Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Continental versus Delta

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Continental versus Delta

Bericht door Disney-Golf »

Ik heb het laatste jaar 4x delta gevlogen (= 8 vluchten) naar de V.S. en altijd schermpje gehad hoor...
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik niet hoor...
Het is te zeggen.
Toen ik in februari op Atlanta vloog (via ATL naar JFK), had ik geen schermpje.
Echter de 2 volgende vluchten (ATL -> JFK en JFK -> BRU) had ik er telkens wel eentje.
Ikzelf vind Delta best oké hoor.
Voor zover ik er ervaring mee heb, goede service en best goedkoop ook hoor.
Maar ik heb nog niet met Continental gevlogen, dus ik ga me hier niet uitspreken welke beter of slechter is, maar ik geef je gewoon mee dat mijn ervaringen met Delta altijd goed geweest zijn.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Matrox schreef:
Bandido schreef:Delta is rap bezig al zijn toestellen te voorzien van een persoonlijk entertainment systeem en voor zover ik weet is dat zo goed als afgerond.
Op Seatguru staat de 767-300er van Delta voor economy nog zonder persoonlijk entertainment systeem. Is de info op die site outdated (vroeg hij hoopvol)?
Alle 767-300ERs zijn nog zonder PES bij Delta. Deze toestellen zijn zo ongeveer het laatst aan de beurt bij Delta en sommige helemaal niet las ik op het Delta forum omdat daarmee sommige routes dan niet meer gevlogen kunnen worden (vliegtuig wordt zwaarder door die PES en dat beperkt de vliegradius).
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Chi Sin X schreef:Ik heb wel een kleine voorkeur voor kleinere vliegtuigen omdat die naar mijn gevoel sneller vliegen
Dat blijkt in de praktijk niet waar te zijn (of moet ik deze mythe voor je in stand houden :) ); grotere vliegtuigen hebben in het algemeen ook een hogere kruissnelheid. Wat betreft uitladen en inladen moet ik je wel gelijk geven.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb even geen tijd gehad om alles door te lezen op het forum, maar is er nog een verschil tussen de hoeveelheid koffers die je 'gratis' mag meenemen bij Delta en Continental ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja, bij Continental twee en bij Delta maar één.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Bandido schreef: Even terzijde, maar een vertraging heeft lang niet altijd te maken met het weer op de plaats van vertrek. Sterker nog, meestal ontstaat een vertraging als het slecht weer is op de te vliegen route (en dus een flightplan moet worden omgezet), of dat het toestel te laat is aangekomen door slecht weer op de heenreis. Vertraging ontstaat meestal door een kettingreactie. En behalve het weer zijn er nog legio redenen te bedenken waarom een vlucht te laat vertrekt.
In maart 2007 was ik 9 dagen naar Praag. De dag dat ik terugvloog naar Amsterdam konden we gewoon boarden en dergelijke , en in het vliegtuig ( toen de deur al gesloten was ) kregen we te horen dat het toestel niet kon vertrekken omdat er boven Amsterdam dikke mist was en er maar beperkt aantal vliegtuigen kon vertrekken en landen. We hebben 3 uur op de luchthaven van praag gestaan voordat we uberhaupt konden vertrrekken ( terwijl het in Praag hartstikke helder was ).

Ik vloog destijds met een goedkope maatschappij, maar ook zij konden er niks aan doen dat het vertraagd was.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Heb gisteravond geboekt.
Het is toch Continental geworden.
Ze hebben de gunstigste tarieven en de beste tijden.

27 april 2010 ams-mco
7 mei mco-nyc
11 mei nyc-ams

Heb betaald voor 3 pers 1571 euro.
Rechtstreeks bij continental geboekt.

Zo nu de koffers verder inpakken, we vertrekken vanmiddag naar Brussel voor onze vlucht morgen naar Los Angeles
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Schiet me nog even een vraag te binnen.
Wij sparen miles met mileage plus van united (star alliance)
Nu heb ik dus voor volgend jaar geboekt bij Continental wat vanaf oktober bij star alliance gaat horen.
Moet ik me nu ook aanmelden voor het frequent flyer programma van continental, of zal ik wachten tot na oktober.
Iemand een idee wat handig is?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als je het nummer van United nu nog niet kunt invullen zou ik wachten tot oktober. Ik zou nu niet een frequent flyer van Continental aanmaken. Continental heeft als voordeel dat je ook zonder frequent flyer nummer je gegevens kunt oproepen. Dat heb ik in het verleden ook gedaan toen ik met Continental vloog (en mijn Delta frequent flyer nummer had opgegeven).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je moet je helemaal niet aanmelden voor het frequent flyer programma van Continental, gewoon t.z.t. je nummer van United doorgeven en daar mijlen sparen, je hebt veel meer aan veel mijlen bij één maatschappij dan bij vele maatschappijen een beetje mijlen waar je dan niets mee kunt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer