Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sticky's en taakverdeling moderators

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Sticky's en taakverdeling moderators

Bericht door Coyote »

Afgelopen april is hier een discussie gevoerd over het aantal sticky's. De voors en tegens zijn toen besproken maar ik lees eerlijk gezegd nergens of het zo blijft of dat het aantal sticky's ingekort wordt. Wel dat een enkele sticky tot artikel op de homepage verwerkt wordt.

Sinds vandaag is er weer een sticky in Reizen Algemeen bijgekomen en incl. 3 mededelingen zit je op 11 (!) sticky's en mededelingen in dat forum. Voor het lezen van de gewone onderwerpen bijzonder hinderlijk vind ik zelf.

Hebben de mods inmiddels al met elkaar gesproken over het al dan niet verminderen van het aantal sticky's? Verder blijf ik het hinderlijk vinden dat ik in elk forum dezelfde mededelingen tegenkom. Ik ben nog steeds van mening dat al die sticky's en mededelingen de leesbaarheid van het forum niet ten goede komen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Note mod (Marjan):
N.a.v. de discussie hier in dit topic in april jl. over het aantal sticky's, heeft de forumleiding destijds e.e.a. tegen elkaar afgewogen. Daar is uitgekomen dat het aantal sticky's niet wordt verminderd, tenzij een bepaald sticky niet meer relevant is. Aangezien dit dus geen verandering inhield, heeft het modteam hiervan geen mededeling gedaan. Het grote aantal sticky's is op verzoek van de forumleden zelf en dus heel klantvriendelijk. Dat er een minderheid is die zich er aan stoort, moeten we helaas maar op de koop toenemen.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ok, dat is duidelijk.

Wel vind ik het jammer dat zo'n besluit niet gewoon gecommuniceerd wordt.

Roland

Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik vind het ook erg onduidelijk en vervelend dat er zoveel sticky's zijn.

En naar mijn inziens zijn er een hele hoop mensen die toch over die sticky's heen lezen. Je ziet toch te vaak gebeuren dat mensen een nieuw topic openen met een vraag die in 1 van die sticky's staat.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik moet zeggen, het worden er wel veel.
Is het niet wijzer om dan een apart forumdeel aan te maken met alleen die sticky's erin?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat is misschien wel een goed idee. Je zou dan bij elk forum bij de onderwerpen een onderwerp"Sticky's" kunnen maken en daar al die berichten in stoppen. Dat houdt het misschien wat overzichtelijker.

Marjon
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Even visualiseren:
Afbeelding

Er is 1 globale mededeling en een aantal specifiek per subforum. En dan nog de Sticky's..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gewoon een forum vol sticky's,noem het de kennisbank of zo, en zet een mededeling met link er naar toe in ieder forum.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Alleen hoe weet je dan bij welk subforum een bepaalde sticky hoort?
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Even voor de duidelijkheid: dit is destijds intern bediscussieerd en er is een besluit gemaakt, zoals Marjan hierboven ook al aangeeft. Hoewel ik jullie discussie van nu weer interessant vind en zal blijven volgen, gaan we dit niet op voorhand weer intern bespreken. In principe blijven we de huidige situatie handhaven.

Als jullie echter een goed uitgewerkt, eenvoudig te implementeren methode vinden om de sticky's handiger te rangschikken, hiervoor de steun van een substantieel deel van de forumleden krijgen, en dit aan mij voorleggen, zal ik dit natuurlijk met de mods in overweging nemen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dennis schreef:Als jullie echter een goed uitgewerkt, eenvoudig te implementeren methode vinden om de sticky's handiger te rangschikken, hiervoor de steun van een substantieel deel van de forumleden krijgen, en dit aan mij voorleggen, zal ik dit natuurlijk met de mods in overweging nemen.
En hoe had je die steun in gedachten? Moeten we met spandoeken de straten op?

'Stem op een Sticky vrij AA!'
'Baas over eigen Sticky!!'
'Met minder Stickys meer mans!!'
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dennis schreef: Als jullie echter een goed uitgewerkt, eenvoudig te implementeren methode vinden om de sticky's handiger te rangschikken, hiervoor de steun van een substantieel deel van de forumleden krijgen, en dit aan mij voorleggen, zal ik dit natuurlijk met de mods in overweging nemen.
Ik vind mijn idee eigenlijk wel heel simpel te realiseren en overzichtelijk.
Per forum één onderwerp dat stickys heet en waar alle sticky topics voor dat forum in gezet worden.
En ik ben er van overtuigd dat heeeel veel forumleden me hierin steunen.(bijdragen voor mijn "sticky campagne" kunnen gestort worden op mijn rekening bij de Fortis bank) :D :wink:

Marjon
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nou geef het rekeningnummer dan ook maar/. :wink: :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ik vind het idee van Marjon eigenlijk wel een goed idee.

Wellicht zou je ook de nieuwe leden na het aanmelden een mail kunnen sturen en daarin aangeven dat er per subforum een een sticky-topic is waar belangrijke mededelingen/onderwerpen in staan. Zo voorkom je denk ik ook nog eens een heleboel vragen die al vele malen op het forum gesteld zijn.

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

vana schreef:
Dennis schreef: Als jullie echter een goed uitgewerkt, eenvoudig te implementeren methode vinden om de sticky's handiger te rangschikken, hiervoor de steun van een substantieel deel van de forumleden krijgen, en dit aan mij voorleggen, zal ik dit natuurlijk met de mods in overweging nemen.
Ik vind mijn idee eigenlijk wel heel simpel te realiseren en overzichtelijk.
Per forum één onderwerp dat stickys heet en waar alle sticky topics voor dat forum in gezet worden.
En ik ben er van overtuigd dat heeeel veel forumleden me hierin steunen.(bijdragen voor mijn "sticky campagne" kunnen gestort worden op mijn rekening bij de Fortis bank) :D :wink:

Marjon
Zou dat kunnen?
Je moet dan binnen die sticky een link maken naar de andere sticky's, die in een apart subforum staan, neem ik aan.Je kan geen onderwerpen binnen een onderwerp gescheiden houden. (deze zin begrijp ik zelf nog net)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind het prima zoals het is, ik zou zeker niets veranderen. Het idee van Marjon vind ik zelf niet fijn, ik wil graag zien welke onderwerpen nieuwe posts bevatten en dan per onderwerp beslissen of ik zin heb om die te lezen. Als je alle sticky's in een onderwerp gaat zetten zie je niet gelijk waar een neiuwe post betrekking op heeft en moet je die dus altijd openen om dat te bekijken.

Voor mij mag het dus blijven zoals het nu is, ik stoor me helemaal niet aan de lijst met sticky's.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Eigenlijk vind ik dit maar een rare discussie. Ik stoor me persoonlijk helemaal niet aan de sticky topics. Ik scroll wel wat naar beneden en
lees dan wat ik wil lezen. Ik ben het met Jacqueline helemaal eens.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Ik vind mijn idee eigenlijk wel heel simpel te realiseren en overzichtelijk.
Het idee op zich spreekt mij wel aan. Vraag me dan alleen wel af, net als Pete.Z, hoe e.e.a. gerealiseerd moet worden. Ik vermoed dat je het niet voor elkaar krijgt zoals het hierboven geschetst wordt.

Dan zou elk forum misschien een subforum moeten krijgen waarin enkel de de sticky's staan. Noem het voor mijn part: "Belangrijke onderwerpen". Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik ook (nog) niet. Maar je zou eens kunnen beginnen met één of twee fora. Zie het gewoon een tijdje aan. Forumleden kunnen dan zelf wel aangeven of het werkbaar/handig/onprettig/onnodig e.d. is. Bevalt het niet, kan het altijd teruggedraaid worden. Voor de beeldvorming. Als een forum een subforum krijgt zal dat bovenin dat bewuste forum staan. Ongeveer gelijk zoals nu 'Mededelingen' weergegeven worden. Voordeel is dat je altijd ziet wanneer iets in een sticky gepost is. Om te zien in welk sticky, ga je naar dat bewuste subforum. De rij met sticky's ben je kwijt in het gewone forum waardoor scrollen om te zien of er nieuwe berichten zijn tot het verleden behoren.

En hoewel ik best snap dat het niet zo nodig hoeft voor iedereen, zou een oplossing, zoals ik die hierboven geef, niet nadelig zijn voor deze forumleden. Volgens mij hebben we daar allemaal baat bij. :D

@ Dennis: leuk dat je ons nu in ieder geval laat meedenken. Ongeacht de uitkomst, betrek je de forumleden wat meer bij het proces. Gezien de reacties heeft men best wel wat ideeën. :wink:

Roland

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Coyote schreef:En hoewel ik best snap dat het niet zo nodig hoeft voor iedereen, zou een oplossing, zoals ik die hierboven geef, niet nadelig zijn voor deze forumleden. Volgens mij hebben we daar allemaal baat bij. :D
Nou ja, wat is een nadeel? Ik vind het in elk geval niet prettig als er onderwerpen worden gecombineerd in een subtopic of een apart onderwerp. Het wordt er niet overzichtelijker op volgens mij.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

tcoppers schreef:Eigenlijk vind ik dit maar een rare discussie. Ik stoor me persoonlijk helemaal niet
Mee eens. Er is kennelijk genoeg vraag naar de onderwerpen die in de sticky's worden aangeboden, dus voorziet het in een behoefte. Een forum is geen databank, maar het is wel belangrijk om veelgevraagd of belangrijke informatie te clusteren. En sticky's kunnen helpen door mensen daarnaar te verwijzen en als de vraag dan nog niet is beantwoord is, kan die altijd nog op het forum zelf gesteld worden. Wel is het goed om misschien naar de afzonderlijke sticky's te kijken en te meten hoeveel hits deze maandelijks hebben. Zodoende heb je enig zicht op de relevantie ervan. Maar in het algemeen vind ik het prima en overzichtelijk zoals het is. De sticky's verplaatsen zou de structuur van het forum bepaald niet ten goede komen vrees ik.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer