Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Iets exclusiefs doen in New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
vinyltje
Amerikafan

Re: Iets exclusiefs doen in New York?

Bericht door vinyltje »

En maak je niet druk om de metro, het systeem is zó eenvouding! Je hebt uptown en downtown lijnen. Zolang je weet waar je bent en je bestemming boven of onder je ligt op de kaart, kun je niet misgaan.

Pak als je er bij een kleinere halte uit moet de Local en niet de Express treinen, zoals hierboven al geschreven wordt, die doen de meeste stations gewoon aan.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Terrasjes onder meer in de West Village (van de vijfde Avenue en Washington Square Park -- ook een aanrader) richting Hudson (westelijk).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Klopt ja, stom! West Village is superleuk. Heel sfeervol, en doet Europees aan.
Vorige week was ik daar en toen waren ze opnames aan het maken voor de nieuwe film met Jennifer Lopez: The Back-up plan! :D
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Kan natuurlijk niet missen dat "West Village" de gezelligste buurt van New York is. 8)
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Arlette schreef:Ik ga zeker nog een hele tijd kunnen spenderen aan het uitzoeken van hoe en waar ik de metro kan pakken en ik denk dat we dan inderdaad toch gewoon beter af zijn met een dagkaartje.
Zijn er nog andere tips voor dingen om te doen 's avonds in New York en Washington? Mijn 2 mannen houden niet van musicals, mijn man valt meestal in slaap in de bioscoop en ik hou niet van sport dus wat is er dan nog?? Kan je 'terrasjes' doen in New York en Washington? Of kennen ze dit daar niet?
Als je in maps.google de straat intikt waar je vandaan komt en het adres waar je naar toe moet, dan kan je kiezen voor te voet, met de auto en het openbaar vervoer. Zo krijg je precies te zien welke metro je moet nemen en hoelang je overal over doet voor alle soorten van vervoer.

's Avonds zou je naar Madame Tussaud kunnen gaan of een tour met de bus "by night"
Groetjes, Nel
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Dank je, Mme Tussauds zit al in de planning en we hebben eventueel twee avondjes dat we nog 'niks' hebben maar we vinden vast nog iets en anders gaan we maar eens vroeger slapen :) om onze voetjes wat te sparen. Die avond toer met de bus lijkt me ook wel wat. En misschien dat we s'avonds nog eens terug naar Times Square of zo wandelen.
Maar ik vind het nog steeds heel leuk om alles uit te pluizen dus wie weet wat komt er nog uit de bus... En ik heb bovendien nog even de tijd om mijn man te overtuigen want die heb ik nog niet helemaal kunnen overhalen :cry: Maar ik ga toch hoor (dan maar zonder hem :( )
Ik kan bijna niet wachten tot ik alles mag gaan vastleggen (hotels, vluchten, ...) :toocool:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik snap dat niet zo, die fascinatie met Times Square. Dat is gewoon een groot plein met veel mensen, vooral veel toeristen en mensen die wat proberen te verdienen aan toeristen. Als je al die lichtjes eenmaal gezien hebt, dan zou ik het wel voor gezien houden.

14e straat, zo rond Fifth Avenue is veel leuker, net zoals Washington Square, de West Village, de East Village, Soho, Little Italy, China Town, South Street Seaport.

Of the Upper East of West Side, dat is veel meer echt New York dan die paar straatjes rond een pleintje dat nu eenmaal de naam heeft.

Ik heb een jaar of 18 in en in de buurt van Manhattan gewoond en ik kwam na de eerste paar maanden eigenlijk nooit meer op Times Square als het niet absoluut nodig was.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer