Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huis kopen of investeren
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Huis kopen of investeren
Pas inderdaad op met zomaar investeren in Florida. Niet dat het perse een slechte investering is, maar pas op met zomaar websites.
En inderdaad laat je goed informeren. De woning die je koopt, mag die in dat gebied verhuurt worden, en/of mag het voor de vakantie verhuur gebruikt worden, en zit je in een gebied waar je snel kan verhuren. Je wilt niet dat je investering het grootste gedeelte van het jaar leegstaat. Er is in Orlando op dit moment een huurdersmarkt, maar er is ook een groot aanbod aan huurwoningen. Geen garantie dus dat je woning ook daadwerkelijk verhuurt wordt.
Huur van vakantiewoningen worden echter wel steeds populairder, maar dan moet je wel met een goed property management bedrijf samenwerken dat je woning kan verhuren en onderhouden als vakantiewoning als jij er niet bent.
Ik ben net begonnen in de Real Estate hier in Orlando en misschien kan ik je helpen. Dus mocht je aan deze omgeving zitten te denken laat maar weten als je zover bent.
Sue in Orlando, FL
En inderdaad laat je goed informeren. De woning die je koopt, mag die in dat gebied verhuurt worden, en/of mag het voor de vakantie verhuur gebruikt worden, en zit je in een gebied waar je snel kan verhuren. Je wilt niet dat je investering het grootste gedeelte van het jaar leegstaat. Er is in Orlando op dit moment een huurdersmarkt, maar er is ook een groot aanbod aan huurwoningen. Geen garantie dus dat je woning ook daadwerkelijk verhuurt wordt.
Huur van vakantiewoningen worden echter wel steeds populairder, maar dan moet je wel met een goed property management bedrijf samenwerken dat je woning kan verhuren en onderhouden als vakantiewoning als jij er niet bent.
Ik ben net begonnen in de Real Estate hier in Orlando en misschien kan ik je helpen. Dus mocht je aan deze omgeving zitten te denken laat maar weten als je zover bent.
Sue in Orlando, FL
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
En als de makelaar dit niet doet, wordt de koop dan tenietgedaan zonder kosten voor de koper?suebrons schreef:Ook Florida heeft regels mbt disclosure. Als een makelaar weet heeft van bijvoorbeeld gebrekken aan een woning, ontwikkeling van een industrieel park in de achtertuin en dergelijke zijn ze dit verplicht aan een toekomstige koper te melden.
Disneygolf, weet jij dat voor Nl/Be?
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat durf ik niet zo direct te zeggen. Dat hangt van de situatie af. Je kan de makelaar wel aansprakelijk stellen in elk geval.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
@sachasenne,
Bij ons in België kan je zowel de makelaar, de eigenaar en zelfs de notaris aansprakelijk stellen als je kan bewijzen dat er belangrijke informatie is achter gehouden.
Het criterium dat men hanteerd is; had je nog gekocht als je ervan afwist?
Ik hoop dat je vraag geen verband houdt met de grond die je net gekocht hebt?
Mocht je dit te gevoelig liggen om het "in de groep" te gooien stuur me dan gerust een PB-tje.
Als ik je kan helpen, graag! :dance:
Bij ons in België kan je zowel de makelaar, de eigenaar en zelfs de notaris aansprakelijk stellen als je kan bewijzen dat er belangrijke informatie is achter gehouden.
Het criterium dat men hanteerd is; had je nog gekocht als je ervan afwist?
Ik hoop dat je vraag geen verband houdt met de grond die je net gekocht hebt?
Mocht je dit te gevoelig liggen om het "in de groep" te gooien stuur me dan gerust een PB-tje.
Als ik je kan helpen, graag! :dance:
Hallo,
Ik lees hier veel over discussie wel/niet kopen investeren etc. Nu mijn situatie en vraag of iemand hier ervaring mee heeft:
Mijn zoon (US staatsburger) gaat voor ca 4 jaar naar college in Florida, omgeving Fort Walton Beach /Pensacola. Hij zal om die tijd woonruimte moeten hebben. Nu zie je ongelofelijk veel condo's voor waanzinnig lage prijzen aangeboden worden, vaak als foreclosure of als short sale. Nu liggen de prijzen (soms ver) onder de 100.000 dollar. Met de huidige dollarkoers is dit door ons cash op te brengen, dus hypotheek hebben we niet nodig. Zie ik iets over het hoofd, of kan dit voor hem een goede investering zijn om alleen al de huurkosten van een kamer/appartement op die manier uit te sparen?
Graag reacties van ervaringsdeskundigen of andere ideeen.
Ik lees hier veel over discussie wel/niet kopen investeren etc. Nu mijn situatie en vraag of iemand hier ervaring mee heeft:
Mijn zoon (US staatsburger) gaat voor ca 4 jaar naar college in Florida, omgeving Fort Walton Beach /Pensacola. Hij zal om die tijd woonruimte moeten hebben. Nu zie je ongelofelijk veel condo's voor waanzinnig lage prijzen aangeboden worden, vaak als foreclosure of als short sale. Nu liggen de prijzen (soms ver) onder de 100.000 dollar. Met de huidige dollarkoers is dit door ons cash op te brengen, dus hypotheek hebben we niet nodig. Zie ik iets over het hoofd, of kan dit voor hem een goede investering zijn om alleen al de huurkosten van een kamer/appartement op die manier uit te sparen?
Graag reacties van ervaringsdeskundigen of andere ideeen.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Je hebt volledig gelijk om volgende redenen.
1) De huurprijzen zijn in de Florida nog steeds dezelfde als van voor de crisis.
M.i. gaan deze niet zakken omdat de slachtoffers die hun huis hebben moeten verkopen zullen moeten gaan huren in de toekomst.
Dus het is een huurdersmarkt die de huurprijzen ondersteunen.
Als je zoon er dan toch moet wonen kan je beter kopen m.i.
2) Op beschikbaar kapitaal krijg je haast geen intrest, waarom het nog op de bank laten staan?
Kan je het beter beleggen in on(t)roerend goed.
3) De huisprijzen zijn nu op het niveau van pakweg 10 jaar geleden.
Wacht nog 10 jaar met je huis terug te verkopen en je zit terug op het niveau van 2005-2006.
Kortom, waar wacht je nog op om een huis te kopen? Zeker als je het geld beschikbaar hebt...
1) De huurprijzen zijn in de Florida nog steeds dezelfde als van voor de crisis.
M.i. gaan deze niet zakken omdat de slachtoffers die hun huis hebben moeten verkopen zullen moeten gaan huren in de toekomst.
Dus het is een huurdersmarkt die de huurprijzen ondersteunen.
Als je zoon er dan toch moet wonen kan je beter kopen m.i.
2) Op beschikbaar kapitaal krijg je haast geen intrest, waarom het nog op de bank laten staan?
Kan je het beter beleggen in on(t)roerend goed.
3) De huisprijzen zijn nu op het niveau van pakweg 10 jaar geleden.
Wacht nog 10 jaar met je huis terug te verkopen en je zit terug op het niveau van 2005-2006.
Kortom, waar wacht je nog op om een huis te kopen? Zeker als je het geld beschikbaar hebt...

-
- Amerika-expert
Je kunt dus in Florida als buitenlander, zonder groene kaart, een huis kopen? Dat kan in een aantal staten niet, Minnesota is bijvoorbeeld bang dat als de buitenlander weer vertrekt, ze dan het huis meenemen, en je moet daarom minstens een groene kaart hebben om een huis, boerderij of grond te kopen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Yep Benno, zonder problemen en zeker al niet als je het cash betaald.
Ikzelf heb bijna een jaar geleden gekocht in Kissimmee vandaar dat ik het zeker weet. :dance:
Ikzelf heb bijna een jaar geleden gekocht in Kissimmee vandaar dat ik het zeker weet. :dance:
-
- Amerika-expert
OK. Dan is het enige probleem dus een visum regelen zodat je daar af en toe ook wat langer heen kunt. Of het wordt wel van heel lange afstand huisjes melken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Daar heb je een Property Manager voor en DAT is nou net de kunst om de geschikte persoon/bedrijf te vinden. Alles staat of valt hierbij.
Er zijn Property Managers zat, maar welke is een goeie (lees betrouwbaar) en welke niet of minder. Klikt het wel? Ze zijn er heus wel maar waar?
Misschien ff een gouden tip om on topic te blijven.
Voor je een (vakantie)huis koopt in de V.S. zoek éérst eens naar een goede Property Manager. Hij/zij kan je ook helpen met de aankoop van je woning.
Tenslotte is hij/zij betrokken partij in "the long run"
Kijk naar de referenties, welke huizen hij/zij onder z'n hoede heeft en probeer via via met de eigenaars van deze huizen in contact te komen.
Het zou jammer zijn (lees frustrerend) indien je de winst van je goedkope huis in rook ziet opgaan en tot de vaststelling komt dat je Property Manager met je winst gaat lopen...
Er zijn Property Managers zat, maar welke is een goeie (lees betrouwbaar) en welke niet of minder. Klikt het wel? Ze zijn er heus wel maar waar?
Misschien ff een gouden tip om on topic te blijven.
Voor je een (vakantie)huis koopt in de V.S. zoek éérst eens naar een goede Property Manager. Hij/zij kan je ook helpen met de aankoop van je woning.
Tenslotte is hij/zij betrokken partij in "the long run"
Kijk naar de referenties, welke huizen hij/zij onder z'n hoede heeft en probeer via via met de eigenaars van deze huizen in contact te komen.
Het zou jammer zijn (lees frustrerend) indien je de winst van je goedkope huis in rook ziet opgaan en tot de vaststelling komt dat je Property Manager met je winst gaat lopen...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Koop wordt dan niet te niet gedaan. Koper heeft ook een verplichting tot onderzoek. Echter als makelaar en/of verkoper dingen verzwijgen waar zij weet van hebben zul je ze naar court moeten slepen.suebrons schreef:Dat durf ik niet zo direct te zeggen. Dat hangt van de situatie af. Je kan de makelaar wel aansprakelijk stellen in elk geval.
daarom is het belangrijk dat je goed onderzoek naar het huis en zijn geschiedenis laat doen.
Bel een verzekeringsmaatschappij en laat de claimshistory onderzoeken als je twijfels hebt (hurrican damage bijvoorbeeld)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dus dat houdt dan in als de koop teniet gedaan wordt dat de "koper" zijn complete investering terug krijgt?
- Disney-Golf
- Amerikakenner
+ schade claim... het blijft de V.S. hé... 

- Disney-Golf
- Amerikakenner
Dit artikel bevestigd wat ik vroeger al schreef...Disney-Golf schreef:Als collega makelaar ben ik het niet helemaal eens met je uitlating.
Een huis als investering moet je zien op langere termijn.
Mensen die 10 jaar geleden in v.b. Florida hebben gekocht maken nog steeds 50% winst op hun investering.
Je hebt wel gelijk als je v.b. een jaar of 3 geleden een huis hebt gekocht, in de booming tijd, en dacht dat je het nu voor het dubbel kon verkopen.
Deze laatsten hebben "nu" pech, maar wacht nog eens een jaar of 10.
Hebben we zoiets ook niet gezien op de beurs?...
Stan Smith has some news for longtime homeowners having a pity party over falling house prices in Central Florida: New research shows that current home values are just about where they would have been if the real-estate bubble had never inflated and burst.
A long-term view of the market reveals that, even though prices rose and fell dramatically in recent years, they appear to have settled back into historic patterns, according to an analysis by Smith, a University of Central Florida finance professor.
"Most homeowners are within 6 percent of where they would have been had there not been a bubble. The people who have been here since before 2005, they should not have been hurt," Smith said, though he added: "... A lot of people did buy in 2005 and 2006, and obviously they have been hurt significantly."
For about a quarter-century, starting in the late 1970s, home prices in Metropolitan Orlando increased 4.7 percent a year on average, according to Smith's analysis of data from a federal housing-price index. Then the bubble emerged, with prices rising 20 percent in 2005 and 32 percent the following year. Homeowners were elated about their fast-growing equity — at least until the bubble burst in mid-2007.
The sharp drop in prices since then — 22 percent from the 2007 high — may have left the impression that the bursting bubble set back even long-term homeowners for many years to come. Yet prices now are about where you would have expected them to be had the dramatic rise and fall never occurred.
Steve Shapiro, who is trying to sell his Lake Mary home, hadn't really thought about it before but said it makes sense that the price he is asking for his home of 10 years tracks the area's long-term pricing trends.
"I think I'm about where it should be with the price," said the retiree, who has listed his house for $269,000 with Exit Realty Central agent Julie Elrod-Boyd — the same agent who helped him buy it in 1999 for $161,000. He estimated the house would have sold for more than $300,000 about 18 months ago, so the price has retreated 10 percent since then.
"It was nice to think it was worth so much a year and a half ago, but I felt like it was a little inflated," he said. "All the homes were."
Volusia County Property Appraiser Morgan Gilreath has obtained results similar to Smith's in his county.
Gilreath recently plotted home prices from 1996 to the present and concluded they are not far below where they would have been without the bubble. The mid-point, or median, for home prices in Volusia in May was $124,900 — down about $20,000 from where they would have been if they had continued on their long-range trajectory rather than inflating and deflating in recent years, he said.
A year ago, the median in Volusia was about $50,000 above the historic trend line, he said; two years ago, it was flying about $100,000 above that line.
Gilreath said his analysis was not as thorough as Smith's research at UCF, but both indicate the residential market is not likely to decline much further.
"The point that the charts are telling us is that we're close to where we think the bottom is going to be," he said. "The question is: When is it going to turn around? I have evidence that it is turning around here [in Volusia]."
Smith said prices in the region may continue to fall but are less likely to do so now that they are so near the long-term trend line — a "positive indicator" for coming months.
Les Simmonds, president of the Orlando Regional Realtor Association, said people generally measure their home's current value against what it was worth a year ago — a short-term view of the market."I feel strongly that, had we not had this bubble, that the median price of the properties would be a little better than they are now, because of the way they've been pushed down [in the post-bubble market] by ... [distressed] properties," he said.
"I said to my wife last week that, when the market was really high, if we had sold then, we could have made four times what we paid for the house." The problem, he added, is that most of the people who sold at the peak usually then bought near the top of the market.Shapiro said that, once he sells his Lake Mary house, he is ready to retire to a log cabin in north Georgia and forget about the whims of the real-estate market for a while.
The only thing that will rise and fall on his cabin, he said, will be the runners on his front-porch rocking chair.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Mijn topic over "Doek valt voor Piet van Koningsbruggen" (Florida) moet je gelezen/gezien hebben...
viewtopic.php?f=11&t=25326
viewtopic.php?f=11&t=25326
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Misschien een handige tip...
Site om voor Florida te controleren of iemand een real estate license heeft
https://www.myfloridalicense.com/wl11.asp?mode=0&SID=
Die meneer Koningsbruggen had dat voor Florida in elk geval niet.
Site om voor Florida te controleren of iemand een real estate license heeft
https://www.myfloridalicense.com/wl11.asp?mode=0&SID=
Die meneer Koningsbruggen had dat voor Florida in elk geval niet.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan ook gewoon de lokale board of realtors bellen om te zien of ie daar aangesloten is.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kan inderdaad ook LOL.ned in MO schreef:Je kan ook gewoon de lokale board of realtors bellen om te zien of ie daar aangesloten is.
Bovenstaande link is in elk geval voor het Florida Department of Business and Professional Regulation, de instantie die voor geheel Florida alle benodigde vergunningen beheert (voor real estate, contractors, zelfs directe verkopers etc).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 6834 Weergaves