Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GJ: Potentiële route juni 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Potentiële route juni 2010

Bericht door Martin & Marianne »

Yeehaw schreef:Fiery Furnace....
Ha ha, is aangepast.

Marianne
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Hoewel we de vluchten nog moeten boeken en het verlof op het werk nog aan moeten vragen, zijn we maar wel vast begonnen met het reserveren van wat accommodatie. Gisteren hebben we een Signature Tent Cabin in Curry Village, Yosemite gereserveerd voor drie nachten en daarnet heb ik een camping cabin op de Gouldings Campground bij Monument Valley gereserveerd. :dance:

Ik ga nog wel de beschikbaarheid van andere, enigszins betaalbare accomodatie op een handige plaats in Yosemite in de gaten houden (Wawona leek ons niet zo handig) want ik weet niet hoe blij ik word van kamperen tussen de beren. Maar ach, als al die miljoenen mensen voor ons het hebben overleefd, dan wij vast ook wel!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Dat shoppen gaat denk ik ten koste van de tijd die je voor de bezienswaardigheden rond Sedona hebt.
Dag 3 zou ik niet te laat uit Sedona vertrekken, omdat je anders weinig tijd hebt bij MV. Een (korte) stop bij Coal Mine Canyon zou ik zeker doen.
Blue Canyon is het 'simpelst' vanuit het zuiden te bereiken via de 264 na 30 mijl linksaf (N 35°58'16.0" W 110°49'47.6") en dan gewoon doorrijden naar het noorden, die weg is behoorlijk goed, pas bij - en na - Blue Canyon komen een paar stukken waar je langzamer moet. Ik ben in april op de gehele dirt route van en naar Blue Canyon slechts bij BC 2 Japanners en 2 Duitsers tegengekomen. Geen idee of natives moeilijk kunnen doen (zonder permit en met camera's...), ik heb nergens over vervelende ervaringen gelezen maar was er wel een beetje 'huiverig' voor...
Dag 8: overnachten in Escalante?
Dag 12: Valley of Fire is veel mooier dan Red Rock Canyon, de laatste zou ik ook overslaan of alleen 'snel' doorrijden.
Dag 14: overnachten in alle gevallen in Lone Pine zodat je meer tijd hebt voor DV en de route naar Yosemite.
Canyon de Chelly bewaren voor een volgende reis (met New Mexico en Colorado?)
Johan
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Sorry om even mee te rijden op dit forum maar een vraagje aan Johan: heb je van tevoren contact opgenomen met de Navajo om een permit voor Blue Canyon te verkrijgen? Ik overweeg om zowel Blue Canyon als Coal Mine Canyon aan onze reis volgend jaar toe te voegen maar wil geen problemen met de heren van de Navajo Nation oplopen :?

(PS niet echt off-topic, kan ook van belang zijn voor de OP, right? :wink: )

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ilona, Ik zou gewoon zonder permit gaan. Ik ben in nog geen enkel verslag tegengekomen dat iemand daar wel met een permit naar toe ging. Het is mij ook volledig onduidelijk waar je die eventueel kunt halen. Dit verhaal gaat ook op voor een bezoek aan White Mesa Arch. Parkeer je auto een beetje uit het zicht. Er waren plekken die bij mij een idee gaven dat ze een ceromoniele betekenis konden hebben ('grotten' en een 'omringde' ruimte), maar wanneer je geen kip tegenkomt dan ga je daar toch niet zonder een foto te nemen weer weg. Succes.
Johan
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Henriette heeft dat gedaan, ze heeft het helemaal besproken op haar site. Maar dat is ook alweer een paar jaar geleden.

www.ontdek-amerika.nl
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ilona, wij zijn vorig jaar inderdaad zoals Chi Sin X al zegt, mét permit naar Blue Canyon geweest. Wij hadden tegenstrijdige informatie gekregen, aan de ene kant werd ons verteld dat zo'n permit niet nodig was, aan de andere kant (o.a. van de Hopi zelf) werd uitdrukkelijk gesteld dat we wel een permit moesten hebben. Het heeft ons heel veel moeite gekost om de felbegeerde permit te bemachtigen, en je snapt dat we toen we eenmaal met het papiertje vanuit het gemeenschapshuis in Kykotsmovi weer naar buiten stapten, echt superblij waren.

Als je naar Blue Canyon toerijdt staat er nergens een bord, een hek of iets anders waaruit je op zou kunnen maken dat je zo'n permit nodig hebt. We weten dat er inmiddels al veel mensen zonder permit naar toe zijn geweest, en toen wij dit jaar weer in deze omgeving terugkwamen hebben we de al die moeite dan ook niet opnieuw genomen. We zijn zonder permit teruggegaan, en we hebben opnieuw erg van deze prachtige omgeving genoten.

Ook White Mesa Arch hebben we bezocht, dit jaar. Daar zagen we zo nu en dan nog een huisje staan, we zijn er zelfs een oude indiaan tegengekomen die schapen aan het hoeden was. We voelden ons daar wel wat onzeker, we waren opnieuw geen enkel 'verboden toegang'-bord o.i.d. tegengekomen maar toch.... We waren blij dat die oude indiaan er geen probleem mee leek te hebben dat wij in zijn omgeving aan het ronddwalen waren.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Goed om te weten dat we waarschijnlijk niet in de problemen zullen komen als we daar zonder permit gaan rondrijden.

We hebben geen gps of tomtom bij ons, dus rijden op gps-coördinaten wordt voor ons een beetje lastig... als ik op dit kaartje kijk, is het het vierde weggetje naar links op de 264 na Moenkopi, klopt dat? Ik neem aan dat er geen bordjes staan, maar misschien heeft iemand die er is geweest een tip voor ons (in de zin van: bij het groene huisje linksaf, of: bij het bordje 'Bacobi: 15 mijl' linksaf, of zoiets, haha).

Qua hotel in Vegas zitten we te denken aan het Mirage. Daar draait Love, waar we heen willen, het is vlakbij het Fashion Show Mall en als ik Google Earth eens bekijk is het zwembad ook verreweg het grootste van de Strip (nou ja, afgezien van Mandalay Bay). We hebben de hotels allemaal drie jaar geleden al eens bekeken en we zijn niet zulke gokkers, dus waarschijnlijk wordt het een relaxdagje met zwemmen en shoppen. Een andere optie is Treasure Island. Welke van deze twee zouden jullie aanraden?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Misschien krijg je zonder dat je er om vraagt GPS, omdat het al in de auto zit. Dat had ik dit jaar bij Hertz (geen extra kosten). Ik denk inderdaad de vierde weg op het kaartje. De weg loopt lange tijd recht naar het noorden en is niet moeilijk te vinden wanneer je de afstand in de gaten houdt zodra je op de 264 komt. Het is een goede dirt road met geloof ik een veerooster aan het begin; voor de rest is daar volgens mij geen enkel herkenningpunt (er is daar nagenoeg niks...). Na ruim 13 mijl duikt de weg in de Moenkopi Wash en buigt op een gegeven moment naar links, dan zie je Blue Canyon al. Daar kun je rechts een pad inrijden om nog dichterbij te komen en je auto een beetje uit het zicht te zetten.
Johan
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Tja, wie weet. Maar ons geluk kennende zullen we die gps wel niet krijgen (de auto's die we tijdens onze vorige reizen kregen, hadden bijvoorbeeld geen van allen een AUX-ingang of een mogelijkheid om MP3-cd's af te spelen, wij krijgen op de één of andere manier altijd het instapmodel in onze maag gesplitst :lol: ). Maar inderdaad, als de vierde weg naar links op ongeveer 30 mijl na de splitsing blijkt te liggen, kan het niet misgaan!
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Thanks voor de info Johan en Henriette! Top! :doublethumb:
GJ, je bent echt niet de enige hoor! Wij hebben ook altijd de pech om het basismodel te krijgen, zonder toeters en bellen. :(

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Yaaaay! Het verlof is goedgekeurd en we hebben zojuist de tickets geboekt. We vliegen met Delta, wat ons de vorige keer goed is bevallen, op 6 juni van Brussel via NY JFK naar Phoenix en op 27 juni terug van San Fransisco naar Brussel via Atlanta. :D

Yosemite en de cabin op de Goulding's Campground is al geboekt. Nu ga ik me eens goed oriënteren op Priceline voor de eerste nacht in Phoenix en de laatste drie nachten in San Fransisco.
Emmy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: GJ: Potentiële route juni 2010

Bericht door Emmy »

Wij maken op dit moment onze 1e USA Zuidwest reis. In een woord geweldig.
Wat betreft het hotel in San Francisco: wij hebben via Priceline het hotel Hyatt Fishermann's Wharf gewonnen voor 65 dollar per nacht (1 kamer met 2 queen beds, verblijven hier met 2 volwassenen en 2 kinderen). Wij waren zeer gecharmeerd van dit hotel, perfecte zeer ruime kamers en goede service, dus wat ons betreft een aanrader. We verblijven nu in Zion Park Inn, ook dit is een aanrader, zijn zeer tevreden over de kamers en het hotel.
Succes met het plannen van je reis.

Groeten
Emmy
2009 New York en Zuidwest USA
2011 Florida, Haiti, Jamaica, Mexico
2013 Florida, Bahamas
2016 Florida
2017 Deep South en Florida
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Bedankt voor de tip, Hyatt staat volgens mij wel goed aangeschreven ja! En dan is 65 dollar niet veel geld!
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Inmiddels hebben we ook de Zion Lodge geboekt :dance: en houden we SmarterVegas goed in de gaten voor de aanbiedingen in het Mirage Hotel.

Voor wat betreft Death Valley twijfelen we nog of we daar willen gaan slapen, of liever door willen rijden naar Big Pine of zelfs Bishop, om al wat dichterbij Yosemite te zitten. Ik denk dat we, door de hitte, in Death Valley niet veel zullen gaan wandelen en dat we dan beter de volgende dag wat vroeger in Yosemite kunnen zitten om daar meer tijd te hebben. Of zijn er dringende :D redenen om toch wel in DV te overnachten?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

GJ schreef:
Qua hotel in Vegas zitten we te denken aan het Mirage. Daar draait Love, waar we heen willen, het is vlakbij het Fashion Show Mall en als ik Google Earth eens bekijk is het zwembad ook verreweg het grootste van de Strip (nou ja, afgezien van Mandalay Bay). We hebben de hotels allemaal drie jaar geleden al eens bekeken en we zijn niet zulke gokkers, dus waarschijnlijk wordt het een relaxdagje met zwemmen en shoppen. Een andere optie is Treasure Island. Welke van deze twee zouden jullie aanraden?
Beetje late reactie:
Wij hebben afgelopen week 4 nachten in The Mirage geslapen en waren hier erg tevreden over. Mooie ruime kamers en supervriendelijke housekeeping service.
Ook het zwembad is inderdaad ruim en je kan, als je dat wenst, naar de Bare pool, volledig afgesloten van de zicht.
Via smartervegas zijn er ook vaak deals te verkrijgen voor The Mirage.

Ook de ligging is goed van The Mirage, mooi centraal.
Vorig jaar sliepen wij in het MGM maar als ik vandaag opnieuw zou moeten kiezen tussen die twee zou ik voor The Mirage gaan. Volgende keer als we gaan kies ik wel weer een ander hotel, we willen er in zo veel mogelijk verschillende geslapen hebben :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
GJ
Amerika-expert

Re: Reis GJ: Potentiële route juni 2010

Bericht door GJ »

Da's grappig, want ik hou ook het MGM een beetje in de gaten - ik zie op Smartervegas soms van die aanbiedingen staan waarbij je de hele dag van de buffetten gebruik kunt maken. Dat is op zich wel aantrekkelijk, maar aan de andere kant: dag in Vegas willen we eigenlijk vooral gaan shoppen en 's middags lekker relaxen. Daarvoor leek het Mirage ons geschikter omdat dat volgens mij het mooiste zwembad heeft (althans, zo lijkt het op Google Earth). En tja, 't is handig om meteen op de plaats van die show te zitten!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

GJ schreef:En tja, 't is handig om meteen op de plaats van die show te zitten!
Als je er maar één dag bent is dat inderdaad handig. Maar het zwembad van MGM is ook echt mooi en groot. Wij vonden vooral The Mirage wat compacter en de afstanden naar de pool zijn kleiner dan bij MGM. Buffetten doen wij niet, vorig jaar niet en nu ook niet. Daar kan ik dus niets over zeggen. MGM is wel een deel goedkoper dan The Mirage.

Wij betaalde nu gemiddeld 132 dollar tax inc. voor vier nachten.
De nachten in de week kosten ons maar een kleine 100 dollar om maar even het verschil aan te tonen van week of weekendprijzen.

Bart
Grts, Bart

GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Wij zitten op een donderdag daar, dus we zullen nog kunnen profiteren van de doordeweekse prijzen, gelukkig! Ik zie nu op smartervegas een aanbieding staan vanaf 80 dollar, maar ik wacht nog even tot er misschien een aanbieding komt waar resort credit of iets dergelijks bij zit... het duurt tenslotte nog eventjes!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Meestal zijn die aanbiedingen volledig terug betaalbaar (wel even goed op letten eer je boekt, (fully refundable))
dus je kan altijd boeken en nadien annuleren als er een betere aanbieding komt ...

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer