Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gaarne jullie tips voor ons reisschema

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
ej42
Amerika-ontdekker

Gaarne jullie tips voor ons reisschema

Bericht door ej42 »

Beste mensen,

Vorig jaar enorm veel gehad aan jullie tips toen we Californie hebben gepland, en wat een geweldige vakantie dat was! Nu Florida! We zijn hier al eens geweest in 2001 net na de 9/11 ramp. Toen was alles voor ons georganiseerd door Jan Doets en niet altijd naar onze wens. Hoe dan ook, na de goede ervaringen van het zelf organiseren naar Californie doen we het nu ook weer. Ik zit alleen op twee punten te twijfelen, zie hier ons reisschema:

04/10/09 Plaats: A'dam-Parijs-Miami, Hotel: Best Western Miami Airport West Inn & Suites, Activiteit: uitrusten van de reis
05/10/09 Plaats: Miami-????????, Hotel: ???????, Activiteit: Boottochtje Everglades
06/10/09 Plaats: ????????-Tampa, Hotel: Holiday Inn Express & Suites Tampa, Activiteit: ????????????
07/10/09 Plaats: Tampa, Hotel: Holiday Inn Express & Suites Tampa Activiteit: Busch Gardens
08/10/09 Plaats: Tampa-Orlando, Hotel: Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista, Activiteit: Rustig reisdagje, shoppen downtown Disney
09/10/09 Plaats: Orlando, Hotel: Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista, Activiteit: Gatorland (leuk?)
10/10/09 Plaats: Orlando, Hotel: Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista, Activiteit: Universal Studios
11/10/09 Plaats: Orlando, Hotel: Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista, Activiteit: Seaworld
12/10/09 Plaats: Orlando, Hotel: Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista, Activiteit: Disney MGM Studios
13/10/09 Plaats: Orlando, Hotel: Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista, Activiteit: Animal Kingdom
14/10/09 Plaats: Orlando, Hotel: Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista, Activiteit: Epcot
15/10/09 Plaats: Orlando, Hotel: Country Inn & Suites By Carlson Lake Buena Vista, Activiteit:
16/10/09 Plaats: Orlando-???????????, Hotel: ?????????, Activiteit: Kennedy Space Center
17/10/09 Plaats: ??????????-Miami-Curacao
18/10/09 t/m 22/10/09 Plaats: Curacao
23/10/09 Plaats: Curacao-Miami-Parijs-A'dam

Dus graag jullie tips over de nog niet ingevulde '???????????' Dus:
- welke stad en hotel is leuk tussen Miami en Tampa en welke activiteit kunnen we daar doen
- welke stad en hotel is leuk tussen Orlando en Miami eventueel inclusief activiteit

In 2001 hebben we overigens al de keys gedaan en Disney magic kingdom en zijn daarom niet meer opgenomen in dit reisschema. We zijn dol op pretparken, dus als we wat missen in deze lijst horen we dat graag! Alvast bedankt!

Groetjes,
Ernst-Jan
Tans4USA
Amerikakenner

Re: Gaarne jullie tips voor ons reisschema

Bericht door Tans4USA »

In Orlando kunnen jullie natuurlijk ook een van de waterparken van Disney bezoeken, erg leuk. Ik heb een link waarin je kunt zien wat de drukke dagen zijn in de Disney parken, misschien handig om te bekijken met het inplannen van de dagen.
Zo zie je de drukke dagen van;
Epcot dinsdag en vrijdag
Animal Kingdom maandag dinsdag woensdag
Disney Hollywood studios zondag en woensdag
http://disneyworld.disney.go.com/wdw/co ... age&bhcp=1
Veel plezier met voorbereiden.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Lijkt het jullie niet lekker om in Orlando een villa te huren. Dat is ons heel goed bevallen. We hadden ook een privé-zwembad.

Afbeelding
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

Hallo,

Wij zijn in totaal 2 mnd in Florida geweest en hebben dus heel wat van de staat gezien. Gatorland zijn we niet geweest. Dat leek ons de moeite niet waard en ik denk ook niet dat je daar een dag mee kunt vullen.
Wat ik jullie zeer beslist kan aanraden is een dagje: Discovery Cove. Een zusje of broertje van Sea World en nog niet bekend bij het grote publiek. De parken liggen min of meer naast elkaar. Reserveren is absoluut noodzakelijk want er mogen maar 1000 mensen per dag in. Je kunt als je dat wil zwemmen met dolfijnen. Je mag ze aanraken en zelfs een kunstje laten doen. En de dolfijn sleept de door het water. Rugvin vasthouden. Je kunt hierin weer verschillende programma's kiezen. Goedkoop is dit natuurlijk niet. Verder een heel relaxte dag in het park beleven. Heerlijk dobberen in het water in zo'n tube, snorkelen met levens grote roggen en zelf kleine roggen voeren. Rondhangen in de vogeltuin. Er worden leuke foto's gemaakt die je kunt kopen. Het park is brandschoon en je wordt hartelijk ontvangen. Ook de lunch is inclusief. Wij hebben er optimaal van genoten. Zeker een verademing na de drukke pretparken.

Ben benieuwd of jullie gaan.

Groetjes
Anuschka
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Anuschka schreef: Gatorland zijn we niet geweest. Dat leek ons de moeite niet waard en ik denk ook niet dat je daar een dag mee kunt vullen.
Gatorland vond ik hartstikke leuk! Je hoeft daar geen dag te vullen, maar voor een uur of 3 is het leuk. Een echte aanrader.
pbaas
Amerika-ontdekker

Bericht door pbaas »

Afhankelijk van het aantal personen zou ik ook zeker overwegen om een villa in of net buiten Orlando te huren. Verder zou ik niet naar een hotel in Tampa gaan maar naar een strandbestemming ten westen van Tampa (bv Clearwater of Treasure Island) zodat je van de stranden kunt genieten. Naar Busch Gardens ga je dan op 8/10 ipv 7/10 en na afloop naar Orlando.

Als je dol bent op pretparken dan zou ik een combinatieticket aanbevelen voor Universal Studios en Islands of adventure. Deze parken liggen naast elkaar en je kan je hier zeker 2 dagen vermaken. Ook het uitgaanscentrum van deze parken is erg gezellig. Discovery Cove is fantastisch en als je een combinatieticket neemt met bv Seaworld, Busch Gardens en Aquatica valt het met de kosten op zich nog wel mee. Het blijft een hoop geld maar het is wel voor een hele dag en al het (goede) eten en drinken is inbegrepen.
Je kan ook nog een ballonvaart bij Orlando overwegen...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer