Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Iets exclusiefs doen in New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
eltigro
Amerika-ontdekker

Re: Iets exclusiefs doen in New York?

Bericht door eltigro »

replay35 schreef:
Het volgende hebben we al op ons programma staan:

Empire State Building
Vrijheidsbeeld
Wall Street
Central Park
5th Avenue
Meatpacking District.
Top of the Rock
Macy's...
Helicoptervlucht boven Central Park
als ik naar je lijstje kijk even het volgende:
Als de rij bij het ESB ontzettend lang is ga dan naar Top of the rock. Ik vind het uitzicht daar beter (vooral richting Central Park).
Stel je niet teveel voor van Wall Street, door alle beveiliging en veiligheidshekken is er weinig van te zien en de straat zelf is maar heel klein.
Ik zou voor Central Park skates of een fiets huren. Zo kan je een groot gedeelte van het park bekijken. Dit kan op verschillende plekken, maar het best bij Colombus Circle.
Als je van shoppen houdt, moet je inderdaad langs macy's, maar vergeet dan ook Bloomingdales (luxer) en heel 5th avenue niet. Op 5th zeker even bij Abercrombie & Fitch naar binnen (als was het alleen al voor de mooie meiden).
Helicoptervlucht moet je zeker doen, net als naar een honkbalwedstrijd gaan. Je kan deze tickets van tevoren via internet bestellen/reserveren of anders in je hotel bij de concierge (reken dan wel op wat euro's meer)
Als het geen honkbalseizoen meer is, is ijshockey misschien net zo spectaculair of anders nog basketbal of american football; net waar je van houdt.
In elk geval is de sfeer bij een amerikaanse sportwedstrijd nergens mee te vergelijken en absoluut safe.
Waarschijnlijk heb je de tip al 10x gehad, maar voor het goed bekijken van het vrijheidsbeeld kan je ook de gratis pont naar Staten Island gebruiken of anders gewoon een rondvaart boeken rondom heel manhattan (duurt drie uur).
Verder is heel NYC stoer, gaaf en exclusief dus ik zou niet zo snel iets heel specifieks kunnen opnoemen. Ik zou zeggen hou die pieken in je zak, want het geld vliegt in NY toch al je zakken uit als je niet uitkijkt.
In principe is heel Manhattan goed te doen qua veiligheid, alleen moet je in de wijken boven central park een beetje opletten, maar dat moet je ook als je in Rotterdam of welke andere stad loopt. Als je 'savonds/snachts nog lange stukken moet lopen, zou ik gewoon lekker in een taxi stappen. Deze zijn in NY niet overdreven duur en ook een belevenis op zich om in zo'n yellowcab door de stad te rijden.
Goede foto's van manhattan krijg je vanaf de overkant uit Brooklyn, net over de brooklynbridge en natuurlijk vanaf het water.

Veel plezier met zijn 2-en in deze superstad!
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Eey ! Echt super bedankt hier heb ik heel veel aan ! :D

Raad u ook aan om naar een musical te gaan s' avonds? Want dan is er namelijk niet veel te doen... We zouden ook graag over de Brooklyn brug willen lopen.. waar moeten we dan uitstappen of is er een metro in de buurt?

We hebben een New York pass, moeten we dan in de rij van kaartjes kopen of is er een speciale ingang?

Alvast bedankt weer..
Afbeelding
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Susie one schreef:Muscial bezoeken NY. :)

Time square 42 st street. Het is al een belevenis om een muscial te bezoeken. Je hebt veel keuze.
Je kan van te voren kaarten bestellen bij keith prowse. Wij hebben dit vorig jaar in NY gedaan en hebben erg genoten.

Succes met de keuze!

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

replay35 schreef:We zouden ook graag over de Brooklyn brug willen lopen.. waar moeten we dan uitstappen of is er een metro in de buurt?
Als je bij Penn Station instapt en de metro 3 richting New Lots Ave neemt, is het maar een kwartiertje tot je in Brooklyn Heights bent. Vandaar richting het water lopen (leuk om even aan het water bij Fulton's Landing wat foto's te nemen van de BB) Vandaar loop je zo naar de BB, er staan bordjes of anders even een voorbijganger vragen, zo zij heel vriendelijk en helpen je graag.

Probeer een dag uit te kiezen als het helder weer is dan heb je mooie uitzichten op de brug. Wij vonden het heel leuk om te doen. Als je eenmaal de brug over ben, dan kan je zo doorlopen naar het gebied rondom de bouwplaats van 9/11 en het Financial District. Als je vroeg start dan kan je ruimschoots alles bekijken.
Groetjes, Nel
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wat ook wel leuk is om te doen is : the Apple Store. Ligt bij FAO Swartz (niet jullie doelgroep) en Central Park. Wil je op een leuke plek superlekker eten, dan zou ik naar TAO gaan. Je kan via opentable.com reserveren tot 4 weken van tevoren. Wel doen want het is er altijd behoorlijk druk.
Groetjes, Nel
rawowl
Amerika-ontdekker

Bericht door rawowl »

Natuurlijk waren David Letterman en Paul Shaffer er. Voor de rest hadden wij als gasten actrice Kate Walsh (uit Grey's Anatomy & Private Practice), regisseur Barry Sonnenfeld (oa Men in Black) en zanger Darius Rucker (hij was de zanger van Hootie and the Blowfish).

Ook waren ze op Time Squire een aflevering aan het opnemen van Gossip Girl. De dames in ons gezelschap werden helemaal gek omdat daar ook de hoofdrolspelster rondliep. Weet haar naam alleen niet meer.

Een paar dagen waren we weer op Time Squire en daar trad in de Virgin Mega Store Robin Thicke op. Wij hadden vervolgens een gratis concert van hem. Er treden daar heel vaak bekende artiesten op en vaak kan je deze gratis bekijken. Er staat bij de ingang ergens een bord met een aankondiging wie er de komende tijd komen optreden.
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Maar helaas gaat te Virgin store weg van Times Square..

Weet iemand waar de popconcerten worden gehouden in New York? Wij hebben de; Melkweg, Heineke Music Hall enzo.. Hebben ze ook zoiets in NEw York? Waar kan ik de concerten vinden ?

Alvast erg bedankt weer
Afbeelding
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik ben wel eens in Madison Square Garden geweest voor een concert.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Thankyou..

Tot nu toe ; Pink en baskettball wedstrijd.. ben benieuwd of er nog wat meer word toegevoegd..

Sorry voor m'n velen vragen :oops:
Afbeelding
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

De Virgin Megastore op Times Square is intussen helaas dicht, ondanks dat het neonboard boven de winkel nog gewoon brandt. Als ik me niet vergis, sluit de Virgin Megastore aan Union Square uiterlijk ergens in juni.

Echte poppodia in Manhattan heb ik niet echt gezien, maar hou de agenda van Radio City Musichall en Madison Square Garden in de gaten. Qua rock muziek heeft BB King's restaurant aan Times Square meestal ook wel iets in de aanbieding, maar dat zijn vaak klassiekers of tribute bands.
Vergeet overigens niet dat je ook voor veel concerten een minimumleeftijd van 18 jaar moet hebben.
Je gaat overigens veel muziek zien in de metrostations (vooral 42nd street) en Central Park. Daar is altijd wel iemand bezig.

Als je een musicalliefhebber bent is het uiteraard bijna een verplichting om naar een musical in New York te gaan. Er is ontzettend veel keus. De echte topproducties zijn altijd wel uitverkocht, maar je kunt op de dag zelf bij TKTS (ook op Times Square) proberen half price tickets te krijgen voor niet uitverkochte voorstellingen. Hou wel rekening met lange rijen.
Een alternatief is www.playbill.com. Als je je daar (gratis) aanmeldt heb je toegang tot een lijstje aanbiedingen voor vrijwel alle actuele musicals. Kortingen kunnen oplopen tot 40% van de normale ticketprijs. Hebben wij ook gedaan, ging prima. Je hebt hier wel een credit card voor nodig, maar die heb je sowieso eigenlijk nodig in de V.S.
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Bedankt voor de tip ;)

We zaten te kijken of we konden bungeejumpen.. Maar de andere is 17.. dus die zal dat wel niet mogen zonder ouderverklaring haha.. Dus dat zit er niet in... We zoeken verder ..

Tips altijd welkom..
Afbeelding
julia
Amerika-ontdekker

Bericht door julia »

Ik heb deze zomer in New York gefietst en gekano-t, allebei heel vet! Fietsen is gewoon cool omdat alles om je heen heel snel gaat en je heel bereikbaar bent, en omdat bijna niemand het doet. En kano-en op de hudson is ook leuk, omdat t gewoon iets heeel anders is! T is niet echt op de hudson als in grote rivier, maar wel in een soort inhammetje! Haha allebei aanraders
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een honkbal wedstrijd lijkt me wel leuk, maar is het verstandig om daar heen te gaan als 17/18 jarige? Of is het anders dan voetbal wedstrijden in Nederland met rellen enzo?
Dan merk je ineens dat je al weer lang hier woont. Rellen bij een sportwedstrijd?
Wat is dat? Vorige week nog naar een honkbalwedstrijd geweest met mijn vrouw en twee kinderen (5 en 7).
Daar staan de springkussens ter vermaak al klaar.
Sport staat hier for een familie aangelegenheid Het laatste waar je aan denkt is wel geweld. eerder aan de hoge bedragen die men durft te vragen voor beer en bratwurst :lol:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Die hoge bedragen heb je in NL helaas ook alleen krijg je dan het geweld er gratis bij. :wink:
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Brooklyn Bridge

Bericht door Arlette »

Ik lees hier een paar berichtjes terug dat je vanaf Penn Station een metro kan nemen naar Brooklyn om dan zo over de brug terug te komen. Dit willen we ook maar dan na onze boot naar Ellis Island en zo verder vanaf Ground Zero (Century 21 winkel) eerst naar Brooklyn om van daaruit te voet terug over de brug te wandelen.
En nadien naar Canal Street ; ik wil daar op zoek eventueel naar (nep-) handtassen en andere leuke spullen. Waar in Canal Street en omstreken moet ik dan zijn want Canal Street is blijkbaar ook nogal lang? En doen ze daar aan afdingen? :lol: Of iemand nog meer tips en trucs voor die buurt en shoppen?
Maar het is vanuit China Town nog een hele weg om te voet terug naar ons hotel te gaan (zo'n 45 min) en dus zouden we de metro terug willen nemen. Weet iemand welke metro we dan moeten nemen en waar op- en afstappen? (We zijn net naar Parijs geweest en hebben daar met vrienden de metro genomen en toen was ik al een beetje "in paniek", waar er op en waar er af ... :? En New York is dan nog zoveel groter :blink: ) Ik ben nog niet volledig zeker over welk hotel maar het wordt waarschijnlijk toch Hotel Grand Union (of Edison) , in ieder geval ergens in de buurt van het ESB.
En hoe werkt zo'n rittenkaart dan? Is het bv voor ons dan gewoon 1 rit van Canal Street naar het ESB (per persoon natuurlijk)? Of is het wanneer je bv moet overstappen op een andere lijn dat je dan weer een rit moet betalen? Het is maar om te weten of we dan beter af zijn met een dagkaart of gewoon voor één rit betalen. Ik denk niet dat we anders veel de metro zullen nemen. We willen (ocharme onze voetjes :lol: ) zoveel mogelijk met de benenwagen doen om de sfeer van New York op te snuiven.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De metro in New York is eigenlijk heel eenvoudig: je koopt een dag (of meerdere dagen) kaart in een automaat (met je kredietkaart), schuift die kaart door het leesmachientje en je kunt dan zo lang rondreizen in het hele systeem als je wilt, er zijn geen beperkingen op overstappen. Je kunt die Metrocard zelfs in de bussen gebruiken.

Vraag aan een loketje van de metro (of aan de toeristenbalie in Times Square -- kijk of je Alex (een meisje) kunt vinden, ze spreekt Nederlands - dochter van een Nederlandse en een Nederlandssprekende Amerikaan!) om een kaart van het systeem. Het wijst zich dan redelijk vanzelf. Die kaart is ook een handig hulpmiddel als je er niet uit komt: met die kaart in je hand kun je mensen aanspreken om advies te vragen, je "bewijst" dan dat je een tourist bent en dan krijg je de vriendelijkste kant van Newyorkers te zien, het zou me niets verbazen als ze je aan het handje meenemen (een heel andere kant dan de 'bekende' NY houding: Welcome to New York, now go away!')

Als je tijd over hebt, neem dan eens een ondergrondse naar de uithoeken van de stad, de treinen duiken op uit de tunnels en gaan boven de straten verder. Je kunt aan het einde gewoon overstappen op een trein die teruggaat.

Ook makkelijk als je zo'n Metrocard hebt: alle Avenues zijn 1-richting en er rijden bussen alle Avenues af. Haltes zijn niet altijd officieel aangegeven, maar de bussen stoppen zo om de twee straten. Omdat ze gewoon rechtdoor rijden en de straten genummerd zijn zodra je ten noorden van 1st Street bent, is het heel makkelijk te zien waar je uit moet stappen. Voordeel is natuurlijk dat ze boven de grond rijden, zodat je nog eens wat ziet. Niet de snelste manier, maar het is een ervaring (er is zelfs een bus die naar "Amsterdam" gaat, wat mij als Amsterdammer altijd een extra schokje gaf. Amsterdam Avenue, helaas).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank je Bennogr voor je snelle antwoord, nu ben ik al wat geruster. Ik ga zeker nog een hele tijd kunnen spenderen aan het uitzoeken van hoe en waar ik de metro kan pakken en ik denk dat we dan inderdaad toch gewoon beter af zijn met een dagkaartje.
Zijn er nog andere tips voor dingen om te doen 's avonds in New York en Washington? Mijn 2 mannen houden niet van musicals, mijn man valt meestal in slaap in de bioscoop en ik hou niet van sport dus wat is er dan nog?? Kan je 'terrasjes' doen in New York en Washington? Of kennen ze dit daar niet?
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Bij de metrokaart moet je er even goed opletten dat sommige metrolijnen niet bij elke metrohalte stoppen, ondanks dat de metrolijn er 'wel langskomt'. Hier ben ik een keer mee de mist in gegaan (we wilden naar Harlem, ik dacht over een paar minuten hebben we de volgende halt; die kwam pas na 10 min, konden we weer terug) :lol:
Ik had een 'standaard' metroplattegrond zoals die op de meeste stadsplattegronden van NY staan die je in je hotel krijgt of die in een reisgids staan.

Deze kaart is wat dat betreft wat duidelijker: http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank je Florida, ik heb het metro kaartje al gelijk van het net gehaald en afgedrukt; dit is inderdaad beter dan dat enkelvoudige van MTA zelf
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Er is in NY 's avonds genoeg te doen. Er is vaak een gratis concert in Central Park bijvoorbeeld. Gratis toneelstukken in andere parken. En verder is het gewoon heerlijk om rond te lopen en te genieten.
Terrasjes zijn er niet zo heel erg veel, maar je zult je echt wel vermaken. Niet te veel plannen, gewoon over je heen laten komen!

Ik zit nu in Washington en gisteravond was hier bijvoorbeeld op The Mall een openluchtfilm. Ik heb de film niet gezien, maar de sfeer is al heerlijk, net als het uitzicht op het Capitool bij ondergaande zon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer