Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie in de VS heeft een WA verzekering?
Wie in de VS heeft een WA verzekering?
Mijn NL WA (Wettelijke Aansprakelijkheid)-Verzekering is verlopen na 6 maanden hier te zijn (als ik terug ga naar NL en vertrek ben ik weer 6 maanden gedekt).
Ik vraag mij af, waar heb die verzekering eigenlijk voor nodig (ik heb ziektekostenverzekering en autoverzekering) en waar kun je zo'n verzekering kopen in de VS? (Hoe heet het eigenlijk hier?)
Niek
Ik vraag mij af, waar heb die verzekering eigenlijk voor nodig (ik heb ziektekostenverzekering en autoverzekering) en waar kun je zo'n verzekering kopen in de VS? (Hoe heet het eigenlijk hier?)
Niek
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Wie in de VS heeft een WA verzekering?
Het is liability insurance, maar zit meestal bij je autoverzekering, huisverzekering e.d. inbegrepen. Ik weet niet, wat je situatie is hier, maar als je hier permanent woont, kan ik je aanraden die zo hoog mogelijk te maken. Wij hebben een zogenaamde "umbrella policy", die alles omvat en erg hoog is, na een paar keer een flinke lawsuit (zonder schuld) aan onze broek te hebben gekregen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb eigenlijk alleen iets nodig voor de komende maanden, tot ik weer een tripje naar NL neem. Wat kost jullie policy, en waar heb je hem aangeschaft?
Bedoel je met hoog een hoge limiet of een hoge deductible (en dus een lagere maandlast)?
Bedoel je met hoog een hoge limiet of een hoge deductible (en dus een lagere maandlast)?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoge limiet. Maar je moet niet met ons vergelijken, want wij zijn "gewoon" Amerikanen. Ik heb geen idee, wat we ervoor betalen, maar het is het me waard na voor $250.000 en $500.000 gesued te zijn (beiden onzin suits, maar het zal een keer niet zo zijn).
Ik vraag mij af of een WA verzekering uperhaupt uitkeert als een Judge een keer besluit dat je blijkbaar wel schuld hebt aan wat het dan mag zijn.
Ik kan me zo voorstellen dat een WA verzekering je niet indekt tegen iedere civil suit die je aan je broek kunt krijgen.
Ik kan me zo voorstellen dat een WA verzekering je niet indekt tegen iedere civil suit die je aan je broek kunt krijgen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In dat geval zou ik (als je er het budget voor hebt) hier in de VS een verzekering afsluiten. Mijn man is vervolgd, omdat een taxi achter op hem inreed. Er was geen schade aan de auto's. De passagier van de taxi begon een proces tegen mijn man (die geen schuld had) en de taxi, omdat hij zogenaamd RSS had opgelopen daardoor. Voor ons was dat voor een kwart miljoen en onze verzekering gaf hem nog $35.000, dat was goedkoper, dan verder gaan. Het halve miljoen was helemaal idioot (wij waren daar niet eens partij van) en is dus niet verder gegaan. Zo'n umbrella policy voelt dus lekker veilig, sindsdien.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht