Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DixieChick
Amerika-expert

Re: Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!

Bericht door DixieChick »

Dat lijkt me een geweldig idee! We koppelen er een giro nummer aanvast, en klaar! :)

Maar goed, het is natuurlijk van de zotte als die machines gratis zijn, en ze alsnog niet overal geplaatst kunnen worden. Zijn er misschien kosten aan verbonden waar wij niet vanaf weten?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Als het een haalbaar idee is, dan kun je op mij ook zeer zeker rekenen in deze!

Wat betreft de kosten, sja, ze zeggen nu dus dat het de security en installatiekosten zijn.. ze willen er gewoon niet aan, ik denk zelf nog altijd dat ze gewoon die HC's uiteindelijk willen sluiten, want dat gaat ze natuurlijk wel een pak geld schelen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Volgens mij kosten die honoraire consulaten niet zoveel. De consuls zelf hoeven ze nauwelijks te betalen, die krijgen immers een lintje na verloop van tijd (of zouden dat horen te krijgen, ze doen toch behoorlijk wat). Alleen de kosten voor een kluis en een secretaris (in deeltijd), plus wat portokosten. Dat zou toch de kop niet kosten, laat de ministers in wat goedkopere auto's rijden en je hebt het er zo uit.

PS. Het voorstel voor de actie 'Help Nederland Nederlanders helpen' is niet helemaal serieus bedoeld, al lijkt het me redelijk genoeg dat het waar zou horen te zijn!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
astoria
Amerika-ontdekker

Bericht door astoria »

jiejie schreef:
En voor mij zou het daarnaast meer zijn dan een dag of twee vrij nemen. Je moet je paspoort ook weer in-person ophalen ivm controle op de vingerafdrukken. Ik moet 6 uur vliegen dadelijk, en dat dus 2x retour (ong 500 dollar per retourvlucht)
Het schijnt zo te zijn dat dit voor Nederlanders in het buitenland niet gaat gelden, je nieuwe paspoort wordt (in de VS) per Fedex opgestuurd.

Overigens, het consulaat-generaal in Los Angeles gaat sluiten, en in San Francisco (San Mateo) wordt een nieuw CG geopened. LA blijft bestaan als HC, mèt paspoortuitgifte.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dat het HC en CG gaan wisselen van beurt in CA, dat weet ik. Het staat geloof ik ook een paar keer in dit topic vermeld. Ik kan echter alleen maar hopen dat het inderdaad waar is dat ze het paspoort op blijven sturen, dat zou al een heel groot stuk schelen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor als ik me goed herinner voor een dollar of dertig sturen ze je paspoort (EN bewijs van behoud Nederlanderschap) per FedEx op. Dat was bij mij tenminste het geval een paar weken geleden.

Hoewel FedEx eigenlijk om een handtekening moet vragen, lag de envelop toch netjes voor de deur. Maar goed dat dit een veilige buurt (en een doodlopend straatje) is.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Same here. Werd ook per Fedex opgestuurd of ik kon het ophalen bij de consulaire dienst in Portland maar koos voor Fedex. Lag inderdaad ook voor de deur bij mij, heb weer een klacht ingediend bij Fedex and dit keer ook bij de State die dit soort klachten van burgers zeer serieus neemt en voor je contact opneemt met betreffende bedrijf.
Ik heb al eerder meegemaakt dat mijn handtekening vervalst op het formulier staat omdat men geen in heeft nog een keer te moeten rijden. Vooral tijdens de feestdagen was het raak. Ik had toen een pakket met zee broodnodige medicijnen, injecties die men ook voor tekening moest afgeven. Edoch toen ik belde waar het bleef beweerde men dat het afgelevered was en ze presenteerden na lang aandringen een formulier met een krabbel dat duidelijk niet mijn handtekening was, maar geen doos met injecties te bekennen. En de waarde was ongeveer $700. Ik heb toen ook een klacht ingediend bij de Attorney General State office en die heeft de zaak in handen genomen en gezorgd dat mijn geld terug gegeven werd. Erg prettig, je hoeft zelf niets te doen, ze sturen je telkens opdates van de communicatie en als de Attorney General er bij betreokken is wil mens opeens wel praten en papieren presenteren.

Er zijn maar weinig mensen die weten dat het DOJ(Department of Justice) er ook is 'to protect Oregon's consumers'. ;-)
--
Tink
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dat probleem van Fedex heb ik in Nederland meegemaakt, toen mijn (destijds nog) verloofde (nu vrouw dus) mij een pakket met documenten opgestuurd had voor het immigratieproces. Er was extra betaald voor een handtekening, op de dag van bezorging was ik zelfs thuis, er was niet eens aangebeld: het pakket lag in de brievenbus (was een flat, dus de bussen zaten aan de straatkant, het spul kon er zo uitgehaald worden). Ik heb erover opgebeld, komen ze met het verhaal dat het in de voorwaarden staat dat het op discretie van de chauffeur in de bus achtergelaten mag worden (staat inderdaad in de voorwaarden las ik later). Erg blij ben ik niet met Fedex moet ik eerlijk bekennen.

Een andere keer hadden ze hier een pakket afgeleverd, maar bij het vuil van een verbouwing geplaatst. Ruim twee weken later, wanneer we ons afvragen waar het pakket is gebleven, komen we daarachter. Het had dus met weer en wind buiten gestaan. Ook zo lekker.. De winkel waar het vandaan kwam, heeft het geheel vergoed, maar toch, leuk is anders.

Overigens is het met mijn paspoort ook niet geheel goed gegaan. Ik had verzocht om het paspoort op te halen bij het HC (dit werd door hun aangeboden, en gezien mijn historie met Fedex wilde ik dat dus wel), maar onverwachts kwam Fedex toch aan de deur met mijn paspoort (ik was toen gelukkig thuis). Dit is natuurlijk geen fout van Fedex, maar van het Generaal Consulaat die het rechtsstreeks naar mij stuurde ipv het Honorair Consulaat.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Heb vanochtend $100 bespaard op een visum voor mijn dochtertje (visa voor Amerikaans paspoort was $130, voor NLs paspoort slechts $30). Zo krijg ik de kosten er wel uit, natuurlijk. :)

Gr., Flipje
StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

Ik moet helaas ook mijn paspoort verlengen omdat ik nog 2 jaar te gaan heb voordat ik Amerikaans citizenship kan aanvragen. Als het aan mij lag dan deed ik het niet, maar mocht er iets met familie in NL gebeuren dan moet ik toch kunnen reizen. De hele procedure om te verlengen erger ik me al groen en geel aan... typisch Nederlands; wat heb ik toch een hekel aan dat land en de meeste bewoners. 500 eisen aan pasfoto's die hier nergens gemaakt kunnen worden en waar echt alleen NL om vraagt (zoals altijd het braafste jongetje van de klas), een consulaat waar je 8 uur voor moet rijden en vanzelfsprekend zijn ze ook alleen maar van 8 tot 1 uur open, dus je bent verplicht de dag ervoor te vertrekken. Bah. [woord weggehaald en vervangen door:] "&%*$#!@^ .

De dag dat ik m'n Amerikaanse paspoort heb, verbrand ik dat Nederlandse vodje. [woord weggehaald]. Overigens snap ik het niet dat jullie dat NL paspoort zo graag willen houden; dat land is binnen twee generaties ingestort, en ik vind ook dat je een bewuste keuze moet maken voor Amerika of Nederland. Niet beide.

**Opmerking moderator:
ik heb 2 keer ingegrepen in het bovenstaande bericht. Gelieve de forumregels te respecteren. In jouw geval de eerste:
Dennis schreef:1. Vermijd het gebruik van scheldwoorden. Als je denkt dat je toch moet schelden, gebruik dan symbolen als "&%*$#!@^!".
**
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

StefanP schreef: De dag dat ik m'n Amerikaanse paspoort heb, verbrand ik dat Nederlandse vodje. [woord weggehaald]. Overigens snap ik het niet dat jullie dat NL paspoort zo graag willen houden; dat land is binnen twee generaties ingestort, en ik vind ook dat je een bewuste keuze moet maken voor Amerika of Nederland. Niet beide.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook raar vind om een Nederlands en Amerikaans paspoort te hebben. Maar zolang het kan lever ik er geen een in.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

@StefanP
Mensen die emigreren gaan verschillende fasen van aanpassing door. Meestal kun je pas na 5 jaar je nationaliteit veranderen, en mijn ervaring is dat men in die 5 jaar zijn/haar mening over het thuisland verschillende keren wijzigt. Een en ander afhankelijk van welke fase van aanpassing je verkeert. Als ik je opmerkingen zo lees, vermoed ik dat je in fase zit waarin je jezelf afzet tegen je land van herkomst terwijl je je nieuwe land waarschijnlijk ophemelt. Je zult in de toekomst waarschijnlijk wel een balans vinden. Ik denk dat tegen die tijd dat je de US nationaliteit kunt aanvragen je mening over je NL nationaliteit daarom ook wel weer verandert.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

@StefanP: Je moet natuurlijk niet vergeten dat veel regels ook hier in de VS gelden, op andere manieren. Denk bijvoorbeeld aan het Amerikaanse paspoort foto formaat, dit is in Nederland weer niet zo gemakkelijk te verkrijgen, en zo zijn er zoveel dingen die hier anders zijn dan in Nederland, maar soms net zo raar.

Ieder land heeft zijn voordelen en nadelen. Ik moet eerlijk zeggen dat zowel de VS als NL bij mij op gelijke hoogte staan. Het is overal wel iets, en overal zul je wel iets tegenkomen dat je niet aanstaat.. such is life weet je.

Ik denk trouwens ook dat Loek een erg goed punt maakt met wat hij zegt. Ik heb het zelf ook al een paar keer gehad dat ik een bepaalde idee heb herzien over bijvoorbeeld Nederland, maar ook over de VS. Recentste voorbeeld is bijvoorbeeld dat ik, doordat ik hier woon, het patriottisme wat beter begin te begrijpen. Dit snapte ik als kaaskop vroeger dus echt niet, waarom dit in de VS zo sterk aanwezig was. Nu ik hier woon heb ik ook die visie moeten herzien, ik begrijp het allemaal wat beter en voel het anders. Zo is dat ook met andere zaken naar Nederland toe, dingen die ik eerst niet snapte, en nu dus wel, puur omdat ik er nu anders tegenaan kijk. Je mening veranderd echt zo nu en dan over bepaalde zaken, en al helemaal als je inderdaad in het integratie proces zit, dit zal je zelf waarschijnlijk ook nog wel meemaken.

@Loek, goede link die je gaf, daar herken ik echt een heleboel van in terug, en ik denk veel immigranten eigenlijk wel. Ik zit, denk ik, inmiddels in fase 4. Ik heb fase 3 nooit echt gehad, althans niet in die mate zoals ze het daar beschrijven, gelukkig maar :)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zoals ik wel eens eerder heb gezegd: ik heb een gespleten ziel (GEEN gespleten tong!): zowel Nederlander als Amerikaan. Die mooi in twee paspoorten tot uitdrukking komt. Ik heb zo mijn ideeen over Nederland EN over de VS. En ik mag nu in beide landen meepraten. Wat voor beide landen goed is (meen ik bescheiden).

In de VS zijn er te weinig mensen die echt voelen wat er elders in de wereld te koop is en dat het Amerikaanse systeem niet het begin en het einde is. In Nederland zijn er te weinig mensen die de VS echt begrijpen en met het land kunnen meevoelen.

En zolang we geen wereldburgers kunnen worden met een wereld (VN?) paspoort zijn die twee (of drie of meer als je dat geluk hebt) de beste oplossing.
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

$ 17.50 voor het opsturen per USPS voor 4 paspoorten. Later bleek er 1 een fout te hebben en die hebben ze gratis opnieuw gedaan en moesten we alleen certified mail betalen voor het sturen van het paspoort naar het consulaat in Miami en werd het gratis terug gestuurd...Verder allemaal simpel, alleen 1 x 5 uren heen en 5 uren terug rijden....
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb een afspraak voor aanstaande Vrijdag september 25.
ik hoop dat het een beetje makkelijk te vinden is .. want ik ben in al die jaren maar 1 keer in DC geweest.
daarom ga ik maar op de motor .. want op de motor kun je alle kanten uit ..en als je met de auto in het verkeer vast zit .. dan heb je wat. :)

de totale reis tijd zal wel ongeveer op 9 uur liggen. :x
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wat een trip was het ... totaal 9 uur met de motor op de weg .. waarvan bijna 2 1/2 uur in de regen :( ....wat een doolhof dat Washinton DC :evil:

toen ik daar aan kwam .. toen vertelden ze me dat de pas foto's die ik bij me had iets te groot waren, en dat ik nieuwe foto's moest laten maken .

ze stuurden me naar embassy Photo ...wat een oplichters ...bijna 22 dollars voor 2 lullige pasfoto's.. :bs:
ben blij dat alles weer achter de rug is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nu moet dus niemand gaan zeggen dat jij er niks voor over hebt om Nederlander te blijven! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

kastelke schreef:Nu moet dus niemand gaan zeggen dat jij er niks voor over hebt om Nederlander te blijven! :lol:

die nederlandse die daar op de ambassade werkte, was me toch een beetje precies. :banghead:

een echte Nederlander :lol:
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

wat een trip was het ... totaal 9 uur met de motor op de weg .. waarvan bijna 2 1/2 uur in de regen ....wat een doolhof dat Washinton DC

toen ik daar aan kwam .. toen vertelden ze me dat de pas foto's die ik bij me had iets te groot waren, en dat ik nieuwe foto's moest laten maken .

ze stuurden me naar embassy Photo ...wat een oplichters ...bijna 22 dollars voor 2 lullige pasfoto's..
ben blij dat alles weer achter de rug is.
Kan me voorstellen dat je blij bent dat het achter de rug is! Wat een reis heb je moeten maken en wat belachelijk dat je 22 dollar moest betalen voor 2 pasfoto's :shock: !

Ik moet voor eind November ook m'n Nederlandse paspoort verlengen! En ik wil ook Nederlandse paspoorten aanvragen voor m'n kinderen.
Zal van de week eens een afspraak maken,ik woon gelukkig maar 45 minuten van New York City dus hoef geen wereldreis af te leggen voor een nieuw paspoort.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer