Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sticky's en taakverdeling moderators

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Sticky's en taakverdeling moderators

Bericht door Knabbeltje »

Net zoals Jacqueline en Theo storen die sticky's mij geheel niet .
Ik klik ook steeds op nieuwe berichten en zie dan in die lijst welke mij aanspreken .En daar kan best ook een sticky bij zijn .

Gr.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik vind het fijn en overzichtelijk zoals het nu is en ik hoop dan ook dat dat zo blijft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bandido schreef:Mee eens. Er is kennelijk genoeg vraag naar de onderwerpen die in de sticky's worden aangeboden, dus voorziet het in een behoefte. Een forum is geen databank, maar het is wel belangrijk om veelgevraagd of belangrijke informatie te clusteren. En sticky's kunnen helpen door mensen daarnaar te verwijzen en als de vraag dan nog niet is beantwoord is, kan die altijd nog op het forum zelf gesteld worden. Wel is het goed om misschien naar de afzonderlijke sticky's te kijken en te meten hoeveel hits deze maandelijks hebben. Zodoende heb je enig zicht op de relevantie ervan. Maar in het algemeen vind ik het prima en overzichtelijk zoals het is. De sticky's verplaatsen zou de structuur van het forum bepaald niet ten goede komen vrees ik.
Je hoort mij ook niet zeggen dat je géén sticky's moet gebruiken. Wel ben ik van mening dat er momenteel veel te veel sticky's zijn. Enkele fora worden overheerst met sticky's waardoor het 'rommelig' aandoet. Je kunt dat aanpakken door zeer strikt te zijn in de sticky's (waarom moeten bijv. dezelfde onderwerpen meerdere sticky's hebben??) zodat het leesbaar blijft. Of je zet de sticky's apart per forum. Voordeel is dat je dan ook gerust meerdere sticky's per forum kunt hebben omdat ze toch apart staan.
Jasmino schreef:Ik vind het in elk geval niet prettig als er onderwerpen worden gecombineerd in een subtopic of een apart onderwerp. Het wordt er niet overzichtelijker op volgens mij.
Dat snap ik best. Maar zoals jij het niet prettig vindt indien onderwerpen gecombineerd worden in een subtopic, zo vind ik het niet prettig zoals er nu met de sticky's omgegaan wordt en een forum als Reizen Algemeen uitpuilt van de sticky's en mededelingen. Misschien is er een compromis mogelijk? Gelijk zeggen dat het maar zo blijven moet zoals het is vind ik ook wel weer makkelijk geredeneerd. Waarom denken we wel mee als men advies vraagt voor een reis maar geven we niet thuis als dat een (minimale) verandering voor jezelf inhoudt. Daar bedoel ik jou niet specifiek mee hoor. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Volgens mij denk ik wel mee hoor, maar ik ben inderdaad wel een tegenstander van de voorgestelde veranderingen. Bij voorgestelde veranderingen heb je nu eenmaal altijd voor- en tegenstanders. Een van de redenen waarom ik dit forum zo prettig vind, is de overzichtelijkheid. Het puilt niet uit met subforums en onderwerpen, het is compact en dat vind ik erg prettig. Dennis maakt duidelijk dat dit onderwerp ook al in de orde is geweest bij de mods en dat daar het besluit is genomen dat er niets verandert. Maar hij geeft ook aan dat hij opnieuw wil kijken naar een verandering als daar genoeg voorstanders voor zijn. De voorstanders kunnen dus lobbyen. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik geen voorstander ben, als ik dat niet zou doen zou men kunnen denken dat ik stilzwijgend instem. Dat heeft dus niets te maken met meedenken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jasmino schreef:Volgens mij denk ik wel mee hoor, maar ik ben inderdaad wel een tegenstander van de voorgestelde veranderingen. Bij voorgestelde veranderingen heb je nu eenmaal altijd voor- en tegenstanders. Een van de redenen waarom ik dit forum zo prettig vind, is de overzichtelijkheid. Het puilt niet uit met subforums en onderwerpen, het is compact en dat vind ik erg prettig.
Welke voorgestelde veranderingen? Op dit moment verandert er nl. helemaal niets. :dunno:

De overzichtelijkheid vond ik voorheen ook een groot pluspunt van het forum. Helaas is voor mij de overzichtelijkheid in bepaalde fora weg door de vele sticky's. Waarom zou je iets niet gewoon eens proberen, werkt het niet dan weet je dat toch ook? Ik ben dan de eerste om toe geven dat mijn voorstel niet werkte maar op voorhand al afwijzen vind ik jammer.

Overigens, met een subforum erbij in een forum en de sticky's en mededelingen eraf wordt een forum toch een stuk compacter en overzichtelijker... :wink:

Roland

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Knabbeltje schreef:Net zoals Jacqueline en Theo storen die sticky's mij geheel niet .
Ik klik ook steeds op nieuwe berichten en zie dan in die lijst welke mij aanspreken .En daar kan best ook een sticky bij zijn .

Gr.
Ook ik gebruik altijd de lijst met nieuwe berichten en kom dan vanzelf tegen in welke stickies nieuwe posten staan. Prima, houden zo! Als ik iets wil opzoeken, kan ik mijn weg in de stickies best vinden.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat vinden jullie er dan van als je bijvoorbeeld de sticky's met praktische tips en algemene reisinformatie samenbundelt op 1 pagina? (bijv. restauranttips, autohuur, priceline/hotwire biedingen etc.)

Dan vallen er een hoop sticky's af en blijven alleen nog de tijdelijke (bijv. meetings) of persoonlijke (bijv. aanvragen routekaartjes) of de periodieke (op een rijtje naar Amerika in 2009) over.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

laat toch alles zoals het is. Is goed zo. Ik zie nog steeds het probleem niet. Wanneer dat nu weer uit elkaar gehaald wordt moet het je weer een subforum meer.
Nu is het volgens mij goed overzichtelijk. Dus mijn mening laat het zo als het is. En Dennis einde discussie. :roll:

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Houdt dat in dat er dan een forum bij komt? Of komt er een onderwerp met daarin de sticky's vermeld? Misschien kun je iets duidelijker zijn?

Zelf zat ik nog te denken om bijv. alleen een extra subforum aan te maken als er bijv. > 4 sticky's zijn in een forum. Op die manier hoeft niet elk forum een subforum te krijgen, enkel de fora met veel sticky's. Een stuk of 4 sticky's vind ik ook niet hinderlijk maar 8 sticky's + 3 mededelingen is mij echt iets te veel van het goede.

Sorry Theo, maar waarom moet het einde discussie zijn??? :dunno: We krijgen nu eindelijk de kans om eens mee te praten over een eventuele verandering.

Roland

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jasmino schreef:Ik vind het prima zoals het is, ik zou zeker niets veranderen. Het idee van Marjon vind ik zelf niet fijn, ik wil graag zien welke onderwerpen nieuwe posts bevatten en dan per onderwerp beslissen of ik zin heb om die te lezen. Als je alle sticky's in een onderwerp gaat zetten zie je niet gelijk waar een neiuwe post betrekking op heeft en moet je die dus altijd openen om dat te bekijken.

Voor mij mag het dus blijven zoals het nu is, ik stoor me helemaal niet aan de lijst met sticky's.
Daar heb je wel gelijk in Jacqueline, dan zie je niet meteen de nieuwe berichten in de stickeys. Maar dit was alleen maar een idee voor als blijkt dat veel mensen zich ergeren aan de stickys en Dennis het zou willen veranderen.

Van mij mag het ook gewoon zo blijven hoor, ik stoor me er absoluut niet aan en volgens mij de meeste leden niet (aan de reacties te merken)
Ik klik gewoon altijd op nieuwe berichten en zie de stickys dus helemaal niet op die manier. Maar als ik eens iets wil weten over bijvoorbeeld autohuur of een reisverslag wil zoeken weet ik de topics altijd makkelijk te vinden omdat ze bovenaan staan. Anders zoek je je rot.

Maar goed, Theo heeft wel een beetje gelijk. Deze discussie is al eens gevoerd en de uitslag is ook al door Marjan medegedeeld.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 04 aug 2009, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb mijn zegje gedaan, ik vind het wel goed zo. Roland, accepteer gewoon dat ik er anders over denk.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Maar goed, Theo heeft helemaal gelijk. Deze discussie is al eens gevoerd en de uitslag is ook al door Marjan medegedeeld.
En Dennis heeft de ruimte gegeven om er over te discussiëren. Waarom die ruimte dan niet gebruiken?
Beetje flauw dat je eerst wel wil meedenken en je daarna terugtrekt uit de discussie.

Overigens zijn alle argumenten die als tegenargument gegeven worden klassieke voorbeelden van wat je hoort als er een verandering voorgesteld wordt.. grappig :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

vana schreef: Maar goed, Theo heeft helemaal gelijk. Deze discussie is al eens gevoerd en de uitslag is ook al door Marjan medegedeeld.

Marjon
Dank je Marjon en "I rest my case" er wordt hier teveel gediscussieerd over in mijn ogen "onnozele zaken" :? laten we hier nu eens snel een einde aan komen.
Eind vorig jaar na de laatste AA-meeting was er in eens een topic met "Waar is iedereen" op een andere forum hebben heel veel leden van dit forum zich
toen weer opnieuw voorgesteld. Ik niet ik vind dit forum toch nog altijd het beste. Vele van diegene die dat toen gedaan hebben zijn inmmiddels weer terug hier.
En dat wordt ook op prijs gesteld, maakt het veel gezelliger. Maar laat ons nu eens ophouden met die eindeloze discussies over fultiliteilt ( ik hoop dat het goed schrijf)
het toch geen zin, waarom kunnen we het niet gewoon gezellig houden en ons met zijn alle op het hoofddoel concentreren. Elkaar en nieuwe forumleden van informatie
voorzien over het land waar we tenslotte allemaal helemaal gek van zijn. Zo dat was het :beerchug: dat moest ik toch effe kwijt.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Njit schreef:
vana schreef:Maar goed, Theo heeft helemaal gelijk. Deze discussie is al eens gevoerd en de uitslag is ook al door Marjan medegedeeld.
En Dennis heeft de ruimte gegeven om er over te discussiëren. Waarom die ruimte dan niet gebruiken?
Beetje flauw dat je eerst wel wil meedenken en je daarna terugtrekt uit de discussie.
]
Ik begrijp niet waarom dit flauw is en waarom je het nodig vindt om dit aan mij mede te delen. Ik heb mijn mening gezegd en als ik verder niet mee wil doen aan deze discussie is dat mijn goed recht toch? Ik vind de discussie een beetje saai worden dus laat het lekker over aan anderen die er wel over willen praten.
Dat kun je toch gewoon respecteren?

Marjon
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik had niet direct de behoefte om te reageren omdat ik er vanuit ging dat in april besloten was om alles bij het oude te laten.

Als dit terug in vraag gesteld wordt, wil ik maar meegeven dat ik voorstander ben om alles te laten zoals het is. Ik ga altijd via nieuwe berichten en dan is het toch geen probleem dat veel of weinig sticky's staan?
Je opent gewoon hetgene je wil lezen. Verder ben ik een sterke voorstander van sticky's. Ik weet niet in hoeverre de anciens hier nog heel veel de zoekfunctie gebruiken? Ik dus wel en ik moet zeggen dat het veeel tijd vergt om juist te vinden wat je wil. Als je zoekt op hotel Page krijg je alle topics waar die woorden in voorkomen. Begin maar te zoeken dan.
Mensen die voor hun eerste of tweede keer naar Amerika gaan gebruiken wss die zoekfunctie ook veel en dan zijn sticky's hardstikke gemakkelijk. Wat mij betreft mogen er zelfs meer komen!(schreef ik in april ook al)

Eerlijk gezegd snap ik niet goed waarom drie maanden na datum terug deze discussie moet komen? Toen heeft toch al iedereen die dat wou zijn mening kunnen geven en ik vond toen ook al dat er wel terdege geluisterd is naar alle voors en tegens. Er waren gewoon meer mensen die zoals het is goed vonden. Toch democratisch?

Carine
Groetjes,
Carine
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

sachasenne schreef: Eerlijk gezegd snap ik niet goed waarom drie maanden na datum terug deze discussie moet komen? Toen heeft toch al iedereen die dat wou zijn mening kunnen geven en ik vond toen ook al dat er wel terdege geluisterd is naar alle voors en tegens. Er waren gewoon meer mensen die zoals het is goed vonden. Toch democratisch?

Carine
Carine, helemaal mee eens. Daarom ook mijn voorstel einde discussie. Voegt echt niks meer toe.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

*zucht*

Waarom blijven roepen om de discussie te stoppen? De ruimte voor discussue is door Dennis gegeven maar er wordt al op voorhand door tegenstanders enorm fanatiek tegengesproken :shock:
Lijkt wel de EO aanhang die een TV programma wil verbieden voordat er 1 minuut van opgenomen is :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

tcoppers schreef: Dank je Marjon en "I rest my case" er wordt hier teveel gediscussieerd over in mijn ogen "onnozele zaken" :? laten we hier nu eens snel een einde aan komen. Eind vorig jaar na de laatste AA-meeting was er in eens een topic met "Waar is iedereen" op een andere forum hebben heel veel leden van dit forum zich
toen weer opnieuw voorgesteld. Ik niet ik vind dit forum toch nog altijd het beste. Vele van diegene die dat toen gedaan hebben zijn inmmiddels weer terug hier.
En dat wordt ook op prijs gesteld, maakt het veel gezelliger. Maar laat ons nu eens ophouden met die eindeloze discussies over fultiliteilt ( ik hoop dat het goed schrijf) het toch geen zin, waarom kunnen we het niet gewoon gezellig houden en ons met zijn alle op het hoofddoel concentreren. Elkaar en nieuwe forumleden van informatie voorzien over het land waar we tenslotte allemaal helemaal gek van zijn. Zo dat was het :beerchug: dat moest ik toch effe kwijt.

Groet Theo
Ik volg je niet helemaal, waarom dit verhaal weer aanhalen ... Is dit een verkapte boodschap dat degenen die weg zijn geweest en weer terug zijn, nu en voor altijd moeten zwijgen als er ideeën, veranderingen of verbeterpunten voor dit forum worden besproken? Draait het weer allemaal om 'ja knikken' en vooral mond houden? Ik houd me al buiten zoveel discussies, geef bewust niet meer mijn mening. Maar ik krijg hier weer de kriebels van ... Wie bepaalt wat een eindeloze discussie is, als Dennis wel ruimte geeft tot dicussie .. bovendien 'zo vaak is het al gezegd' .. je hoeft niets te lezen wat je niet wil lezen. En ja dat geldt in deze ook voor mij!

En wat betreft eindeloze discussies ... jij draagt anders ook een aardig steentje bij in deze dicussie! Moest ik ook even kwijt .... :beerchug:
Sandy
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik heb zelf overigens niet last van de stickies, omdat ik het forum altijd navigeer via nieuwe berichten. Als ik zo kijk, zie ik wel veel stickies en door de hoeveelheid, gaat het nut daardoor denk ik verloren. De vraag is in hoeverre het dan efficient is .. een Stickie is toch om juist op te vallen bovenaan het forum? Ik kan me wel vinden in het idee van Vana en Marjan .. maar als het bij het oude blijft, maakt voor mij persoonlijk ook niet uit.
Sandy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

****Mededeling:
Vriendelijk verzoek on topic te blijven en geen "oude koeien uit de sloot te halen". Dit voegt niets toe aan de discussie over de sticky's.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer