Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

frietkraam in Manhattan

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

frietkraam in Manhattan

Bericht door iverson »

Hey iedereen

Zoals velen onder jullie ben ik een echte Amerika-freak. Ik ben het momenteel zelf aan het overwegen om naar daar te verhuizen, als ik ooit met de green card lottery win natuurlijk.....

Mijn droom is om daar een frietkraam op te starten, liefst vanal op Manhattan zelf. Weet iemand waar ik makkelijk een goed overzicht krijg op de vrijstaande panden in NYC?
Zijn er bepaalde regels?

Ook zal ik waarschijnlijk de ons allom bekende snacks, frieten, sauzen,... moeten verschepen per container. Is dit betaalbaar? Is dit mogelijk ivm de strenge controles van douane?

Ik weet het, alles is nog vaag maar zou gewoon al een goed beeld willen krijgen van het totaal... waar ik allemaal rekening mee zou moeten houden!

alvast bedankt!
iverson
Bennogr
Amerika-expert

Re: frietkraam in Manhattan

Bericht door Bennogr »

Er heeft jarenlang een frietkot gestaan op 2nd Avenue, in de East Village, als ik me goed herinner zo ongeveer bij de 7e straat. Weet niet of het er nog is. Maar zelfs als het weg is, het heeft zeker een aantal jaren bestaan.

Regels zullen niet zoveel verschillen van Europa, mogelijk zelfs wat strenger, er wordt in New York al gauw een restaurant gesloten als er ook maar 1 kakkerlak in de keuken rondloopt. Kakkerlak-vrij houden is in de stad redelijk moeilijk.

Overigens, waarom zou je de frieten verschepen? Er zijn in de VS ook heel goede aardappelen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Bennogr schreef:
Overigens, waarom zou je de frieten verschepen? Er zijn in de VS ook heel goede aardappelen!

Deze is m'n Favoriet : de Steak Fries . :dance:

Afbeelding
iverson
Amerikafan

Bericht door iverson »

waarom zou je de frieten verschepen? Er zijn in de VS ook heel goede aardappelen!
Ok, dat is er dus al, maar dan zit ik nog altijd met de snacks...
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Neem eens kontakt op met Pierre van Bruges Waffles & Frites. Zijn nieuwe zaakje loopt hier als een trein. Het is niet NYC natuurlijk, maar misschien kan hij je nog bruikbare tips geven (of een franchise opzetten?).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Er is ook Dank U, in NYC (http://www.danku.com). Petra is daar een tijdje geleden geweest.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

lol grappig dit nu te zien.. m'n moeder loopt al weken te zeuren dat ik een frietkot in Hawaii moet opstarten :lol:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Inderdaad Dank U zit er ook.
Verkopen geen frieten, maar wel kroketten en nasi met sateh.
(en stroopwafels)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Een kennis van mij heeft een aantal jaren geleden kroketten en andere NL snacks (maar misschien zijn sommige wel hetzelfde als in BE) geexporteerd naar de VS. Dat liep zo goed, dat ze inmiddels produceren in de VS, eerst in Florida en nu in Georgia. Ik geloof dat ze ook nog een vestiging hebben in of bij DC.
"Keep Georgia On Your Mind"
iverson
Amerikafan

Bericht door iverson »

Ik geloof dat ze ook nog een vestiging hebben in of bij DC
En hoe noemt deze?
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

kan je niet helpen met goede raad maar mocht het je gaan lukken sta ik al eerste in de rij!!!
yummmm!
dat is het enige wat ik straks ga missen, kroketten en friet sate!
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

USA2004 schreef:Er is ook Dank U, in NYC (http://www.danku.com). Petra is daar een tijdje geleden geweest.
Dank je voor de tip, die hadden we nog niet ontdekt! Wat zal mijn man blij zijn, hij mist nog steeds kroketten.

Dora
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Dit is onze favoriet: http://www.voldenuitbar.com/main1.html.

Antwoorden op je vragen heb ik niet echt. Er zijn een paar Belgische friettenten in NYC en volgens mij lopen ze wel aardig. Veel van de sauzen zou je ook zelf kunnen mengen, mayo hebben ze hier wel.

Dora
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

USA2004 schreef:Er is ook Dank U, in NYC (http://www.danku.com). Petra is daar een tijdje geleden geweest.
Die kende ik ook niet! Dan moet ik daar maar snel ff een keer heen om een lading kroketten te halen :) !
Ik heb al zeker 1,5 jaar geen kroket meer gehad :(

Als je het ooit voorelkaar krijgt om een frietkraam te beginnen in Manhattan dan zal je mij daar regelmatig zien :wink:
ik kom gemiddeld zo'n 3 a 4 keer per maand in Manhattan!
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

danku is van de dochter van nina brink...
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Fisherman schreef:
Die kende ik ook niet! Dan moet ik daar maar snel ff een keer heen om een lading kroketten te halen :) !
Ik heb al zeker 1,5 jaar geen kroket meer gehad :(
!

ik hoop dat ze wel de Vlees kroketten hebben en niet van die Meel Dingen .
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Danku’s signature menu item is the traditional Dutch “krokets.” Danku’s krokets are crispy on the outside and have tasty, non-traditional fillings like macaroni & cheese, tomato & mozzarella, salmon & dill, spinach & artichoke, chili con carne, bacon, egg & potato
Hmm.

edited:
Gelukkig er zijn ook beef krokets. http://www.danku.com/_files-cms/File/menu_newyork.pdf
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

dora schreef:
Danku’s signature menu item is the traditional Dutch “krokets.” Danku’s krokets are crispy on the outside and have tasty, non-traditional fillings like macaroni & cheese, tomato & mozzarella, salmon & dill, spinach & artichoke, chili con carne, bacon, egg & potato
Hmm.

edited:
Gelukkig er zijn ook beef krokets. http://www.danku.com/_files-cms/File/menu_newyork.pdf
die traditional kroketten hebben wel, een heel erg licht kleurtje :)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ja ze hebben inderdaad beef kroketten (En macaroni chees en spinazie artichoke, geloof ik)
Natuurlijk waren de beef dingen op de dag dat wij er waren uitverkocht..... Zal je net zien.
Kom je helemaal uit NC voor een kroket (nouja niet alleen voor een kroket natuurlijk ook voor NY, maar toch
was toch wel een tegenvaller)

@ Bandido
Hoe heet dat bedrijf dan?
Toch niet Mr. Kroket want die was failliet begreep ik van Mevr. Kroket....
Startte net het bedrijf toen de gekke koeienziekte uitbrak. Heel triest verhaal.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Staceybeesie schreef:@ Bandido
Hoe heet dat bedrijf dan?
Toch niet Mr. Kroket want die was failliet begreep ik van Mevr. Kroket....
Het bedrijf heet DD Food Solutions. Ze maken trouwens ook niet alleen maar kroketten, maar allerlei soorten gerechten. Ze leveren bv ook kant-en-klaar gerechten aan Whole Foods, maar ook aan cruiseschepen in Miami/Lauderdale.

Hier is de link naar de NL snacks die ze bereiden. Ik weet niet of ze nu alles in Georgia produceren, maar ik meen van wel.
http://www.ddfoodsolutions.com/dutchee.html
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer