1.Hoe duur zijn de huizen in new york?
2.Hoe gaat het in zijn werk als je daar naartoe wilt emigreren?
3.Hoeveel geld kost zo'n emigratie?
4.Krijg je snel een verblijfsvergunning?
Alvast bedankt voor de gene die willen antwoorden!

xx J.
julianewyork. schreef:Oke dus zo'n visum kan je krijgen door familie die daar woont, doordat je daar een goed betaalde baan hebt of doordat je die loterij wint?
Zijn er ook nog andere manieren?
nee, je moet dan bijvoorbeeld een Amerikaanse vriend hebben waar je mee gaat trouwen of in sommige gevallen ouders die daar wonen.julianewyork. schreef:Oke dus zo'n visum kan je krijgen door familie die daar woont, doordat je daar een goed betaalde baan hebt of doordat je die loterij wint?
lol, ik zie deze topic nu pas (ik leef pas laat hier in Hawaii hehe).. even zoeken dus (het is overigens een tekeningetje van Dennis (dento), ik heb het alleen weer van hem gestolen).dizzygirl schreef:jiejie waar is dat tekeningetje van jou? volgens mij is het tijd!
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, hè...jiejie schreef:(het is overigens een tekeningetje van Dennis (dento), ik heb het alleen weer van hem gestolen)
Tja, New York housing market.... Ikzelf moet binnen een paar maanden mijn apartement uit en ik ben hard op zoek, maar iets betaalbaars is zelfs in deze tijd niet heel erg makkelijk te vinden. Als ik drie bovenstaande zie zou ik of voor Clinton Hill of Financial District gaan. De eerste is op redelijke afstand van Lower Manhattan, de tweede is misschien niet het meest spannende deel van de stad (vooral in het weekend erg rustig) maar heeft veel metroverbindingen. Washington Heights is een roteind uptown, ik heb op 181 straat gewoond, en 's avonds na 11-en rijdt de A-trein lokaal, en dat maakt een hele lange rit.Bennogr schreef:Mijn zoon is van San Francissco naar New York aan het verhuizen. Hij gaat met twee vrienden en 1 daarvan loopt op dit ogenblik door New York op zoek naar een appartement met drie slaapkamers (voor elk 1, natuurlijk).
Voorlopige oogst: 160 straat en West Side Highway: $2100 per maand, Clinton Hill in Brooklyn: $2050, om de hoek bij Wall Street: $1950.
Dus het kan wel, tenminste als je een redelijk salaris hebt en geen immigratieproblemen (mijn zoon is in Manhattan geboren).
Kijk eens naar de link die ik hier boven heb geplaatst... Ondertussen voegde ik ook de link naar dat schema toe, en tevens de link naar de ambassade en USCIS.jiejie schreef:ik zit me trouwens af te vragen.. wordt het niet eens tijd om een goede, duidelijke, (sticky) post te maken met daarin alle informatie duidelijk beschreven.
Die property taxes betaal je ook als je huurt, maar dan zit dat gewoon mee in de huurprijs verwerkt.bentlebee schreef:Vergeet niet dat hier jaarlijks property taxes moeten worden betaald voor een eigen woning en dat tikt aan.
Lijkt me wel inderdaad... binnenkort gaan we hier de huurprijzen ook verhogen dankzij een verhoging van de property taxes. Ze zullen het niet leuk vinden, dat vinden wij ook niet hehekastelke schreef:Die property taxes betaal je ook als je huurt, maar dan zit dat gewoon mee in de huurprijs verwerkt.
Sorry dat ik het zeg, maar je bent knap stom bezig als je niet genoeg huur krijgt om alles te dekken. De huur van een huis dat wij verhuren, geeft bij een halve bezetting (kamers worden in dat huis onderling verhuurt), al de mogelijkheid om de hypotheek van 2 huizen af te lossen. En ja, dit is een groot huis, maar we kennen meer mensen die kamers, en huizen, verhuren, en ik kan je echt wel zeggen dat die gewoon alles doorberekenen.bentlebee schreef:In principe zit natuurlijk alles doorberekend...maar als je momenteel alles door zou berekenen....mortgage payments, property taxes, HOA fees/CDD fees, Home owners ins., etc...dan zit de huurder beter dan de eigenaar, want je krijgt echt niet gauw genoeg huur om alles te dekken. Gelukkig hebben wij mortgage free properties.