Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Bericht door Bravy »

OK, ga ik doen. Dank je.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
flbc
Amerika-ontdekker

Bericht door flbc »

In april 2007 hebben wij voor Road Bear een camper opgehaald bij de fabriek in Middlebury en naar SF gebracht. Dit is ons toen heel goed bevallen, een prachtige reid gehad.
Moniek weet jij of dat in voorjaar 2010 weer mogelijk is? lijkt ons geweldig om nog eens te doen.
Alvast bedankt Rita
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Toevallig heb ik het daar vorig week met Aldie in een mailwisseling nog over gehad. Afgelopen seizoen kon Road Bear de gebruikte campers aan de straatstenen niet kwijt en zijn ze een tweede seizoen in gegaan. Dit jaar willen ze wel nieuwe campers, maar weten ze niet goed bij welke fabrikant ze kunnen kopen. Garantie en het voortbestaan van een fabriek is voor hen natuurlijk van groot belang.

Letterlijk uit zijn mail:
Momenteel hebben we nog steeds geen idée ivm nieuwe campers volgend jaar. Er zijn zoveel camper bouw bedrijven die grote problemen hebben en we moeten afwachten wie er nog in business zal zijn deze winter. Daardoor zou het kunnen zijn dat we misschien andere merken campers zullen kopen. Winnebago zelf heeft ook grote problemen maar hopelijk bestaan zij nog deze winter.

Ik denk dat we het grootste deel van onze campers zullen kunnen verkopen deze winter, er is veel vraag naar van dealers maar we zijn volledig volgeboekt dus kunnen nu geen verkopen. Hopelijk zijn ze nog geinteresseerd na het seizoen
Ik zou dus zeker niet afwachten of ze weer met een dergelijke actie komen. In 2009 hebben Moturis en Cruise America (alleen voor de C19) dit wel gedaan. Je kan natuurlijk afwachten tot eind oktober, dan zijn de vroegboektermijnen pas voorbij. Je weet maar niet wie er weer met een fabrieksafhaalactie komt.
yolan5050
Amerika-newbie

Bericht door yolan5050 »

Ik heb een vraag over het vervoer terug naar het vlieveld na de camperreis.
Word je automatisch terug gebracht door een shuttle busje van Road Bear ( daar huren we een camper)
Er staat nl. niets over vermeld in onze papieren.
Wel dat we opgehaald worden vanuit het hotel in SF.2 dagen na aankomst.
Misschien een foutje tijdens het boeken en moeten we dat alsnog regelen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nee hoor, maak je geen zorgen. Voor half elf inleveren, het busje vertrekt om 11 uur naar het vliegveld. Dit is bij alle Road Bear-vestigingen zo.
yolan5050
Amerika-newbie

Bericht door yolan5050 »

Bedankt voor de snelle reactie, wat een uitkomst toch dit forum!
:D
flbc
Amerika-ontdekker

Bericht door flbc »

Hallo Monique

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat we inderdaad tot half oktober wachten. Is er dan nog niets bekend dan boeken we met de vroegboekkorting.

Groeten Rita
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Over ongeveer een uur worden wij opgehaald door Road Bear :D
Keep you guys posted!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, voor jou moet alles bekend zijn van die campers, jij hebt écht het naadje van de kous gevraagd!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ojee, als dát maar goed gaat... :P
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ben ook wel heel benieuwd eigenlijk :wink:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Het is fantastich!
Wow! Zo heerlijk!
Eergisteren opgehaald bij Road Bear, heel goed en vriendelijk geholpen, we hebben de A-Klasse en wat heeft die toch een ruimte! Heerlijk, ik voel mij echt een bus-chauffeur als ik erin rijdt maar ook als je hem in laat met die kleppen die je dan zo dicht kan klappen! Heerlijk. De bedden liggen heerlijk, de bank wordt nu als bed gebruik en het bed achterin. Liggen alle twee heel goed, vooral de bank viel mij erg mee! Als je erin rijdt dan merk je hoeveel gewicht erachter zit vooral als je remt! Heerlijk!
Ik zal straks in mijn topic 'Zuid-West-USA' het verslag updaten met natuurlijk veel details over Road Bear.
We hebben nu alleen twee problemen, de camper wiebelt nog al als je loopt terwijl hij stil staat, eigenlijk veel erger dan onze Cruise America C-30 :oops: , is daar nog een oplossing voor.. want bij de hook-up kan ik de levelers niet uit doen.
En de bakjes onder de eet tafel bank daar van was een uit het glijdertje gevallen.. opgelost door even kastje scharnieren los te maken, laatje erin schuiven en weer dicht.

Keep you posted!

P.S Monique en Albert jullie zijn schatten! Als ik dat L-Bochtje niet had gehad dan was heel de hook-up nat geweest, door het L-Bochtje kan je hem zo afstellen dat de waterslang niet lekt, heel mooi! Super die tip!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, er zitten helemaal geen levellers onder ook hoor. Teveel gesloopt door klanten, worden er niet meer onder gezet dus.

En ja, hij beweegt als je er door loopt, went hoor :wink: Charme van kamperen :lol:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

de camper wiebelt nog al als je loopt terwijl hij stil staat, , is daar nog een oplossing voor..

Volgende keer een A-class bij El-Monte huren die hebben namelijk wel hydrolic leveling :D
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik sta hier tegenover een AF-34 van El-Monte... mooi ding hoor.. :wink:
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Misschien stel ik wel een stomme vraag, maar vooruit. Volgende week huren wij voor het eerst een camper van RB, de 29-31. Hier staat bij dat er een tv en DVD inzit. Nu was de vraag van mijn kinderen of ze daar ook de DVD's van thuis op kunnen afspelen. Wij weten dat met bijvoorbeeld computerspellen dit problemen oplevert, spellen uit USA kun je niet spelen met een WII, nintendo enz die gekocht is in Nederland. Geldt dit ook voor DVD's. Ze zouden graag enkele films meenemen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De DVD-spelers in campers zullen hoogstwaarschijnlijk regiocode 1 hebben. (De ervaren camper-reizigers weten dat misschien wel). Hier in Europa hebben we regiocode 2. DVD's uit Nederland/België zul je er dus niet op af kunnen spelen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Waarschijnlijk kun je ze niet afspelen vanwege de regiobeveiling. DVD spelers in de US zijn regio 1 en in NL is het regio 2. Tenzij de DVDs regiovrij zijn (staat er wel ergens op) of the DVD speler regiovrij is, hetgeen in de US vrij ongebruikelijk is. Mocht je door het hele regio gebeuren nog weten te wurmen heb je nogeens te maken dat de DVDs uit NL in het PAL systeem zijn, terwijl de DVD/TV in de US het NTSC systeem is, hetgeen niet uitwisselbaar is.

Edit: Hey Roland tegelijkertijd!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Overigens, ik weet niet hoe nieuw de DVD-spelers in een camper zijn. Vaak kun je ze met een simpele handeling op de afstandsbediening regiovrij maken. Er is wel het één en ander te vinden op internet daarover. Voor de speler maakt het niets uit, speelt net zo goed af en ik denk dat je volgende (Europese) reizigers ook een plezier doet... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Bedankt voor de snelle reacties, zullen ze toch moeten afkicken van het tv-kijken dat ze thuis doen. :banghead: Ik vind het wel lekker, hebben ze ook eens wat aandacht voor alles om ze heen. Het blijven natuurlijk pubers. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer