Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IKgaopreisenneemmee: DC - Memphis (door 9 Staten)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Ikgaopreisenneemmee
Amerika-newbie

Reis IKgaopreisenneemmee: DC - Memphis (door 9 Staten)

Bericht door Ikgaopreisenneemmee »

Hallo allemaal,

Laat ik allereerst zeggen dat ik enorm enthousiast ben over dit forum. Er staat ontzettend veel leuke en goede informatie op. Samen met een vriendin en mijn oude collegeprofessor en zijn vrouw ga ik op reis door Amerika. Op 12 september is het vertrek vanaf schiphol. Op vrijdag 2 oktober vliegen wij weer terug vanaf Memphis. Hieronder ons grove reisschema:

dag 1 Washington DC
dag 2 Washington DC
dag 3 Williamsburg en omgeving
dag 4 reizen en eindigen in Charleston
dag 5 Charleston - St. Augustine
dag 6 St. Augustine - Kennedy Space Center
dag 7 richting Miami
dag 8 richting Key West
dag 9 Key West richting noorden
dag 10 richting noorden
dag 11Tallahassee/Montgomery
dag 12 Montgomery/Selma
dag 13 richting Mobile
dag 14 Mobile naar New Orleans
dag 15 New Orleans
dag 16 New Orleans
dag 17 Riverroad Mississippi
dag 18 Natchez
dag 19 Memphis
dag 20 Memphis (Graceland)
dag 21 vertrek vanuit Memphis
dag 22 Amsterdam

Het is zo moeilijk in te schatten of dit schema te strak is. Hebben jullie ideeen over wat een absolute must-see is. We zijn geen van allen dol op pretparken dus dat onderdeel kunnen wij overslaan :lol: Vooral op de stukken tussen Williamsburg en St. Augustine hebben we wat gebrek aan ideeen. Moeten wij bijvoorbeeld de kust meer mijden en over de Blue Ridge Parkway rijden. En zijn de Keys wel de moeite waard om er zoveel tijd voor vrij te maken. Vragen, vragen, vragen....
suzanne1981
Amerika-newbie

Re: Reis door 9 staten

Bericht door suzanne1981 »

Ik vind het persoonlijk heel veel reizen en weinig tijd in de plaatsen die je bezoekt. Wij hebben jullie route ongeveer gedaan (behalve Washington), maar dan verspreid over 2 vakanties.

Ik vond de Keys zelf erg leuk en relaxed (leuke barretjes ed) , maar het is vanuit Miami echt wel een stukje rijden en dan ben je blij als je er minimaal 1 hele dag bent om rond te kunnen kijken en even tot rust te komen. Tussen New Orleans en Natchez zou ik zeker ergens een swamp tour maken. Vonden wij 1 van de hoogtepunten van de vakantie. De everglades zijn natuurlijk ook de moeite waard. Wij hebben een wandeling gemaakt over de perfect aangelegde paden en het westen van de everglades bij de mexicaanse golf een boottocht met een ranger gemaakt. Was ook erg mooi. Ik zou trouwens niet op de radarboot gaan in New Orleans. Je ziet niet veel behalve industrie. Kun je net zo goed alleen een foto van de boot maken. Ik weet niet of je al veel vast hebt liggen qua campings, maar ik zou zelf toch proberen wat minder plaatsen te bezoeken zodat je ook echt wat kunt zien behalve de snelwegen....

Alvast veel plezier met de voorbereidingen!

groetjes
Suzanne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ikgaopreisenneemmee schreef: Vooral op de stukken tussen Williamsburg en St. Augustine hebben we wat gebrek aan ideeen. ...
Als jij Williamsburg - Charleston in een dag wilt rijden is er weinig tijd voor bezienswaardigheden. Dat is over de saaiste interstate (95) al 465 mijl en neemt zo'n 7 uur rijtijd. Een mooiere route zal 10+ uur nemen. Verder ben ik het met Suzanne eens, vooral voor de Keys neem je heel weinig tijd en dat is ook weer veel rijden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Petra/VS schreef:
Als jij Williamsburg - Charleston in een dag wilt rijden is er weinig tijd voor bezienswaardigheden. Dat is over de saaiste interstate (95) al 465 mijl en neemt zo'n 7 uur rijtijd. Een mooiere route zal 10+ uur nemen. Verder ben ik het met Suzanne eens, vooral voor de Keys neem je heel weinig tijd en dat is ook weer veel rijden.

wat petra al aan geeft .. je hebt helemaal geen tijd om iets te zien van williamsburg en omgeving .. en die I95 is een verschrikkelijke saaie interstate ... je ziet niks.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Dat wordt heel veel autorijden zo denk ik.
Heb even via google maps gekeken en kom uit op meer dat 5000km

Jullie dagplanning klopt ook niet.
Als ik bij 12 september begin en doornummer tot aan 2 oktober, dan hebben jullie er een dag teveel inzitten.
Die moet er dus nog tussenuit.
Je hebt dan 21 dagen, minus de dagen dat je vliegt is 19 volle dagen daar.
Haal daar de dagen af dat je op één plek zit (Washington, New Orleans en Memphis), dan hou je 15 reisdagen over.
In die 15 dagen moet je die 5000 km afleggen.

Er zitten een aantal dagen in die veel te lang zijn om nog iets te kunnen zien onderweg;
Dag 4 - Williamsburg - Charleston is 750km via de snelweg.
Dan kom je op zijn vroegst einde van de middag aan en heb je nauwelijks tijd om iets van Charleston te zien.

Dag 5 - Charleston - St. Augustine is 485 km via de snelweg.
Je slaat hier Savannah over wat volgens mij een van de mooiste steden is van de oostkust.
Wij vonden Savannah in elk geval veel mooier dan St. Augustine.

Dag 9+10 - Je wilt van Key West in 2 dagen naar Tallahassee rijden. Dat is 1.100 km (wederom via de snelweg)

Ik zou proberen een kortere route te bedenken en zo wat kilometers te schrappen.
Plan ook op een aantal plaatsen een dag extra in zoals in Charleston en Savannah.
Persoonlijk zou ik Florida uit de route schrappen omdat Key West (hoe mooi ook) erg uit de richting ligt.

Zoiets als:
12/9 - Schiphol -> Washington
13/9 - Washinghton
14/9 - Washinghton
15/9 - Washinghton -> Norfolk/Williamsburg
16/9 - Norfolk/Williamsburg -> Greenville, NC
17/9 - Greenville -> Wilmington, NC
18/9 - Wilmington -> Charleston, SC
19/9 - Charleston, SC
20/9 - Charleston -> Savannah, GA
21/9 - Savannah, GA
22/9 - Savannah -> Macon, GA
23/9 - Macon -> Montgomery, AL
24/9 - Montgomery -> Mobile, AL
25/9 - Mobile -> New Orleans, LA
26/9 - New Orleans, LA
27/9 - NOLA -> Natchez, MS
28/9 - Natchez -> Vicksburg, MS
29/9 - Vicksburg -> Clarksdale, MS
30/9 - Clarksdale -> Memphis, MS
1/10 - Memphis, MS
2/10 - Memphis -> Schiphol

Zoiets dus!

Dat is qua kilometers een stuk beter te behappen denk ik.
Natuurlijk zijn er nog diverse andere mogelijkheden.

Af en toe een lange dag met veel kilometers is niet zo'n probleem, maar probeer het binnen de perken te houden zodat je onderweg genoeg tijd overhoudt om te stoppen.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hey leuk! Eindelijk eens iemand die ook Middle Georgia voorstelt in een route. Wij zeen (vaak terecht overigens) ondergewaardeerd gebied van Georgia. Als je door Macon komt, dan kan ik wel wat leuke restaurants/ hotel tips geven :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben een maand geleden een prachtige reis gemaakt o.a. door gebieden die jij ook wilt aandoen.
Kijk maar eens op ons reisverslag als je daar zin in hebt, misschien haal je er iets uit.
Groeten,
Ingrid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer