Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen en autorijden!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Forumgebruiker
Amerika-ontdekker

Re: Amerikanen en autorijden!

Bericht door Forumgebruiker »

Texas Boy schreef:Dat men vaak slecht rijd merk je als het slechter weer word, er word heel snel langzaam gereden en hier doet men bij noodweer ook de verlichting van de auto vaak niet aan, ook zo iets :cry:
Dat er zachter wordt gereden bij slecht weer kan ik in sommige gevallen inkomen. Vorig jaar Oktober was ik in Vegas. Het was nog behoorlijk warm, en het was een tijd droog geweest. Toen er plots een onwijze bak regen viel, werden de wegen ijsglad door al het vuil wat dan loskomt.. ik stond op de snelweg achterstevoren met mn grote gehuurde SUV, was wel ff heel erg schrikken hahaha...
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Loek schreef:Valt het jullie dan niet op dat het merendeel wel redelijk goed en netjes rijdt?
Nou nee, eigenlijk niet. Tenminste niet in Atlanta, daarbuiten is het stukken rustiger en rijdt men beter vind ik. En dat wil overigens niet zeggen dat ik mezelf nou zo'n geweldige chauffeur vind hoor. Integendeel, ik ben helaas niet een van die mensen die het autorijden zogezegd "in de vingers heeft". Het gaat inmiddels stukken beter nu ik meer ervaring heb en ook de automaat helpt een stuk, maar het maakt vooral dat ik me bewust ben van mijn eigen rijgedrag. Dat je van jezelf juist vind dat je iets niet zo goed kunt, is net een iets ander uitgangspunt.
Petra/VS schreef:Voor ze het rijbewijs krijgen, moeten ze ook tien uur met een rijinstructeur rijden hier in Virginia. Tegen de tijd, dat ze het rijbewijs hebben, hebben ze 50 uur rijervaring.
En dat verschilt heel erg per staat natuurlijk. Hier in Georgia is het wel zo'n staat waar het heel erg gemakkelijk is: rijlessen zijn niet verplicht en het examen duurt 15 minuten en that's it. Dan ben je kennelijk ineens in staat om met 70 mph over de 16-baans wegen van Atlanta te rijden. :roll:
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat weer laat zien, dat de staten zeer verschillend zijn. Ik ken natuurlijk mijn eigen staat het beste en schrijf altijd vanuit mijn eigen ervaring. Ik meen, dat bijvoorbeeld New York ook veel strengere regels heeft. Mijn punt is, dat lang niet iedere Amerikaan met een kwartiertje rondrijden zijn of haar rijbewijs heeft gehaald.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Zeker, ik benadruk dat ook altijd. Ik ken Georgia natuurlijk het beste en aangezien mijn vriend uit Massachusetts komt, is dat meestal mijn vergelijkingsmateriaal binnen de VS. En daar is het veel strenger en al meer vergelijkbaar met NL qua kwaliteit van de examens.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bandido schreef:Zeker, ik benadruk dat ook altijd. Ik ken Georgia natuurlijk het beste en aangezien mijn vriend uit Massachusetts komt, is dat meestal mijn vergelijkingsmateriaal binnen de VS. En daar is het veel strenger en al meer vergelijkbaar met NL qua kwaliteit van de examens.

Moet je eens een Texaan laten file parkeren :mrgreen: Zou in Georgia wel hetzelfde zijn, men kan alleen schuin naar voren en schuin naar achteren :shock:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef:Ik vind je manier van discussieren niet prettig, het geeft me het gevoel, dat je me uitlacht :? . Zelf rijles geven is niet per definitie slecht. Het is tenslotte wel mijn kind en het belang van zijn of haar veiligheid in het verkeer is heel hoog voor mij. Iemand bracht de vergelijking met thuisscholen al op. Dit is zoiets als lacherig doen over thuisscholen en dan het thuisgeschoolde kind veel hoger zien scoren, dan een kind, dat "gewoon" naar school ging :roll: .
Alleen is de impact van een verkeerde rijopleiding een stuk hoger. Van een verkeerde schoolopleiding heeft alleen die persoon zelf last.
In de auto hebben anderen ook last van je.. Het belang van MIJN veiligheid is ook heel hoog voor me.

Maar uiteraard is het niet per definitie slecht. Maar educatie is nu eenmaal een vak...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Texas Boy schreef:Moet je eens een Texaan laten file parkeren :mrgreen: Zou in Georgia wel hetzelfde zijn, men kan alleen schuin naar voren en schuin naar achteren :shock:
Ja inderdaad, maar het is hier ook niet vaak nodig. Ik woon in het centrum van de stad, dus daar is parkeerruimte nog weleens beperkt, maar daarbuiten zijn er meer dan voldoende parkeerplekken.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Texas Boy schreef:
Bandido schreef:Zeker, ik benadruk dat ook altijd. Ik ken Georgia natuurlijk het beste en aangezien mijn vriend uit Massachusetts komt, is dat meestal mijn vergelijkingsmateriaal binnen de VS. En daar is het veel strenger en al meer vergelijkbaar met NL qua kwaliteit van de examens.

Moet je eens een Texaan laten file parkeren :mrgreen: Zou in Georgia wel hetzelfde zijn, men kan alleen schuin naar voren en schuin naar achteren :shock:
Volgens mij kunnen de meeste Amerikanen niet fileparkeren en eigenlijk is het bijna nergens nodig. Hier in ons stadje zijn er geloof ik 5 parkeerplekken langs de weg en alle andere parkeerplekken kan je gewoon met je neus naar voren inrijden. De "show offs" parkeren dan achteruit maar daar begin in niet aan :lol:

Mijn Texaan kan toevallig ontzettend goed fileparkeren. Snap echt niet hoe hij het voor elkaar krijgt maar was erg handig toen we in Europa woonden. Maar z'n Amerikaanse vrienden vonden dat maar raar dat hij dat wilde leren. Nergens voor nodig.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Petra/VS schreef: Ik vind je manier van communiceren niet leuk, het geeft me het gevoel, dat je me uitlacht :? . Zelf rijles geven is niet per definitie slecht. Het is tenslotte wel mijn kind en het belang van zijn of haar veiligheid in het verkeer is heel hoog voor mij. Iemand bracht de vergelijking met thuisscholen al op. Dit is zoiets als lacherig doen over thuisscholen en dan het thuisgeschoolde kind veel hoger zien scoren, dan een kind, dat "gewoon" naar school ging :roll: .
Het is niet mijn bedoeling je uit te lachen hoor. Ik kreeg uit je andere posts het idee dat het nu eenmaal niet anders kon maar dat je er zelf ook sceptisch over was. Vandaar dat ik meende dat geintje te kunnen maken. Excuses daarvoor.

Maar over zelf lesgeven: Op het moment dat je kind er nog het minst van kan het lesgeven in handen te leggen van een amateur die bovendien niet kan ingrijpen als het fout gaat is voor mij zo volkomen onbegrijpelijk. Geeft mij sterk het gevoel bij dat hele rijbewijs niet serieus genomen wordt. En daarna met een rij-instructeur op pad die dan je kind de aangeleerde fouten weer af mag gaan leren. Ik kan me eigenlijk geen slechtere manier voorstellen. Als het nu nog andersom zou zijn....

Die vergelijking met thuisscholen gaat mijns inziens niet op. Bij rijles is er in beide gevallen sprake van een één op één situatie, dus het voordeel van extra aandacht valt weg.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wat ik wel minder vind, is dat het "ritsen" een begrip is wat 9 op de 10 Amerikanen niet lijken te kennen. Invoegen op een snelweg is voor mijn gevoel het enige moment dat alle aardigheid ver te zoeken is.
Weet niet waar jij geweest bent maar amerikanen zijn kampioenen in het ritsen. het werkt echt perfect.
Ga hier in Springfield een naar het vuurwerk op 4 Juli. komen 120000 mensen op af die allemaal hun auto kwijt moeten.
Als je ziet hoe galant en netjes op je beurt wachten men dat hier doet? (uitzondering daargelaten) geen centje pijn.
Invoegen? Men remt voor je af of wijkt uit naar links zodat jij makkelijk op de rijbaan kan komen.
I love it.
Van mij zou iedere verkeersovertreder voor straf op het vliegtuig naar amerika moeten worden gezet om hier verkeersmanieren te leren (wel op eigen kosten natuurlijk)
Amerikanen krijgen minder goed rijles dat is waar. maar als je de aggressiviteit in ogenschouw neemt kan men nog heel wat van de amerikaanse bestuurder leren.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als ik bijvoorbeeld in Houston rij dan wil men nog weleens ritsen vergeten, opvallend vervelende rijders zijn vrouwen met een telefoon aan hun oor (natuurlijk niet alle vrouwen :D ) Als je op een Interstate wil invoegen dan gaan mensen al honderden meters vooraf naar de linkerbaan, iets wat je je nauwelijks kan voorstellen in Nederlands verkeer.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wat ik belangrijk vind, is dat er relatief weinig doden in het verkeer vallen hier in Nederland en dat aantal daalt ieder jaar weer. Dat er hier 'agressiever' wordt gereden heeft natuurlijk alles te maken met het overvolle wegennet. In LA is het ook een stuk minder relaxed rijden dan ergens in 'the middle of nowhere' in Nevada, lijkt me logisch. Dit is waar het uiteindelijk om draait:

http://www.driveandstayalive.com/info%2 ... a-2003.htm

En dan doen we het blijkbaar nog zo slecht niet ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

jerbia schreef:Wat ik belangrijk vind, is dat er relatief weinig doden in het verkeer vallen hier in Nederland en dat aantal daalt ieder jaar weer. Dat er hier 'agressiever' wordt gereden heeft natuurlijk alles te maken met het overvolle wegennet. In LA is het ook een stuk minder relaxed rijden dan ergens in 'the middle of nowhere' in Nevada, lijkt me logisch. Dit is waar het uiteindelijk om draait:

http://www.driveandstayalive.com/info%2 ... a-2003.htm

En dan doen we het blijkbaar nog zo slecht niet ;)

6 jaar oude data en het is een stuk lastiger iemand dood te rijden in een file :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat soort statistieken zou gereden mijlen in aanmerking moeten nemen, zoals deze tabel, dan ziet het er opeens veel minder erg uit.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Forumgebruiker
Amerika-ontdekker

Bericht door Forumgebruiker »

Texas Boy schreef:Weet niet waar jij geweest bent maar amerikanen zijn kampioenen in het ritsen. het werkt echt perfect.
Ga hier in Springfield een naar het vuurwerk op 4 Juli. komen 120000 mensen op af die allemaal hun auto kwijt moeten.
Als je ziet hoe galant en netjes op je beurt wachten men dat hier doet? (uitzondering daargelaten) geen centje pijn.
Invoegen? Men remt voor je af of wijkt uit naar links zodat jij makkelijk op de rijbaan kan komen.
I love it.
Van mij zou iedere verkeersovertreder voor straf op het vliegtuig naar amerika moeten worden gezet om hier verkeersmanieren te leren (wel op eigen kosten natuurlijk)
Amerikanen krijgen minder goed rijles dat is waar. maar als je de aggressiviteit in ogenschouw neemt kan men nog heel wat van de amerikaanse bestuurder leren.
Haha, apart dan.. Het viel me in Cali, Nevada en Arizona heel erg op. Alles ging super beleefd en zeer netjes, behalve het invoegen op de snelweg. Maar voor de rest kan ik niet 1 ding verzinnen wat er in NL socialer aan toe gaat (niet dat ritsen hier zo'n succes is, maar toch).
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Ik denk dat we hier te maken hebben met het fenomeen dat een kleine groep slechte rijders het zo bont maken in het verkeer dat ze de indruk wekken dat 'het' in Amerika zo slecht gesteld is met het rijgedrag.

Hier in South Florida kom ik op de snelweg regelmatig rijgedrag tegen waarvan ik denk: rijbewijs afnemen en nooit meeer terug geven. En als ze hier in Amerika het rijbewijs krijgen bij een 'pak cornflaxes' zoals ik eerder las in dat draadje dan krijgen ze hem in Zuid-Amerika bij de aanschaf van een halve taco...

Die Zuid-Amerikanen maken er af en toe een potje van (eentje heeft mij een aantal jaar geleden ook van de snelweg afgedrukt. 'Improper lane change' noemde de trooper dat toen ie het rapport opmaakte. Ik noem het niet uit je doppen kijken...en hij was ook niet verzekerd...

Maar...ook al eerder aangegeven, veel mensen gedragen zich heel beleefd in het verkeer. Je ziet hier veel 4-baans kruispunten zonder stoplicht, waar je elkaar netjes omstebeurd laat rijden en dat gaat altijd goed niemand dringt voor...en inderdaad ritsen gaat hier vaak prima...
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Petra/VS schreef:Dat soort statistieken zou gereden mijlen in aanmerking moeten nemen, zoals deze tabel, dan ziet het er opeens veel minder erg uit.
Van de door jouw aangehaalde pagina:
It is worth mention that many individuals in the USA dismiss the per capita rate as unimportant and claim that as America is a huge country and journeys can be extremely long, only the VMT rate (or VKmT equivalent) is important. Yet only a little thought would suggest that this is a fallacious approach. The vast distances that allegedly support this argument are primarily undertaken on the very type of roads that are known to be the safest -- divided highways (known elsewhere as dual carriageways). Over half of all people killed on America's roads die in crashes on rural roads, and this would seem to suggest that the argument favoring the VMT rate to the exclusion of all others is not valid.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

O-kay ... vangst van vanochtend (14 mijl commute): de standaard zwalker voor en achter die niet binnen de lijnen kan rijden, en een dame in enorme SUV die niet op tijd kan stoppen voor een stopbord en "sorry" naar mij zwaait. Hoogtepunt was echter het volgende: links in de berm loopt een voetganger, tegemoetkomend is een fietser. Wat doet die oude dwaas? Om de voetganger te "ontwijken" gaat hij midden op zijn linker weghelft rijden, en komt mij dus frontaal tegemoet. Sorry Loek, maar hoe hou je afstand op tegemoetkomend verkeer? Hmm? En nee, Pete.Z, geen doodsangsten: ik zat tenslotte veilig in mijn stukje blik (hooguit dat als ik hier iemand, per ongeluk of niet, platrij, dat dat gevolgen heeft voor mijn GC of later USC aanvraag).

Heerlijk als de "brokkenpiloot"-ankers werken en gelukkig zat er niemand achter mij.

Gr., Flipje
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

FlipjeBTiel schreef:Hoogtepunt was echter het volgende: links in de berm loopt een voetganger, tegemoetkomend is een fietser. Wat doet die oude dwaas? Om de voetganger te "ontwijken" gaat hij midden op zijn linker weghelft rijden, en komt mij dus frontaal tegemoet.
Zoiets ziet een ervaren chauffeur toch van mijlenver aankomen :wink: .
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Matrox schreef:
Van de door jouw aangehaalde pagina:
It is worth mention that many individuals in the USA dismiss the per capita rate as unimportant and claim that as America is a huge country and journeys can be extremely long, only the VMT rate (or VKmT equivalent) is important. Yet only a little thought would suggest that this is a fallacious approach. The vast distances that allegedly support this argument are primarily undertaken on the very type of roads that are known to be the safest -- divided highways (known elsewhere as dual carriageways). Over half of all people killed on America's roads die in crashes on rural roads, and this would seem to suggest that the argument favoring the VMT rate to the exclusion of all others is not valid.
Mooi, dan zijn wij, die voornamelijk in stedelijk gebied en op divided highways rijden een stuk veiliger :mrgreen:. Even serieus, echter, iedere verkeersdode is er een teveel, natuurlijk. Die site werkt eraan dat aantal te verminderen en dat is alleen maar aan te prijzen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer