...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
astoria
Amerika-ontdekker

Bericht door astoria »

Bennogr schreef:Mijn zoon is van San Francissco naar New York aan het verhuizen. Hij gaat met twee vrienden en 1 daarvan loopt op dit ogenblik door New York op zoek naar een appartement met drie slaapkamers (voor elk 1, natuurlijk).

Voorlopige oogst: 160 straat en West Side Highway: $2100 per maand, Clinton Hill in Brooklyn: $2050, om de hoek bij Wall Street: $1950.

Dus het kan wel, tenminste als je een redelijk salaris hebt en geen immigratieproblemen (mijn zoon is in Manhattan geboren).
Tja, New York housing market.... Ikzelf moet binnen een paar maanden mijn apartement uit en ik ben hard op zoek, maar iets betaalbaars is zelfs in deze tijd niet heel erg makkelijk te vinden. Als ik drie bovenstaande zie zou ik of voor Clinton Hill of Financial District gaan. De eerste is op redelijke afstand van Lower Manhattan, de tweede is misschien niet het meest spannende deel van de stad (vooral in het weekend erg rustig) maar heeft veel metroverbindingen. Washington Heights is een roteind uptown, ik heb op 181 straat gewoond, en 's avonds na 11-en rijdt de A-trein lokaal, en dat maakt een hele lange rit.

Voor wat betreft de topicvraag, zie bovenstaande antwoorden :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

jiejie schreef:ik zit me trouwens af te vragen.. wordt het niet eens tijd om een goede, duidelijke, (sticky) post te maken met daarin alle informatie duidelijk beschreven.
Kijk eens naar de link die ik hier boven heb geplaatst... Ondertussen voegde ik ook de link naar dat schema toe, en tevens de link naar de ambassade en USCIS.
Mensen moeten natuurlijk wel eens de moeite doen om de Sticky's en Mededelingen te bekijken, die staan daar niet voor niks. Maar ik begrijp dat "snel effe mijn vraag stellen" soms heel verleidelijk is. Je hebt immers een plan in gedachten, en wilt dat zo snel mogelijk uitvoeren. ;-)
Elke
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

Eeen klein apartement in NY btekend een ruimte met een bed in de huiskamer...echt klein en dan voor $ 2000.- per maand. Als je wilt kopen is het nu de tijd aangezien de huizen prijzen erg zijn gezakt in NY. Vergeet niet dat hier jaarlijks property taxes moeten worden betaald voor een eigen woning en dat tikt aan.
Eten en drinken zijn erg duur in NY. Onze dochter is daar nu en heeft een internship op Wall Street en klaagt dat het eten erg duur is. Alles wat ze daar koopt is vele malen duurder dan in FLorida, behalve de prijzen bij de fastfood restaurants die zijn ong. gelijk alleen hebben ze niet alle aanbiedingen die ze hier hebben. OOk moet je constant in de warme subway en als je dat dag in en uit moet doen, moet je het wel heel erg leuk vinden. Ze verteld ons dat vanwege dat er geen airco is de meeste mensen erg stinken in de subway en het is ook niet overal veilig. Eeen fantastisch internship maakt veel goed en het hebben van vele kennissen helpt ook. Het is natuurlijk anders om lekker 4 dagen te gaan shoppen en NY te bekijken dan daar te wonen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

bentlebee schreef:Vergeet niet dat hier jaarlijks property taxes moeten worden betaald voor een eigen woning en dat tikt aan.
Die property taxes betaal je ook als je huurt, maar dan zit dat gewoon mee in de huurprijs verwerkt.
Elke
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

kastelke schreef:Die property taxes betaal je ook als je huurt, maar dan zit dat gewoon mee in de huurprijs verwerkt.
Lijkt me wel inderdaad... binnenkort gaan we hier de huurprijzen ook verhogen dankzij een verhoging van de property taxes. Ze zullen het niet leuk vinden, dat vinden wij ook niet hehe
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

In principe zit natuurlijk alles doorberekend...maar als je momenteel alles door zou berekenen....mortgage payments, property taxes, HOA fees/CDD fees, Home owners ins., etc...dan zit de huurder beter dan de eigenaar, want je krijgt echt niet gauw genoeg huur om alles te dekken. Gelukkig hebben wij mortgage free properties. :)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

bentlebee schreef:In principe zit natuurlijk alles doorberekend...maar als je momenteel alles door zou berekenen....mortgage payments, property taxes, HOA fees/CDD fees, Home owners ins., etc...dan zit de huurder beter dan de eigenaar, want je krijgt echt niet gauw genoeg huur om alles te dekken. Gelukkig hebben wij mortgage free properties. :)
Sorry dat ik het zeg, maar je bent knap stom bezig als je niet genoeg huur krijgt om alles te dekken. De huur van een huis dat wij verhuren, geeft bij een halve bezetting (kamers worden in dat huis onderling verhuurt), al de mogelijkheid om de hypotheek van 2 huizen af te lossen. En ja, dit is een groot huis, maar we kennen meer mensen die kamers, en huizen, verhuren, en ik kan je echt wel zeggen dat die gewoon alles doorberekenen.

Als het niet lucratief is, dan ben je knap stom bezig als je het mij vraagt. Je gaat zelf toch niet toeleggen om iemand anders te kunnen huisvesten. Als men het niet kan betalen, zoeken ze maar fijn iets anders.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zoals uit de avonturen van mijn zoon blijkt is het dus op dit ogenblik zeker wel mogelijk om iets te huren in New York. Als hij voor $2100 in de maand (plus gas en elektra natuurlijk, Internet en dergelijke, bij elkaar toch ook al gauw een $100 per maand) een driekamer appartement kan krijgen, dan moet het mogelijk zijn om iets kleiners te vinden voor minder geld. Vooral als je niet aan Manhattan gebakken zit.

Al zijn de tijden wel voorbij dat je voor $140 in de maand een 1 kamer appartement (met wel een aparte badkamer) kon krijgen (zes hoog voor, zonder lift, maar wel op de hoek van 2nd Avenue en de 10e straat) kon huren, of voor $300 in de maand een verdieping in een brownstone in Brooklyn met uitzicht op het Vrijheidbeeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer