Dat is een handige site!! Heb nu nog een keer gekeken naar de tijdzones maar idd, geen verschil! Gisteren op mijn werk even snel gekeken.. maar daar leek Las Vegas echt een uurtje later Nou goed, alles helder en duidelijk! Op naar Nelson
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Nelson was leuk. Als je ook een mijntour wilt doen, zou ik vantevoren even bellen. Als je bij Nelson bent, volg dan de borden El Dorado Canyon, want daar is de "ghosttown". De convenience store wordt nog steeds bewoond. Onze foto's van El Dorado Canyon beginnen hier: http://www.atilla.demon.nl/usa2008/albu ... 20002.html
Mooooie foto's - heb ook even de andere bekeken -. Gaan we zeker doen! Omdat je daar geweest bent.. weet jij dan toevallig of we ook weer gewoon dezelfde weg terug moeten of dat we een andere weg kunnen volgen?
Ik heb ook nog even gekeken naar de weg van Las Vegas naar Nelson en dan verder naar Mojave Preserve. In principe hoef je nl niet dezelfde weg terug naar de US 95, maar kun je alvast zuidelijker gaan. Het is alleen geen geasfalteerde weg en ik weet niet hoe die weg eruit ziet. Is het gewoon een gravelroad bijvoorbeeld, kun je hem gerust nemen, anders zul je inderdaad terug moeten. De afstand overdezelfde weg terig is plm 11 mijl waar je 20 min over doet.
Ik heb het even voor je in kaart gebracht voor je beeldvorming. Punt 2 is dus Nelson en punt 3 is de driesprong met de 164. Die kant moet je op nl voor je route door Mojave.
Grappig overigens, ik had Nelson in 2007 ook op mijn lijstje staan, maar het is er toen niet van gekomen.
Hmm.. ik ken de wegen en auto's niet.. maar weet niet of het prettig is om met een "intermediate" over een gravel road te rijden.. en als je aangeeft dat het maar 20 min. terug is.. over de geasfalteerde weg.. dannnn kies ik wel voor de safe way
Mijn google maps gaf namelijk aan dat de weg van Las Vegas naar 29Palms (via Nelson en Mojave) ca. 7u 33min duurde vs jou 4u 09min
Gewoon 3 1/2 uur verschil!! - zonder stops natuurlijk
Ik kan me je "angst" voor een gravelroad wel voorstellen als je dat niet gewend bent. Ik heb nog even naar je route gekeken. Als je dezelfde weg terugrijdt scheelt dat in totaal ook maar 17 mijl en maar tien minuten. Dat komt omdat S&T over een gravelroad ook een veel langzamere snelheid berekent, en terecht natuurlijk.
Tja, persoonlijke keuze. Ik ben ooit bij de ingang van Calico Ghost Town geweest maar heb toen rechtsomkeerd gemaakt, zag er zo commercieel uit. Bodie daarentegen vond ik erg leuk om doorheen te slenteren. Weinig commercie in vergelijking met Calico.
Calico is een ghosttown die is omgebouwd tot minipretpark (door de eigenaren van Knotts Berry Farm). Dus met een toeristentreintje en mijnen waarin poppen zogenaamd staan te hakken.... Wij waren en een half uur voor sluitingstijd en konden daarom gratis naar binnen, maar anders hadden we het echt niet gedaan.
Laatst gewijzigd door markro op 29 jul 2009, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Jostravels schreef:Calico is een ghosttown die is omgebouwd tot minipretpark (door de eigenaren van Knotts Berry Farm). Dus met een toeristentreintje en mijnen waarin poppen zogenaamd staan te hakken....
Wij vonden Bodie echt een van de hoogtepunten van de vakantie. Wij waren er op een ochtend al heel vroeg, er stonden maar vier andere auto's op de parkeerplaats. De gehele 'look and feel' is echt heel goed, niet commercieel en heel authentiek. Zou ik zeker meepakken als je er de tijd voor hebt!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.