als ik naar je lijstje kijk even het volgende:replay35 schreef:Het volgende hebben we al op ons programma staan:
Empire State Building
Vrijheidsbeeld
Wall Street
Central Park
5th Avenue
Meatpacking District.
Top of the Rock
Macy's...
Helicoptervlucht boven Central Park
Als de rij bij het ESB ontzettend lang is ga dan naar Top of the rock. Ik vind het uitzicht daar beter (vooral richting Central Park).
Stel je niet teveel voor van Wall Street, door alle beveiliging en veiligheidshekken is er weinig van te zien en de straat zelf is maar heel klein.
Ik zou voor Central Park skates of een fiets huren. Zo kan je een groot gedeelte van het park bekijken. Dit kan op verschillende plekken, maar het best bij Colombus Circle.
Als je van shoppen houdt, moet je inderdaad langs macy's, maar vergeet dan ook Bloomingdales (luxer) en heel 5th avenue niet. Op 5th zeker even bij Abercrombie & Fitch naar binnen (als was het alleen al voor de mooie meiden).
Helicoptervlucht moet je zeker doen, net als naar een honkbalwedstrijd gaan. Je kan deze tickets van tevoren via internet bestellen/reserveren of anders in je hotel bij de concierge (reken dan wel op wat euro's meer)
Als het geen honkbalseizoen meer is, is ijshockey misschien net zo spectaculair of anders nog basketbal of american football; net waar je van houdt.
In elk geval is de sfeer bij een amerikaanse sportwedstrijd nergens mee te vergelijken en absoluut safe.
Waarschijnlijk heb je de tip al 10x gehad, maar voor het goed bekijken van het vrijheidsbeeld kan je ook de gratis pont naar Staten Island gebruiken of anders gewoon een rondvaart boeken rondom heel manhattan (duurt drie uur).
Verder is heel NYC stoer, gaaf en exclusief dus ik zou niet zo snel iets heel specifieks kunnen opnoemen. Ik zou zeggen hou die pieken in je zak, want het geld vliegt in NY toch al je zakken uit als je niet uitkijkt.
In principe is heel Manhattan goed te doen qua veiligheid, alleen moet je in de wijken boven central park een beetje opletten, maar dat moet je ook als je in Rotterdam of welke andere stad loopt. Als je 'savonds/snachts nog lange stukken moet lopen, zou ik gewoon lekker in een taxi stappen. Deze zijn in NY niet overdreven duur en ook een belevenis op zich om in zo'n yellowcab door de stad te rijden.
Goede foto's van manhattan krijg je vanaf de overkant uit Brooklyn, net over de brooklynbridge en natuurlijk vanaf het water.
Veel plezier met zijn 2-en in deze superstad!