Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door jiejie »

Mijn vrouw moest gisteren getest worden op influenza A + B, ze hoest namelijk erg veel en heeft lichte koorts (ongeveer 99-100F). Gelukkig was het negatief. Ook hebben ze gekeken voor 'strep throat', en de resultaten daarvan geven inmiddels ook aan dat het negatief is. En nu ben ik inmiddels ook ziek geworden (daarstraks in het ziekenhuis geweest), maar ze hebben mij er niet op getest, hoewel ik thuis 100.6 graden had (in het (koude) ziekenhuis was het overigens 98.8.. maar ja, ik zeg al, het was er ijskoud, ik zat te klappertanden), en inmiddels weer eens gekeken, het gaat nu weer naar beneden maar een uur geleden zat ik op 102.7 (39.2 C), nu op 101.4.. bleh.. Ik ben blij dat het geen varkensgriep is, maar ja, dit is toch niet echt iets wat me gerust stelt, de koorts is wat te hoog op het moment :(

Wellicht dat ik wat off-topic ga op het moment, mijn excuses, maar ik moet het eventjes kwijt: Ze hebben ook een cardiogram afgenomen (EKG) en een longfoto gemaakt, voornamelijk omdat ik eerder vandaag ook een drukkend gevoel op mijn borstkas had.. bleh... voel me er helemaal niet gerust op met zo'n hoge koorts, had toch liever wel die test ondergaan om eerlijk te zeggen. Als ik weer pijn op mijn borst krijg kan ik direct terugkomen werd me verteld, maar het lijkt d'r erg sterk dat er iets aan de hand is want alles zag er ok uit... ze zeiden dat ik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als mijn vrouw heb gekregen, is logisch, maar ben er toch niet helemaal gerust op.. ze hadden van mij best even voor Influenza A en B mogen kijken :/

Maar goed, ik zei al, ik ging wat offtopic.. we kunnen weer ontopic ;)
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Veel beterschap daar jiejie en probeer je niet teveel zorgen te maken hoor ! Pijn op de borst kan ook duiden op hyperventilatie . Hou het toch maar in de gaten dat het niet erger wordt met jullie daar .
Veel sterkte nog :doublethumb:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Beterschap!
De gewone virusjes waren samen met de nieuwe H1N1 ook nog gewoon rond. Neem wat Tylenol of Motrin voor de koorts, drink veel water, en blijf lekker in bed.

Mijn broer's zoontje (in Nederland) is de afgelopen 2 weken ziek geweest met een longontsteking. Hij had 2 weken koorts, heeft 2 anti biotica kuren gehad en het woord Mexicaanse griep was niet eens gevallen. Hij is nu gelukkig weer een stuk beter.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

beterschap daar!! lekker uitzieken.

en wb de longontsteking, daar stonden vanmorgen weer een aantal paniekverhalen over op de voorkant van een aantal grote kranten hier in NL. De griep zou niet genoeg onderzocht worden hier en daarom konden er best eens meer mensen besmet zijn.......zucht.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

jiejie schreef:Mijn vrouw moest gisteren getest worden op influenza A + B, ze hoest namelijk erg veel en heeft lichte koorts (ongeveer 99-100F). Gelukkig was het negatief. Ook hebben ze gekeken voor 'strep throat', en de resultaten daarvan geven inmiddels ook aan dat het negatief is. En nu ben ik inmiddels ook ziek geworden (daarstraks in het ziekenhuis geweest), maar ze hebben mij er niet op getest, hoewel ik thuis 100.6 graden had (in het (koude) ziekenhuis was het overigens 98.8.. maar ja, ik zeg al, het was er ijskoud, ik zat te klappertanden), en inmiddels weer eens gekeken,
Een andere post deed me opeens aan jou denken. Hoe is het nu? Weer beter, hoop ik?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik ben aan de beterende kant, maar voorlopig nog niet beter (ik zweet me kapot op het moment, komt door de Tylenol denk ik). Ik zit momenteel op een verhoging van ongeveer 99.5.

Afgelopen zaterdag was trouwens wel erg rot zeg.. mijn temperatuur liep op tot 103.5 graden (ong 39.7C) en ik kreeg het met Tylenol amper onder de 103. Ben die dag ook terug gegaan naar de kliniek en daar hebben ze toen alsnog een influenza A & B test gedaan, die negatief uitkwam, dus geen H1N1 mogelijk. Ergens vraag ik me af of ik er zo blij mee moest zijn want nu konden ze niets geven als Tamiflu zeiden ze, plus ik zou nog niet immuun voor H1N1 zijn ook... wie weet dus wat we nog voor de boeg hebben :|

Nu voel ik me dus behoorlijk zwak, mijn temperatuur is niet al te hoog meer maar ik ga zo toch echt wel weer richting mijn bed, lang opzitten is echt nog even iets te veel van het goede. Deze griep heeft me heel goed geveld, ben niet zo ernstig ziek meer geweest sinds 2004 en temperaturen rond de 40 graden heb ik, sinds ik een kind was, ook niet meer gehad. Het gaat dus nog wel even duren voordat ik dus weer op de been ben :(

Ik heb trouwens zitten denken: die druk op mijn borst, ik denk dat ik weet hoe die veroorzaakt is geworden. De dag dat ik ziek ben geworden, ben ik flink bezig geweest in de nieuwe babykamer. Mijn shirt was helemaal nat van het zweet omdat het zo warm was in die kamer (en mogelijk ook omdat ik al wat ziek was geworden van mijn vrouw (wat klinkt dat raar haha)). Direct nadat ik stopte, ben ik de slaapkamer ingegaan, waar de airco aanstond en ik dus de ijskoude lucht direct tegen mijn borstkas kreeg, en ik denk dat dit is geweest wat een klap heeft gegeven op dat moment waardoor ik het drukkende gevoel kreeg.

Moeder de vrouw gaat vandaag trouwens weer werken, ze voelt zich sinds het weekend al weer beter en heeft afgelopen zondag al geprobeerd om weer te gaan werken maar dat ging haar tegen het einde van de dag niet helemaal lekker af, waardoor ze zich op maandag weer ziek kon melden. Ze was nog te zwak om te gaan werken. Sja, ik had haar al gewaarschuwd, dat ze een week er voor uit moest trekken, helemaal omdat ze zwanger was, maar ja, eigenwijs he? Haha ;) Ach ja, ze lijkt me nu een stuk beter dan afg. zondag dus vandaag mag ze weer gaan werken van me :)

Anyways, ik denk dat ik weer eens richting bed ga, ben weer eventjes op.. bleh :(
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Beterschap, Jiejie! Ik ben blij te lezen, dat jullie tenminste aan de beterende hand zijn.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Zo, het klinkt alsof jullie het inderdaad behoorlijk te pakken hadden! En zeker in de zomer is griep altijd heel heftig lijkt het wel. Het heeft altijd best wat tijd nodig. Beterschap!
"Keep Georgia On Your Mind"
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

In Belgie is het eerste dodelijk slachtoffer van de Mexicaanse griep gevallen.
Een jonge vrouw. Meer info is momenteel nog niet gekend.
Groetjes,
Carine
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Heb het ook net gelezen.
Hier is een artikel uit HLN

http://hln.be/hln/nl/4311/Mexicaanse-gr ... riep.dhtml

De site update vrij snel met nieuwe info
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In Colorado is ook het eerste slachtoffer gevallen: Link
Vrij jonge vrouw nog (althans in mijn ogen).
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

de de site van de VRT staat dat de vrouw in Antwerpen opgenomen was in het ziekenhuis en daar een dubbele longontsteking heeft opgelopen en die is haar fataal geworden... Ze is dus niet rechtstreeks aan de mexicaanse griep gestorven (magere troost voor haar en de familie, dat wel).

wereldwijd zijn er nu zo'n 800+ doden door de griep. Ik vind dat relatief gezien toch nog altijd weinig.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Dat is het juist met griep; het virus tast de cellen met de trilhaartjes in de luchtwegen aan waardoor andere virussen en bacterien vrij spel kunnen hebben en je de eerste verdediging tegen deze organismen niet meer hebt. Het is juist zo'n secudaire longontsteking waar mensen aan dood kunnen gaan met griep.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Gisterenavond kwam mijn oudste zoon thuis met de mededeling dat 2 van zijn vrienden (2 broers) de mexicaanse griep hebben/hadden. Volgens zijn zeggen zijn ze getest, en hebben ze echt de mexicaanse griep. De een is trouwens al weer beter, de andere aan de beterende hand. Ze hebben het zeer waarschijnlijk opgelopen op een jeugdcamping op Terschelling waar ze met zijn alle geweest zijn.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

sachasenne schreef:In Belgie is het eerste dodelijk slachtoffer van de Mexicaanse griep gevallen.
Een jonge vrouw. Meer info is momenteel nog niet gekend.
Eerste dode nu ook in Nederland ...

Ze verwachten dat het erg wordt in september .. wanneer iedereen is teruggekeerd van vakantie.
Sandy
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Sandy schreef: Eerste dode nu ook in Nederland ...
De tiener was al ernstig ziek toen hij de griep erbij kreeg http://www.nu.nl/algemeen/2054341/eerst ... griep.html

Onze dochter ligt op dit moment tijdens haar vakantie in Italie met griep op bed. Koorts, spierpijn, keelpijn, oorpijn en hoofdpijn, ze denkt zelf dat het een "gewone" griep is. Ik heb haar aangeraden het even aan te kijken en anders een arts te raadplegen. Over 2 weken komt ze hier dus hopen we dat het inderdaad een "gewoon" griepje is.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ze verwachten dat het erg wordt in september .. wanneer iedereen is teruggekeerd van vakantie.
Ben benieuwd, over een paar weken strijken er weer 25000 studenten uit alle delen van de wereld in onze stad neer.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het wordt in NL nu wel echt steeds gekker, een vrouw met de griep zit al dagen zonder warm water:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4558 ... nte__.html
"Keep Georgia On Your Mind"
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gekker wil ik het niet noemen, wel is het volop in de belangstelling momenteel. Vanavond had Editie.nl (RTL4) zelfs de hele uitzending er aan gewijd. Het werd 'De grote Mexicaanse griepshow' genoemd. De uitzending kun je hier bekijken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn vandaag van Washington naar Aruba gevlogen. Op het vliegveld in Washington stond een waarschuwingsbord over de griep met advies hoe het te voorkomen en niet te vliegen, als je ziek bent (lijkt me sowieso goed advies). Voor we in Aruba landden moesten we een formulier invullen, dat we geen koorts hadden of hoestten en of er in ons land H1N1 is aangetroffen (natuurlijk wel). De immigratieofficier keek er niet eens naar. Als we ziek waren geweest, had hij het niet geweten!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer