Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatiesysteem nodig?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Navigatiesysteem nodig?
Nadeel is dat hij zoals ik al aangaf niet alle onverharde wegen kent/aangeeft, wij kwamen op onze najaar 2008 trip verschillende onverhard wegen tegen zonder dat T-T dit had gemeld, gelukkig voor ons wel begaanbaar anders hadden we een flink stuk terug moeten rijden.
Een ander probleem met de navigatiesystemen vind ik dat je niet kan aangeven met wat voor voertuig je onderweg bent, wij zijn in het noordoosten verschillende keren wegen tegengekomen waar een (spoorviaduct) overheen liep wat voor de camper veel te laag was, gelukkig let ik altijd op de borden en dus werd het T-T advies om af te slaan niet opgevolgd, lijkt mij een probleem wat ook vrachtwagenchauffeurs die met een nav rijden tegen kunnen komen.
Een ander probleem met de navigatiesystemen vind ik dat je niet kan aangeven met wat voor voertuig je onderweg bent, wij zijn in het noordoosten verschillende keren wegen tegengekomen waar een (spoorviaduct) overheen liep wat voor de camper veel te laag was, gelukkig let ik altijd op de borden en dus werd het T-T advies om af te slaan niet opgevolgd, lijkt mij een probleem wat ook vrachtwagenchauffeurs die met een nav rijden tegen kunnen komen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt, wij hebben dat ook al verschillende keren meegemaakt. Trouwens, op de kaart staat dat meestal ook niet. Er is wel een speciale routekaartmap voor RV's trouwens. Heb ik ooit in 2006 gehad, was best handig!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor vrachtauto's (en indirect ook voor campers dan) bestaat TomTom Work:
Helaas nog niet voor Amerika volgens mij.
Roland
BronTomTom vrachtwagen navigatie beschikbaar
1 december 2008, 09:51 uur
De B-to-B divisie van TomTom, TomTom WORK, maakt vandaag de beschikbaarheid bekend van een specifieke navigatieoplossing voor vachtwagens
TomTom WORK, de business-to-business divisie van TomTom, laat ons vandaag via een persbericht weten dat de eind september aangekondigde WORK vrachtwagennavigatie per direct beschikbaar is. Deze specifieke oplossing bevat route-informatie voor trucks waarbij relevante gegevens over de doorrijhoogte en het maximale laadvermogen worden meegenomen.
Aangepast
TomTom WORK vrachtwagennavigatie betreft aangepaste navigatiesoftware waarbij rekening wordt gehouden met de afmetingen en het gewicht van vrachtwagens. Aan de hand van extra parameters in het meegeleverde kaartmateriaal worden vrachtwagens niet door woonwijken of over smalle wegen geleid en blijven ook bruggen met een gewichtsbeperking of tunnels en viaducten met beperkte doorrijhoogte buiten de route. Hiervoor hoeven professionele chauffeurs slechts de afmetingen, maximum laadvermogen en het totale gewicht van de vrachtwagen in te voeren. De software doet de rest. Daarbij wordt vanzelfsprekend ook rekening gehouden met specifieke vrachtwagensnelheden zodat men een zo realistisch mogelijke aankomsttijd krijgt.
"We blijven actief in de ontwikkeling van vrachtwagennavigatie en kijken ernaar uit om vrachtwagenchauffeurs in de nabije toekomst additionele TomTom-technologieën en kaarten te leveren", aldus Thomas Becher, commercieel directeur van TomTom WORK.
Beschikbaarheid
Om de oplossing zo goedkoop mogelijk aan te kunnen bieden, is deze beschikbaar als upgrade via een SD-geheugenkaart. Hierop vindt men naast de aangepaste software tevens kaartmateriaal van Centraal- en West Europa.
Roland
- Color01
- Amerika-expert
thuul schreef:
hoe deden ze dat pak 'm beet 15 jaar geleden dan?
om dat heel wat benzine pompen in de blue ridge, de laatste jaren de deuren hebben gesloten.
Wij hopen volgend jaar Blue Ridge Parkway na Shenandoah NP en zullen echt niet verdwalen zonder gps. Ze zeggen dat het een mooie route is. In De Smokies zijn we al geweest dus zo ver zullen we niet gaan.
Yeehaw
Yeehaw
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ook niet te koop, alleen te krijgen met TT work voor grote bedrijven,als ik het goed heb?Coyote schreef:Voor vrachtauto's (en indirect ook voor campers dan) bestaat TomTom Work:
Roland
thuul schreef:
hoe deden ze dat pak 'm beet 15 jaar geleden dan?
om dat heel wat benzine pompen in de blue ridge, de laatste jaren de deuren hebben gesloten.

omdat ze toen niet met een navigatiesysteem reden zijn er benzinepompen gesloten? dat bedoelde je waarschijnlijk niet.
Mijn vraag was hoe men toen men alleen nog maar van kaarten gebruik kon maken dergelijke routes reed.
maar ik stop met deze discussie

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een zelfde discussie kun je natuurlijk voeren voor mobiele telefoons en laptops die tegenwoordig mee 'moeten' naar Amerika...thuul schreef:Mijn vraag was hoe men toen men alleen nog maar van kaarten gebruik kon maken dergelijke routes reed.

Roland
precies; en ook geen calculators, cdspelers, ipods, wasmachines, drogers, koffiezetapparaten, magnetrons, en weet ik wat niet meer.
lekker ouderwets zoals vroeger : hierna schrijf ik alleen nog maar briefjes naar dit forum. of nog beter ik zoek alles weer op in de biep
lekker ouderwets zoals vroeger : hierna schrijf ik alleen nog maar briefjes naar dit forum. of nog beter ik zoek alles weer op in de biep

Moet opeens denken aan gisteren, men probeerde een scam met ons uit te halen en heb dit aangegeven bij de politie. De scam is zo dat je een cheque krijgt opgestuurd van 5000 US Dollar van een universiteit en later krijg je een email, beide documenten liet ik zien aan de politie en na een kwartier vroeg de politieman of ik internet had, moest me inhouden om niet te zeggen dat wij email per post onvangenthuul schreef:precies; en ook geen calculators, cdspelers, ipods, wasmachines, drogers, koffiezetapparaten, magnetrons, en weet ik wat niet meer.

Betreft Navigatie systemen van vroeger
1. Man is te eigenwijs om de weg te vragen
2. vrouw houd kaart op de kop, dus Noorden zit opeens in het Zuiden
3. Tankstations worden bemand door mensen uit India en Pakistan, wel handig als je naar New Deli moet
4. Vraag een route aan een Amerikaan en je moet 4 mijl south , 6 mijl East, and third light West, dus kompas altijd bij de hand houden.
TomTom, I love you

Bij ons is het niet of\of, maar en/en.
Kaart én navigatie, probleem opgelost !
Wanneer het ene systeem je in de steek laat kun je altijd terugvallen op het ander.
In de auto ontstaat nog wel eens enige hilariteit, omdat ik in discussie ga met TT (Bram voor ons).
Ik mag wel zeggen dat ik (voor een vrouw
) een goede kaartlezer ben, ik vind dus dat er soms een andere route of weg gevolgd
moet worden die leuker/korter/sneller/mooier is.
Na jaren ervaring trekt manlief mijn aanwijzingen nu niet meer in twijfel, hij weet dat het (meestal) goed komt.
En zoals hier al eerder gezegd (Marjon, geloof ik), verkeerd rijden heeft ons al vaak mooie verrassingen opgeleverd!
Kaart én navigatie, probleem opgelost !
Wanneer het ene systeem je in de steek laat kun je altijd terugvallen op het ander.
In de auto ontstaat nog wel eens enige hilariteit, omdat ik in discussie ga met TT (Bram voor ons).
Ik mag wel zeggen dat ik (voor een vrouw

moet worden die leuker/korter/sneller/mooier is.
Na jaren ervaring trekt manlief mijn aanwijzingen nu niet meer in twijfel, hij weet dat het (meestal) goed komt.
En zoals hier al eerder gezegd (Marjon, geloof ik), verkeerd rijden heeft ons al vaak mooie verrassingen opgeleverd!
16x USA / 30 staten
Hier in Hawaii zou dat '4 mile Makai, 6 mile Ewa, and third light Diamondhead' kunnen zijnTexas Boy schreef:4. Vraag een route aan een Amerikaan en je moet 4 mijl south , 6 mijl East, and third light West, dus kompas altijd bij de hand houden.

dit alleen even om het nog wat gemakkelijker te maken, alles hangt er vanaf waar je je bevind hier. Mauka is richting de bergen, makai is richting de zee, diamondhead is richting de krater en ewa is juist de andere kant op

Ah, en om er een leuk stukje aan toe te voegen: we hebben ook windward en leeward, wat resp. het westen en oosten van het eiland is.
Hier een stukje dat ik online vond, wat wel grappig is (en het nogal ingewikkeld kan laten lijken lol):
Ik denk ook dat je beter een GPS kunt hebben op dit kleine eilandje, in plaats van een local de weg te moeten vragenLet's say that you are standing in the town of Kailua on the Windward side (east side) of the island, facing North then clearly Makai would be on your right (or east) and Mauka would be on your left (or West). Ewa would also be on your left (or West) and Diamond Head would be to your Southwest. Now let's say that you are at Pearl Harbor in West Oahu and again facing North then ipso facto Makai would now be on your left (or west) and Mauka would be on your right (or east.) You would be in Ewa and Diamond Head would be to your Southeast. Now, let's put you facing North while in Haleiwa on the North Shore of Oahu. Makai would now be North: Mauka, Diamond Head and Ewa would all be to the South--see how easy this is to navigate by? Finally, let's have you standing in Diamond Head Crater on Southern Oahu and facing North. Makai is now to the South, Mauka is to the North, you're in Diamond Head and Ewa is to the Northwest. With a little practice and you will be able to get around like you lived on Oahu all your life. If you were to drive around the island in a clockwise direction makai would always be on your left but at varying times would be to the North, South, East and West. Similarly, mauka would always be on your right and at varying times would be to the North, South, East and West.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht