Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

creditcard voor autohuur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: creditcard voor autohuur

Bericht door Texas Boy »

6foot6 schreef:Moeten betalen om te kunnen betalen? al je gangen geadministreerd? nee dank je

Wij bestellen veel spullen voor Nederlanders die geen credit cards hebben, in Nederland kan je ook makkelijk zonder, binnen Amerika ook wel, maar bijvoorbeeld alleen al bij benzine tanken is het bijna onmisbaar.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik heb een (gratis) creditcard die ik alleen gebruik als het niet anders kan (internetvliegtickets, autohuur-borg) en tanken in Amerika hoort daar niet bij

Temeer omdat er bij contante betaling "vaak" een korting gegeven wordt.
cash2.JPG
cash3.JPG
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Het is niet zo dat je altijd een CC nodig hebt voor de huur van een auto....

Heb ooit zelf een auto moeten huren in Miami zonder CC en dat is toe wel gelukt. In ons geval heeft het verhuur bedrijf destijds ingestemd om de cc gegevens van een kennis die we gebeld hadden, te gebruiken alleen voor het onderpand.

Overigens heb ik deze algemene tekst gevonden:
A $50/day deposit, with a maximum of $200/week will be collected in addition to the pre-calculated rental charges. New York (Manhattan): $100/day deposit with a maximum of $500/week in addition to the pre-calculated rental charges, all in the form of travellers cheques or money orders only, no cash. The refund will be mailed to the customer following the return of the rental vehicle. Connecticut locations: $500/day in addition to the pre-calculated rental charges. The refund will be mailed to the customer following the return of the rental vehicle. Cash will not be accepted at all US locations, please enquire at the time of reservation.

Maar, inderdaad, een CC is bijna een noodzakelijk kwaad als je door de VS aan het reizen bent.

vrgr,
Mark
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Misschien biedt dit nog uitkomst als je je geld terug kunt krijgen van waar je nu de auto hebt gehuurd.....

=====================================================================================================================================
Paying with cash
Several rental car agents said customers may pay their final bills with cash or prepaid debit cards after reserving or picking up cars with credit or debit cards.

Budget allows customers to pay with cash, but they must preregister and prequalify. Customers must call a toll-free hotline -- (866) 371-4978 -- four to six weeks before their trips to prequalify to pay in cash. A $15 nonrefundable processing fee is assessed and must be paid by check or money order. Renters are given a Budget ID card.

Rent-a-Wreck
At Rent-a-Wreck, a national chain of independently owned franchise car rental agencies, the policy has always been no credit card, no problem, says spokesman Manelli. "As a rule, most of our franchise locations rent to customers with debit cards," he says. "Some locations rent to cash and check customers, but that is becoming much less prevalent. Debit cards have become more of a norm."

He says the small company caters to those who have often been turned down by major rental companies such as Enterprise, Hertz, Avis and Budget. As its company name implies, Rent-a-Wreck vehicles are more advanced in age than other agencies'.

"We have to find our niche, and one of our niches is serving a market who isn't being served by the bigger companies. One of our niches is under-25 customers -- we always try to find a way to get them in a car. Another of our niches is debit card and cash customers. If there is a market out there that isn't being served, we want to find a way to get them in a car. We're not going to mandate across the board who can and can't rent from us."
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

En voor zij die naar Phoenix gaan.....

http://phoenix.backpage.com/AutoService ... id=4740121
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Probleem is namelijk dat het uitgeven oh zo gemakkelijk is, maar het terugbetalen niet... Je zit zo over je bestedingslimiet (ik bedoel dan niet de limiet van je kaart, maar dat wat je zelf maximaal op je kaart uit wilt hebben staan). Of je nu wel of niet op de kosten let, het gaat zo ongelofelijk gemakkelijk. Creditcards zijn een van de redenen waarom veel mensen het in de VS momenteel zo moeilijk hebben. Een creditcard is gewoon te gemakkelijk, plus, als je niet alles gelijk terugbetaald krijg je extra kosten... nee, ik zie liever dat het is zoals in Nederland, gewoon overal pinnen of cash.

Als je geen creditcard hebt, kun je ook niet uitgeven wat je niet hebt.

Een creditcard is grotendeels psychologisch en niks anders dan pinnen en ook niks anders dan een check uitschrijven. Het enige verschil is dat met pinnen je niet meer kan kopen dan dat er op staat en met een cc wel.
dat is echter je eigen beheersing en zolang je netjes de boel afbetaald heb je geen probleem.

de gemiddelde amerikaanse consument denkt echter niet zo. Die denkt in maandelijkse aflossingen
veg_eric
Amerika-ontdekker

Bericht door veg_eric »

kraaltje schreef:ik verbaas me toch elke keer weer over het feit,dat er nog zoveel Nederlanders zijn die geen credit card hebben,mischien iemand die mij kan uitleggen waarom dat is?Ik zie het hier bij het hotel/diveshop waar ik werk ook zo vaak.
Om dat "wij" nederlanders geen CC nodig hebben.

Ik heb namelijk credit op m'n "debit card", en voor rood staan heb ik dus geen CC nodig.

