Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget: Eten & drinken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget: Eten & drinken

Bericht door SenT »

myste87 schreef: de cable car in SF kost 10,00 dollar per persoon voor een dagpas
Voor wie het nog niet mocht weten: in een gewone dagpas voor het openbaar vervoer in SF is de cable car inbegrepen. Sta dus op je strepen als men je een extra ticket wil aansmeren.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Als er geen ontbijt inbegrepen is bij het hotel kiezen we vaak voor die lekkere cereal die je in NL lang niet altijd hebt. Heb besloten dit jaar niet voor wegwerpservies te kiezen maar gewoon wat campingspullen (bordjes, bestek, bakjes) mee te nemen, eet toch lekkerder dan alle die slappe bordjes en bakjes die je dan allemaal weer weg staat te gooien. En snel allerlei soorten druk en sluit zakjes aanschaffen, zodat je de restjes fijn mee kunt nemen in die koelbox, die zakjes hebben ze in veel meer soorten en maten dan bij ons, vind ik ook al leuk. (maar ben in elk land ter wereld een hele blije supermarkttoerist, dat is mijn persoonlijke afwijking hoor) :oops:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Maartje schreef: (maar ben in elk land ter wereld een hele blije supermarkttoerist, dat is mijn persoonlijke afwijking hoor) :oops:
Die afwijking heb ik ook hoor. Je bent niet de enige! Twee weken geleden nog op een dag heen en weer gereden naar Frankrijk om lekker te winkelen in de supermarkt ;)
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Sta me toe om (mis)(ge)-bruik te maken van een bestaand topic, om zo dus geen extra aan te maken.

Ook ik ben een kostenschema aan het opstellen om iets of wat overzicht te hebben.
Hoeveel euro/dollar zou ik opzij leggen om elke dag te eten+drinken?
We zijn 2 studenten dus elke dag dinner en candlelight zal het niet zijn.

Mijn vriendin is geen grote eter en eet graag heel gezond, ze is geen fan van vlees. Saus en suiker mijdt ze als de pest.
Ik ben, ondanks mijn 1m84 en 67kilotjes, een veelvraat. Snoepen, fastfood (pizza, hamburgers, kebab,) en vooral hééél veel vlees en suiker :p

Ontbijtbar, snackbar, dinnerbar, supermarkt voedsel, etc etc etc maakt niet uit.
Als het maar lekker, relatief gemakkelijk en betaalbaar is/blijft.

Kan iemand mij dus mss een richtbudget geven?
We gaan 30dagen..
(New York, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Monument Valley, grand Canyon, Oatman, en Los Angeles
het éne zal wel duurder zijn dan het andere zeker? Dus ik geef het maar even mee.)

Dank!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Zou 500euro per persoon een goede richtlijn zijn?
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Kan je geen echt antwoord opgeven. Als je altijd uit gaat eten is het een stuk duurder dan als je bv ontbijt en lunch zelf regelt (via de supermarkt). Ontbijt is meestal rond de $10, dinner voor $20-25 gemiddeld. Als je naar een McDonalds gaat 's avonds is het uiteraard een stuk goedkoper, net als er veel duurdere plekken zijn.

Bij sommige motels krijg je ook een gratis ontbijt, maar de kwaliteit hangt sterk af van motel tot motel. Soms krijg je enkel wat voorverpakte cinnamon rolls of iets dergelijks met wat koffie. Maar soms is het ook best uitgebreid.

500 is 16 euro per dag. Dat is haalbaar als je veel uit de supermarkt haalt, en dus ook geregeld 's avonds. Hou er wel rekening mee dat zeker niet op elke motelkamer een microgolf voorzien is.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Bedankt voor je reactie.
Ik zou dan iemand moeten vinden die ongeveer in dezelfde situatie reist dan..
16euro, dat is ongeveer 23dollar per dag...

Lijkt wel weinig voor 3x per dag te eten natuurlijk.
Ach, in Budapest, Ljubljana en Praag hadden we ook geen koelkast.

Bedankt
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

$23 per dag is naar mijn idee echt te weinig.
Stel je gaat bij Outback o.i.d. eten dan ben je +/- $30 met z'n tweeën kwijt, ontbijt zit vaak bij Motel inbegrepen lunch is simpel broodje, zou ongeveer $30/$40 PPPD aanhouden.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

1250 schreef:$23 per dag is naar mijn idee echt te weinig.
Stel je gaat bij Outback o.i.d. eten dan ben je +/- $30 met z'n tweeën kwijt, ontbijt zit vaak bij Motel inbegrepen lunch is simpel broodje, zou ongeveer $30/$40 PPPD aanhouden.
Dat gaat nog tegensteken denk ik... bah
Laatst gewijzigd door Lezolas op 28 jul 2009, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Per Persoon Per dag
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Ik was er net zelf opgekomen, lol

Bedankt
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Per persoon per dag.

Edit: Net te laat... :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen