Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gezinsleven

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: gezinsleven

Bericht door Staceybeesie »

Ik ben ook al een poosje op zoek naar een leuke part-time baan.
Had er 1 maar werd collectief ontslagen (geen benefits)
Toen vond ik er 1 maar was wel heel erg part-time, met maar een paar uurtjes per maand (geen benefits)
En toevallig vandaag heb ik te horen gekregen dat ik per 3 augustus een baan heb gekregen.
Ook geen benefits. De benefits beginnen bij een baan van 30 uur per week bij deze werkgever.
Nou ben ik via mijn mans werk verzekerd voor ziekte kosten, dus wat dat betreft maakt het niet
zo veel uit voor mij, maar.... pensioen opbouw e.d. wel. Denk dat dat soort aan gelegenheden anders werken dan in Nederland. Zeker in het bedrijfsleven.
In ziekenhuizen e.d. zie je wel part-time functies met benefits, zoals Annemiek ook al schreef.
Maar daar buiten is dat toch zeer uitzonderlijk, zeker in deze economie.
Voor banen in winkels zijn de part-time uren veelal 's avonds en op zaterdag en zondag.
De banen die ik tegen kwam in winkels waren voor de door de weekse uren veelal voor de full-timers.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik werk voor een state university, en wij krijgen wel goede benefits (health, dental, pension plan, etc), en je kan je bijverzekeren voor vanalles (bijvoorbeeld een disability pension). Je kan daar bij ons heel je familie op inschrijven als je wilt, maar het is niet echt goedkoop.

Wat hier wel anders is; geen parttimers inderdaad, terwijl dat op een Nederlandse universiteit eerder standaard is dan uitzondering. En je wordt geacht om veel meer te werken. Is er een student orientation op zaterdag? Dan ben jij er - zonder betaling, zonder dat er een vrije dag tegenover staat. Dat was op een Nederlandse uni ook echt anders geregeld.

Ik heb dan wel weer heel lang vakantie, maar die is onbetaald, maar ach...drie maanden vrij is ook wat waard.

Bij ons kunnen de kinderen trouwens ook op straat spelen, alleen gebeurt dat in de zomer vrijwel niet. DAar is het namelijk veels en veels te warm voor. Wij hebben dus heel veel playdates, waarbij je je soms inderdaad suf rijdt van het ene vriendje naar het andere, want bij ons wonen mensen echt te ver bij elkaar vandaan om de kinderen alleen te sturen. Fietsen kan alleen in onze wijk, en verder moeten ze overal naar toe gebracht en gehaald worden. Gelukkig gaan ze naar school met de schoolbus, en die stopt voor het huis.

Verder kan ik alleen maar beamen wat Bandido al zei; het is soms erg moeilijk om alles draaiende te houden als je allebei werkt. Wij zijn nu aan het overwegen een cleaning service te nemen, omdat wij anders echt niks anders doen dan werken, schoonmaken, boodschappen,en wassen. Het leven is hier voor ons dus echt veel drukker dan in Europa.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Toen mijn vrouw bij mij in Brooklyn introk, kwamen we een advertentie tegen van "Liz & Molly" twee studentes die schoonmaakten. We hebben ze meteen aangenomen om een keer in de twee weken ons apartement schoon te maken. Was de moeite waard omdat ik thuis werkte (en nog steeds werk). Mijn vrouw heeft het nooit gezegd, maar ik heb het wel eens in haar ogen gezien: je bent de hele dag thuis en de vloer is nog niet gestofzuigd. Mijn antwoord zou dan geweest zijn: maar ik WERKTE.

Sindsdien hebben we altijd na een verhuizing als eerste een nieuwe schoonmaakdienst gezocht.

We hebben ooit een Duitse dame ingehuurd die even verderop in de straat woonde in Teaneck, NJ. Het huis is nooit zo schoon geweest.

Omdat we een nieuw en goed sluitend huis hebben in een buurt die nog niet zo vervuild is, de schoonmaaksters (heel af en toe een schoonmaker gehad) komen nu maar 1 keer in de maand.

Is even wat geld, maar geeft veel rust en vrede in het huwelijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn vrouw werkt negen uur per week voor het ziekenhuis. benefits vanaf 20 per week.
haar eigen bedrijf begon echter zo druk te worden dat ze terug is gegaan naar 9 uur per week en de rest van de uren voor zichzelf werkt. We hebben dus zelf verzekering geregeld.
Ze heeft ook twee therapeuten een marketing persoon en een secretaresse. Allemaal partime in dienst
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Staceybeesie - als je werkt kan je een IRA of een Roth IRA account openen om zelf voor een pensioen te zorgen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Bij ons(Westkust, Portland Oregon) wordt ook weinig buiten gespeeld. Ik denk niet dat het zo met het weer te maken heeft, alhoewel we op dit moment tegen de 40C aan zitten, maar ik hoor van verschillende kennisjes dat er meer 'play dates' worden afgesproken, Het kind wordt dat naar een vriendje/vriendinnetje gereden en dan wordt er binnen gespeeld. Voor mij heeft het iets kunstmatig maar dat zal voor een heel veel mensen wel gewoon zijn. Vriendinnen hebben me ook wel eens verteld dat als je een kind te spelen hebt en er gebeurt buiten iets waar je geen oog op hebt op dat moment je aanprakelijk bent en we weten allemaal hoe snel je hier in het juridisch systeem verzeild raakt. Ouders zijn daar terrecht huiverig voor, je kan nou eenmaal niet 100% de kinderen in het oog houden buiten. Ook heb ik de indruk dat een heleboel kinderen gewoon geen tijd hebben om buiten te spelen als ik zie wat het schema van vriendinnen is. Ze rijden zich het heen en weer naar sport, muziek, ballet, nog meer sport, acteer lessen, noem maar op. Veel buitenschoolse activiteiten en dan nog huiswerk er blijft niet veel tijd over om buiten te spelen en kind te zijn.

De enige die ik bij ons in de straat wel een zie is een ongeveer 12 jarige buur jongen die met de basketbal in de weer is een half uurtje of zo. Andere kinderen die er wel zijn, want met Halloween zie ik ze wel ;-) zie ik nooit buiten. Ook toen we in Sacramento woonden in California zag je eigenlijk geen kind buiten.
--
Tink
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Wij zijn ook met het hele gezin verzekerd via mijn werkgever (ik werk wel full time) mijn man werkt voor zich zelf.

Ik woon een gebied waar kinderen gewoon buiten spelen. Op de fiets ergens heen gaan is vaak wat lastig omdat wij nogal buitenaf wonen. En er veel Hills zijn en fietsen dus niet aan te raden is. Spelen bij vriendjes en vriendinnetjes moeten we ze altijd halen en brengen.

Contacten leggen gaat eigenlijk vanzelf. Ik ben nooit bijeen club of zo geweest, maar als je je een beetje inzet kom je zat leuke mensen tegen. Het zal ook heel veel schelen waar je woont.

Ik heb nooit hier met kinder opvang hoeven werken omdat mijn man thuis is, dus daar kan ik niet over meepraten.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer