Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verklaring behoud Nederlanderschap
Re: Verklaring behoud Nederlanderschap
Hoera! Heb mijn Certified True Copy vanochtend dan eindelijk weten te bemachtigen. Pfff... wat een enorme opgave, maar het is gelukt. Het kostte een week met veel stress, e-mails en telefoontjes, maar mijn lokale USCIS kantoor heeft mijn nu dan eindelijk een kopie van mijn naturalisatieverklaring weten te geven, met daaraan vast een Form G-24 volgens de uitleg op de website van de Nederlandse Ambassade, hier:
http://www.netherlands-embassy.org/arti ... 00001778EN
Maar we zijn er nog niet, nu op naar het U.S. Department of State voor een apostille op dit document. Vraag: stuur ik ook mijn originele naturalisatieverklaring? Heb deze vraag al eerder gesteld, maar wilde nog even checken, want lees er niets over op de website. Wat hebben jullie gedaan? Is het aan te raden alles per FedEx te sturen of is USPS snel genoeg? Hoe lang duurde het bij jou?
Bedankt!
http://www.netherlands-embassy.org/arti ... 00001778EN
Maar we zijn er nog niet, nu op naar het U.S. Department of State voor een apostille op dit document. Vraag: stuur ik ook mijn originele naturalisatieverklaring? Heb deze vraag al eerder gesteld, maar wilde nog even checken, want lees er niets over op de website. Wat hebben jullie gedaan? Is het aan te raden alles per FedEx te sturen of is USPS snel genoeg? Hoe lang duurde het bij jou?
Bedankt!
Wil dit vandaag de deur uit doen naar US Department of State om apostille aan te vragen op Certified True Copy. Vraag: wil originele naturalisatieverklaring niet meesturen en denk dat dit ook niet hoeft, Certified True Copy is immers als een officieel document uitgegeven door USCIS. Belde vandaag de ambassade en die wisten het ook niet zeker. Ik stuur alles per FedEx.Dutchess schreef:Trouwens, ik heb zowel de originele naturalisatieverklaring als de Certified True Copy opgestuurd.
Wat hebben jullie destijds gedaan? Hebben jullie je originele naturalisatieverklaring meegestuurd of alleen de Certified True Copy?
OK, moest de FedEx deadline halen en heb het zojuist verstuurd samen met mijn originele naturalisatieverklaring, voor de zekerheid. Las dat Dutchess op dit forum dit ook gedaan had en heeft alles weer netjes terug gekregen. Dit staat niet duidelijk op de website!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn vrouw heeft het origineel en de certified copy via UPS opgestuurd, en alles kwam per FedEx netjes terug.
Dank, ik heb dus hetzelfde gedaan en ga ervan uit dat alles netjes terug komt. Gelukkig gebruik ik een koeriersdienst, FedEx, dus is het iets veiliger maar vooral sneller.Loek schreef:Mijn vrouw heeft het origineel en de certified copy via UPS opgestuurd, en alles kwam per FedEx netjes terug.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij gebruikten ook een couriersdienst: UPS niet USPS.
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld hier op het forumsheppard schreef: FedEx, dus is het iets veiliger

- Bandido
- Amerika-expert
Ja, zeg dat wel. Toevallig vandaag nog met ze in de clinch gelegen over een pakket dat veel te laat was en toen ook nog beschadigd bleek. Wij gebruiken altijd alleen UPS (maar goed, komt ook uit Georgia, dus dan MOET het wel goed zijn.jiejie schreef:Daar zijn de meningen nogal over verdeeld hier op het forum

"Keep Georgia On Your Mind"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoezo Georgia? Het hoofdvestiging van UPS zit toch Louisville, Kentucky?
- Bandido
- Amerika-expert
Nope, het hoofdkantoor van UPS is in Sandy Springs, GA (Metro-Atlanta). In Louisville zit alleen de hub van UPS Airlines.
"Keep Georgia On Your Mind"
Laten we bij de les blijven mensen, het gaat hier om de Verklaring behoud Nederlanderschap. Geen discussie over UPS, FedEx, DHL etc. Heb nog geen bericht terug uit Washington. Wel een e-mail terug gekregen toen ik vroeg of ik mijn originele naturalisatieverklaring ook diende op te sturen (antwoord: hoeft niet). Mevrouw schreef dat apostille 8-10 werkdagen kan duren.
- DixieChick
- Amerika-expert
Wow..zo'n ramp is het nou ook weer niet, toch? Ik vond het in ieder geval wel interessant om te lezen.sheppard schreef:Laten we bij de les blijven mensen, het gaat hier om de Verklaring behoud Nederlanderschap. Geen discussie over UPS, FedEx, DHL etc. .
En helemaal ideaal dat we nu weten dat de originele verklaring dus niet opgestuurd hoeft te worden.
Wel raar trouwens dat op zo'n ding ook nog een apostile moet...alsof je vrijwillig zoiets zou namaken zodat je dan aan die hele Nederlandse bureaucratie -mag- meedoen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Het is alweer een tijdje geleden, maar hierbij dan even een update over het verkrijgen van mijn Verklaring behoud Nederlanderschap. Anderhalve week geleden heb ik mijn Certified True Copy naar Washington gestuurd en die is vandaag weer bij mij thuis aangekomen (per FedEx
). Ik had ook mijn originele naturalisatieverklaring meegestuurd en die is netjes mee terug gekomen. Voor alle duidelijkheid, heb met Washington gemaild en bevestigd dat je je originele naturalisatieverklaring NIET hoeft mee te sturen. Dat was in mijn geval dus extra risco, maar het is gelukkig allemaal goed gegaan. Yes, eindelijk heb ik dit document dus in handen en dat betekent dat ik succesvol mijn aavraag voor de Verklaring behoud Nederlanderschap kan afronden.
Maar ben er daar nog niet mee, want wil ook direct een NL paspoort aanvragen voor mijn zoontje. Daarvoor heb ik deze verklaring nodig, maar ook een pasfoto die goedgekeurd is volgens de NL fotomatrix, die hier http://www.netherlands-embassy.org/file ... rixENG.pdf (lang leve de regeltjes!)
Heb al een pasfoto ingediend met mijn originele aanvraag, maar die was afgekeurd vanwege het formaat. Dat is het probleem als je hier in de VS een paspoortfoto laat maken, die zijn hier 2"x2" en de NL foto moet 35mm x 45mm zijn. Dat is ongeveer 1.3" x 1.7" en daar ligt het probleem; je moet een fotograaf vinden die de foto dus iets kleiner kan nemen, zodat het gezicht er toch nog groot genoeg opstaat als het consulaat de 2"x2" foto kleiner knipt om een 1.3" x 1.7" foto te maken. Het consulaat adviseerde ons daarom naar een lokale fotograaf te gaan in de stad waar het consulaat gevestigd is, maar daar zijn wij helaas niet aan toe gekomen. Een goede fotograaf ergens anders zal dit toch ook goed moeten kunnen? Iemand ervaring hiermee? Ik ga nu naar mijn lokale Sears om het daar weer te proberen.

Maar ben er daar nog niet mee, want wil ook direct een NL paspoort aanvragen voor mijn zoontje. Daarvoor heb ik deze verklaring nodig, maar ook een pasfoto die goedgekeurd is volgens de NL fotomatrix, die hier http://www.netherlands-embassy.org/file ... rixENG.pdf (lang leve de regeltjes!)
Heb al een pasfoto ingediend met mijn originele aanvraag, maar die was afgekeurd vanwege het formaat. Dat is het probleem als je hier in de VS een paspoortfoto laat maken, die zijn hier 2"x2" en de NL foto moet 35mm x 45mm zijn. Dat is ongeveer 1.3" x 1.7" en daar ligt het probleem; je moet een fotograaf vinden die de foto dus iets kleiner kan nemen, zodat het gezicht er toch nog groot genoeg opstaat als het consulaat de 2"x2" foto kleiner knipt om een 1.3" x 1.7" foto te maken. Het consulaat adviseerde ons daarom naar een lokale fotograaf te gaan in de stad waar het consulaat gevestigd is, maar daar zijn wij helaas niet aan toe gekomen. Een goede fotograaf ergens anders zal dit toch ook goed moeten kunnen? Iemand ervaring hiermee? Ik ga nu naar mijn lokale Sears om het daar weer te proberen.
-
- Amerika-expert
Heb ooit eens een printje gemaakt van de precieze voorwaarden voor de pasfoto en die meegenomen naar de fotostudio bij mijn plaatselijke Target. Die vonden dat wel interessant en hebben voor een passende foto gezorgd, die werd goedgekeurd.
Maar een plaatselijke fotograaf is mogelijk nog makkelijker. Ik heb de laatste keer pasfoto's laten maken op Rockefeller Center, vlak om de hoek bij het consulaat. Ze wisten precies wat ze moesten doen en de foto's werden zonder meer goedgekeurd.
Maar een plaatselijke fotograaf is mogelijk nog makkelijker. Ik heb de laatste keer pasfoto's laten maken op Rockefeller Center, vlak om de hoek bij het consulaat. Ze wisten precies wat ze moesten doen en de foto's werden zonder meer goedgekeurd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Heb dat deze keer dus ook gedaan, printje gemaakt van de precieze voorwaarden voor de pasfoto en die meegenomen naar een lokale fotostudio. In dit geval onze lokale Sears. Die konden alleen voor mij 2"x2" foto's maken. Heb dit gisteren gedaan en geloof dat deze foto's goed zouden moeten zijn. Heb zelfs twee versies laten maken (iets groter en iets kleiner), in geval eentje niet goed is, misschien de ander dan wel, smijt hier veel geld tegenaan! Heb zelfs een licht blauwe achtergrond laten gebruiken, iets wat het consulaat ons aanraadde omdat mijn zoontje blond is. Heb gepast en gemeten en alles klopt volgens mij, maar het consulaat was nog al erg streng, negatief en totaal niet vriendelijk over de eerste foto die ik aanleverde (hoorde alleen maar "nee", "nee", "nee"). Als deze pasfoto niet wordt goedgekeurd laat ik mijn zoontje's NL paspoort zitten voor nu (heeft al een USA paspoort), want ga niet helemaal speciaal naar een fotostudio reizen die wordt aangeraden door het Nederlandse consulaat. Ben duizenden mijlen verwijderd van de dichtsbijzijnde stad die ze aanraden. Dat is toch te gek voor woorden! Iedere lokale professionale fotostudio produceert fantastische Amerikaanse paspoortfoto's die niet veel afwijken van wat NL vraagt, en zou dus goed moeten zijn. Voor zijn Amerikaanse paspoort hebben we de foto zelf gemaakt en geprint en die werd direct goedgekeurd! Nederland, Nederland, jij en je regeltjes...
ach, ik heb twee jaar in Groningen gewoond en toen moest ik mijn Amerikaanse paspoort verlengen. Met de trein naar Amsterdam, een fotograaf zoeken die 2"x2" pasfoto's kon leveren enz. enz. enz. Andersom is het dus ook niet altijd even makkelijk! Voor degene die in New York hun paspoort vernieuwen, inderdaad is er een fotostudio op de 51e straat tussen 5 en 6 Aves (naast de 3 west club) die ruime ervaring heeft met het maken van 'Nederlandse' pasfoto's.
Astoria, heb je uiteindelijk een fotograaf in Amsterdam gevonden die 2"x2" pasfoto's kon leveren? Weet je nog wie? Da’s altijd handig om te weten, wie weet wonen wij in de toekomst in NL en moeten onze Amerikaanse paspoorten verlengen. Trouwens, als je in Nederland woont, waar/hoe verleng je je Amerikaanse paspoort? Bij het consulaat in Amsterdam bijvoorbeeld of kan het per post?astoria schreef:ach, ik heb twee jaar in Groningen gewoond en toen moest ik mijn Amerikaanse paspoort verlengen. Met de trein naar Amsterdam, een fotograaf zoeken die 2"x2" pasfoto's kon leveren enz. enz. enz.
hm, ik weet de naam niet meer maar het was in de buurt van het consulaat. Als je in NL woont moet je je Amerikaanse paspoort bij het consulaat in Amsterdam verlengen (dus niet bij de ambassade in Den Haag). Dit kan per post, maar in mijn geval, omdat mijn paspoort gestolen was, moest ik in persoon verschijnen op het consulaat.
zie hier een hele lijst aan adressen in Nederland voor Amerikaanse foto's die goedgekeurd zijn door het Consulaat
http://amsterdam.usconsulate.gov/photo_places.html
Mocht de link vervallen zoek dan op de site van het Consulaat in Amsterdam naar "List of Photo Places"
Wel zou ik altijd zelf terplekke de foto's nameten omdat ze daarin niet zo heel precies waren en ik terug moest (wat vreemd gevonden wordt, maar na aandringen wel kosteloos gedaan wordt).
http://amsterdam.usconsulate.gov/photo_places.html
Mocht de link vervallen zoek dan op de site van het Consulaat in Amsterdam naar "List of Photo Places"
Wel zou ik altijd zelf terplekke de foto's nameten omdat ze daarin niet zo heel precies waren en ik terug moest (wat vreemd gevonden wordt, maar na aandringen wel kosteloos gedaan wordt).
Dinsdagochtend naar het USCIS kantoor in Albuquerque voor mijn 'certfied copy'. Alleen al een afspraak maken was niet eenvoudig. Nu maar hopen dat ze enig idee hebben van wat ik van ze nodig heb