Bovendien betaal je al voor een bankpas, waarom extra betalen voor een CC ?
(ik heb de mijne alleen voor vakantie en internet aankopen)

En nederlandse winkels worden vaak gerund door nederlandse mensen;

Als ik voor iets 100 euro wil vangen, dan wil ik 100 euro vangen. En niet 97,50 omdat de CC company een percentage pakt.
Daarom zijn er in nederland die bij betaling met CC een toeslag hanteren, of betalingen met CC onder een bepaald bedrag gewoon weigeren.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

In Nederland is het ook helemaal niet nodig om een credtitcard te hebben. Je kunt gewoon overal pinnen met je bankpas.
Waar zou je dan een creditcard voor nodig hebben? Behalve natuurlijk als je geld wilt uitgeven wat je niet hebt.

Marjon
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

mijn creditcard is gekoppeld aan mijn lopende rekening, en alles wat ik met de cc afreken wordt automatisch afgeschreven van mijn rekening. Prima wat mij betreft. Ook de amex wordt automatisch afgeschreven. Sowieso geef ik geen geld uit wat ik niet heb ;)
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

vana schreef:In Nederland is het ook helemaal niet nodig om een credtitcard te hebben. Je kunt gewoon overal pinnen met je bankpas.
Waar zou je dan een creditcard voor nodig hebben? Behalve natuurlijk als je geld wilt uitgeven wat je niet hebt.

Marjon
De vraag komt vanuit iemand die in de Carabbien werkt, in Nederland heb je geen kaart nodig, maar besluit je op vakantie te gaan naar een ver land informeer van te voren hoe je het beste kan betalen, loop je ook geen risico dat je straks bijvoorbeeld geen auto kan huren.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Het is nu een beetje laat, maar voor mensen in de toekomst.. Als ik me niet vergis kan je ook een prepaid visa kaart kopen in de VS, dit is gewoon een soort creditcard alleen kan je niet rood staan, en als ie leeg is gooi je em weg!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

RNA schreef:Het is nu een beetje laat, maar voor mensen in de toekomst.. Als ik me niet vergis kan je ook een prepaid visa kaart kopen in de VS, dit is gewoon een soort creditcard alleen kan je niet rood staan, en als ie leeg is gooi je em weg!
Heb je niets aan als je een auto gaat huren vrees ik.
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Ik denk dat je gelijk hebt....

At most Hertz locations, debit cards (sometimes called check cards) issued under a VISA or Mastercard logo which draw funds directly from the cardholder's account may be used to qualify for rental. However, prepaid or stored value cards which have a VISA or Mastercard logo are not accepted to qualify for rental. Debit cards must have available funds for the estimated amount of the rental charges plus up to $200 to cover any incidental charges in order to secure the rental. Both debit cards and prepaid or stored value cards issued under a VISA or Mastercard logo may be used as a form of payment when you return the vehicle. Please contact your local Hertz Reservations Office if you have a question about whether Hertz will accept a certain card.

vrgr,
Mark
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvt »

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het afgelopen is. Zou Rinske vertrokken zijn?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ben ook altijd wel benieuwd of adviezen van het forum geholpen hebben. Na de 3 berichten van 28 juni jl. is TO helaas niet meer online geweest. Wat natuurlijk ook kan betekenen dat ze op dit moment nog in Amerika zitten. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
AVW
Amerika-ontdekker

Bericht door AVW »

Nog even ter aanvulling op hetgeen reeds gezegd is: het gebruik van de creditcard van een ander is juridisch gezien niet aan te raden en je loopt een zeker risico. In de praktijk heb ik echter nog nooit mee gemaakt dat er om identificatie werd gevraagd, in de VS althans, ook niet bij grotere bedragen. Mijn vriendin en ik betalen regelmatig met elkaars creditcard en dat is nooit een probleem geweest, de handtekeningen worden eigenlijk ook nooit gecontroleerd. Dus in een dergelijk geval had ik in ieder geval de kaart van een ander meegenomen. Voor mij zou het niet hebben van een creditcard een dermate groot ongemak op leveren dat ik dat risico graag voor lief zou nemen...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dan heb je altijd geluk gehad want bij ons is al verschillende keren om een ID gevraagd als er met de C-C werd afgerekend.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Rob schreef:Dan heb je altijd geluk gehad want bij ons is al verschillende keren om een ID gevraagd als er met de C-C werd afgerekend.

Yip, hier ook, vooral Walmart en kledingzaken hebben er een handje van.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

AVW schreef:In de praktijk heb ik echter nog nooit mee gemaakt dat er om identificatie werd gevraagd, in de VS althans, ook niet bij grotere bedragen.
Dan heb je inderdaad 'mazzel' gehad. Bij mij hebben ze regelmatig gevraagd naar ID bij betaling met creditcard. Voor bij Best Buy, daar wordt bijna standaard gevraagd om ID. In restaurants daarentegen nog nooit. Dat zijn ook de plaatsen waar je met gemakt met iemands anders creditcard kunt betalen volgens mij. Je geeft immers je creditcard af, krijgt 'm terug in een mooi mapje met de bon en tekent die zonder dat ze nog naar je creditcard kijken. Althans, zo is het gegaan bij de keren dat ik mijn creditcard gebruikte in een restaurant.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Wellicht interessant voor iemand in de toekomst:

http://www.bnm.com/cash.htm

Er zullen overigens zoals ook door anderen hier aangegeven, altijd beperkingen en additionele kosten mogelijk zijn, dus altijd vooraf goed je huiswerk doen :!:

VrGr,
Mark
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer